Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuring bmw 316d
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtendat zal niet de wagen van dat forumlid hier zijn. roetfilter zit vanachter.. toch leuk dat jullie nog aan mij denken.
Beperkte kennis over een DPF precies terwijl je zo waarschuwt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenVanachter? Die zit qua positie vooraan de uitlaatlijn, dus kan daar perfect zijn.
Beperkte kennis over een DPF precies terwijl je zo waarschuwt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtendat zal niet de wagen van dat forumlid hier zijn. roetfilter zit vanachter.. toch leuk dat jullie nog aan mij denken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichtenoei sorry, dacht echt dat dat vanachter zat. weer wat bijgeleerd, bedankt.
Comment
-
Nu het hier toch over roetende diesels gaat.
Mijn 2003 E220CDI rookt een stevig pluimpje bij gassen.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat verwijderen van die DPF, 'k ga het nooit begrijpen... .
Ik kom zot van het feit dat hij na een lange rit van 250km begint te regenereren op 3km van mijn deur, terwijl er de volgende dag enkel een kort ritje gepland staat.
Ik kan niet tegen het meerverbruik van de roetfilter (dan rij je een eco tank, na 300km zit je op 4,8 liter, die verdomde filter doet zijn werk eens en je zit op 5.1-5,2).
Ik kan niet tegen het feit dat er geen indicator in de wagen zit, waardoor je als niet geoefend bestuurder (mijn vrouw bvb.) de wagen zomaar kan uitzetten terwijl de filter aan het regenereren is.
Bovendien, en ik kan dat niet hard maken, vermoed ik dat een filter nog eens ettelijke kilo's weegt, dood gewicht. En het is een zéér duur onderdeel ALS hij stuk gaat (bij correct gebruik niet meteen, maar als je 250.000km met je wagen kan rijden kan hij al eens kapot gaan, net als een koppeling, stuurgewricht, ...).
Ik heb het lang overwogen hem te deleten, niet gedaan uit 'schrik' (wat als ze er ooit op de keuring gaan naar kijken), maar als hij morgen defect is (nu bijna 150.000 km en gelukkig werkt alles nog naar behoren) laat ik er hem vantussen halen. Hopelijk wil of kan je dat begrijpen.
Bovendien, en dat is een heel andere zaak, ben ik sceptisch over al die milieuzaken. Ik ben gewoon een paar tientallen jaren te laat geboren denk ikVroeger deed iedereen maar wat.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk had vorige week een Alfa Romeo Brera die in m'n kont kwam plakken. Bestuurder met één handje op 't stuur, zetel in dezelfde positie als mijn relaxstoel onder de parasol op een hete zomerdag. Steekt die mij voorbij als een echte held vlak voor een onoverzichtelijke bocht (dead wish... denk ik?) Nu, ik vind zo'n Brera een beeldschone auto (zoals de meeste Alfa's trouwens), maar daar kwam een zwarte wolk uit! Echt, had ik m'n mistlichten opgezet, het was niet misplaatst geweest. Een matzwart aangeladen achterkant en uitlaten. Ongetwijfeld een zwaar gedopeerd geval dus. Trekt echt op geen zak!
Vroeger veel plezier mee gehad in een camionette waar ik mee reed. Daar kon je echt roetbommen mee doen ontploffen, écht overdreven
Het zal me een worst wezen dat andere posters spreken van egoïsme. Dan is dat maar zo. Uiteindelijk, en neem me niet kwalijk, kan het me zoveel niet schelen wat ik uitstoot.
Wat me wel kan schelen is de meerprijs bij aankoop die ongetwijfeld doorgerekend is door de fabrikant, net zoals de meerprijs van andere eco-shizzle, en de reële meerprijs door het meervebruik tijdens regeneratie (moet maar eens uw momentaan verbruik aanzetten, en ook eens evalueren wat dat met je gemiddeld verbruik over één tank doet).
Mijn volgende zal ZEKER een benzine worden als het een privé-aankoop is (als je least heb je geen keuze meestal).Last edited by timothy; 16/09/2015, 11:10.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk wel. Nochtans rij ik met een niet-getunede diesel en is mijn gebruik best wel aangepast aan een dieselmotor.
Ik kom zot van het feit dat hij na een lange rit van 250km begint te regenereren op 3km van mijn deur, terwijl er de volgende dag enkel een kort ritje gepland staat.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk kan niet tegen het meerverbruik van de roetfilter (dan rij je een eco tank, na 300km zit je op 4,8 liter, die verdomde filter doet zijn werk eens en je zit op 5.1-5,2).
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk kan niet tegen het feit dat er geen indicator in de wagen zit, waardoor je als niet geoefend bestuurder (mijn vrouw bvb.) de wagen zomaar kan uitzetten terwijl de filter aan het regenereren is.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBovendien, en ik kan dat niet hard maken, vermoed ik dat een filter nog eens ettelijke kilo's weegt, dood gewicht. En het is een zéér duur onderdeel ALS hij stuk gaat (bij correct gebruik niet meteen, maar als je 250.000km met je wagen kan rijden kan hij al eens kapot gaan, net als een koppeling, stuurgewricht, ...).
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk heb het lang overwogen hem te deleten, niet gedaan uit 'schrik' (wat als ze er ooit op de keuring gaan naar kijken), maar als hij morgen defect is (nu bijna 150.000 km en gelukkig werkt alles nog naar behoren) laat ik er hem vantussen halen. Hopelijk wil of kan je dat begrijpen.
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBovendien, en dat is een heel andere zaak, ben ik sceptisch over al die milieuzaken. Ik ben gewoon een paar tientallen jaren te laat geboren denk ikVroeger deed iedereen maar wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk zou meer geld betalen als het een optie was om een diesel te laten roken.
Mvg,
Vlaamse Liga tegen kanker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat verwijderen van die DPF, 'k ga het nooit begrijpen... .
Op mijn wagen zou ik die ook nooit verwijderen, alleen heb ik een dikke 2 jaar geleden de roetfilter uit m’n vrouw haar wagen laten weghalen en softwarematig wissen. We hadden namelijk ongelooflijk veel problemen met dat ding, 1 keer een nieuwe filter laten plaatsen , meerdere keren laten uitbranden enz…Toch bleven de problemen terugkomen, EGR ook miserie enz... we waren de kosten meer dan beu.
M’n vrouw haar wagen is 8 jaar oud, tot over 2 jaar deed zij elke dag een kleine 70km (heen-terug ) naar haar werk, sinds 3 jaar is dat amper 12km… daarbij intussen veel korte stukjes ( kinderen , creche , school enz… ) Wanneer er ooit een nieuwe wagen zal komen op termijn zal dat zeker een benzine worden maar op vandaag ga ik heus geen nieuwe wagen gaan kopen omdat je wat dichter bij huis gaat werken… de laatste 2 jaar heeft die wagen nog geen 8000km op jaarbasis gedaan…
Intussen al 2 keer naar de keuring geweest en nog nooit een opmerking over gekregen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk zou meer geld betalen als het een optie was om een diesel te laten roken.
Vroeger veel plezier mee gehad in een camionette waar ik mee reed. Daar kon je echt roetbommen mee doen ontploffen, écht overdreven
Het zal me een worst wezen dat andere posters spreken van egoïsme. Dan is dat maar zo. Uiteindelijk, en neem me niet kwalijk, kan het me zoveel niet schelen wat ik uitstoot.
Wat me wel kan schelen is de meerprijs bij aankoop die ongetwijfeld doorgerekend is door de fabrikant, net zoals de meerprijs van andere eco-shizzle, en de reële meerprijs door het meervebruik tijdens regeneratie (moet maar eens uw momentaan verbruik aanzetten, en ook eens evalueren wat dat met je gemiddeld verbruik over één tank doet).
Mijn volgende zal ZEKER een benzine worden als het een privé-aankoop is (als je least heb je geen keuze meestal).
Zoiets dan?
Bij mij zitten alle filters e.d. er nog steeds op en ook geen intenties om die snel te laten verwijderen. Eigenlijk enkel maar moest hij kapot gaan, maar anders hoeft het niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk wel. Nochtans rij ik met een niet-getunede diesel en is mijn gebruik best wel aangepast aan een dieselmotor.
Ik kom zot van het feit dat hij na een lange rit van 250km begint te regenereren op 3km van mijn deur, terwijl er de volgende dag enkel een kort ritje gepland staat.
Ik kan niet tegen het meerverbruik van de roetfilter (dan rij je een eco tank, na 300km zit je op 4,8 liter, die verdomde filter doet zijn werk eens en je zit op 5.1-5,2).
Ik kan niet tegen het feit dat er geen indicator in de wagen zit, waardoor je als niet geoefend bestuurder (mijn vrouw bvb.) de wagen zomaar kan uitzetten terwijl de filter aan het regenereren is.
Bovendien, en ik kan dat niet hard maken, vermoed ik dat een filter nog eens ettelijke kilo's weegt, dood gewicht. En het is een zéér duur onderdeel ALS hij stuk gaat (bij correct gebruik niet meteen, maar als je 250.000km met je wagen kan rijden kan hij al eens kapot gaan, net als een koppeling, stuurgewricht, ...).
Ik heb het lang overwogen hem te deleten, niet gedaan uit 'schrik' (wat als ze er ooit op de keuring gaan naar kijken), maar als hij morgen defect is (nu bijna 150.000 km en gelukkig werkt alles nog naar behoren) laat ik er hem vantussen halen. Hopelijk wil of kan je dat begrijpen.
Bovendien, en dat is een heel andere zaak, ben ik sceptisch over al die milieuzaken. Ik ben gewoon een paar tientallen jaren te laat geboren denk ikVroeger deed iedereen maar wat.
Mijn volgende mod is ook die DPF verwijderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jenstzr Bekijk BerichtenIk kan u geen ongelijk geven!
Mijn volgende mod is ook die DPF verwijderen.
Comment
Comment