Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Is mits een kleine opleg een grotere motor voor de Laguna mogelijk?

    Comment


    • #42
      Caractère kan misschien ook eens uitleggen waarom hij net die 2 gekozen heeft

      Persoonlijk vind ik het een keuze die nergens op slaat,2 totaal verschillende categorieën

      Of het zou moeten dat het de car policy is bij je werkgever?

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
        Caractère kan misschien ook eens uitleggen waarom hij net die 2 gekozen heeft

        Persoonlijk vind ik het een keuze die nergens op slaat,2 totaal verschillende categorieën

        Of het zou moeten dat het de car policy is bij je werkgever?
        wat jij ervan vindt maakt dan in sé ook geen fluit uit. 't Is hij die moet kiezen of wil kiezen tussen deze 2.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Wat kan caractere als leaserijder de betrouwbaarheid nu schelen? Als die motor naar de haaien is komt er een nieuwe onder z'n reet geschoven. Das al.

          Als ik 't zelf moest financieren begrijp ik je.
          Dus als caractere elke dag te laat komt op zijn werk omdat de betrouwbaarheid het laat afweten, dan zou dat niet erg zijn?

          Comment


          • #45
            Eerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden. Dat is elke werkdag minstens 4u, er van uit gaande dat je echt kan doorrijden (snelweg) - anders al snel 5u a 6u.

            De keuze dan. De 118d Option line kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar die Renault heb ik toch even moeten opzoeken. Motorisatie:
            • 110 PK & 240Nm bij 2000 tpm
            • 6 versnellingen
            • 0-100 in 12,1s
            • 1461 kg leeggewicht
            • 66 liter brandstoftank & 5,1 liter normverbruik
            Hoewel ik niet wild word van de motorisatie, kan dit er zeker mee door. Om gewoon mee te rijden volstaat dit zeker. Gewicht valt ook goed mee. Veel funritjes zal je er niet mee maken, maar dat is hier niet de prioriteit. De combinatie grote brandstoftank en laag verbruik vind 'k trouwens heel aangenaam. Uitrusting (incl. gekozen opties):
            • Radio/CD 4x35W
            • Lederen stuurwiel
            • Automatische airco
            • iPod input
            • 17" velgen
            • Regen/lichtsensor
            Pakweg in het zwart wordt dit dus een auto die niet alleen veel beter uitgerust is dan de 118d (manuele airco, flauwe audio, plastic stuur, wieldoppen), maar ook veel meer uitstraling zal hebben. En dan hebben we het nog niet over het algemene comfort gehad (std 118d stoelen zijn maar zo zo en het ding rijdt zelfs zonder sportvering stevig)...

            M.a.w. de 118d is een absoluut basismodelletje dat allerhande essentiële uitrusting (voor een veelrijder) ontbreekt, maar daartegenover wel een occasioneel funritje kan plaatsen (144 PK op de achterwielen in een klein, licht wagentje). De Renault daarentegen zal nooit fun zijn, maar wel steeds veel en veel comfortabeler en nooit frustrerend traag. Bovendien ziet gelijk welke wagen op 17" er beter uit dan één op 16" wieldoppen.

            De enige realistische keuze is dus de Renault. De BMW zou ik slechts overwegen als je max. de helft van je kilometers deed, en zelfs dan nog zou ik pakweg een armsteun en lederen stuur onontbeerlijke opties vinden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
              Dus als caractere elke dag te laat komt op zijn werk omdat de betrouwbaarheid het laat afweten, dan zou dat niet erg zijn?

              Door turboproblemen met de BMW's van de laatste generatie?

              Blijf effe serieus, als je dat kan tenminste.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                Eerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden.
                Inderdaad. Net daarom dat een comfortabele zitter een absolute must is. Een salon als het ware. Over de zitkwaliteiten van de fransoos heb ik nooit mogen klagen.

                Bijkomend toont Renault bijzonder goede cijfers wat crashtests betreft. Ook niet onbelangrijk als je de helft van je werkweek achter het stuur moet doorbrengen.

                Comment


                • #48
                  Kcind de Laguna ni zo geweldig, dan maar de 118d

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    wat jij ervan vindt maakt dan in sé ook geen fluit uit. 't Is hij die moet kiezen of wil kiezen tussen deze 2.
                    Ik had het niet tegen jou dus hou je commentaar maar voor jezelf.

                    Comment


                    • #50
                      ik weet het niet, maar zoals bralo het al aanhaalde zou ik toch andere outsiders niet uitsluiten. Om toch maar te kiezen ga ik voor de BMW alleen al om het feit dat een 1.5dci wat te ligt uitvalt in een laguna (hoewel dit als lease bijzonder aantrekkelijk is omwille van de fiscale aftrek)

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                        Typisch geval van de kortzinnigheid van sommige mensen.
                        Het is een BMW en dat kost meer. Dus natuurlijk is dat beter
                        Heb je trouwens al met beide wagens gereden ?

                        Het is trouwens geen persoonlijke reactie. Het merendeel van de antwoorden zijn hier zo.

                        Qua uiterlijk kunnen de smaken natuurlijk verschillen, daar twijfel ik niet aan.
                        Bij mij ligt het anders. Ik rijd al Renault, en ik wil iets anders.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                          Bij mij ligt het anders. Ik rijd al Renault, en ik wil iets anders.
                          of jij wilt gewoon een grotere en chiquere wagen om iets anders te compenseren

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Conclussie: ik ga voor de Laguna ook al vind ik die eigenlijk niet zo mooi. Een zalig rijcomfort waar de BMW zéker niet kan aan typen. Bovendien heeft de Laguna een ruime koffer (zeker wanneer je je achterbank platgooit). En geloof me, als je aan 't bouwen bent zal je die groter koffer meer dan eens bejubelen!
                            Helemaal akkoord, ik stem om wille van die redenen ook op de Laguna. En ook hiervoor, wederom 100% akkoord:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Inderdaad. Net daarom dat een comfortabele zitter een absolute must is. Een salon als het ware. Over de zitkwaliteiten van de fransoos heb ik nooit mogen klagen. Bijkomend toont Renault bijzonder goede cijfers wat crashtests betreft. Ook niet onbelangrijk als je de helft van je werkweek achter het stuur moet doorbrengen.
                            En...
                            Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                            Eerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden. Dat is elke werkdag minstens 4u, er van uit gaande dat je echt kan doorrijden (snelweg) - anders al snel 5u a 6u.(...) De enige realistische keuze is dus de Renault. De BMW zou ik slechts overwegen als je max. de helft van je kilometers deed, en zelfs dan nog zou ik pakweg een armsteun en lederen stuur onontbeerlijke opties vinden.
                            ... ook hier ga ik helemaal mee akkoord. Ik doe zelf nu zo'n 50.000km per jaar gemiddeld, en dat vind ik het maximum met m'n BMW '1 (al moet 't gezegd zijn dat die natuurlijk wel een pak harder rijdt dan een standaard 118d, door de M ophanging, de Eibach verlagingsveren, en de zeer oncomfortabele 18" runflats). Op het moment dat ik m'n BMW '1 kocht deed ik zo'n 45.000 km per jaar, en daarvoor vind ik m'n auto nog oké. Mocht ik naar 60.000km of nog meer toe gaan, dan zou ik m'n BMW '1 niet hebben gekocht.
                            En ik heb dan nog de sportzetels, die, zoals geweten, veel beter zitten (ook comfortabeler) dan de vrij karige standaardstoeletjes.

                            Check trouwens Yoda z'n reply, die rijdt met 'n basic 118d zoveel kilometers. Zegt genoeg. Een ander forumlid (nvdd) is al aan z'n tweede 118d toe zelfs, ook met zo'n enorme kilometergemiddelden, misschien 'es horen wat hij te vertellen heeft?
                            Last edited by ; 04/04/2008, 03:19.

                            Comment


                            • #54
                              met die kms per jaar zit je toch meer in je wagen dan iets anders???? dan zou ik voor de Laguna gaan, je hoeft toch niet naar de buitenkant te kijken

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                Eerst en vooral: ik rijd zelf 50.000-60.000 km/jaar, en dat is echt al veel. Volgens mij beseffen de meesten hier niet wat het betekent 80.000 km/jaar te rijden. Dat is elke werkdag minstens 4u, er van uit gaande dat je echt kan doorrijden (snelweg) - anders al snel 5u a 6u.

                                De keuze dan. De 118d Option line kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar die Renault heb ik toch even moeten opzoeken. Motorisatie:
                                • 110 PK & 240Nm bij 2000 tpm
                                • 6 versnellingen
                                • 0-100 in 12,1s
                                • 1461 kg leeggewicht
                                • 66 liter brandstoftank & 5,1 liter normverbruik
                                Hoewel ik niet wild word van de motorisatie, kan dit er zeker mee door. Om gewoon mee te rijden volstaat dit zeker. Gewicht valt ook goed mee. Veel funritjes zal je er niet mee maken, maar dat is hier niet de prioriteit. De combinatie grote brandstoftank en laag verbruik vind 'k trouwens heel aangenaam. Uitrusting (incl. gekozen opties):
                                • Radio/CD 4x35W
                                • Lederen stuurwiel
                                • Automatische airco
                                • iPod input
                                • 17" velgen
                                • Regen/lichtsensor
                                Pakweg in het zwart wordt dit dus een auto die niet alleen veel beter uitgerust is dan de 118d (manuele airco, flauwe audio, plastic stuur, wieldoppen), maar ook veel meer uitstraling zal hebben. En dan hebben we het nog niet over het algemene comfort gehad (std 118d stoelen zijn maar zo zo en het ding rijdt zelfs zonder sportvering stevig)...

                                M.a.w. de 118d is een absoluut basismodelletje dat allerhande essentiële uitrusting (voor een veelrijder) ontbreekt, maar daartegenover wel een occasioneel funritje kan plaatsen (144 PK op de achterwielen in een klein, licht wagentje). De Renault daarentegen zal nooit fun zijn, maar wel steeds veel en veel comfortabeler en nooit frustrerend traag. Bovendien ziet gelijk welke wagen op 17" er beter uit dan één op 16" wieldoppen.

                                De enige realistische keuze is dus de Renault. De BMW zou ik slechts overwegen als je max. de helft van je kilometers deed, en zelfs dan nog zou ik pakweg een armsteun en lederen stuur onontbeerlijke opties vinden.
                                Voila, 200% mee eens
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                  Ik zou voor optie 3 gaan (die hier wel niet staat)

                                  Ford Mondeo 1.8TDCI Trend Business.
                                  Jammer genoeg ni mogelijk.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Is mits een kleine opleg een grotere motor voor de Laguna mogelijk?
                                  Nope.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                  Caractère kan misschien ook eens uitleggen waarom hij net die 2 gekozen heeft

                                  Persoonlijk vind ik het een keuze die nergens op slaat,2 totaal verschillende categorieën

                                  Of het zou moeten dat het de car policy is bij je werkgever?
                                  Das idd de car policy ... Allemaal basic auto's en dikke Renaults daar we 200 Kangoo's rondrijden hebben.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  met die kms per jaar zit je toch meer in je wagen dan iets anders???? dan zou ik voor de Laguna gaan, je hoeft toch niet naar de buitenkant te kijken
                                  Idd!
                                  2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                  2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                                  Comment


                                  • #57
                                    In volgende post de keuzes ...
                                    Last edited by Caractere; 04/04/2008, 10:44.
                                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                                    Comment


                                    • #58
                                      Voila ...
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                        Wat kan caractere als leaserijder de betrouwbaarheid nu schelen? Als die motor naar de haaien is komt er een nieuwe onder z'n reet geschoven. Das al.

                                        Als ik 't zelf moest financieren begrijp ik je.
                                        Er is niks zo lastig als je wagen nodig hebben en altijd garagebezoekjes moeten afleggen. Dat je dat zelf moet betalen of niet dat maakt niet uit, het is enorm hinderlijk voor je werk en de meeste werkgevers zeggen ook niet van ga elke week maar lekker tijdens je uren een paar uur in de garage zitten en laat je werk maar liggen. Voor een veelrijder, leasing of niet, is betrouwbaarheid enorm belangrijk in mijn ogen. De grootste kwaliteit en hetgene waarvan ik het meeste geniet bij mijn Astra is net die betrouwbaarheid.

                                        Langs de andere kant denk ik niet dat die Laguna zoveel minder betrouwbaar gaat zijn dan die BMW. Ik zou er nooit de Laguna laten voor staan.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Check trouwens Yoda z'n reply, die rijdt met 'n basic 118d zoveel kilometers. Zegt genoeg. Een ander forumlid (nvdd) is al aan z'n tweede 118d toe zelfs, ook met zo'n enorme kilometergemiddelden, misschien 'es horen wat hij te vertellen heeft?
                                        Voila daar zit een pak ervaring die vergelijkbaar is, heel wat anders dan zonder dat ze daarom zich aangevallen moeten voelen, de leken op het gebied van veelrijden.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        met die kms per jaar zit je toch meer in je wagen dan iets anders???? dan zou ik voor de Laguna gaan, je hoeft toch niet naar de buitenkant te kijken
                                        Voila velen vergeten hier dat het in de eerste plaats om een gebruiksvoorwerp gaat dat Caractere heel intensief gaat gebruiken. Zoals met zoveel gebruiksvoorwerpen die intensief gebruikt worden is het uiterlijk dan vaak van ondergeschikt belang.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                        Voila ...
                                        Uit die lijst haal ik enkel de Focus Clipper in Econetic versie er nog uit, goed uitgerust, degelijk onderstel, betrouwbaar genoeg, ruimte genoeg en na de facelift knap geworden. Het is zo een beetje dezelfde lijst als waar ik kan uit kiezen, en moest ik op dit moment opnieuw kiezen zou ik daar zeker gaan naar kijken. De Astra biedt minder comfort van die Focus.

                                        Ik ben ongeveer even oud dan jij, heb net een huis gekocht, zit ook tegen de 50 000 kilometer per jaar aan, nog geen kinderen ... . Ik kan zo een beetje vergelijken dus Op mijn lijstje van must haves op een kilometervreter staan automatische airco, cruise control, goede zetels, armsteun, betrouwbaarheid en ruimte (en trekhaak eigenlijk ook).

                                        Een Astra Break met Gold Pack en Seat Comfort Pack was toen voor mij het beste aanbod in mijn budget, ik heb bewust de 1 reeks en A3 laten staan. Van de collega's die dat wel gekozen hebben zijn er toch een paar die spijt hebben dat ze comfot missen in die wagens.
                                        Last edited by josenjef; 04/04/2008, 11:50.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                          Voila ...
                                          Wat about the Fiat Bravo? Je hebt dan nog een ruim optiebudget over.
                                          Of de Skoda Octavia? Eventueel zelfs de Astra Break...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X