Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
    btw: volgend jaar een jahreskaart voor mij,
    2 lange week-ends doen en 't is terugverdient
    Ik ben er ook over aan het nadenken... Iemand die weet of het haalbaar zou zijn om die met 2 te delen?

Of hoe die jahreskaart in z'n werk gaat in het algemeen
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
      Het ziet er alleszins goed uit voor morgen qua weer.

En normaal veel dikke bakken ook ivm Scuderia cursus die dan start.
      Tempting, Driver-W, NineEleven, Izzy en ik zijn al lang aan't zeggen dat we eens moeten gaan

Jongens?

Comment

• wat Rami zegt heb ik ook,
        dat hoogteverschil waardoor de g krachten soms enorm op je kunnen inwerken zijn ongelooflijk.

tis kicken ma tegelijkertijd, tussen de inspanning van de concentratie en het stuurwerk in, zuigt het je energie op.

na 4 ronden voluit was ik redelijk kapot, ook omdat ik maar 6u geslapen had. heb wel wat meer slaap nodig dan dat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
          Ik ben er ook over aan het nadenken... Iemand die weet of het haalbaar zou zijn om die met 2 te delen?

Een Jahreskaart zit vast op één persoon (niet aan een auto). Als ik mij niet vergis doen ze regelmatig steekproeven aan de slagbomen. Pakken ze je met iemand anders achter het stuur ben je ze direct kwijt

Comment

• btw: volgend jaar een jahreskaart voor mij,
            2 lange week-ends doen en 't is terugverdient[/quote]

1075 € terug verdienen op 2 lange weekends hoeveel toerkes doe jij op een weekend mss.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten

Dat is een armbandje. Dus in principe kan je dat gewoon delen.

Geen idee of het "mag".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank
                1075 € terug verdienen op 2 lange weekends hoeveel toerkes doe jij op een weekend mss.

Idd, k heb het ook uitgeteld. Je moet minstens 60 laps doen eer je break-even zit

edith: nuja, 1 weekend = 2 dagen = 15 laps per dag, dan ben je er natuurlijk. En dat is perfect haalbaar.

Comment

• als je echt zo fanatiek erop gaat, en je wilt de slijtkosten van je wagen er graag bijnemen, dan is zo'n jahreskaart echt goedkoop,

reken maar uit wat je zou betalen voor spa francorshamps 1 dag en dan nog de mogelijkheid om heel t jaar door erop te rijden.

terwijl de nurburgring zoveel uitdagender, mooier is etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denthrax Bekijk Berichten
                    Een Jahreskaart zit vast op één persoon (niet aan een auto). Als ik mij niet vergis doen ze regelmatig steekproeven aan de slagbomen. Pakken ze je met iemand anders achter het stuur ben je ze direct kwijt
                    Dacht ik ook ja je moet een formulier invullen met al je gegevens voor een jaar abo

Comment

• en als jij nu niet achter het stuur zit, (dus als passagier) mag je dan je jahreskaart niet gebruiken ofzo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                        en als jij nu niet achter het stuur zit, (dus als passagier) mag je dan je jahreskaart niet gebruiken ofzo ?
                        Idd..

Comment

als je echt zo fanatiek erop gaat, en je wilt de slijtkosten van je wagen er graag bijnemen, dan is zo'n jahreskaart echt goedkoop,
                          En daar zit ik ook wel wat mee in, en dan niet zozeer "banden/remmen", maar de rest.

Hoe zit het met pakweg mijn kar als je daar elk jaar 80-100 laps NS mee zou doen, na 3 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                            btw: volgend jaar een jahreskaart voor mij,
                            2 lange week-ends doen en 't is terugverdient

Vergeet niet dat het daarbij niet stopt. Heb er ooit ook eens aan zitten rekenen.

Jehreskarte betekent dat je zowiezo meer gaat rijden => meer brandstof (ook naar ginder gaan enzo), banden en andere slijtagekosten.

Daarom was het voor mij persoonlijk beter van het niet te doen
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              En daar zit ik ook wel wat mee in, en dan niet zozeer "banden/remmen", maar de rest.

Hoe zit het met pakweg mijn kar als je daar elk jaar 80-100 laps NS mee zou doen, na 3 jaar.
                              bij porsche zal dat enorm meevallen. dat kan daar tegen.
                              bij mijn auto heb ik daar ook vertrouwen in, aangezien ze tijdens de testen van de productie 10.000 km op de nurburgring hebben gereden, zonder te stoppen, behalve voor banden en benzine. Dat hebben ze mij toch wijsgemaakt tijdens bezoek fabriek en tijdens mijn drivers' cursus.

neem andere merken zoals Franse of meer touringtype auto's en ik stel mij daar vragen bij.

wat je het eerst zal slijten buiten remmen en banden zullen zijn: remschijven, eventueel veringen, etc...

Gta zal hier mssch een beter antwoord op kunnen geven.

als je met die cayman effectief 100 laps zou gaan rijden op de ring, zul je ook veel kilometers gedaan hebben met de wagen (er naartoe en terug erbijgeteld) en dan is de waarde van je auto zowiso gezakt.

ik hou t liefst bij 3 a 4 ringdagen per jaar, zo ziet de auto niet teveel af en heb je er ook niet teveel kosten aan. (tenzij je in de boarding vlamt...)

Comment

• 3-4 ringbezoeken op jaarbasis is voor mij ook meer dan voldoende. Ik doe er liever enkele LoT- trackdays bij waar het in principe een stuk veiliger is (meer respect onder de rijders). En met trackdays die rond de 100-120€ draaien kan je niet sukkelen.

De NS is dikke fun, maar het blijft toch een groter risico naar mijn mening.

Comment

• echt he

en die MOTO's daartussen , die zijn niet normaal

op dat rechte stuk met hoogtes en laagtes stak er ons, aan ong 170km/h een moto op zijn achterwiel voorbij, kijkt nr ons en passant en dan volop vooruit wegschieten van ons, nog steeds op zijn achterwiel.

knettergek daar wat ge allemaal ziet.

nog ene, die van helemaal naar buiten, naar binnen de bocht pakt, terwijl ik hem daar links voorbijwil

gevolg volop op de rem en die moto maar op 50cm van mijne neus. fak da was verschieten

Comment

• echt he

en die MOTO's daartussen , die zijn niet normaal

op dat rechte stuk met hoogtes en laagtes stak er ons, aan ong 170km/h een moto op zijn achterwiel voorbij, kijkt nr ons en passant en dan volop vooruit wegschieten van ons, nog steeds op zijn achterwiel.

knettergek daar wat ge allemaal ziet.

nog ene, die van helemaal naar buiten (rechts nr links in een linkse bocht) , naar binnen de bocht pakt, terwijl ik hem daar links voorbijwil

gevolg volop op de rem en die moto maar op 50cm van mijne neus. fak da was verschieten

Comment

• Wie gaat er morgen? s'Avonds is de GP-strecke open...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

als je met die cayman effectief 100 laps zou gaan rijden op de ring, zul je ook veel kilometers gedaan hebben met de wagen (er naartoe en terug erbijgeteld) en dan is de waarde van je auto zowiso gezakt.
                                        Als ik dat in dagjes van max 5 ronden doe dan zit ik na 20 dagen aan 12.000km extra op de klok,

Comment

nog ene, die van helemaal naar buiten (rechts nr links in een linkse bocht) , naar binnen de bocht pakt, terwijl ik hem daar links voorbijwil

Dat lijkt me eerder uw schuld dan die van de motorrijder.
                                          Als die gast zijne pinker naar rechts ni op zet kunt ge ni weten of hij u gezien heeft en dan moet ge maar opletten

Comment

Working...
                                          X