Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ga zondag, s morgens in de vroegte

    Comment


    • nog eens posten:


      Kijkplaatsen Nürburgring, bron: www.ring-world.nl[/font]
      De beschrijving naar de lokatie is immer vanaf de parkeerplaats bij de start/finish van de Nordschleife. De lokaties zijn gerangschikt zoals je er op de baan langs zou komen.

      Antoniusbrücke:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. Na ca.700 meter sla je de tweede weg linksaf. Aan het einde zie je de brug al liggen. Parkeer je auto bij de brug. Aan de linker en rechterzijde van de brug kun je naar beneden voor een plek langs de vangrail. Als fotolokatie vind ik hem niet zo denderend omdat de auto's gewoon recht op je af komen rijden. Als luisterlokatie is hij echter super omdat iedereen hier vol optrekkend voorbij komt zetten.

      T13
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je op de Y-splitsing voor de BMW-garage linksaf. Tegenover het Paddock-restaurant sla je linksaf. Je rijdt nu richting de baan. Parkeer je auto bij de flauwe bocht naar links. Rechts kun je naar de baan lopen en kom je uit bij T13. Deze lokatie is als foto- en kijklokatie erg leuk omdat je de auto's met hoge snelheid ziet naderen en ze vanuit diverse hoeken op de foto kunt zetten.

      Hatzenbach:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je op de Y-splitsing voor de BMW-garage linksaf. Parkeer je auto aan de rechterzijde bij het Paddock restaurant. Loop aan de andere kant de parkeerplaats af en steek schuin de straat over naar de verharde weg die een stukje verderop afgesloten wordt door een slagboom. Loop ca. 200 meter door en aan de linkerzijde zie je de eerste bocht van Hatzenbach liggen. Ook deze lokatie is als foto- en kijklokatie erg leuk omdat je ook hier de auto's onder allerlei hoeken kunt vastleggen.

      Hatzenbach, Hocheichen
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je net voor de BMW-garage rechtsaf. Einde weg rechtsaf (B25. Sla direct weer rechtsaf de B257 op. Na enkele honderden meters kom je onder de Nordschleife door. Parkeer je auto aan de linker of rechterzijde na dit viaduct. Loop het zandpad op aan de rechterzijde van de weg. Dit zandpad loopt parallel aan de baan. Blijf het pad volgen en je komt eerst bij Hocheichen en vervolgens bij Hatzenbach waar je een prachtig zicht hebt op deze bochtencombinatie.


      Quiddelebachter Höhe, Flugplatz:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je net voor de BMW-garage rechtsaf. Einde weg rechtsaf (B25. Sla direct weer rechtsaf de B257 op. Na enkele honderden meters zie je aan de linkerzijde een verlaten wit hotel. Sla voor dit hotel linksaf de slecht geasfalteerde weg in. Deze weg maakt een 180 graden bocht. Een paar honderd meter daarna zie je aan de rechterzijde een slagboom. Parkeer je auto bij (niet voor!) de slagboom en loop langs de slagboom naar het circuit toe. Blijf het pad aan de rechterzijde volgen. Vanaf de auto is het slechts 5 minuten lopen.

      Schwedenkreuz/Aremberg:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je net voor de BMW-garage rechtsaf. Einde weg rechtsaf (B25. Sla direct weer rechtsaf de B257 op. Na enkele honderden meters kom je onder de Nordschleife door. Parkeer je auto aan de linker of rechterzijde na dit viaduct. Loop het zandpad op aan de linkerzijde van de weg Dit pad loopt parallel aan het circuit. Blijf dit zandpad volgen en na zo'n 15 minuten lopen (zonder steile hellingen) ben je bij Schwedenkreuz. Loop nog een stukje door om bij Aremberg te komen.

      Fuchsröhre:
      Volg de beschrijving naar Adenauer Forst. Net voordat je de bocht Adenauer Forst ziet liggen loop je rechtsaf naar beneden. De baan ligt aan je linkerkant en het pad volgend kom je onderin de Fuchsröhre. Persoonlijk vind ik het geen mooie fotolokatie omdat de auto zo goed als rechtdoor rijden. Daarbij komt dat het heel lastig foto's maken is omdat de auto's op dat punt enorm hard rijden.

      Adenauer Forst:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Weg blijven volgen totdat je in Adenau bent. Bij de VW/Audi-dealer aan de rechterzijde sla je linksaf. Volg de weg een paar honderd meter. Aan de linkerzijde zie je een school. Parkeer je auto hier tegenover en loop langs de slagboom aan de rechterzijde van de school omhoog naar Adenauer Forst. Dit is een pittige steile wandeling van zo'n 15 minuten. Gezien de hoeveelheid spectaculaire momenten en schuivers is dit echter wel de moeite waard. Velen gaan in deze bocht in de fout.

      Wehrseifen:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Op een gegeven moment rij je onder de Nordschleife door. Zo'n 150 meter daarna kun je je auto aan de rechterzijde bij de supermarkt parkeren. Loop terug over de weg en ga bij het viaduct de trap op. Loop nu zo'n 300 meter door naar boven en je bent bij Wehrseifen.

      Breidscheid:
      op de rotonde bij de parkeerplaats sla je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Op een gegeven moment rij je onder de Nordschleife door. Zo'n 150 meter daarna kun je je auto aan de rechterzijde bij de supermarkt parkeren. Loop terug over de weg en ga bij het viaduct de trap op. Aan de andere zijde van de weg kun je ook net voorbij de slagboom mooie foto's maken van auto's die helemaal in de veren gedrukt worden.

      Bergwerk:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Je rijdt onder de Nordschleife door. Na de supermarkt aan de rechterzijde ga je rechtsaf. Een paar honderd meter verderop ga je rechtsaf een doodlopend weggetje in. Meestal is de slagboom dicht dus parkeer je auto bij de slagboom. Loop het weggetje in en na een meter of 100 zie je rechts twee mogelijkheden om naar boven te klimmen. Via de eerste klim kom je bij de ingang van de bocht uit terwijl je bij de tweede lokatie (even verderop) bij de uitgang van de bocht uitkomt. Dit zijn lokaties waar je echt aan de vangrail staat. Op de eerste foto hieronder kijk je vanaf de entry van de bocht naar de exit

      Steilstreckecurve
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom het pad op. Volg het pad langs de baan en binnen 20 minuten ben je bij de Steilstrecke. Loop deze steilstrecke af naar beneden en je komt uit bij de Steilstreckecurve

      Karussell:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom het pad op. Volg het pad langs de baan en binnen 20-25 minuten ben je bij de Karussell. Het is een plek waar je een keer geweest moet zijn, maar ik vind hem niet echt denderend als kijklokatie

      Hohe Acht:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom het pad op. Volg het pad langs de baan en binnen 20 minuten ben je bij Hohe Acht.

      Wipperman
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom. Volg het pad langs de baan en binnen 10 minuten ben je bij Wipperman.


      Eschbach:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom. Volg het pad langs de baan en binnen 5 minuten ben je bij Eschbach.


      Brünnchen:
      Ook wel zandvlakte genoemd. Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Je kunt je auto op de zandvlakte parkeren of bij grote drukte op het grasveld aan de overzijde van de weg.

      Pflanzgarten 1
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1000 meter zie je aan de linkerzijde de Nordschleife vlakbij de weg. Je kunt je auto ook aan de overzijde van de weg parkeren

      Pflanzgarten 2
      Op de rotonde bij de parkeerplaats sla je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na een paar honderd meter ga je net voor de bosrand linksaf een zandpad op. Rij het zandpad (mits de slagboom open is)) een paar honderd meter op. Je ziet aan de rechterzijde een zandbult. Parkeer je auto tegenover de zandbult of op het zandpad en loop tegen de zandbult omhoog

      Schwalbenschwanz, Kleine Karussell:
      Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na tweehonderd meter ga je net voor de bosrand linksaf een zandpad op. Rij het zandpad een paar honderd meter op. Je komt nu bij een slagboom. In de meeste gevallen is deze geopend. Rij nog een paar honderd meter door. Aan de rechterzijde ligt de baan. Parkeer je auto aan het einde van het pad. Bij het einde van het pad zie je aan de rechterzijde een tunneltje. Loop hier door en ga het pad op links na het tunneltje. Loop vervolgens het eerste smalle paadje aan de linkerzijde omhoog. Vanaf dat paadje kun je op diverse plaatsen omhoog lopen naar Schwalbenschwanz. Zoals je op de foto kunt zien sta je erg dicht bij de baan waardoor je goede foto's kunt maken. Als je dit paadje nog verder volgt kom je bij de kleine Karussell uit waarvan je hieronder een foto ziet

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
        na volgende remap rond de 210pk
        Nja met de verzekeringen die u vierkant uitlachen als je iets met meer vermogen wilt onder de 26j kan ik niet anders hé
        Maar al die mods moeten toch ook wat kosten? Ik ontvang graag een PM als dat kan

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Ik ga zondag, s morgens in de vroegte
          allé, zondag it is

          Comment


          • Argh... Ik kan gewoon niet gaan door een kapotte antidiefstalbout, frustratie alom

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              allé, zondag it is
              Addendum: als ik een voorste nummerplaat heb tegen dan

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Addendum: als ik een voorste nummerplaat heb tegen dan
                Die plaat zal je hebben, of ze erop hangt !

                Maar dat weten we zometeen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                  Maar al die mods moeten toch ook wat kosten? Ik ontvang graag een PM als dat kan
                  bwa valt wel mee hoor, tis niet dat ik 10.000eur aan mods gehangen heb ofzo :p

                  Comment


                  • Mit dem Aeromax nach die Nordschleife

                    goed weer, droge baan in .DE, en TOK258 niet 100% ok (voorvleugel),
                    dus "maar" de Max genomen,

                    op weg naar .DE de "snelste weg via Luik" genomen, Gerolstein etc.
                    aan de Ring aangekomen word je al snel gecatalogeerd als parking-queen,
                    tot ze je niet zien afslaan naar de parkings, maar je je Sparco handschoentjes zien aantrekken, raampje open,
                    afdraaien richting slagbomen en de jaarkaart tegen de slagboomterminal duwen,
                    NO PARKING-QUEEN, gewoon bij aankomst dadelijk naar de slagbomen

                    Eerste rondje vrij rustig begonnen, de GT3RS'jes vlogen me om de oren,
                    wel gently, lieten me rustig door Planzgarten gaan en raasden
                    dan 't rechte stuk op richting dat heuvelke: netjes en merci

                    't Eerste wat me opviel was 't gemak waarop deze zowel snelheid maakt, 'k zat voor 'k het wist aan de 195km/u,
                    maar ook hoe snel hij afremt, AP6pots :thumbsup:,
                    wel dook de neus echt omlaag bij hard remmen

                    Caroussel ingedoken, no worries (veel bodemvrijheid), Brunchen ook vlotjes doorgeraakt, alles in Sport-Automaat, zalig,
                    alleen de gordel houdt me niet vast genoeg in de zetel, "vaste" rugleuning zit gelukkig wel goed

                    Toen even de parking op, wachten op Dennis en Paul, de enigsten die 'k kende in Nürburg.
                    Op de parking was het niet te doen om bij de wagen te blijven, ze bleven maar dingen vragen.
                    'k nam dan ook snel m'n sapje/banaan en ging zelf rondkijken, GT3rs, 993rs,...
                    Grietje dat eerst foto's zat te nemen van de Max moest eens lachen dat ik mijn tijd nam om een Merc cabrio te keuren.
                    No worries, komt er niet in!!!!! Maar die zien er wel AF uit (voor vrouwen van boven de 40 )

                    Eerst met D (niet die van mayonnaise!!!) en daarna met P een rondje gereden. Met D ging ik wat harder, de wagen begon dan ook enkele mindere kantjes te tonen.
                    De gordel houd je echt niet genoeg vast = bummer, het stuur zou nog iets lager moeten kunnen en.....de vering: way to soft.
                    Bodyroll gaat nog, maar eigenlijk voelt de wagen onstabiel aan bij hoge snelheden, dit is natuurlijk op de NS goed merkbaar omdat die echt niet biljartvlak is.
                    Breidscheid is nog altijd een klein misterie (na 6rondjes), wel/niet remmen, wanneer het gas op?????
                    Caroussel = GEEN GAS geven, dan zakt de kont en slagen de dempers dicht: not a nice sound

                    Maar talking about NOIZE, man man man, PURE S X,
                    als je de V8 VOL door de uitlaat (nagenoeg straith pipes) laat blazen,
                    met de "mondjes" (lees MUILEN) net naast je heup: :wub:
                    ondanks de automaat, als je hem in "sport" zet: dan kan hij O ZO Lekker PLOFFEN

                    echt niet te beschrijven, moet je meemaken,
                    en zeggen dat de uitlaten nog lang niet helemaal "ingebrand" zijn,
                    dat duurt nog een 3à4000km

                    automaat: damn intellingent piece of kit: in sport schakelde hij tijdens een succesief rondje niet meer op naar 4de,
                    bleef netjes tussen 2de en 3de wisselen: gaaf,
                    slechts op enkele plaatsen moest ik hem zelf in 2de duwen
                    voor mij is dit de beste bak op alle auto's die'k al kon berijden
                    ZF-6bak

                    Brunchen in: niks ongewoons,
                    Brunchen uit: net als TOK: met wreed piepende banden en met veel (niet...nog niet vol)gas: LEUK!!!!!!

                    maar even verder op een heuveltje de curbs geraakt: daar bleek nog eens dat de veren echt te zacht zijn, de wagen werd onstabiel en eigenlijk heeft "kalm blijven" en "rustig bijsturen" ons op de baan gehouden,
                    (gelukkig dat ik die drift-course en de rondjes op Spa in de gietende regen gedaan heb: daar leer je pas rijden )

                    daarna nog een rustiger rondje met P en vervolgens 3 rondjes alleen,
                    'k ken de Max nu wat beter, maar een echte trackday (Spa) zou me nog beter "familair" maken met Maxie en z'n kuren. Als hij echt zou moeten dienen als track-queen, dan zouden er andere veren onder moeten en 4punts gordels, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling

                    conclusie: meer leute met TOK (kan harder/meer richting limiet), doordat die harder afgeveerd, nog meer old-skool en beter geschikt is (harnas/cheaper repairs/...)
                    maar de magie die de Max omhult, de aandacht van alles en iedereen, HET GELUID, 't bakske zou de RING niet op mogen maar als ge het dan toch gedaan hebt: echt zaaaaaalig gevoel aan overgehouden



                    Comment


                    • zotjes! En ferme kar is me dat.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                      Comment


                      • .. het is letterlijk de MAX

                        Comment


                        • Zalig! Ik wist niet dat je die ook in je wagenpark had!
                          Leuk verslag.

                          Comment


                          • Knap verslag(je) !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                              nog eens posten:


                              Kijkplaatsen Nürburgring, bron: www.ring-world.nl[/font]
                              De beschrijving naar de lokatie is immer vanaf de parkeerplaats bij de start/finish van de Nordschleife. De lokaties zijn gerangschikt zoals je er op de baan langs zou komen.

                              Antoniusbrücke:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. Na ca.700 meter sla je de tweede weg linksaf. Aan het einde zie je de brug al liggen. Parkeer je auto bij de brug. Aan de linker en rechterzijde van de brug kun je naar beneden voor een plek langs de vangrail. Als fotolokatie vind ik hem niet zo denderend omdat de auto's gewoon recht op je af komen rijden. Als luisterlokatie is hij echter super omdat iedereen hier vol optrekkend voorbij komt zetten.

                              T13
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je op de Y-splitsing voor de BMW-garage linksaf. Tegenover het Paddock-restaurant sla je linksaf. Je rijdt nu richting de baan. Parkeer je auto bij de flauwe bocht naar links. Rechts kun je naar de baan lopen en kom je uit bij T13. Deze lokatie is als foto- en kijklokatie erg leuk omdat je de auto's met hoge snelheid ziet naderen en ze vanuit diverse hoeken op de foto kunt zetten.

                              Hatzenbach:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je op de Y-splitsing voor de BMW-garage linksaf. Parkeer je auto aan de rechterzijde bij het Paddock restaurant. Loop aan de andere kant de parkeerplaats af en steek schuin de straat over naar de verharde weg die een stukje verderop afgesloten wordt door een slagboom. Loop ca. 200 meter door en aan de linkerzijde zie je de eerste bocht van Hatzenbach liggen. Ook deze lokatie is als foto- en kijklokatie erg leuk omdat je ook hier de auto's onder allerlei hoeken kunt vastleggen.

                              Hatzenbach, Hocheichen
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je net voor de BMW-garage rechtsaf. Einde weg rechtsaf (B25. Sla direct weer rechtsaf de B257 op. Na enkele honderden meters kom je onder de Nordschleife door. Parkeer je auto aan de linker of rechterzijde na dit viaduct. Loop het zandpad op aan de rechterzijde van de weg. Dit zandpad loopt parallel aan de baan. Blijf het pad volgen en je komt eerst bij Hocheichen en vervolgens bij Hatzenbach waar je een prachtig zicht hebt op deze bochtencombinatie.


                              Quiddelebachter Höhe, Flugplatz:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je net voor de BMW-garage rechtsaf. Einde weg rechtsaf (B25. Sla direct weer rechtsaf de B257 op. Na enkele honderden meters zie je aan de linkerzijde een verlaten wit hotel. Sla voor dit hotel linksaf de slecht geasfalteerde weg in. Deze weg maakt een 180 graden bocht. Een paar honderd meter daarna zie je aan de rechterzijde een slagboom. Parkeer je auto bij (niet voor!) de slagboom en loop langs de slagboom naar het circuit toe. Blijf het pad aan de rechterzijde volgen. Vanaf de auto is het slechts 5 minuten lopen.

                              Schwedenkreuz/Aremberg:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je linksaf. In Nürburg sla je net voor de BMW-garage rechtsaf. Einde weg rechtsaf (B25. Sla direct weer rechtsaf de B257 op. Na enkele honderden meters kom je onder de Nordschleife door. Parkeer je auto aan de linker of rechterzijde na dit viaduct. Loop het zandpad op aan de linkerzijde van de weg Dit pad loopt parallel aan het circuit. Blijf dit zandpad volgen en na zo'n 15 minuten lopen (zonder steile hellingen) ben je bij Schwedenkreuz. Loop nog een stukje door om bij Aremberg te komen.

                              Fuchsröhre:
                              Volg de beschrijving naar Adenauer Forst. Net voordat je de bocht Adenauer Forst ziet liggen loop je rechtsaf naar beneden. De baan ligt aan je linkerkant en het pad volgend kom je onderin de Fuchsröhre. Persoonlijk vind ik het geen mooie fotolokatie omdat de auto zo goed als rechtdoor rijden. Daarbij komt dat het heel lastig foto's maken is omdat de auto's op dat punt enorm hard rijden.

                              Adenauer Forst:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Weg blijven volgen totdat je in Adenau bent. Bij de VW/Audi-dealer aan de rechterzijde sla je linksaf. Volg de weg een paar honderd meter. Aan de linkerzijde zie je een school. Parkeer je auto hier tegenover en loop langs de slagboom aan de rechterzijde van de school omhoog naar Adenauer Forst. Dit is een pittige steile wandeling van zo'n 15 minuten. Gezien de hoeveelheid spectaculaire momenten en schuivers is dit echter wel de moeite waard. Velen gaan in deze bocht in de fout.

                              Wehrseifen:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Op een gegeven moment rij je onder de Nordschleife door. Zo'n 150 meter daarna kun je je auto aan de rechterzijde bij de supermarkt parkeren. Loop terug over de weg en ga bij het viaduct de trap op. Loop nu zo'n 300 meter door naar boven en je bent bij Wehrseifen.

                              Breidscheid:
                              op de rotonde bij de parkeerplaats sla je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Op een gegeven moment rij je onder de Nordschleife door. Zo'n 150 meter daarna kun je je auto aan de rechterzijde bij de supermarkt parkeren. Loop terug over de weg en ga bij het viaduct de trap op. Aan de andere zijde van de weg kun je ook net voorbij de slagboom mooie foto's maken van auto's die helemaal in de veren gedrukt worden.

                              Bergwerk:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf. Aan het einde van de weg sla je linksaf en deze weg blijf je ca 6 km volgen totdat je beneden in het dal bent. Bij de voorrangsweg sla je rechtsaf richting Adenau. Je rijdt onder de Nordschleife door. Na de supermarkt aan de rechterzijde ga je rechtsaf. Een paar honderd meter verderop ga je rechtsaf een doodlopend weggetje in. Meestal is de slagboom dicht dus parkeer je auto bij de slagboom. Loop het weggetje in en na een meter of 100 zie je rechts twee mogelijkheden om naar boven te klimmen. Via de eerste klim kom je bij de ingang van de bocht uit terwijl je bij de tweede lokatie (even verderop) bij de uitgang van de bocht uitkomt. Dit zijn lokaties waar je echt aan de vangrail staat. Op de eerste foto hieronder kijk je vanaf de entry van de bocht naar de exit

                              Steilstreckecurve
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom het pad op. Volg het pad langs de baan en binnen 20 minuten ben je bij de Steilstrecke. Loop deze steilstrecke af naar beneden en je komt uit bij de Steilstreckecurve

                              Karussell:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom het pad op. Volg het pad langs de baan en binnen 20-25 minuten ben je bij de Karussell. Het is een plek waar je een keer geweest moet zijn, maar ik vind hem niet echt denderend als kijklokatie

                              Hohe Acht:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom het pad op. Volg het pad langs de baan en binnen 20 minuten ben je bij Hohe Acht.

                              Wipperman
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom. Volg het pad langs de baan en binnen 10 minuten ben je bij Wipperman.


                              Eschbach:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Rij deze zandvlakte op en houdt rechts aan en rij helemaal tot het einde. Parkeer daar je auto en loop langs de slagboom. Volg het pad langs de baan en binnen 5 minuten ben je bij Eschbach.


                              Brünnchen:
                              Ook wel zandvlakte genoemd. Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1500 meter zie je aan de linkerzijde de zandvlakte. Je kunt je auto op de zandvlakte parkeren of bij grote drukte op het grasveld aan de overzijde van de weg.

                              Pflanzgarten 1
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na zo'n 1000 meter zie je aan de linkerzijde de Nordschleife vlakbij de weg. Je kunt je auto ook aan de overzijde van de weg parkeren

                              Pflanzgarten 2
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats sla je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na een paar honderd meter ga je net voor de bosrand linksaf een zandpad op. Rij het zandpad (mits de slagboom open is)) een paar honderd meter op. Je ziet aan de rechterzijde een zandbult. Parkeer je auto tegenover de zandbult of op het zandpad en loop tegen de zandbult omhoog

                              Schwalbenschwanz, Kleine Karussell:
                              Op de rotonde bij de parkeerplaats ga je rechtsaf, einde weg rechts en vervolgens einde weg links. Eerste weg linksaf en na tweehonderd meter ga je net voor de bosrand linksaf een zandpad op. Rij het zandpad een paar honderd meter op. Je komt nu bij een slagboom. In de meeste gevallen is deze geopend. Rij nog een paar honderd meter door. Aan de rechterzijde ligt de baan. Parkeer je auto aan het einde van het pad. Bij het einde van het pad zie je aan de rechterzijde een tunneltje. Loop hier door en ga het pad op links na het tunneltje. Loop vervolgens het eerste smalle paadje aan de linkerzijde omhoog. Vanaf dat paadje kun je op diverse plaatsen omhoog lopen naar Schwalbenschwanz. Zoals je op de foto kunt zien sta je erg dicht bij de baan waardoor je goede foto's kunt maken. Als je dit paadje nog verder volgt kom je bij de kleine Karussell uit waarvan je hieronder een foto ziet




                              Ik ga dat niet over typen hoor

                              Kan er mij dit eens iemand kopieren en via pm doorsturen ofzo ?

                              Comment


                              • Waarom moet je dat overtypen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten



                                  Ik ga dat niet over typen hoor

                                  Kan er mij dit eens iemand kopieren en via pm doorsturen ofzo ?

                                  wat????

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                    Waarom moet je dat overtypen?
                                    Omdat ik het interessante informatie vind over de verschillende plaatsen aan de ring ,
                                    denk je dat ik dat allemaal onthou misschien?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Omdat ik het interessante informatie vind over de verschillende plaatsen aan de ring ,
                                      denk je dat ik dat allemaal onthou misschien?
                                      OMG

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                        Omdat ik het interessante informatie vind over de verschillende plaatsen aan de ring ,
                                        denk je dat ik dat allemaal onthou misschien?
                                        ge kunt toch simpelweg die tekst hier selecteren, kopieren & plakken in kladblok en dan uitprinten?

                                        Comment


                                        • Flupke, is die Aeromax van u?

                                          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X