Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring bmw 316d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring bmw 316d

Hallo,

IK heb een BMW E90 316d.
    Met de 2 liter diesel motor.

IK heb gezien het vermogen mijn ***** uithangde.
    Hem Stage 1 en erna Stage 2 inc dpf delete laten uitvoeren.

Waardoor hij nu rijd zoals ie moet.

Maar nu moet ik komende maand naar keuring.

DVX zei dat het op keuring niet uitmaakt en ze niets verkeerd gaan zien.
    Dealer (word dealer onderhouden bij Jorssen) wist het ook niet.

Nu wil ik het risico niet lopen dat ie op herkeuring moet voor zulke belachelijkheden.
    Gezien ik 50.000 km en makkelijk elke dag 50 km de auto nodig heb wil ik geen risico lopen dat ie er niet door geraakt.

En ja dan had je hem maar niet moeten laten chippen.
    Iedereen doet wel iets wat niet mag.

Vriend vertelde mij bij lage diesel stand wat benzine bijtanken.
    Maar ik dacht zelf aan anti smoke van marly.

Hij rookt niet enkel bij trappen komt er beetje zwart af.
    Auto maakt elke week wel eens lange rit (NL-DE - Limburg oid)

graag jullie nuttige vakkundige tips
    Bedankt

Waarvoor heb je nu eigenlijk schrik?
    Dat ze het zien dat hij gechipt is?
    Of voor he roetuitstoot?

Ga gewoon naar de keuring, geen kat gaat dat merken.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

Normaal raken de bimmers met euro5 er ook door met dpf delete. Gewoon ééns goed gassen .

Comment

Aangezien de den dpf er al uit is , zal het moeilijk zijn om een stap terug te zetten voor de keuring
        het is voor dvx niet hun eerste wagen waarbij stage 2 is uitgevoerd. Ze hebben hierbij al wat ervaring. Kzou mij er niet echt zorgen over maken.
        Binnenkort ook eens afspraakje maken bij dvx voor stage 2, want diene dpf werkt ook serieus op mijn systeem, gelukkig nog euro 4 wagen, dus mag hogere uitstoot hebben

Comment

ipv eerst kosten te gaan maken voor zaken waarvan je niet weet dat er een opmerking van komt; ga eerst naar de keuring, als er iets is dan weet je tenminste beter waar je kosten moet voor doen.
          De keuring is geen strafrechtbank

Comment

Afgekeurd (terecht) worden omdat je het mileu nog meer vervuild met fijn stof na een dpf delete lijkt me eerlijk gezegd geen belachelijkheid....

Comment

Op een moderne diesel hoort een dpf. De boel heet stoken net voor de keuring en hopen op het beste. Roet hij nu al?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                Afgekeurd (terecht) worden omdat je het mileu nog meer vervuild met fijn stof na een dpf delete lijkt me eerlijk gezegd geen belachelijkheid....
                Ja want alle roet ophopen en dan om de x aantal km alles ineens eruit blazen is natuurlijk zooo veel beter voor het milieu he

Comment

platten tuub das niet helemaal hetzelfde he

gooi eens papier in uw open haard en vergelijk dat met papier in een oven van 600°

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    platten tuub das niet helemaal hetzelfde he

gooi eens papier in uw open haard en vergelijk dat met papier in een oven van 600°

Ik heb geen open haard.

Comment

steek er dan een allumeur onder, afgaande van uw foto heb je dat wel

Comment

Dat verwijderen van die DPF, 'k ga het nooit begrijpen... .

Comment

Benzine in een moderne diesel kappen. Zeker een getunede. Dan is de boel direct kapot. Common rail pomp kan daar niet tegen. Net voor de keuring gewoon goed heet rijden. En laat iets weten wat het resultaat was aub

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                            Ja want alle roet ophopen en dan om de x aantal km alles ineens eruit blazen is natuurlijk zooo veel beter voor het milieu he
                            Twee jaar geleden afgekeurd met een tdi, dpf.
                            Motor zat tijdens de keuring in regeneratie ( ik kan dat niet zien ).

3 keer gas gegeven tijdens roettest, meting bleef hangen rond de 5.2.
                            Afgekeurd.
                            Ben dan een kwartiertje gaan rondrijden en dan terug naar de keuring gereden.
                            Nieuwe meting 0.6 bij eerste poging, ok.

Dus idd accumulatie.

Maar regeneratie is een tiental minuutjes op een 1000 Km.
                            Verbrandingstemp. is ook hoger dus hoeveelheid/grootte/aard vd uitstootdeeltjes niet zomaar te vergelijken.
                            Last edited by taiko; 04/09/2015, 22:12.

Comment

Hoeveel heeft die stage 2 gekost? En dan ben je bang om afgekeurd te worden. Een herkeuring kost iets van een 12-15 euro en je kan nog twee weken verder rijden. Jij doet precies alsof de wereld zal vergaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Dat verwijderen van die DPF, 'k ga het nooit begrijpen... .
                                kwestie van meer vermogen uit het tunen te halen. Met een dpf filter bij een stage 1 ligt je roetuitstoot hoger. Resultaat dat je dpf filter sneller vol gaat zitten, meer moet regeneren, bij veel motoren is dit vervelend( zeker bij iemand die korte ritten doet). Dus dpf filter eruit, geen last meer van regeneren en je kan er een hoger vermogen uit halen.

Comment

naar keuring rijden en afwachten... niemand kan voorspellen wat de uitkomst gaat zijn
                                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

weet niet of dit ook kan bij moderne wagens maar gewoon standaard ecu in reserve hebben liggen en wisselen voor de keuring als je zo bezorgd bent?

Comment

Laat DVX naar de keuring gaan . Hopelijk heeft jouw E90 geen N47 motor... Waarom ook een 316d kopen als die voor u te zwak qua motorisatie is . Maar soit dat is een andere discussie. Terug on topic. Gewoon proberen... Je hebt niks te verliezen.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Bedankt aan de gene met nuttige reacties ....

Het geld speelt me daar niet in .
                                        Maar de tijd wel helaas.
                                        En ook een andere uitlaatlijn voor keuring is nog absurder ...
                                        Diegene die zeuren over die DPF zijn geen autliefhebbers want die dpf is heel slecht voor u motor,en al helemaal voor en begrensde motor.
                                        1,6 is gewoon een electronisch begrenzde 2 liter ..

Ik had ook gevraagd nuttige reacties en geen onnuttige commentaar.
                                        Heb ook al mail naar DVX gedaan dus is maar zien dan.

En milieu niet nuttig vinden is een groot woord maar ik denk dat niemand perfect is .
                                        Ik rook vb al niet wat ook al veel brol uitspaart in het milieu.
                                        Ken het verhaal wel van de pot verwijt de ketel ..

Autoliefhebbers onder elkaar

Comment

Working...
                                        X