Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
PS, om even over die Hollanders uit te wijken. Ik woonde aan de grens met Nederland, namelijk in Hoogstraten. Nu hebben wij ook een visie op de Nederlanders.
Je hebt verschillende types, ofwel het type we-zijn-over-de-grens-en-hier-kan-ik-schaamteloos-knallen-zonder-mijn-rijbewijs-te-verliezen. (handelsvertegenwoordigers)
Je hebt het type hoog bejaarde op trektocht. Levensgevaarlijke mensen.
Je hebt het type politieagent dat zo arrogant is om effe het verkeer te blokkeren omdat hij acht dat je te snel rijdt. (gefrustreerde Nederlanders)
Je hebt het type (vaak vrouwmens) die niet je snelheid kan inschatten. Laat ze aub nooit in Duitsland rijden, want dan maak je wat mee.
En dan heb je een combinatie van al het bovenstaande met de caravan.
Als het dan vakantie is, staan we op de E19 allemaal in de file, omdat de Nederlanders op trektocht willen. Je denkt dan ergens in het buitenland te vertoeven met allemaal gezellige Nederlanders om je heen.
Ondanks mijn verdoken frustraties, heb ik verder niets tegen Nederlanders hoor, integendeel.
PPS, er zijn veel Belgen die ook een rijopleiding genoten hebben hoor. Ik heb niks van Mams en Paps meegekregen wat dat betreft, behalve dan de centjes om die dure opleiding te volgen.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij jou bevindingen
Ik heb de grootste hekel aan Nederlanders achter het stuur, ookal ben ik er eentje (helaas). Mij zul je nooit in de buurt van een caravan aantreffen, maar ik zal m'n precieze gedachten over deze dozen op wielen (*oeps*) hier niet neerzetten
Maar goed... ik ga weer teveel offtopic
Ik vind trouwens dat oude mensen ook wel eens opnieuw een examen mogen afleggen. Als ik zie hoe gevaarlijk die zijn op de weg. Laatst nog, reed ik 120km/h op de rechterbaan, er reed iemand langs mij (dus ik kon niet gemakkelijk naar links)... rijdt daar ineens een oud vrouwtje met max. 80km/h op de rechterbaan
Laatst nog, reed ik 120km/h op de rechterbaan, er reed iemand langs mij (dus ik kon niet gemakkelijk naar links)... rijdt daar ineens een oud vrouwtje met max. 80km/h op de rechterbaan
Da's perfect legaal hoor, ik geloof zelfs dat je niet harder dan 80 mag op een autostrade met remorque of sleurhut (didn't check though).
American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Da's waar, vrachtwagenchauffeurs vinden dat waarschijnlijk ook grappig.
On topic: ik vind 16 jaar te jong om met de wagen te rijden op de openbare weg. Er zullen allicht jongeren zijn die perfect in staat zijn om zelfstandig te rijden maar zo zijn ze niet allemaal spijtig genoeg. Ik vrees dat haantjesgedrag de kop zou opsteken met alle gevolgen vandien. Als ik zie hoe veel jonge gasten met hun brommer rijden moet ik er niet aan denken zo'n gasten achter het stuur van een auto te zien.
American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Aan 16 met de auto op baan? Onder geen enkel beding. Achttien is voor zovelen al veel te jong... maar de minimumleeftijd optrekken tot 21 lijkt me ook niet meteen mogelijk.
Verstandig deelnemen aan 't verkeer vergt ervaring, kennis, inzicht en vooral zelfbeheersing en gezond verstand. Zeker in dat krioelende zenuwnest dat België is op verkeersvlak. En 16-jarigen die nog 's avonds dromen van hoe plat ze hun Booster kunnen leggen met nog een andere staander, die vind ik eerlijk gezegd niet geschikt om met een auto op baan te gaan. De uitzondering bevestigt de regel.
Zeker niet !!! Je ziet nu al zoveel 18 jarigen in de krant staan die verongelukt zijn (of straatrace of ongeluk veroorzaakt..).. Het zijn natuurlijk niet altijd de jonge gasten maar toch veel...
Rijbewijs vanaf 18 tot en met 60 (vanaf 60 opnieuw afleggen )
[QUOTE=Rohrl-fan;2514166]Ik heb nee gestemd. Wat mij betreft is de huidige leeftijd goed gekozen, of een beginnend chauffeur nu 18 of 25 is, ervaring heeft hij toch niet. Over verantwoordelijkheid, ik ken 18-jarigen die verantwoorder met de wagen rondrijden dan sommigen van 25+.
Ik ben wel voorstander van een grondig herziene rijopleiding! Een paar ideetjes:
1. Leer jongeren bij over het verkeer en autorijden tijdens het secundair onderwijs, inclusief practische proeven. Zo kan men stapsgewijs toch al de nodige technische vaardigheden aanscherpen alvorens men de baan op moet. Ik heb op 11-jarige leeftijd mijn eerste rijles gekregen van mijn broer bij ons thuis op de oprit (leren vertrekken en terug stoppen) en heb sindsdien regelmatig gereden op afgesloten privéterreinen. Toen ik als 17-jarige met de rijschool voor de allereerste keer aan het verkeer mocht deelnemen kon ik mij volledig focussen op het verkeer zelf.
3. Verlaag het BTW-tarief op de onkosten voor het rijbewijs. In veel gezinnen wordt er bezuinigd op het aantal uren dat men de leerling-chauffeur met de rijschool laat rijden omdat de kosten anders niet te betalen zijn. Lesgevers in een rijschool hebben een opleiding, zijn volledig op de hoogte van de huidige verkeerswetgeving en men beschikt over de juiste apparatuur zoals bijvoorbeeld dubbele bediening in de wagen.
[QUOTE]
Auto rijden is gewoon te simpel, en als je het vroeg gaat aanleren zullen er altijd van die leeghoofden zijn die even papa's auto uitlaten als hij niet thuis is
Heeft er iemand eigenlijk al aangedacht dat je dan vanaf 15 je theorie mag halen en dan al op de baan kan gaan, daar zijn gasten bij die amper boven het stuur kunnen kijken!
ik wil iedereen bedanken die al gestemd heeft en zijn pro of contra argumenten heeft bekend gemaakt.
Ikzelf denk ook dat rijden vanaf 16 jaar wat te vroeg is, al vind ik het voorstel van lessen vanaf 16 jaar geen slecht idee.
Comment