Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuring bmw 316d
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk dacht zelfs dat er door het gebruik van een DPF meer ultrafijn stof is.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk dacht zelfs dat er door het gebruik van een DPF meer ultrafijn stof is.
Edit: dus toch niet.
er is geen stijging aangetoond van het totaal aantal deeltjes. De metingen wijzen op een afname van het totaal aantal deeltjes en een min of meer constante hoeveelheid ultrafijne deeltjes
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
Comment
-
Is die intussen al naar de keuring geweest? Het probleem was blijkbaar dat die geen 2 dagen verlof kan nemen. Waarom moet je verlof nemen om naar de keuring te gaan? Lange wachtrijen? de meeste stations hebben een camerabeeld op hun website zodat je kan checken of er volk staat. Er zijn trouwens meerdere stations.. Je kan dan perfect tijdens de middag of gewoon eender wanneer er geen volk is. Problem solved.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk BerichtenIs die intussen al naar de keuring geweest? Het probleem was blijkbaar dat die geen 2 dagen verlof kan nemen. Waarom moet je verlof nemen om naar de keuring te gaan? Lange wachtrijen? de meeste stations hebben een camerabeeld op hun website zodat je kan checken of er volk staat. Er zijn trouwens meerdere stations.. Je kan dan perfect tijdens de middag of gewoon eender wanneer er geen volk is. Problem solved.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk BerichtenIk stuur altijd mijn vrouw
Ik mijn kat. Maar de laatste keer dat ik dat deed reed hij tegen een paal. De politie is toen ter plaatse geweest en hij heeft moeten blazen, hij zat met een kater.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Dat is inderdaad interessant!
Comment
-
Ja maat, wat een discussies hier...
Het is toch logisch dat een DPF beter is voor het milieu etc?
Why the f*ck zou een fabrikant een DPF installeren als het niets helpt voor het milieu?
'T is nu niet dat ze iets gaan installeren dat expres meer problemen gaat geven, indien het op een ander vlak geen voordeel geeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenGe zijt precies goed vertrokken met "iets" trachten te bewijze .
Maar ge zit verkeerd.
Ik heb noot gezegd dat een DPF schadelijker is voor de mens.
Ik heb gewoon gezegd dat zonder rijden geen verschil uitmaakt omdat het de effectief gevaarlijke deeltjes nier filtert.
Nog boos op mij?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenUltra fijn stof is wat ons schaadt (en dieren).
Het zichtbaar fijn stof is wat het milieu schaadt.
Hier is het probleem met een DPF ...
Het fijn stof wordt omgezet in assen ... aka ultra fijn stof.
Een DPF doet fijn stof niet verdwijnen ...
Als im deze thread lees dan zie ik dat gij duidelijk last hebt van een superieuriteits complex, en ge hebt duidelijk geen problemen met dat uit te spelen. Het verschil is dat ge bij me de deur op uwe smoel krijgt.
Ge weet niet hoe een DPF werkt, das duidelijk. Dus waarom zo gedreven om gelijk te krijgen?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Alle onderzoek dat tot nu toe heeft plaatsgevonden bewijst dat er geen toename is van fijnstofdeeltjes, maar wel het tegendeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenGrote stofddeeltjes niet onschadelijk? Ik stel voor dat je iedere dag wat roet snuift om je gelijk te bewijzen, ik kom met plezier lachen aan je ziekenhuisbed wanneer je van de kanker crepeert. Alle roetdeeltjes, groot of klein, bevatten polyaromatische koolwaterstoffen, wat zowat allemaal cancerogene stoffen zijn.
Alle onderzoek dat tot nu toe heeft plaatsgevonden bewijst dat er geen toename is van fijnstofdeeltjes, maar wel het tegendeel.
Wat voor een stelling is da nu?
Als ge elke dag zout of bloemsuiker of whatever snuift gaat dat u gezondheid ook be-invloeden heee ...
Feit is dat 1 vliegtuig dat overvliegt.of 10 min achter een brommerke staan wachten aan een rood licht 10x schadelijker is voor u gezondheid dan zelfs de goorste diesel bus te volgen in stadsverkeer. Maarja, tis niet dat ge daar bij stil gestaan hebt neem ik aan?
Een moderne diesel met piezzo injectoren stoot zowiezo bijna geen roet uit, zelfs onder volle belasting.
Ik zie die dpf deleted dieselkes toch niet vollen bak smoren ... alhoewel dat velen hier wss denken dat dat terug instantly een dieselnuit de jaren 70 wordt ...
Een tweetakt brommerke vervuolt tussen de 20x en paar duizend x meer dan een auto.
Heb nog voor DHL gewerkt ook ... don't even get me started on planes ...
En de volgende keer dat ik nog is in de haven ben en al die open vlammen zie zal ik is denken aan die 316d met DPF delete ... mijn hartje zal zo zeer doen ...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenGrote stofddeeltjes niet onschadelijk? Ik stel voor dat je iedere dag wat roet snuift om je gelijk te bewijzen, ik kom met plezier lachen aan je ziekenhuisbed wanneer je van de kanker crepeert. Alle roetdeeltjes, groot of klein, bevatten polyaromatische koolwaterstoffen, wat zowat allemaal cancerogene stoffen zijn.
Alle onderzoek dat tot nu toe heeft plaatsgevonden bewijst dat er geen toename is van fijnstofdeeltjes, maar wel het tegendeel.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenHier se nog nen held
Wat voor een stelling is da nu?
Als ge elke dag zout of bloemsuiker of whatever snuift gaat dat u gezondheid ook be-invloeden heee ...
Feit is dat 1 vliegtuig dat overvliegt.of 10 min achter een brommerke staan wachten aan een rood licht 10x schadelijker is voor u gezondheid dan zelfs de goorste diesel bus te volgen in stadsverkeer. Maarja, tis niet dat ge daar bij stil gestaan hebt neem ik aan?
Een moderne diesel met piezzo injectoren stoot zowiezo bijna geen roet uit, zelfs onder volle belasting.
Ik zie die dpf deleted dieselkes toch niet vollen bak smoren ... alhoewel dat velen hier wss denken dat dat terug instantly een dieselnuit de jaren 70 wordt ...
Een tweetakt brommerke vervuolt tussen de 20x en paar duizend x meer dan een auto.
Heb nog voor DHL gewerkt ook ... don't even get me started on planes ...
En de volgende keer dat ik nog is in de haven ben en al die open vlammen zie zal ik is denken aan die 316d met DPF delete ... mijn hartje zal zo zeer doen ...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenGij zijt duidelijk heel stoer, doe zo verder. 't Is niet omdat iets anders ook vervuilt dat we geen moeite moeten doen om alles zo weinig mogelijk te laten uitstoten. Uw argumenten slagen kant nog wal, ik ga dit topîc gewoon negeren, heb echt iets beters te doen als met jou te discussiëren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenJa maat, wat een discussies hier...
Het is toch logisch dat een DPF beter is voor het milieu etc?
Why the f*ck zou een fabrikant een DPF installeren als het niets helpt voor het milieu?
'T is nu niet dat ze iets gaan installeren dat expres meer problemen gaat geven, indien het op een ander vlak geen voordeel geeft.
Comment
-
een DPF is er enkel gekomen om aan de nieuwe milieu eisen te voldoen zodat ze nog steeds autos kunnen verkopen.
het zal hen een worst wezen of dat nu meer of minder schadelijk is voor ons, net als het hen niks boeit of dat nu vervuilend is voor het milieu of niet.
door de DPF gaan ze voldoen aan de eisen van NOx.
maar dat de CO2 omhoog gaat of dat de auto daardoor meer verbruikt, dat boeit hen niet.
lood werd destijds uit de brandstof gebannen omdat men dacht dat die de oorzaak was van het lood in ons lichaam (het lood in ons lichaam kwam van de loden waterbuizen en lood in onze kookpannen en niet doordat het in de auto verbrand werd).
als vervanger voor lood kwam er dan TEL (tetra ethyllood) dewelke dan verboden werd doordat die kankerverwekkend was voor ons.
dan kwam er MTBE (methyl-tert-butylether) en bleek ook kankerverwekkend.
kgeloof dat er nog eens tolueen ook was... stuk voor stuk VEEL slechter dan het originele lood.
en ze blijven maar addetieven rommel toevoegen dewelke allemaal schadelijk zijn voor ons
Comment
Comment