Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autorijden op 16 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als ik terug denk aan mijn sweet 16
    , dan denk ik voor mezelf dat ik nog niet voeldoende normbesef en verantwoordelijkheid aan de dag kon leggen om te participeren in het verkeer...
    dit is nu wel sterk afhankelijk van persoon tot persoon, maar toch nog bij veel jeugd nog steeds de regel...
    dus neen... 18 is goed

Comment

Wat zit gij nu te lachen? Vind jij het dan niet onveiliger als ge 120 aan het rijden zijt en opeens alles moet toegooien omdat een bejaard mens voor u met 90 zit te rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
        nee jong, niet moeilijker, ik ben 3 keer gebuisd geweest!!
        Join the club, zelfs voor 1 fout buizen ze u (alleen in mijn geval eigenlijk, iedereen die ik ken mag fouten maken behalve ik, soms denk ik dat het voorbestemd is bij mij :"buizen") .
        Hoe kan men het nog moeilijk maken? Ze houden u voor kleinigheden zelfs tegen, maak 2-3-4-5 manoevres bij, wat maakt het uit, dat is net het easy part, die regels daarentegen daar zijn ze ENORM streng op tegenwoordig)...
        Last edited by ; 02/03/2008, 19:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik vind 16 ook beter als 18

dan zijn ze nog wat snottiger, om het onozel te zeggen, om goede raad op te voplgen
          18-jarigen kunnen soms te vol van zichzelf zijn
          haha, jij kent de "jeugd" van tegenwoordig niet meer. Als ik kijk naar het gedrag van de jeugd op 16 jaar en ik kijk naar dat van mij op die leeftijd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
            Ik heb neen gestemd maar bedoel eigenlijk:

JA mits begeleiding.

Het is belangrijk voldoende ervaring op te doen, maar alleen rijden vergt ergens ook discipline. Net dat laatste doet vaak jonge bestuurders de das om.

Daarom wel als er een begeleider mee rijdt. Dat lijkt me een goed compromis.

Want anders is het net zoals een job zoeken:

Elke werkgever vraagt ervaring .. je moet toch ergens beginnen;

Je kan niet verwachten dat jong gasten of het nu 16 , 18, of zelfs 21 enkel leeftijdsgewijs garantie bieden voor goed rijden / verstandig rijden.

Iemand die juiste begeleiding krijgt vanaf zijn 16e zal beter voorbereid zijn dan iemand die zelf pas na zijn of haar studies begint ( zelfs vanaf 23 of zo dus)

Misschien dus de poll opsplitsen anders ga je een duidelijke neen situatie krijgen hier.
            goh, het is voor mij eerst en vooral de bedoeling een wat algemeen beeld te krijgen van wat jullie erover denken.
            Iedereen bedankt alvast voor de snelle respons !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
              Wat zit gij nu te lachen? Vind jij het dan niet onveiliger als ge 120 aan het rijden zijt en opeens alles moet toegooien omdat een bejaard mens voor u met 90 zit te rijden?
              zoiets noemt anticiperen. En je kan er langs links meestal voorbij. En jij mag toch nog niet rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                Join the club, zelfs voor 1 fout buizen ze u (alleen in mijn geval eigenlijk, iedereen die ik ken mag fouten maken behalve ik, soms denk ik dat het voorbestemd is bij mij :"buizen") .
                Hoe kan men het nog moeilijk maken? Ze houden u voor kleinigheden zelfs tegen, maak 2-3-4-5 manoevres bij, wat maakt het uit, dat is net het easy part, die regels daarentegen daar zijn ze ENORM streng op tegenwoordig)...
                ja zen, den 1e keer omdat ik 70 reed en te traag naar 50 was gegaan

2e keer omdat mijn pa sprak!

3e keer omdat ze een straat tijdelijk verboden hadden gemaakt, en ik daar uit gewoonte in was gereden

kakaaaaa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                  Ik heb neen gestemd maar bedoel eigenlijk:

JA
                  Limburg zei je ?
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Neen, camion's rijden toch ook maar 90. Dan verander je toch gewoon van rijvak en haal je hem in. Als ze dan op dat ander rijvak tegen 160 voorbijsjeezen zou ik me al een pak onveiliger voelen.

Comment

Vanaf 16 de theorie aanleren op school, dat lijkt me een goede stap voorwaarts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        rijden vanaf 16 ? Ja, maar énkel mits strenge controles en met een echt moeilijk examen.
                        Dan gaan ze zonder rijbewijs rijden.
                        Maar dat gebeurt nu ook al

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                          Neen, camion's rijden toch ook maar 90. Dan verander je toch gewoon van rijvak en haal je hem in. Als ze dan op dat ander rijvak tegen 160 voorbijsjeezen zou ik me al een pak onveiliger voelen.
                          Camions houden 90 aan, voor 95% op 't rechtse baanvak.
                          Oude bompa's of bomma's doen die 90 op een ander rijvak. Plezant om in te halen zenne...

Comment

Zestien jaar is echt wel vroeg hoor. Achtien is in mijn ogen een mooie leeftijd, dan ben je immers ook op een leeftijd dat je een rijbewijs "nodig" hebt. De ene gaat werken, de andere moet pendelen tussen thuisbasis en hogeschool etc etc...

En ik vrees dat als we naar de leeftijd moeten gaan zoeken waar iedereen een gezond normbesef heeft dat wel veel hoger uitkomen dan 21. Dan heeft de leeftijd optrekken in mijn ogen ook geen zin meer.

Waar ik wel voorstander van kan zijn is de opleiding al te starten vanaf 16 jaar. Met uitgebreide theorie-examens, praktijklessen enz. Jonger dan 18 jaar en alleen op de baan, daar kan ik ook moeilijk voorstander van zijn.

Maarja, twee jaar rij-opleiding, ik was het na 9 maand al beu.

Comment

Zoals sommigen al gezegd hebben, ben ik ook wel een voorstander om de theorie te geven op school. Ik dacht wel dat men aan het lobby-en was om dit in de nabije toekomst uit te voeren.

Comment

Op mijn veertiende ben ik auto beginnen rijden, op parkings en op den oprit.
                                Op mijn 16de reed ik al vlotjes op de baan en nam ik alle bochten al met piepende banden.

Achteraf bekeken levensgevaarlijk. Als jonge brave gast had ik nog niet het normbesef dat je nodig hebt om auto te rijden.

Volgens de flikken heb ik dat nog steeds niet, maar ik maak vooruitgang

Eigenlijk vind ik het geen slecht idee om de leeftijd op te trekken naar 21. Op die manier leren jongeren veel beter omgaan met "alternatief transport". Door hun op 18 jaar al met de wagen te laten rijden worden ze té snel té mak. De auto is nu eenmaal heel makkelijk voor alles, maar hoeveel verplaatsingen met de wagen zijn eigenlijk echt nuttig/nodig...
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Ja, maar enkel als ze het rijexamen wat moeilijker maakt.

Dat vind ik zever, waarom zijn altijd de jongeren die 'slecht' zijn...
                                  Kijk maar een keer naar de 70+, die rijden bijna allemaal met 90 op de snelweg. Dan vind ik jonge gasten die 160 rijden toch veel veiliger.
                                  ik wil nu iet als een oude conservatieve knol overkomen maar kijk gewoon naar de weekend ongevallen.
                                  Die mannen van 75 zijn SOMS ook ene probleem. Je kan jer er aan ergeren dat het wat trager gaat maar al bij al zijn ze bijna nooit een gevaar voor ander weggebruikers.
                                  Dat kan je niet zeggen van een onervaren snotneus die op een zaterdagnacht om 4.00 tegen 150 km/u naar een andere discotheek raced.
                                  Zullen we het nog niet hebben over drank en drugs ... en dat zie ik die oude mannen niet direct innemen

Comment

Ze moeten zorgen dat jongeren hun auto's niet kunnen tunen of wat dan ook. Al die johhny's met 15 jaar oude auto's waarvan ze denken dat het een lamborghini gallardo SE is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                      Ze moeten zorgen dat jongeren hun auto's niet kunnen tunen of wat dan ook. Al die johhny's met 15 jaar oude auto's waarvan ze denken dat het een lamborghini gallardo SE is.
                                      wat heeft dat er nu mee te maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        De auto is nu eenmaal heel makkelijk voor alles, maar hoeveel verplaatsingen met de wagen zijn eigenlijk echt nuttig/nodig...
                                        Wel euh, ik moet elke dag op m'n werk zien te geraken en over enkele weken ben ik zelfstandig. Ik kan moeilijk m'n materiaal op de bus meepakken.

Niet elke jongere heeft een auto nodig, maar sommige wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                          Geef jij mij geld om een nieuwe auto te kopen, ik gooi dat 10 jaar oude krel weg. Ik gelukkig, jij ook gelukkig, uitgaande van je stelling. Met andere woorden, niet iedereen kan een nieuwe auto kopen.

Ik zie echter niet het verband tussen johnny's en autorijden op 16.

Comment

Working...
                                          X