Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Laatste frame. Schumachers stuur staat recht. Op deze foto lijkt het niet dat Schumacher reeds remt. Indien Schumacher hier zijn stuur had omgegooid (hij had volle grip), had hij de bocht nog steeds gehaald.
De remsporen achteraf zijn makkelijk te verklaren en hebben eigenlijk niets te maken met onderstuur. Als je tegen een dergelijk lage snelheid (voor een F1) de remmen dichtgooit blokkeren de banden automatisch. De remmen zijn vele malen krachtiger als de maximale grip van de banden, er is immers quasi geen downforce op deze snelheid. De remsporen hebben dus niets te maken met een te hoge snelheid.
@Roughneck: de beelden tonen inderdaad een 'rare' situatie. Er zal wel wat onderstuur geweest zijn ('k heb de indruk dat Schumacher in 't begin een beetje 'schuift'), maar na de apex heb ik toch de indruk dat hij niet echt alle moeite doet om door de bocht te geraken ...
Afgezien van 't feit dat ik niet in de wagen zat, natuurlijk.
Maar hey, wie gooide er vorig jaar in Hockenheim weer wat zand op de piste, net voordat z'n grote concurrent z'n kwalificatieronde moest rijden?
Comment