Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten
    Ja,maar ze kunnen elke toerist toch ni verplichten om winterbanden te steken?
    ik dacht dat het verplicht was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      ik dacht dat het verplicht was
      Voor Duitsers wel ja

Comment

• Vanaf mei 2006 moeten auto’s in Duitsland in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Dat geldt niet alleen voor Duitse ingezeten, maar ook voor niet-Duitse ingezeten die het land doorkruizen of Duitsland als eindbestemming hebben. Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof. Als een auto onvoldoende toegerust is, maar dat hoeft dus niet per se door een gebrek aan winterbanden te komen, voor het winterse verkeer kan dit een boete van EUR 20,00 tot gevolg hebben en EUR 40,00 als daarenboven een hindernis gevormd wordt voor de overige weggebruikers. Dat geldt ook als het verkeer gehinderd wordt omdat bijvoorbeeld de ruitenwisservloeistof bevroren is of als de ruiten niet goed gekrabd zijn.
        Als er winterbanden gemonteerd zijn, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximumsnelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximumsnelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven.
        Het is niet zo dat winterbanden volgens de wet verplicht zijn of worden. Zomerbanden zijn dus wel toegestaan ,mits zij een minimumprofiel hebben van 1,6 millimeter. Ondanks het ontbreken van een wettelijke verplichting, wordt een ieder wel geacht zijn auto onder controle te hebben en zijn weggedrag aan te passen aan de omstandigheden.
        Wel kan het niet gebruiken van winterbanden leiden tot (mede)aansprakelijkheid bij ongevallen, omdat de bestuurder van de auto op zomerbanden minder goed kan reageren op onverwachte situaties. Zomerbanden kennen in winterse omstandigheden immers minder grip en een langere remweg.
        Overigens zijn sneeuwkettingen verplicht waar dat aangegeven is, ongeacht de soort banden en ook bij vierwielaandrijving.

Dus ook voor belgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          weet wel maar in Duitsland is het verplicht om te hebben hé
          Nee, je bent verplicht je wagen aan te passen naargelang nodig is in de omstandigheden veilig te rijden.

Als het buiten kantje boordje 7 graden is ben je met beide banden bijna even veilig en kunnen ze je niks maken.

Comment

• Het is niet zo dat winterbanden volgens de wet verplicht zijn of worden. Zomerbanden zijn dus wel toegestaan ,mits zij een minimumprofiel hebben van 1,6 millimeter. Ondanks het ontbreken van een wettelijke verplichting, wordt een ieder wel geacht zijn auto onder controle te hebben en zijn weggedrag aan te passen aan de omstandigheden.
            Zie je wel

Comment

• tiens, had ik hier juist niet geantwoord???

anyhow, ik riskeer de boete dan wel, ga nu echt geen extra rubber kopen, eerst de 15" zomersloefkes oprijden, misschien helpt een ringritje daarwel wa mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                in een sprintje he.

De ring stuur ik geen wagen meer over. De opel was veel te traag en de espace doe ik dat niet aan

Sprintje... Dat zal idd verliezen worden...

Mja, ben nog aan het twijfelen of ik met de 300TD m'n eerste paar rondjes op de ring ga doen. Tis natuurlijk wel wat afzien voor die bak.. Hoewel er eigelijk niet veel 'harder' mee kan gereden worden als wat al gebeurt...

Iig wil ik m'n eerste rondjes met iets 'traag' en veilig doen, niet direct met bijv. een 16 klepper turbo ofzo...

Comment

• met nen Dolf

1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                    met nen Dolf

Dat is leuk voor de eerste rondjes!

Edit vindt trouwens dat je Golfje een héél mooie auto is!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Dat is leuk voor de eerste rondjes!
                      is echt véél te traag er zitten echt immens steile stukken in waar je plankgas geeft en in hoge toeren zit en je toch snelheid verliest

Edith zegt: merci Edith
                      1994 Mercedes SL320
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

is echt véél te traag er zitten echt immens steile stukken in waar je plankgas geeft en in hoge toeren zit en je toch snelheid verliest

Ja dat kan ik me best voorstellen... maar toch. Tis ffe 'veilig' om te verkennen en de track eens te 'voelen'.

(wat gaat da dan met mijn ouwe dieselstoof zijn ginder... )

Comment

met nen Dolf

Mooie foto!

Wie is die knappe haas naast jou?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Mooie foto!

Was dat niet iemand die als baby nog al hard leek op mr bean?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Ja dat kan ik me best voorstellen... maar toch. Tis ffe 'veilig' om te verkennen en de track eens te 'voelen'.

(wat gaat da dan met mijn ouwe dieselstoof zijn ginder... )
                              De slOpel heeft het gekunnen met heel veel moeite, maar ik doe het nooit meer hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                Was dat niet iemand die als baby nog al hard leek op mr bean?

Als je denkt dat ik het ben die ernaast zit dan ben je verkeerd

Comment

met nen Dolf
                                  Staan daar nu mensen voor de vangrail of wat is dat?
                                  Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    Mooie foto!

dat, porker, is niemand minder dan woetpoet
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

met nen Dolf

Is dat Treuerken in zijnen Borat na u?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Is dat Treuerken in zijnen Borat na u?
                                        golf 1.6 > Bora TDI

niet waar helaas, hij heeft me later voorbijgestoken ... enfin ja, ik heb hem voorgelaten ... twas mijn eerste rondje en het was ont-zet-tend druk ... heb het op mijn gemak gereden
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          De slOpel heeft het gekunnen met heel veel moeite, maar ik doe het nooit meer hoor.

Omdat 'ie veel te traag was, of omdat het écht wel afzien is?

Comment

Working...
                                          X