Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
    als ik achter een wagen evenwaardig aan de mijne rij en hem wel net kan bijhouden, maar toeren moet gaan uithalen om hem voorbij te kunnen gaan, dan pas ik toch hoor. Dan rem ik liever zelf even, hou wat afstand en probeer hem op veilige afstand te volgen...
    Dat ook ja. Better safe than sorry, zeker op de Nordschleife.
    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Dan los ik de gas tot hij voorbij is. t is niet omdat ik op de veilige stukken om in te halen (lees:rechtdoor) sneller ben dat hij maar moet wachten. Zo hoffelijk zijn we dan weer wel

Ik ben zo ge-owned geweest door een paar maften in ne Clio zaterdag. Die heb ik ook doorgelaten hoewel ik relatief lang de gas heb moeten lossen eer ze er voorbij konden. Maar so be it
      Ik snap wat je wil zeggen hoor.
      'k Heb het echter ook al voor gehad dat'k geremd heb om iemand te laten passeren die voorbij leek te willen komen (lees: op 'achter' u komen hangen, dan weer eens dichter, dan weer verder) en dat je na een halve minuut zelf weer moet zitten kijken om hem veilig voorbij te kunnen...
      Ochja, 't moet een beetje van iedereen komen he.

Comment

en dat je na een halve minuut zelf weer moet zitten kijken om hem veilig voorbij te kunnen...
        Ochja, 't moet een beetje van iedereen komen he.

Ja dat is ook typisch en heeft iedereen wel eens voor (ook in de andere zijn positie hoor). Als je achter iemand rijdt is het makkelijker van te volgen, als je er dan voorbij bent moet je ineens zelf rempunten kiezen enzo

Comment

• GEEERT PM checken aub

Comment

• ik heb mijn redline gekocht in de Lektuurshop in Lommel. er zijn er nu nog 2 voor de geïntereseerden. wel jammer dat die bon maar geldt tot 31/12/09

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              ik heb mijn redline gekocht in de Lektuurshop in Lommel. er zijn er nu nog 2 voor de geïntereseerden. wel jammer dat die bon maar geldt tot 31/12/09
              Moet je voor 31/12/09 nog eens naar de ring he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                Moet je voor 31/12/09 nog eens naar de ring he
                als ik toestemming krijg van mijn ouders om een rondje te doen zeker

Comment

• Nuttig, een kaart hebben terwijl je de ring niet op mag

Comment

• Sebava:

Ondergetekende:

gisteren ben'k erachter gekomen dat de stijfheid van m'n ophanging beter kon, en dat wordt bij deze bevestigd

Comment

Gisteren dus nog eens naar daar geweest, 't was echt weer een vet dagje!
                      Wel een beetje sucky weertje -constant bewolkt, zo nu en dan wat miezerig of een kleine bui- maar dat heeft de dag niet verknalt. De drukte op de ring viel daardoor al bij al best mee, da's dan weer een voordeel.

De zaterdag inkopen gaan doen -inclusief vier walkie talkies voor onderweg- om zondag op tijd te kunnen vertrekken.
                      Zondagmorgen na een te korte nacht opgestaan -met een gevoel van 'wat doen we ons eigen toch aan'- om uiteindelijk een half uur na het geplande uur te kunnen vertrekken (altijd hetzelfde als je met een grotere groep afspreekt).
                      Op het gemak naar daar gekacheld (GeertB met z'n lotusding heeft zich heel de weg mogen inhouden, ik heb het op 130 gehouden met m'n 30je), in Peppenhoven gestopt voor een koffie en een sandwich, en dan de eerst volgende afrit genomen om binnendoor te bollen. De paar tunnelstukjes onderweg waren evenals de gebruikelijke B-wegen om uiteindelijk in Adenau aan te komen.
                      De baan was nat en het zag er niet naar uit dat deze snel zou opdrogen; dat was een beetje een domper.
                      Maar 'k wilde er zeker eens op geweest zijn met de witte, dus met het gedacht ons gezond verstand te gebruiken hebben we een rondje gebold. Onderweg natuurlijk weer een brommerboy langs de kant zien staan bij zijn kapot racemachien (al chanse dat hij zelf niks had).

Na het rondje zijn we naar Adenau gebold om, na de fikse wandeling, daar even te kijken. Blijft een zalige spotplaats! Enkele leuke combinaties zien passeren, zoals de witte astra OPC en witte focus RS die weer constant alles aan’t geven waren tegen elkaar, of een colonne van 10 R32’s die serieus vlot het circuit bereden.
                      Ook hebben we ons Sabine meerdere keren volledig door de bocht driftend, met ondertussen een kushandje naar de toeschouwers werpend, zien passeren.

Wie weet hoe je met de auto op die plaats kan geraken als de slagboom toe is??

Na een tijdje Adenau leek de baan weer relatief droog te zijn. Hup, terug de auto in, even gaan warmrijden, en weer de ring op. Althans dat was het plan. Er was een redelijk zwaar accident gebeurd; dat werd al snel duidelijk toen we op weg naar de ingang een ambulance met urgentiearts kruisten.
                      Ring dus weer lang gesloten. ZO klote. Dat er op die drukke dagen toch àltijd iemand moet zijn die zichzelf overschat en meent zo nog 2 tienden van zijn beste tijd af te krijgen.
                      Aangekomen aan de parking hebben we daar dus nog even staan wachten tot de boel was opgeruimd en de takelwagen van de Ring kwam.
                      Eigenlijk waren we er allemaal vrij zeker van dat het een motard was die door het natte weer ergens tegenaan gekwakt was, gezien de ernst van de zaak.
                      Bleek op de takelwagen een G4 R32 te staan. OMGWTFBBQQQQQ!!!!! daar schoot nu eens ècht niet veel meer van over! 't Was een van die G4's die in colonne hun rondjes aan't afmalen/razen waren.
                      En kijk, dàt is nu toch duidelijk een bewijs van het gevaar om in groep te rijden denk ik... Het kan niet anders dat van de 10 chauffeurs die bij elkaar rijden minstens 1 chauffeur zichzelf (misschien onbewust) te hoog moet inschatten om toch mee te kunnen.
                      OK, wij zijn ook met drie bekenden achter elkaar vertrokken, maar vanaf het moment dat iemand van ons drie sneller blijkt te kunnen dan zal de rest echt geen zotte toeren gaan doen om hem toch bij te kunnen houden!

Dan is de 'Schleife weer open gegaan, en na een half uurtje de drukte af te wachten hebben we (Sebava en ik) nog een rondje gedaan.
                      De bocht na Adenau stond weer een motard in de grindbak bedeesd te bekomen van een schuiver.
                      Op de helft van het toertje begon het weer te regenen, damn. Ben er daar ook achtergekomen dat'k ga leren tiphielen... Op het stuk tussen de Carousel en Brünchen -wat ik feitelijk het meest shitty stuk van heel de ring vind- remde ik, schakelde terug en ging gelijk opnieuw op het gas; natuurlijk blokkeerde de prul en kwam de kont even. Helemaal niet erg, maar toch genoeg om er de volgende keer een beetje op te letten.

Na dat rondje ben'k naar Brünchen gereden, waar wat volk stond te wachten. Blijkbaar was daar weer net een moto weggeschoven.
                      Iets later kwam Sebava ook terug aan, maar zij hadden meer gezien dan enkel een gevallen motard...
                      Achter hem reed blijkbaar een Lupo-achtig iets (volledig stock, geen gti ook of iets dergelijks), die maar constant voorbij wilde. Langs de baan stonden geregeld bordjes om te waarschuwen voor olie. Net bij zo'n bordje steek die gast hem voorbij. Z'n meisje was Sebava al lachend aan't filmen, tijdens het voorbijsteken.
                      Eens voorbij en 50 meter voor Seba ging mister Lupo aan't schuiven... *Smak*, het decor in.
                      Heb het maar eens voor dat je door zo'n haas -die van die olie-bordjes straal negeert- zelf moet uitwijken en brokken maakt.

Vervolgens nog wat nagekaart bij 'wust mit pommes und mayo', en terug naar huis gebold.

Wat een ontspannend dagje was dat toch!
                      Het was inderdaad een zeer geslaagde dag .

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Dan los ik de gas tot hij voorbij is. t is niet omdat ik op de veilige stukken om in te halen (lees:rechtdoor) sneller ben dat hij maar moet wachten. Zo hoffelijk zijn we dan weer wel

Ik ben zo ge-owned geweest door een paar maften in ne Clio zaterdag. Die heb ik ook doorgelaten hoewel ik relatief lang de gas heb moeten lossen eer ze er voorbij konden. Maar so be it
                      Heb hem degelijk wel verschillende keren de kans gegeven om mij voorbij te komen. Met momenten was ik nog maar amper aan een snelheid van 60 kmh onderweg.

Maar hij besloot mij op het meest slechte moment voorbij te gaan: vlak achter een " ölspur " bordje, in een bocht en juist op die keer dat ik niet voor hem aan het vertagen was.
                      Ik zei nog juist op dat moment tegen Matertos (zat er toen bij) dat ik totaal niet snap dat hij mij nu voorbij komt terwijl ik hem al zoveel kansen heb gegeven en 50 m verder begon hij te schuiven...

Hoe erg het ook voor hem is ( zeker met de grote schade aan zijn voertuig), is het toch zijn eigen schuld ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                        Nuttig, een kaart hebben terwijl je de ring niet op mag
                        ik ga het hier subtiel aanhalen van 'zeg pa, daar zit een gratis rondekaart bij de boekske'

Comment

• Sebava in Ringmodus (=doppen verwijderd + dak open voor meer downforce):

Meneigenzelve:

GeertB in zijn Ringtoy:

Comment

• Weet iemand waar dit getrokken is?
                            Moet ergens redelijk in't begin zijn, maar kan het me niet direct voor de geest halen...

Comment

Weet iemand waar dit getrokken is?
                              Moet ergens redelijk in't begin zijn, maar kan het me niet direct voor de geest halen...
                              Zou ook kunnen net na de Fuchsröhre en voor Adenauer Forst.
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                Zou ook kunnen net na de Fuchsröhre en voor Adenauer Forst.
                                Dacht ik ook aan, maar ik ben hem voorbij gegaan ongeveer bij Hocheichen...

Comment

• Volgens mij is dat op het einde bij Pflanzgarten. Ik ken die bochtnamen absoluut niet vanbuiten, maar volgens mij is dat die helling naar beneden richting Schwalbenschwanz. Eerst die helling, dan een rechter, nog een mini chicane, en dan rechtsop, linksaf, en dan kleine karoussel. (Als mijn virtueel visueel vermogen mij niet in de steek laat)
                                  www.flickr.com/photos/bramvds
                                  www.last.fm/user/lender

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lender Bekijk Berichten
                                    (Als mijn virtueel visueel vermogen mij niet in de steek laat)
                                    toch wel denk ik!
                                    het lijkt inderdaad daar ergens te zijn, maar dat kan niet vermits ik hem redelijk vroeg al voorbij ben gegaan, een eind voor Adenau...

Comment

• De bocht op het einde van het rechte stuk van start, dicht bij het punt waar GP-strecke en NS bij elkaar komen, zou het dat niet kunnen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        ik ga het hier subtiel aanhalen van 'zeg pa, daar zit een gratis rondekaart bij de boekske'
                                        Ik wil ze anders wel "lenen".

Ge moogt mee als passagier dan in ruil

Straks ook eens gaan zoeken achter da boekske. Ma geen idee waar ik moet gaan zien, t moet hier in Brussel nochtans te vinden zijn ergens.

Comment

De bocht op het einde van het rechte stuk van start, dicht bij het punt waar GP-strecke en NS bij elkaar komen, zou het dat niet kunnen zijn?
                                          Dat gaat daar toch zo ni omhoog?

Comment

Working...
                                          X