Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autorijden op 16 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
    Ze moeten zorgen dat jongeren hun auto's niet kunnen tunen of wat dan ook. Al die johhny's met 15 jaar oude auto's waarvan ze denken dat het een lamborghini gallardo SE is.
    zonder tunen kan ieder wagen ook zonder probleem 160 rijden
    en 160 kan op sommige wegen in bepaalde omstandigheden extreem gevaarlijk zijn.

Ben er zelf niet voor te vinden maar misschien moeten zijn bij jongeren een ISA systeem inbouwen

Comment

16 is te vroeg IMO.

Zelfs 18 is nog vrij jong voor sommige in onze samenleving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzine Bekijk Berichten

Ben er zelf niet voor te vinden maar misschien moeten zijn bij jongeren een ISA systeem inbouwen
        ISA-systeem? Is dat zo'n systeem dat de auto begrensd is op 120 km/h?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
          Wat zit gij nu te lachen? Vind jij het dan niet onveiliger als ge 120 aan het rijden zijt en opeens alles moet toegooien omdat een bejaard mens voor u met 90 zit te rijden?

niet zo dicht rijden he dan moet je niet alles "toegooien"

Comment

Ongeacht de wegen en de omstandigheden is 160 steeds een risico

Comment

waarom stemmen ?

ik heb hier al meermaals op het forum gelezen van ...

1 - gasten die hun rijbewijs nog niet hebben maar toch al op de autoweg hebben gereden
              2 - gasten die nog maar pas hun rijbewijs hebben en aan + 250 al hebben gereden

dus ik stem niet

Comment

mijn 1ste wagen was een peugeot 104 1100 cc en die kon denk ik 140 km/uur
                maar als ik daar 120 km/uur mee reed begon hij al gevaarlijk te schudden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                  ISA-systeem? Is dat zo'n systeem dat de auto begrensd is op 120 km/h?
                  als het voldoende is uitgebouwd zou het overal een begrenzer kunnen zijn.
                  Vanaf je een bewouwde kom binnen komt zou je automatisch max 50 kunnen rijden.
                  Uw GPS kan deze maximum snelheden ook weergeven, dan moeten ze er enkel uw motor laten op reageren

Comment

als het voldoende is uitgebouwd zou het overal een begrenze kunnen zijn.
                    Uw GPS kan deze maximum snelheden ook weergeven, dan moeten ze er enkel uw motor laten op reageren
                    Zelfs met dat systeem hoeven er echt geen 16 jarigen op de baan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *BMW*power Bekijk Berichten
                      Dag beste autofreaks!

ik ben al langer een passieve forumgebruiker.
                      Daarom kennen jullie mij niet natuurlijk. Ik zal binnenkort mij ook eens voorstellen met de auto
                      ik ben nu 16 jaar en rijdt al zowat bij mij thuis met de auto.
                      En omdat het ons wel interessant lijkt te weten hoe men denkt over 'jonge gasten' die met de auto rijden, maken we een kleine studie voor Nederlands over dit thema.

Wat denken jullie hierover als rasechte autoliefhebbers

Alvast bedankt !

*BMW*power
                      Lijkt me geen goed idee ... Ik heb er geen problemen mee dat er 16-jarigen met een wagen rijden, en dat goed doen ...

... maar dan heb je die ene groep, die het altijd verknald voor de anderen. Die gasten (met brommerkes) die tegen 70 kmu u komen voorbijsteken langs links, langs rechts, op het voetpad, ... als jezelf in een trage file rijdt.

Vooral drankmisbruik is een probleem bij jongere leeftijd ... en dat wordt nu al zo slecht aangepakt.

Ik zou zeggen, een serieuse verstraffing van dergelijke zaken ... en dan nog zou ik 18 als minumum houden. Meer als 18 lijkt mij overdreven, maar minder dan 18 : neen, dat is niet goed, denk ik.
                      Last edited by ; 02/03/2008, 20:09.

Comment

zonder moeite!!! puh!!

welcome to the 1.2 world

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                          wat heeft dat er nu mee te maken?
                          De jongens/meisjes die ik met zulke auto's zie rijden (dus goed getuned) en 18-19 jaar zijn, rijden veel te snel en gevaarlijk.

Misschien wel een stereotypering maar het is zo.

Comment

als het voldoende is uitgebouwd zou het overal een begrenzer kunnen zijn.

Zelf moet ik zeggen dat ik zo'n ding echt niet zou willen.
                            Ik geef toe dat ik zelf een zware voet heb, maar ik denk dat ik voldoende rij ervaring heb en weet wanneer het kan en wanneer niet.

Soit, misschien is zo'n ISA nog niet zo slecht voor personen onder 25 (?) jaar. En eventueel ook als soort straf bij 25 plussers die herhaaldelijk worden geflitst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Eigenlijk vind ik het geen slecht idee om de leeftijd op te trekken naar 21. Op die manier leren jongeren veel beter omgaan met "alternatief transport". Door hun op 18 jaar al met de wagen te laten rijden worden ze té snel té mak. De auto is nu eenmaal heel makkelijk voor alles, maar hoeveel verplaatsingen met de wagen zijn eigenlijk echt nuttig/nodig...
                              Daar is een ander probleem : sommige mensen beginnen te werken op 18, of ze gaan naar school/unief ... en dat ligt niet vaak in de stad/gemeente waar je woont.

18 lijkt mij voldoende, met de goede begeleiding. Je hebt - zoals ik al zei - altijd onnozelaars, ook bij 21-jarigen nog, maar hoe ouder hoe minder ... dat is correct. Je moet ergens een grens trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                Geef jij mij geld om een nieuwe auto te kopen, ik gooi dat 10 jaar oude krel weg. Ik gelukkig, jij ook gelukkig, uitgaande van je stelling. Met andere woorden, niet iedereen kan een nieuwe auto kopen.

Ik zie echter niet het verband tussen johnny's en autorijden op 16.
                                Ik heb het eerder over 18 jarigen die niet nadenken en denken dat ze met hun 15 jaar oud getuend krel schumacher zijn.

Comment

Zelf moet ik zeggen dat ik zo'n ding echt niet zou willen.
                                  Ik geef toe dat ik zelf een zware voet heb, maar ik denk dat ik voldoende rij ervaring heb en weet wanneer het kan en wanneer niet.

Soit, misschien is zo'n ISA nog niet zo slecht voor personen onder 25 (?) jaar. En eventueel ook als soort straf bij 25 plussers die herhaaldelijk worden geflitst

Dat denkt iedereen van zichzelf, tot het dan ooit eens (we wanen ons allemaal wel als dé chauffeur) mis gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                                    zonder moeite!!! puh!!

welcome to the 1.2 world

Echt he. 130 kan net met de mijne. Vroeger met m'n oude luchtfilter was 160 wel mogelijk maar dan doet 'ie zoveel toeren dat je het gevoel krijgt dat de kleppen er op elk moment kunnen uitspringen.
                                    Fijne tijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                      dus ik stem niet
                                      Leugenaar, gij hebt wel gestemd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                                        Echt he. 130 kan net met de mijne. Vroeger met m'n oude luchtfilter was 160 wel mogelijk maar dan doet 'ie zoveel toeren dat je het gevoel krijgt dat de kleppen er op elk moment kunnen uitspringen.
                                        Fijne tijden.
                                        die van mij heeft wel 5 versnellingen he!!

altijd prachtig! zit je op de E17 echt vol gas te geven!! maar echt VOLGAS

komt daar gestaag maar zeker een bijna 20 jar oude grijze espace diesel je voorbij! met een lachende carlo in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                          Dat denkt iedereen van zichzelf, tot het dan ooit eens (we wanen ons allemaal wel als dé chauffeur) mis gaat
                                          ik weet het, je zal wel deels gelijk hebben maar anderzijds kunnen we niet ontkennen dat er een groot verschil is tussen 1 jaar en 20 jaar ervaring.
                                          Ik heb ook niet gezegd dat ik 240 rijd he
                                          Ik hou het op een beetje te snel, al is dat natuurlijk relatief

Comment

Working...
                                          X