Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autorijden op 16 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nooit ofte nimmer 16-jarige idioten met een wagen laten rijden. De wegen zitten nu al potdicht dus het zou alleen maar verergeren dan. Een 16 jarige heeft meestal geen geld dat hij zelf verdiend heeft, heeft nog niet genoeg verantwoordelijkheid, ziet nog groen achter de oren en kan maar beter met een fiets rijden om wat gehard te worden zodat hij later beter tegen het leven bestand is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
      @ Chris lbr: het is niet omdat je voor een (heel misschien moeilijk) examen geslaagd bent dat je erna nog altijd naar behoren gaat rijden. Denk eraan dat 16 jaar eigenlijk nog volop in de pubertijd is (allé bij mij was dat toch, nu begint dat al van hun 12 ofzo) en dan wil iedereen wel eens wat indruk maken en zotte toeren uithalen.
      Op 18 eigenlijk ook nog.

Soms

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
        én je niemand, buiten jezelf in gevaar kan brengen
        Paaaaaardon ?????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
          16 is te jong, dan is het volgens mij voor sommigen nog veel te moeilijk om zich in te houden, op 18 zal dit ook nog zo zijn maar toch minder denk ik. 18 is dus de perfecte leeftijd om je vast rijbewijs te mogen halen, omdat je dan (hopelijk) ofwel begint te werken of begint te studeren. Ook vind ik dat ze de theorie moeten aanleren op school vanaf de derde graad middelbaar onderwijs, of zelfs vroeger.

Ik denk dat alcohol/drugs een veel grotere oorzaak is van ongevallen, dan de leeftijd.
          Ben het wel eens dat de school meer zou moeten werken aan verkeersopvoeding.

Comment

• Nee. Niet dat ik denk dat 16-jarigen per sé zoveel slechter met de auto kunnen rijden, maar ik vrees gewoon dat ze al sneller eens onverantwoorde dingen gaan doen. En waarvoor zouden ze de auto gebruiken? De meesten voornamelijk in het week-end, om uit te gaan. Volgens mij kan dat gewoon geen gunstige gevolgen hebben op het aantal week-end-ongevallen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
              Op 18 eigenlijk ook nog.

Soms
              Idd.

Te 'soms' om goed te zijn. Ik denk dat iedereen er hier wel van kan meespreken.
              Maar goed, de meesten (incl. mezelf) komen er zonder al te grote kleerscheuren vanaf dus laat dat een troost zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                Ongeacht de wegen en de omstandigheden is 160 steeds een risico

160 is niks. Op de snelweg is dat een zeer goede snelheid. Sommige wagens cruisen gemakkelijk aan 200.

Variabele snelheidslimieten invoeren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Nee. Niet dat ik denk dat 16-jarigen per sé zoveel slechter met de auto kunnen rijden, maar ik vrees gewoon dat ze al sneller eens onverantwoorde dingen gaan doen. En waarvoor zouden ze de auto gebruiken? De meesten voornamelijk in het week-end, om uit te gaan. Volgens mij kan dat gewoon geen gunstige gevolgen hebben op het aantal week-end-ongevallen.
                  Dan ook een weekend verbod opleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                    Idd.

Te 'soms' om goed te zijn. Ik denk dat iedereen er hier wel van kan meespreken.
                    Maar goed, de meesten (incl. mezelf) komen er zonder al te grote kleerscheuren vanaf dus laat dat een troost zijn.
                    Ik ga die nacht nooit vergeten met de Cayenne S, kale banden + nat maar PTM stond aan.

Gelukkig.

Comment

• ik hoor iedereen hier zeggen dat ze beter het examen moeilijker zouden maken in plaats van het zomaar uit te delen. Ik zou wel is willen weten hoeveel van die mensen dat nog zouden vinden als dan ook degene die al hun rijbewijs hebben, nog is hun examens mogen gaan afleggen.

( en dat als ge 16jaar zijt ge nog ni eens met een mobilette kunt rijden slaagt ook op ni veel )

Comment

• Ik vind de meeste (ik reken mezelf daar bewust niet onder) 18-jarigen al zo onverantwoordelijk rijden. Laat staan hoe 16-jarigen rijden?! Op je 16e mag je ook al gaan drinken en als je dan tegelijkertijd mag gaan autorijden... dat is geen goede combi.

Even goede vrienden trouwens, maar het viel me afgelope wintersport op, hoe slecht vele Belgen rijden. Met slecht weer (sneeuwval) wordt je nog met 120+ ingehaald en op gevaarlijke bergwegen werden we alleen maar door Belgen ingehaald.
                        Ik denk zelf dat het ligt aan de manier waarop je in België leert rijden (gewoon met de hulp van je ouders) en als je ouders verkeerde gewoontes hebben, dan neem je die automatisch over. Correct me if I'm wrong
                        Last edited by ; 02/03/2008, 21:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          160 is niks. Op de snelweg is dat een zeer goede snelheid. Sommige wagens cruisen gemakkelijk aan 200.
                          Awel, das ook zoiets : cruise-controll. I.p.v. te beseffen wat men aan het doen is (rijden) moet je geen gas meer geven. Nog meer luieren achter het stuur en nog minder feeling met wat men aan het doen is. Gsmmen mag niet meer (alhoewel de grootsten hoop daar z'n botten aan veegt). Geef madam een breiwerkske en meneer een filmke om tijdens het rijden naar te kijken é. Lekker luieren en af en toe eens naar de baan kijken...

Kijk, ik heb een Porsche met 408 pk's MET cruise-controll. Ik heb de wagen gekocht uit liefhebberij maar vind het echt spijtig/stom dat die cruise-controll er op zit. Kun je nagaan dat ik die tegen 250 kan instellen ? Kan het nog zotter ???

Dat ze zoiets toelaten en dan nog durven te zeiken over verkeersveiligheid ? Om ziek van te worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten

2. De huidige rijopleiding mag ook uitgebreid worden. Ik heb met de rijschool vroeger bijvoorbeeld geen meter op de autosnelweg gereden, hoewel dit toch een belangrijk deel van ons wegennet is! Akkoord, eens je op de snelweg rijdt moet je relatief weinig doen behalve het verkeer volgen en indien nodig even voorbijsteken, maar je moet toch in- en uitvoegen. Het huidige systeem van "eerst-vooruit-achteruit-op-het-oefen-terrein-en-dan-nog-een-blokje-om-rond-de-kerktoren" is met de huidige verkeersdrukte inderdaad een lachtertje!
                            Hierbij zie je al dat jij van de iets oudere generatie bent (ouder als mij), dat bedoelde ik dus, het praktijksysteem is al veel moeilijker geworden en theorie spijtig genoeg veel makkelijker. Praktijkexamen is niet meer op zo'n onnozel oefen-terrein maar op de echte weg en in alle straten van de stad.
                            Geen onnozele berekening meer van : eerst richting die paal rijden daarna een halve draai aan uw stuur, daarna nog es naar die andere paalen dan achteruit rijden en vervolgens staat ge tussen die onnozele parkeerpalen op het oefenterrein. Zo gaat het dus gelukkig nietmeer! En op de autostrade word ook gereden tijdens het examen =).

Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                            Ik zou wel is willen weten hoeveel van die mensen dat nog zouden vinden als dan ook degene die al hun rijbewijs hebben, nog is hun examens mogen gaan afleggen.
                            Inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr Bekijk Berichten
                              Awel, das ook zoiets : cruise-controll. I.p.v. te beseffen wat men aan het doen is (rijden) moet je geen gas meer geven. Nog meer luieren achter het stuur en nog minder feeling met wat men aan het doen is. Gsmmen mag niet meer (alhoewel de grootsten hoop daar z'n botten aan veegt). Geef madam een breiwerkske en meneer een filmke om tijdens het rijden naar te kijken é. Lekker luieren en af en toe eens naar de baan kijken...

Kijk, ik heb een Porsche met 408 pk's MET cruise-controll. Ik heb de wagen gekocht uit liefhebberij maar vind het echt spijtig/stom dat die cruise-controll er op zit. Kun je nagaan dat ik die tegen 250 kan instellen ? Kan het nog zotter ???

Dat ze zoiets toelaten en dan nog durven te zeiken over verkeersveiligheid ? Om ziek van te worden...
                              De nieuwe actieve cruisecontrol is best wel een extra veiligheid (geïntroduceerd op de S) maar je mag er inderdaad niet op rekenen.

Met de Cayenne gebruikte ik veel cruise control, met de Mini haast nooit. Hangt een beetje af van wagen tot wagen.

Comment

• tis ot, maar de cc 'helpt' mij beter te rijden

Comment

• Ik ben dees weekend 16 geworden en wil graag al rijden.
                                  Ik leerde auto rijden op m'n 7e, was toen met de citroen van m'n oma en met een Kubel (VW kever maar dan met open dag en hoekiger)
                                  Geinig dingetje waar ik tot 3e kon geraken in m'n tuin.

Tegenwoordig rij ik zelf al eens in de ardennen.
                                  Ik acht mezelf perfect capabel om in het verkeer te rijden en ik vind dat als je er vroeg genoeg mee begint gerust mag rijden vanaf 16.

Maar niet iedereen heeft de kans gehad om zoals mij vroeg met auto's te rijden. Dus het schoentje wringt wel hier...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                    Dan ook een weekend verbod opleggen.
                                    Dat zou een oplossing kunnen zijn.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Friso89 Bekijk Berichten
                                      Even goede vrienden trouwens, maar het viel me afgelope wintersport op, hoe slecht vele Belgen rijden. Met slecht weer (sneeuwval) wordt je nog met 120+ ingehaald en op gevaarlijke bergwegen werden we alleen maar door Belgen ingehaald.
                                      Ik denk zelf dat het ligt aan de manier waarop je in België leert rijden (gewoon met de hulp van je ouders) en als je ouders verkeerde gewoontes hebben, dan neem je die automatisch over. Correct me if I'm wrong
                                      Wij (binnen ons gezin en waarschijnlijk ook vele andere Belgen met ons) denken ook zo over Nederlanders, wij denken namelijk dat je in Nederland leert om zoveel mogelijk hardrijders op het linkerrijvak te blokkeren door ervoor te blijven hangen en te weigeren om de bumperklevers voor te laten. Straks nog meegemaakt op de ring rond A'pen (waar uiteraard veel Nederlanders richting Breda rijden), als je op het linkerrijvak komt aangereden tegen +/- 160 komt er plots een Nederlander voor je rijden die gewoonweg weigert opzij te gaan, ik zeg niet dat jullie dit allemaal doen maar het is wel vrij ergerlijk.
                                      Last edited by ; 02/03/2008, 22:08.

Comment

• absoluut JA ! hoe vroeger hoe beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                                          Geen onnozele berekening meer van : eerst richting die paal rijden daarna een halve draai aan uw stuur, daarna nog es naar die andere paalen dan achteruit rijden en vervolgens staat ge tussen die onnozele parkeerpalen op het oefenterrein. Zo gaat het dus gelukkig nietmeer!
                                          Nu moet ge u achter (niet tussen twee, maar ACHTER) een auto parkeren.

Ja, 't is erop vermoeilijkt ja

Comment

Working...
                                          X