Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maandagavond nog een ritje kunnen meepikken in deze GT3 RS op een kletsnat parcours,de Russische chauffeur kon er wel serieus mee overweg maar ging regelmatig de grenzen opzoeken...knettergek maar wat een adrenaline rush.
Onderweg even gestopt want een van zijn companen was met zijn 3-serie in het decor gegaan.
Gewoon ter plekke vragen: Hé du stranger, mag ik einmal mitfahren?
?
Voila, gisterenavond m'n eerste 2 ring-laps gereden en ik moet zeggen: ik voel een toekomstige (dure, lees: 100 octane) verslaving komen.
Jammer dat het circuit er "slightly moist" bij lag door een regenbui net voor de opening, maar al bij al viel het mee.
Ik was er niet met een ideale wagen (a4 b6 avant 3.0 quattro tiptronic) maar desondanks erg genoten van de ritten.
Ben ook door niets 'trager'(muv een of ander getuned oud peugeot'ke, waar zelfs een civic-type R voor opzij ging) voorbijgereden, wat ook geruststellend is.
Had wel het gevoel af en toe niet de juiste 'lijn' aan het rijden te zijn maar dat komt door het gebrek aan kennis van het circuit. Misschien kan ik eens meekomen op een 'ring-meet&greet' en kan iemand met wat ervaring meerijden om me bij te sturen.
Fazit: geweldig van genoten, het kriebelt enorm om terug te gaan, jammer genoeg door omstandigheden kan ik pas vanaf juli.
Groeten,
BWS
Ps: wat zijn zoal de sites waar er foto's online komen?
Ps 2: ik heb die imposante GT3 RS ook gezien, met wat voor wagen was jij daar? (Heb toch een 4-tal belgische wagens zien staan)
Voila, gisterenavond m'n eerste 2 ring-laps gereden en ik moet zeggen: ik voel een toekomstige (dure, lees: 100 octane) verslaving komen.
Jammer dat het circuit er "slightly moist" bij lag door een regenbui net voor de opening, maar al bij al viel het mee.
Ik was er niet met een ideale wagen (a4 b6 avant 3.0 quattro tiptronic) maar desondanks erg genoten van de ritten.
Ben ook door niets 'trager'(muv een of ander getuned oud peugeot'ke, waar zelfs een civic-type R voor opzij ging) voorbijgereden, wat ook geruststellend is.
Had wel het gevoel af en toe niet de juiste 'lijn' aan het rijden te zijn maar dat komt door het gebrek aan kennis van het circuit. Misschien kan ik eens meekomen op een 'ring-meet&greet' en kan iemand met wat ervaring meerijden om me bij te sturen.
Fazit: geweldig van genoten, het kriebelt enorm om terug te gaan, jammer genoeg door omstandigheden kan ik pas vanaf juli.
Groeten,
BWS
Ps: wat zijn zoal de sites waar er foto's online komen?
Ps 2: ik heb die imposante GT3 RS ook gezien, met wat voor wagen was jij daar? (Heb toch een 4-tal belgische wagens zien staan)
mercedes....C220 Diezel (cava nog) Automaat (cava ook nog) ESP (cava pas du tout )
wij zaten met de helmen op te wachten op de opening
als je ons op de ring hebt gezien: effe melden we hebben filmpjes,
dadelijk bij opening om 18.05 hebben we 2 rondjes gedaan
Hehe, ik heb jullie idd opgemerkt, door de rode handschoenen en het cameraatje aan de ruit had ik al een licht vermoeden dat jullie mogelijks auto-forum members waren. Ben op de parking 2 maal jullie wagern gepasseerd(met m'n vriendin, gezien de weinige vrouwen daar valt dat misschien op?) Maar aangezien jullie in de wagen zaten kon ik jullie niet aanspreken.
Ben ook door niets 'trager'(muv een of ander getuned oud peugeot'ke, waar zelfs een civic-type R voor opzij ging) voorbijgereden, wat ook geruststellend is.
No offense, maar ik hoop dat je nu niet denkt dat je het wel kent daar na 2 rondjes
Op een drukkere dag, een zondag bv., vliegen de op papier "tragere" auto's je om de oren als je met voldoende marge rijdt, maar maak niet de fout om je daardoor te laten meeslepen om harder te gaan want dan heb je vroeg laat een afspraak met de vangrail. Op de Nordschleife is de limiet dan ook niet de limiet van je wagen of je eigen stuurmanskunsten, maar je baankennis.
No offense, maar ik hoop dat je nu niet denkt dat je het wel kent daar na 2 rondjes
Op een drukkere dag, een zondag bv., vliegen de op papier "tragere" auto's je om de oren als je met voldoende marge rijdt, maar maak niet de fout om je daardoor te laten meeslepen om harder te gaan want dan heb je vroeg laat een afspraak met de vangrail. Op de Nordschleife is de limiet dan ook niet de limiet van je wagen of je eigen stuurmanskunsten, maar je baankennis.
Neen, natuurlijk weet ik dat, ik heb nog een (enorm) lange weg te gaan, ik wou nergens de indruk wekken dat ik 'het daar wel ken' na 2 rondjes(ik zeg zelfs letterlijk dat ik de verkeerde lijnen reed omdat ik het circuit nog niet ken en graag eens iemand met ervaring naast me zou hebben die me wat kan bijleren).
Het enige wat ik wou aangeven was dat het voor mij een geruststelling was dat ik blijkbaar niet extreem traag was(wat ik voordien wel dacht te zullen zijn: ik verwachtte dat ik bwvs de ene achter de andere wagen ging moeten voorbijlaten)
Bovendien heb ik nooit de 'limiet' opgezocht(en ben niet van plan dat te doen alvorens wat meer ervaring & bijhorende pilotagecursus gevolgd te hebben).
Comment