Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring bmw 316d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Hoeveel heeft die stage 2 gekost? En dan ben je bang om afgekeurd te worden. Een herkeuring kost iets van een 12-15 euro en je kan nog twee weken verder rijden. Jij doet precies alsof de wereld zal vergaan.
    Wereld vergaan .
    Neen die 15 niet maar geen tijd voor 2 x verlof te nemen voor keuring.
    Tenzij die sukkelaars ook op zaterdag open zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Dat verwijderen van die DPF, 'k ga het nooit begrijpen... .
      Omdat een dpf zeker voor electronisch begrensde motoren enorm slecht is voor de levensduur .
      Is gewoon een 2 liter diesel in e E90 .
      staat ook op het GVA ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
        Op een moderne diesel hoort een dpf. De boel heet stoken net voor de keuring en hopen op het beste. Roet hij nu al?

echt roeten niet.
        Enkel bij serieus door trappen op vermogen uit stilstand komt er wat zwart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Waarvoor heb je nu eigenlijk schrik?
          Dat ze het zien dat hij gechipt is?
          Of voor he roetuitstoot?

Ga gewoon naar de keuring, geen kat gaat dat merken.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Voor chippen niet.
          gewoon afkeur voor roet test .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            Omdat een dpf zeker voor electronisch begrensde motoren enorm slecht is voor de levensduur .
            Is gewoon een 2 liter diesel in e E90 .
            staat ook op het GVA ..
            Ik heb een E91 318d met DPF gehad. Een zaligheid en nooit problemen mee gehad. En nu een F31 320d, ook met DPF dus. Wil ik meer vermogen, dan koop ik mij gewoon een auto met veel vermogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik heb een E91 318d met DPF gehad. Een zaligheid en nooit problemen mee gehad. En nu een F31 320d, ook met DPF dus. Wil ik meer vermogen, dan koop ik mij gewoon een auto met veel vermogen.

Yup; helemaal mee eens. Vergeet die truukjes. Snel rijden = betalen. Dat is waarom ik 'maar' een 318d heb genomen.
              Chippen en tunen is bij wet verboden om nog maar te zwijgen over hoe de verzekering je volledig laat vallen als je een ongeluk veroorzaakt met je niet conforme wagen.

Natuurlijk kan je alles ook netjes aangeven; maar dat kost je allicht meer dan gewoon een zwaardere motor nemen.
              Last edited by ; 05/09/2015, 13:42. Reden: typo

Comment

DVX zei dat het op keuring niet uitmaakt en ze niets verkeerd gaan zien.
                Dealer (word dealer onderhouden bij Jorssen) wist het ook niet.Bedankt
                Waar is de DVX fanclub? Kunnen zij de keuring dan niet regelen?
                Van welk jaar is deze 316d?
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                  Waar is de DVX fanclub? Kunnen zij de keuring dan niet regelen?
                  Van welk jaar is deze 316d?
                  316d is sowieso al facelift.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                    kwestie van meer vermogen uit het tunen te halen. Met een dpf filter bij een stage 1 ligt je roetuitstoot hoger. Resultaat dat je dpf filter sneller vol gaat zitten, meer moet regeneren, bij veel motoren is dit vervelend( zeker bij iemand die korte ritten doet). Dus dpf filter eruit, geen last meer van regeneren en je kan er een hoger vermogen uit halen.
                    Dus door te tunen meer roet en dan de roetfilter eruit...

Bedankt aan de gene met nuttige reacties ....
                    Diegene die zeuren over die DPF zijn geen autliefhebbers want die dpf is heel slecht voor u motor,en al helemaal voor en begrensde motor.
                    1,6 is gewoon een electronisch begrenzde 2 liter ..

Ik had ook gevraagd nuttige reacties en geen onnuttige commentaar.
                    Heb ook al mail naar DVX gedaan dus is maar zien dan.

En milieu niet nuttig vinden is een groot woord maar ik denk dat niemand perfect is .
                    Ik rook vb al niet wat ook al veel brol uitspaart in het milieu.
                    Ken het verhaal wel van de pot verwijt de ketel ..

Autoliefhebbers onder elkaar
                    Ik hoop van ganser harte dat je afgekeurd wordt, maar vrees dat de keuring dit niet gaat opmerken. Je bent geen autoliefhebber, maar een egoïst, die je niets aantrekt van de gezondheid van je medemens om een beetje sneller te kunnen rijden...
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Een roetfilter zou ik eruit halen als dat :
                      1) problemen geeft en ik niet zoveel voor een nieuwe wil betalen.
                      2) Een snellere gas respons wil.
                      3) De regeneratie beu word .
                      4) Een mooier geluid wil.

Voor 10pk extra ga ik de roetfilter er niet uithalen.
                      Last edited by ; 05/09/2015, 18:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Een roetfilter zou ik eruit halen als dat :
                        1) problemen geeft en ik niet zoveel voor een nieuwe wil betalen.
                        Als een diesel gebruikt wordt waarvoor ie gemaakt is, dan kan die gemakkelijk meer dan 200.000 km meegaan.

2) Een snellere gas respons wil.
                        Benzine kopen

3) De regeneratie beu word .
                        Nog nooit als hinderlijk ervaren. Ik merk het zelfs haast nooit.

4) Een mooier geluid wil.
                        Ook weer... benzine kopen. Diesel trekt nooit op iets, welke truukjes je ook toepast.

Comment

Wereld vergaan .
                          Neen die 15 niet maar geen tijd voor 2 x verlof te nemen voor keuring.
                          Tenzij die sukkelaars ook op zaterdag open zijn ...
                          Nee die zijn niet open op zaterdag maar wel enkele dagen per week 's avonds tussen 17 en 19h.

Ik had trouwens eerst naar de keuring geweest en na afkeur mijn verhaal komen doen. Chiptuners hebben dat niet graag en verhalen over problemen allerhande na chiptuning zijn zeldzaam.

Comment

zo'n roetfilter zou verboden moeten worden. door de hoge temperatuur bij regenereren is de kans op brand reëel. kwestie van tijd voor de eerste in de fik vliegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                              zo'n roetfilter zou verboden moeten worden. door de hoge temperatuur bij regenereren is de kans op brand reëel. kwestie van tijd voor de eerste in de fik vliegt.
                              Als de eerste ondertussen (na meer dan 10 jaar) nog niet in de fik gevlogen is lijkt het risico me toch verwaarloosbaar

Comment

Oh boy.

Comment

Heel reëel = geen gevallen na miljoenen auto's op de weg gedurende zoveel jaren. Statistiek was duidelijk je sterkste vak niet. Enfin, dat hoop ik toch voor jou.
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

wat een levensbedreigende bommen waar wij mee rondrijden!
                                    ik wacht bang en ongeduldig af op de eerste die in de fik schiet!

Comment

een roetfilter heeft minimaal 550°C nodig om zijn werking te kunnen uitvoeren.
                                      je uitlaatcollector direct aan de cilinderkop kan makkelijk 600-800°C worden. bij turbomotoren kan dit makkelijk nog oplopen waarbij de uitlaat roodgloeiend word.

@TS: als ik van u was geweest, ik had gewoon naar de keuring geweest, totaal geen topic maken online dat je auto gechipt is tot stage 2 en dat je dpf verwijderd werd. allemaal leuke info dat een verzekeringsmaatschappij zou kunnen vinden als je eens een ongeluk hebt.
                                      dat de keuring hier zou meelezen, zou me sterk verwonderen.

als je dan toch afgekeurd werd, kan je eens kijken hoeveel je boven het toegelaten zit en daar iets aan doen. als je nu zoveel schrik hebt voor de keuring en je geen 2dagen vrij kan maken om te keuren (half dagje verlof is al voldoende of je laat een garage met je auto gaan), dan had je maar niet moeten tunen.

pak geld tegen gooien om te tunen, inschrijfbelasting en verzekeringspremies ontduiken en dan zagen dat je een dag verlof extra zou moeten nemen voor een herkeuring (dewelke nog niet eens vast staat, voor hetzelfde ben je gewoon van de eerste keer gekeurd).
                                      wat ga je doen als de keuring afkeurd omdat één van je lichten niet correct afgesteld staat. moet je ook een dag verlof nemen om te herkeuren en daar kan je nu eens niks tegen doen. die mannen keuren daarop willekeurig af
                                      Last edited by ; 06/09/2015, 06:00.

Comment

Keuring bmw 316d

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                        Benzine in een moderne diesel kappen. Zeker een getunede. Dan is de boel direct kapot. Common rail pomp kan daar niet tegen. Net voor de keuring gewoon goed heet rijden. En laat iets weten wat het resultaat was aub
                                        Dit is enige juiste advies. Benzine erin kappen zou ik ook zoizo niet doen. Het enige wat je kan doen is een lange rit doen en zien dat de motor warm staat (en is goed gassen) voor je naar de keuring gaat.

Los daarvan vind ik dat je wagen moet afgekeurd worden. Je weet wel, dpf delete en stage 2. Je zet zowat iedereen en alles in de zak: milieu, verzekering, techniek van eigen auto, medemensen in verkeer,... Bovendien zijn u replies nogal redelijk kort door de bocht om het rustig te zeggen.

Comment

Dit moet zowat de reply van de maand zijn. Geniaal!

Comment

Working...
                                          X