Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grand Prix van Monaco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
    Maar hey, wie gooide er vorig jaar in Hockenheim weer wat zand op de piste, net voordat z'n grote concurrent z'n kwalificatieronde moest rijden?
    Vertel? blijkbaar gemist...
    Of was dat door een schuiver

Comment

@Roughneck: de beelden tonen inderdaad een 'rare' situatie. Er zal wel wat onderstuur geweest zijn ('k heb de indruk dat Schumacher in 't begin een beetje 'schuift'), maar na de apex heb ik toch de indruk dat hij niet echt alle moeite doet om door de bocht te geraken ...

Afgezien van 't feit dat ik niet in de wagen zat, natuurlijk.

Maar hey, wie gooide er vorig jaar in Hockenheim weer wat zand op de piste, net voordat z'n grote concurrent z'n kwalificatieronde moest rijden?
      Wie dwong er Montoya het gras op in San Marino, vakkundig bewezen door onderstaande?

Toch geen toeval zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
        Raikkonen ging "zogezegd" wijd na zijn kwalificatieronde. Hij legde zo zand op de baan voor Alonso. Ik geloof echt dat hij te snel door de bocht ging.

Comment

Alonso-Raikkonen. Als 'k me niet vergis moest Alonso vóór Raikkonen rijden, en reed hij even over 't zand, waardoor dat op Alonso's rijlijn kwam te liggen.

Veel gezever nadien hoor, maar 'k wil maar zeggen: welke oen zou de kans om de tegenstrever te hinderen nièt grijpen? (Los van 't feit of Schumacher 't expres deed of niet)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
            Wie dwong er Montoya het gras op in San Marino, vakkundig bewezen door onderstaande?

Toch geen toeval zeker?
            Repliek staat in m'n post hierboven.

Op zo'n niveau ga je heus wel effe nadenken ...

Comment

Raikkonen ging "zogezegd" wijd na zijn kwalificatieronde. Hij legde zo zand op de baan voor Alonso. Ik geloof echt dat hij te snel door de bocht ging.
              Ik geloof dat ook.
              Maar dat is omdat ik het wel voor Raikonnen heb waarschijnlijk.

Comment

Maar dat is omdat ik het wel voor Raikonnen heb waarschijnlijk.
                Daar raak je 't ook aan. Ik heb 't even geleden al gezegd: 't is altijd hetzelfde in dat soort discussies: Schumacher-fan tegen Schumacher-hater. 't Maakt de discussies (die op zich nuttig en boeiend kunnen zijn) uiterst belachelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                  1 plaatsje achteruit dan waarschijnlijk.
                  De Italiaan wordt teruggezet van een 5de naar een 10de plaats.

Alle coureurs die op positie 6 t.e.m. 10 stonden worden dus één plaats naar voren gezet.

Comment

Daar raak je 't ook aan. Ik heb 't even geleden al gezegd: 't is altijd hetzelfde in dat soort discussies: Schumacher-fan tegen Schumacher-hater. 't Maakt de discussies (die op zich nuttig en boeiend kunnen zijn) uiterst belachelijk.
                    Tzijn de schumacher fans die over het algemeen belachelijk doen

Comment

Bwoah. Zo extreem moet je het niet zien. Er is nog steeds een grens tussen sportief gedrag en tussen non sportief gedrag. Als je dat in het achterhoofd houdt dan weet je meteen welke plaats welke liefhebber inneemt.

Comment

Alonso-Raikkonen. Als 'k me niet vergis moest Alonso vóór Raikkonen rijden, en reed hij even over 't zand, waardoor dat op Alonso's rijlijn kwam te liggen.

Veel gezever nadien hoor, maar 'k wil maar zeggen: welke oen zou de kans om de tegenstrever te hinderen nièt grijpen? (Los van 't feit of Schumacher 't expres deed of niet)
                        Wie die kans niet zou grijpen? Een sportief piloot.

Comment

Wie die kans niet zou grijpen? Een sportief piloot.
                          Sportiviteit bestaat jammer genoeg niet als het om veel geld draait ..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          cc

Comment

De Italiaan wordt teruggezet van een 5de naar een 10de plaats.

Alle coureurs die op positie 6 t.e.m. 10 stonden worden dus één plaats naar voren gezet.
                            1. MSC*
                            2. ALO
                            3. WEB
                            4. RAI
                            5. MOY
                            6. BAR
                            7. TRU
                            8. COU
                            9. ROS
                            10. FIS
                            11. RSC
                            12. KLI
                            13. LIU
                            14. BUT
                            15. VIL
                            16. HEI
                            17. ALB
                            18. MON
                            19. SPE
                            20. SAT
                            21. MOT
                            22. MAS
                            *Onder voorbehoud

Zo dus...

Comment

Bwoah. Zo extreem moet je het niet zien. Er is nog steeds een grens tussen sportief gedrag en tussen non sportief gedrag. Als je dat in het achterhoofd houdt dan weet je meteen welke plaats welke liefhebber inneemt.
                              Daarom kan ik Schumacher niet hebben:

-Ramt Hill van de baan
                              -Probeert Villeneuve van de baan te rammen.
                              -Blokkeert baan in Monaco.
                              -...

Comment

• Montoya is daardoor de eerste piloot die profiteert.

Wat ik me nu afvraag is ofdat Fisichella nu kan profiteren en zijn tank kan volgooien. Ah nee, dat geldt pas vanaf plaats 10.

Da's pech hebben. Daarmee zijn dus Fisichella's kansen voor de zege foetsie.

Comment

Montoya is daardoor de eerste piloot die profiteert.

Wat ik me nu afvraag is ofdat Fisichella nu kan profiteren en zijn tank kan volgooien. Ah nee, dat geldt pas vanaf plaats 10.

Da's pech hebben. Daarmee zijn dus Fisichella's kansen voor de zege foetsie.
                                  Inderdaad.

Maar zijn enkel de tijden geschrapt, of de rondes?

Want anders loopt hij ook een X aantal kilo brandstof mis...

Comment

Inderdaad.

Maar zijn enkel de tijden geschrapt, of de rondes?

Want anders loopt hij ook een X aantal kilo brandstof mis...
                                    Ze kunnen de rondes die hij gereden heeft niet schrappen denk ik. Die benzine krijgt hij niet terug omdat - en voor zover ik weet - er niet meer mag bijgetankt worden na de kwalificatie als je bij de eerste 10 hoort.

Nu ken ik het reglement uiteraard niet vanbuiten, maar zoals hierboven beschreven lijkt het me juist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
                                      Daarom kan ik Schumacher niet hebben:

-Ramt Hill van de baan
                                      -Probeert Villeneuve van de baan te rammen.
                                      -Blokkeert baan in Monaco.
                                      -...
                                      Sportiviteit wil ook zeggen dat je de andere respecteert. 'Niet kunnen hebben' en respect valt niet met elkaar te rijmen vind ik.

Comment

Ze kunnen de rondes die hij gereden heeft niet schrappen denk ik. Die benzine krijgt hij niet terug omdat - en voor zover ik weet - er niet meer mag bijgetankt worden na de kwalificatie als je bij de eerste 10 hoort.

Nu ken ik het reglement uiteraard niet vanbuiten, maar zoals hierboven beschreven lijkt het me juist.
                                        De benzinehoeveelheid wordt na de laatste kwali ronde terug bijgevult tot de status voor die kwali ronde. Het aantal gereden ronden x vast aantal liter brandstof (dacht dat dat hier 1,5kg was)

Dus Fisico kan zo 4,5kg brandstof 'kwijtspelen'

Comment

De 10 eerste mogen toch bijvullen na de kwalificatie, afhankelijk van het aantal ronden die ze gereden hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          cc

Comment

Working...
                                          X