Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules_w Bekijk Berichten
    Hallo , ik ben 2 weken geleden met de 24h voor het eerst naar de nurburgring geweest . Maar wat ik me nu afvraag , hoe krijg je meer van het oude deel te zien ? Ik ben vooral rond het ringwerk gebouw en de binnenkoer van het circuit geweest meer heb eigenlijk bitterweinig van het oude bekende deel gezien ?
    de ingangen voor de nordschleife en die van GP-circuit liggen een 4tal km uit elkaar

Comment

• Damn Dan zal ik eens moeten teruggaan om naar de nordschleife te gaan ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speed I'van Bekijk Berichten
        Heb je zondag gemist, moet volgende keer toch eens lukken om samen te gaan...
        Zondag echt in de remmen moeten gaan voor ne L.... die op het idee kwam om op het stuk naar Aremberg waar we zo'n 230 gaan plots naar links uit te wijken net na de bocht, zat bijna door men rempedaal....
        Heb het op fimpje staan maar zijn nog aan het uploaden, wordt vervolgt...
        ik was maandag daar maat..volgende keer spreken we beter af he

allez dan heb je geluk gehad..daar zijn toch echt idioten tussen hoor..ik ga int vervolg meer tegen 17 u ofzo ginder zien aan te komen..dan is het altijd stukje kalmer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules_w Bekijk Berichten
          Damn Dan zal ik eens moeten teruggaan om naar de nordschleife te gaan ...
          Te laat...de 24h is ondertussen voorbij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
            allez dan heb je geluk gehad..daar zijn toch echt idioten tussen hoor..ik ga int vervolg meer tegen 17 u ofzo ginder zien aan te komen..dan is het altijd stukje kalmer
            de volgende 3 maanden heb je niet veel keuze, telkens maar open vanaf 17.15 behalve soms de vrijdag om 14.15 en sommige weekenddagen vanaf 08.00 maar dan stikt het letterlijk van het volk :/

Ik probeer nog eens terug te gaan eind juni, zal waarschijnlijk 4 daagse trip worden, normaal gezien tegen dan al semi's en hopelijk niet al te veel volk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
              de volgende 3 maanden heb je niet veel keuze, telkens maar open vanaf 17.15 behalve soms de vrijdag om 14.15 en sommige weekenddagen vanaf 08.00 maar dan stikt het letterlijk van het volk :/

Ik probeer nog eens terug te gaan eind juni, zal waarschijnlijk 4 daagse trip worden, normaal gezien tegen dan al semi's en hopelijk niet al te veel volk

ben benieuwd naar je tijden op de semis..wij reden dit weekend terug met de lichtgewicht BBS op 17 duim ps2 en het viel goed mee..hebben 8.30 gereden maar elke ronde was er wel iemand dat me ophield of ergens dat ik moest afremmen voor een oliespoor of ongeval....had stiekem nog gehoopt dat ik een snelle ronde big attack kon doen met weinig verkeer maar dat was me niet meer gegund

Ook achter een oude luchtgekoelde BMW moto gereden en ik zweer u..die kerel ging zo plat voor mij dat er vonken van zijn motor afkwamen en je het achterwiel gewoon zag glijden onvoorstelbaar..en dit was aan 140 per uur ..reed hem voorbij en die gek sprong achter de evo mee de carousel in RESPEKT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stivo Bekijk Berichten
                Te laat...de 24h is ondertussen voorbij
                Hehe , natuurlijk , als er eens iets anders te doen is bedoelde ik dus

Comment

ben benieuwd naar je tijden op de semis..wij reden dit weekend terug met de lichtgewicht BBS op 17 duim ps2 en het viel goed mee..hebben 8.30 gereden maar elke ronde was er wel iemand dat me ophield of ergens dat ik moest afremmen voor een oliespoor of ongeval....had stiekem nog gehoopt dat ik een snelle ronde big attack kon doen met weinig verkeer maar dat was me niet meer gegund

Ook achter een oude luchtgekoelde BMW moto gereden en ik zweer u..die kerel ging zo plat voor mij dat er vonken van zijn motor afkwamen en je het achterwiel gewoon zag glijden onvoorstelbaar..en dit was aan 140 per uur ..reed hem voorbij en die gek sprong achter de evo mee de carousel in RESPEKT
                  Met verkeer is een 8:30 sowieso al een snelle ronde ze, zeker tijdens weekend verkeer
                  Tot hoe laat ben je gebleven? Kvind dat vaak tegen 19u het perfect is om nog een 2 tal snelle laps neer te zetten, meeste verkeer is dan meestal al weg.

Denk dat de semi's toch serieus wat tijd kunnen afsnoepen van de tijd maar kdurf er eerlijk gezegd geen uitspraken over doen. Zonder al te veel verkeer is 8:45 sowieso te doen (stukje meer pk, gefilmde lap was al lang de snelste niet en tja, die semi's doen toch veel eh) maar echt verder durf ik niet schatten.

Ik time ook wel nooit, bvb tijdens die paar dagen dat ik er onlangs was heb ik 29 laps gereden waarvan ik de gans eerste getimed heb puur voor de fun, dan de laatste lap van eerste dag en dan 2x gefilmed.

Toevallig geen filmpjes online van de evo op de ring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    Trage amateurs zijn een fact of life op de Nürburgring, de snellere jongens moeten daar ook rekening mee houden. Voor het zelfde geld komen ze trouwens een autocar of een takelwagen tegen. Niemand gaat u dus doodschieten als je iemand 1 of 2 bochten van zijn ideale rijlijn houdt. Wat je wel moet doen is goed spiegelen, en als je bijgehaald wordt door een snellere wagen, een geschikt moment kiezen om naar rechts te gaan en hem door te laten.
                    En soms heb je gasten die denken dat ze in een race zitten, zo kreeg ik een porsche achter mij die goed faarde en claxoneerde terwijl ik op de lijn en vooral op de limiet in een bocht zat, wat had die wel verwacht? Dat ik even m'n auto zou totallen voor meneer z'n lijn? Ik heb evenveel betaals voor dat ticket hé.

Comment

Met verkeer is een 8:30 sowieso al een snelle ronde ze, zeker tijdens weekend verkeer
                      Tot hoe laat ben je gebleven? Kvind dat vaak tegen 19u het perfect is om nog een 2 tal snelle laps neer te zetten, meeste verkeer is dan meestal al weg.

Denk dat de semi's toch serieus wat tijd kunnen afsnoepen van de tijd maar kdurf er eerlijk gezegd geen uitspraken over doen. Zonder al te veel verkeer is 8:45 sowieso te doen (stukje meer pk, gefilmde lap was al lang de snelste niet en tja, die semi's doen toch veel eh) maar echt verder durf ik niet schatten.

Ik time ook wel nooit, bvb tijdens die paar dagen dat ik er onlangs was heb ik 29 laps gereden waarvan ik de gans eerste getimed heb puur voor de fun, dan de laatste lap van eerste dag en dan 2x gefilmed.

Toevallig geen filmpjes online van de evo op de ring?
                      zijn om 5 ur vertrokken omdat de achterste banden de draad doorkwam twas genoeg geweest;;Semis zijn zowiezo beter he..volgende keer ga ik NS op full slicks ..die 8.30 hebben we achter een duitser met een r32 gedaan..ging echt enorm hard die kerel..hebben toen goed kunnen doorvlammen maar wel ff van het gas gemoeten door een ongeval maar voor de rest heb ik van die gast wel nog een paar stukjes kunnen afzien waar ik nog harder door kon ...timen doe ik normaal ook nooit maar sinds de laatste keer begin ik dat meer en meer in het oog te houden..ik kan dat eerlijk gezegd beter niet doen..Heb geen filmpje..mijne maat heeft er eentje maar daar valt niet veel uit op te maken..constant geschud met de camera en heeft de camera zelfs laten vallen toen ik weer vies aan het doen was

moet dringend eens investeren in een deftige vaste camera..maar heb andere kosten nu..moet banden bestellen

ik vind het echt wel straf dat jij zo snel rijd met die TDI ..denk dat jij de weg daar wel enorm goed kent ..tbegint wel gevaarlijk te worden als je zo snel begint te rijden..merk dat van mezelf ook..en mijn passagier die is al het 1 en het ander gewoon maar die vertelde me vandaag dat hij echt blij was dat hij het overleefd had dat het veel te snel ging

Comment

u heb ik nog een snelle ronde te goed he makker ..tging lekker gisteren..je hebt iets gemist
                        Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                        zijn om 5 ur vertrokken omdat de achterste banden de draad doorkwam twas genoeg geweest;;Semis zijn zowiezo beter he..volgende keer ga ik NS op full slicks ..die 8.30 hebben we achter een duitser met een r32 gedaan..ging echt enorm hard die kerel..hebben toen goed kunnen doorvlammen maar wel ff van het gas gemoeten door een ongeval maar voor de rest heb ik van die gast wel nog een paar stukjes kunnen afzien waar ik nog harder door kon ...timen doe ik normaal ook nooit maar sinds de laatste keer begin ik dat meer en meer in het oog te houden..ik kan dat eerlijk gezegd beter niet doen..Heb geen filmpje..mijne maat heeft er eentje maar daar valt niet veel uit op te maken..constant geschud met de camera en heeft de camera zelfs laten vallen toen ik weer vies aan het doen was

moet dringend eens investeren in een deftige vaste camera..maar heb andere kosten nu..moet banden bestellen

ik vind het echt wel straf dat jij zo snel rijd met die TDI ..denk dat jij de weg daar wel enorm goed kent ..tbegint wel gevaarlijk te worden als je zo snel begint te rijden..merk dat van mezelf ook..en mijn passagier die is al het 1 en het ander gewoon maar die vertelde me vandaag dat hij echt blij was dat hij het overleefd had dat het veel te snel ging
                        *legt een helm klaar voor de volgende ringtrip*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                          Yup. Geen andere Alpina gezien, trouwens. Véél exclusiever dan een GT3 RS

supervet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                            Ik zelf zou er alleen mee willen meerijden als het nat ligt, op voorwaarde dat Sabine de ring afdrift...
                            Ga met mij mee in de regen, dan plots ben ik de snelste, zo bleek

En het track zalig voor u alleen zo kunt ge op't gemak uw kontbewegingen wat uitproberen, zo heb ik oa. mooi adenauer forst scheef kunnen nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                              Yup. Geen andere Alpina gezien, trouwens. Véél exclusiever dan een GT3 RS

Zalig! Een van m'n droomauto's, heb je meer pics?

Comment

Investeren in camera is imo niet nodig hoor, gewoon een relatief nieuwe sony cybershot of iets gelijkaardig+suction mount en je hebt iets als dit:

Camera speciaal voor de ring gekocht, was 250eur op ebay en kan 720p hd filmen (zie mn youtube filmpje) de mount was iets van 30eur dus zo heel duur hoeft het allemaal niet te zijn

En timen, tja ik denk dat wel allemaal wel eens met beide voeten op de grond gezet zijn tijdens een rondje timen en iets te snel gaan voor onze ervaring

Zal zeker niet zeggen dat het soms niet gevaarlijk is om zo snel te rijden, heb tijdens de laatste ringtrip ook de schrik van mn leven gehad :p
                                Maar als je vasthoudt aan smooth=fast dan valt het nog mee, heb even de schrik van mn leven gehad toen ik iets te hard aan het forceren was en van die rijstijl afweek.

Bouw ook altijd wel rustig op, maakt mij geen flikker uit wie me allemaal inhaalt tijdens de eerste lap van de dag. Die dient steenvast om de staat van de baan te checken en zelf wat op te warmen en "in the zone" te geraken

Erna is het gewoon lap na lap opbouwen, meestal blijf ik dan ook gewoon een paar rondes na elkaar rijden, half uurtje pauze en dan weer paar rondes. Merk toch dat als ik er 3 direct na elkaar doe, ik hier en daar wat concentratie kan verliezen en das niet ideaal op de ring natuurlijk :p

Aja, mij moogde ook altijd meenemen voor een ronde hoor

Comment

• Zondag 8.46 snelste ronde. (met mijne vertrouwde co > HANS.... geeft geen kik, vondt alleen maar dat banden minder zongen....nuchtere vent)
                                  Gereden op nieuwe Conti T5 (fluiten minder dan de Conti 3 > ni goe voor Werner want dan kent hij zijn limiet ni meer...)
                                  In de bochten zie je duidelijk het verschil tussen gewone banden en semi-slicks...
                                  Nu ga ik echt slapen, 400km op/af + 360 op de Ring, ben geen 30j meer...
                                  Slaap wel Ring-Lovers............. geeuw.......
                                  Nota: Tomeke Dyse, allee die van de eurosong mag door, weet dait van mijn madam...
                                  Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
                                  Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

Investeren in camera is imo niet nodig hoor, gewoon een relatief nieuwe sony cybershot of iets gelijkaardig+suction mount en je hebt iets als dit:

Camera speciaal voor de ring gekocht, was 250eur op ebay en kan 720p hd filmen (zie mn youtube filmpje) de mount was iets van 30eur dus zo heel duur hoeft het allemaal niet te zijn

En timen, tja ik denk dat wel allemaal wel eens met beide voeten op de grond gezet zijn tijdens een rondje timen en iets te snel gaan voor onze ervaring

Zal zeker niet zeggen dat het soms niet gevaarlijk is om zo snel te rijden, heb tijdens de laatste ringtrip ook de schrik van mn leven gehad :p
                                    Maar als je vasthoudt aan smooth=fast dan valt het nog mee, heb even de schrik van mn leven gehad toen ik iets te hard aan het forceren was en van die rijstijl afweek.

Bouw ook altijd wel rustig op, maakt mij geen flikker uit wie me allemaal inhaalt tijdens de eerste lap van de dag. Die dient steenvast om de staat van de baan te checken en zelf wat op te warmen en "in the zone" te geraken

Erna is het gewoon lap na lap opbouwen, meestal blijf ik dan ook gewoon een paar rondes na elkaar rijden, half uurtje pauze en dan weer paar rondes. Merk toch dat als ik er 3 direct na elkaar doe, ik hier en daar wat concentratie kan verliezen en das niet ideaal op de ring natuurlijk :p

Aja, mij moogde ook altijd meenemen voor een ronde hoor
                                    dat is idd een goedkope oplossing..thx voor de tip ikzelf rij de eerste rondjes ook altijd op het gemak om beetje vertrouwen in de baan en het materiaal te krijgen..ook wat in het ritme komen want heb helaas niet het budget om elke week naar ginder te gaan

smooth is idd fast...maar smooth rijden is nu eenmaal niet echt mn specialiteit

zal ook eens in uw roetstoof mee bollen ..mss kan ik van u nog iets leren qua propere lijnen rijden ..van mij kan je niets leren denk ik..enkel hoe rijd ik mijn banden en remmen zo vlug mogelijk stuk!! haha

Comment

Zondag 8.46 snelste ronde.

Nota: Tomeke Dyse, allee die van de eurosong mag door, weet dait van mijn madam...

SNELLEN IVAN!! goed gereden man

tom dyse??ooohnooooo !!! lord help us

Comment

• Edit: whoops verkeerd.

Comment

Zondag 8.46 snelste ronde. (met mijne vertrouwde co > HANS.... geeft geen kik, vondt alleen maar dat banden minder zongen....nuchtere vent)
                                          Gereden op nieuwe Conti T5 (fluiten minder dan de Conti 3 > ni goe voor Werner want dan kent hij zijn limiet ni meer...)
                                          In de bochten zie je duidelijk het verschil tussen gewone banden en semi-slicks...
                                          Nu ga ik echt slapen, 400km op/af + 360 op de Ring, ben geen 30j meer...
                                          Slaap wel Ring-Lovers............. geeuw.......
                                          Damn, zéér respectabele tijd! Mag ik vragen met welke wagen? (ben nog niet op de hoogte van wat iedere member als ringcar gebruikt waarvoor mijn excuses )

Er zit hier toch serieus wat volk dat dan ook nog eens serieus kan rijden precies

Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                                          dat is idd een goedkope oplossing..thx voor de tip ikzelf rij de eerste rondjes ook altijd op het gemak om beetje vertrouwen in de baan en het materiaal te krijgen..ook wat in het ritme komen want heb helaas niet het budget om elke week naar ginder te gaan

smooth is idd fast...maar smooth rijden is nu eenmaal niet echt mn specialiteit

zal ook eens in uw roetstoof mee bollen ..mss kan ik van u nog iets leren qua propere lijnen rijden ..van mij kan je niets leren denk ik..enkel hoe rijd ik mijn banden en remmen zo vlug mogelijk stuk!! haha
                                          Als het een troost mag zijn, ik heb ook lang het budget of de tijd niet om iedere week naar daar te bollen, was het maar zo

Goh en ik ben vér van een ringspecialist ofzo, er valt nog meer dan genoeg te leren hier
                                          En het is mijn bedoeling niet om banden en remmen stuk te rijden maar ik slaag er toch telkens in het wel te doen

Heb wel aparte setup qua remmen voor ring use, dag en nacht verschil met wat ik op straat gebruik en das toch ook niet onmiddelijk brol :p

Aja, waart gij daar niet de eerste week van mei? Kweet nog dat de ringtrip genoten spraken van een witte focus RS van AF waarmee ze rondje meegereden hadden.
                                          Ben er nog steeds niet goed van dat ik toen half met een kater nog in mn bed lag

Comment

Working...
                                          X