Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring bmw 316d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Instant kanker


    Je had ons wel even mogen waarschuwen dat er een vent zijn broek ging uitdoen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jenstzr Bekijk Berichten
      Ik kan u geen ongelijk geven!
      Mijn volgende mod is ook die DPF verwijderen.
      Als je een euro 4 hebt zeker doen en egr off.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
        Afgekeurd (terecht) worden omdat je het mileu nog meer vervuild met fijn stof na een dpf delete lijkt me eerlijk gezegd geen belachelijkheid....
        Zeveraar.

        Comment


        • Gewoon naar de keuring.
          DPF delete merken ze niet.

          Ze kijken gewoon naar een waarde die niet overschreden mag worden.
          Als bompie met zijne mercedes 300D er door geraakt, dan geraakt gij er ook door.

          EN GIET GENE NAFT IN EEN MODERNE DIESEL! ZOT!!
          Pompke kost u 3K ofzo.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Proficiat.

            Mvg,
            Vlaamse Liga tegen kanker
            Lees er eens wat over.
            Een standaard DPF (mechanische filter) doet NIKS tegen de kleinste deeltjes die kanker veroorzaken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
              Lees er eens wat over.
              Een standaard DPF (mechanische filter) doet NIKS tegen de kleinste deeltjes die kanker veroorzaken.
              Er is hier al oeverloos geluld over die DPF's, dat het schadelijker is dan rijden zonder en nog wat van die blablabla. Maar niemand heeft hier (en elders ook) ooit kunnen aantonen of een DPF in eindeffect SCHADELIJKER is voor mens en milieu dan een niet-DPF. En daar gaat het 'm net om. Het properste is gewoon niets uitstoten uiteraard, maar dan rijdt je wagen ook niet hé... .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Er is hier al oeverloos geluld over die DPF's, dat het schadelijker is dan rijden zonder en nog wat van die blablabla. Maar niemand heeft hier (en elders ook) ooit kunnen aantonen of een DPF in eindeffect SCHADELIJKER is voor mens en milieu dan een niet-DPF. En daar gaat het 'm net om. Het properste is gewoon niets uitstoten uiteraard, maar dan rijdt je wagen ook niet hé... .
                Dus ...
                Wat is het probleem dan met een DPF delete? Hmm ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                  Dus ...
                  Wat is het probleem dan met een DPF delete? Hmm ?
                  Dat het schadelijker is dan rijden met misschien???

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat het schadelijker is dan rijden met misschien???
                    Volgens uw eigen stelling (en talloze studies) onbewezen.

                    Wilt ge gewoon dat iedereen met DPF rijdt omdat gij dat zelf ook "moet"?
                    Is dat het probleem?

                    Ik probeer maar een rode draad te zoeken he.
                    Ge klinkt niet echt logisch.

                    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                      Volgens uw eigen stelling (en talloze studies) onbewezen.

                      Wilt ge gewoon dat iedereen met DPF rijdt omdat gij dat zelf ook "moet"?
                      Is dat het probleem?

                      Ik probeer maar een rode draad te zoeken he.
                      Ge klinkt niet echt logisch.

                      Sent from my SM-G920F using Tapatalk
                      Begrijpend lezen is niet meteen uw sterkste vak lijkt me.

                      1. Is er ergens een bewijs geleverd een studie,... dat rijden MET DPF schadelijker is dan rijden ZONDER?
                      2. Je reageert op mijn post over de kanker liga, dat rijden zonder DPF niks doet tegen de ultra kleine deeltjes. Wat inderdaad zou kunnen kloppen. Maar... is het rijden ZONDER DPF in eindeffect schadelijker voor mens en milieu dan het rijden MET? Uiteraard niet. Als jij kan aantonen dat dat wel zo is. Voel u vrij het met ons te delen... .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Begrijpend lezen is niet meteen uw sterkste vak lijkt me.

                        1. Is er ergens een bewijs geleverd een studie,... dat rijden MET DPF schadelijker is dan rijden ZONDER?
                        2. Je reageert op mijn post over de kanker liga, dat rijden zonder DPF niks doet tegen de ultra kleine deeltjes. Wat inderdaad zou kunnen kloppen. Maar... is het rijden ZONDER DPF in eindeffect schadelijker voor mens en milieu dan het rijden MET? Uiteraard niet. Als jij kan aantonen dat dat wel zo is. Voel u vrij het met ons te delen... .
                        Neen op beide punten.
                        Dus wat is het probleem met rijden zonder?

                        PS: rustig aan manneke. Sevves pist ge nog in u broek

                        Sent from my SM-G920F using Tapatalk

                        Comment


                        • Nog wat leesvoer...

                          Bron: http://www.lne.be/campagnes/roetfilter/roetfilter/faq

                          Zorgt een roetfilter er voor dat de deeltjes kleiner worden en het aantal deeltjes toeneemt?
                          Sommigen beweren dat door het gebruik van een roetfilter er een toename zou zijn van het aantal deeltjes die ook nog eens kleiner in afmeting zouden zijn in vergelijk tot ongefilterde uitstoot. Om dit na te gaan heeft TNO uit Nederland een onderzoek gedaan. Het onderzoek is uitgevoerd door specialisten op het gebied van gezondheidsaspecten, deeltjesfilters en chemische analyses. De conclusies van het onderzoek waren:

                          er is geen stijging aangetoond van reactieve organische en/of mutagene componenten, en een toename van mutaties in het bacterieel DNA is vrijwel uitgesloten
                          er is geen stijging aangetoond van het totaal aantal deeltjes. De metingen wijzen op een afname van het totaal aantal deeltjes en een min of meer constante hoeveelheid ultrafijne deeltjes (< 100 nm)
                          er is geen stijging aangetoond van de NO2 emissie. De metingen wijzen juist op een afname.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                            Neen op beide punten.
                            Dus wat is het probleem met rijden zonder?

                            PS: rustig aan manneke. Sevves pist ge nog in u broek

                            Sent from my SM-G920F using Tapatalk
                            Wat baat kaars en bril als de uil niet zien wil.

                            Je kent mij niet... 'manneke'. Hou uw veronderstellingen dus maar voor jezelf. Beleefdheid blijkt ook al je sterkste kant niet te zijn.

                            Mvg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ge zijt precies goed vertrokken met "iets" trachten te bewijze .
                              Maar ge zit verkeerd.
                              Ik heb noot gezegd dat een DPF schadelijker is voor de mens.
                              Ik heb gewoon gezegd dat zonder rijden geen verschil uitmaakt omdat het de effectief gevaarlijke deeltjes nier filtert.

                              Nog boos op mij?

                              Sent from my SM-G920F using Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Wat baat kaars en bril als de uil niet zien wil.

                                Je kent mij niet... 'manneke'. Hou uw veronderstellingen dus maar voor jezelf. Beleefdheid blijkt ook al je sterkste kant niet te zijn.

                                Mvg
                                Haha.
                                Ok tis ni erg als ge mij probeert belachelijk te maken maar wel erg als ik u wa betuttel?

                                Oh you keyboard warrior you.

                                Doe is normaal.

                                Sent from my SM-G920F using Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                  Ge zijt precies goed vertrokken met "iets" trachten te bewijze .
                                  Maar ge zit verkeerd.
                                  Ik heb noot gezegd dat een DPF schadelijker is voor de mens.
                                  Ik heb gewoon gezegd dat zonder rijden geen verschil uitmaakt omdat het de effectief gevaarlijke deeltjes nier filtert.

                                  Nog boos op mij?
                                  Nog één keertje...

                                  Wat is het meest schadelijke?

                                  1. Ultra fijn + gewoon fijn stof (= niet-DPF)
                                  2. Ultra fijn + geen gewoon fijn stof. (= DPF)

                                  En nee, op iemand als u kan ik niet boos zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                    Oh you keyboard warrior you.

                                    Doe is normaal.
                                    Tuurlijk dat...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                    PS: rustig aan manneke. Sevves pist ge nog in u broek

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Nog één keertje...

                                      Wat is het meest schadelijke?

                                      1. Ultra fijn + gewoon fijn stof (= niet-DPF)
                                      2. Ultra fijn + geen gewoon fijn stof. (= DPF)

                                      En nee, op iemand als u kan ik niet boos zijn.
                                      Ultra fijn stof is wat ons schaadt (en dieren).
                                      Het zichtbaar fijn stof is wat het milieu schaadt.

                                      Hier is het probleem met een DPF ...

                                      Het fijn stof wordt omgezet in assen ... aka ultra fijn stof.
                                      Een DPF doet fijn stof niet verdwijnen ...

                                      Als im deze thread lees dan zie ik dat gij duidelijk last hebt van een superieuriteits complex, en ge hebt duidelijk geen problemen met dat uit te spelen. Het verschil is dat ge bij me de deur op uwe smoel krijgt.

                                      Ge weet niet hoe een DPF werkt, das duidelijk. Dus waarom zo gedreven om gelijk te krijgen?

                                      Sent from my SM-G920F using Tapatalk

                                      Comment


                                      • dus...
                                        1)als mensen traag en zuinig rijden, dan schiet het gemiddeld verbruik toch omhoog als de DPF aan een regeneratie begint (= meer verbruik).
                                        2)de ultrafijne deeltje zijn niet verminderd, maar ook niet vermeerderd.
                                        3)er is geen stijging van het totaal aantal deeltje, maar wel een afname van het totaal aantal deeltjes
                                        4)er is geen stijging aangetoond van N02, maar wel een afname.

                                        aangezien de auto dus MEER verbruikt heeft met een DPF, is er dus MEER CO2 in de lucht gepompt dan een auto die zonder dpf rijd (slecht voor milieu). bijkomend is het ultrafijn stof niks verminderd (dat zijn dus diegenen die kankerverwekkend zijn voor de mens).
                                        het enige dat er verminderd is zijn de NO2 en het totaal aantal deeltjes. voor het milieu en de mens doet dat ding dus NIKS, enkel op papier wat andere waardes

                                        Comment


                                        • Ik dacht zelfs dat er door het gebruik van een DPF meer ultrafijn stof is.

                                          Edit: dus toch niet.

                                          Even een redelijk interessant artikel: http://www.demorgen.be/wetenschap/-r...keer-a2334284/


                                          Het Duitse bedrijf maakt zich zelfs sterk dat de uitlaatgassen van de modernste dieselwagens met partikelfilter minder fijn stof zullen bevatten dan de omgevingslucht in sommige vervuilde stedelijke gebieden, zoals bijvoorbeeld La Garenne in Parijs. De lucht die de motor ingezogen wordt, is met andere woorden dus vuiler dan de lucht die uit de uitlaat komt.
                                          Last edited by ; 19/09/2015, 12:51.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X