Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit is enige juiste advies. Benzine erin kappen zou ik ook zoizo niet doen. Het enige wat je kan doen is een lange rit doen en zien dat de motor warm staat (en is goed gassen) voor je naar de keuring gaat.
Los daarvan vind ik dat je wagen moet afgekeurd worden. Je weet wel, dpf delete en stage 2. Je zet zowat iedereen en alles in de zak: milieu, verzekering, techniek van eigen auto, medemensen in verkeer,... Bovendien zijn u replies nogal redelijk kort door de bocht om het rustig te zeggen.
Goede tip, maar dan wel pech als je +40 min moet aanschuiven zoals ik jorig jaar :-(
Een kar die zwaar roet, ik vind het echt lullig tenzij het om een oude volvo of benz diesel gaat.
Ik had vorige week een Alfa Romeo Brera die in m'n kont kwam plakken. Bestuurder met één handje op 't stuur, zetel in dezelfde positie als mijn relaxstoel onder de parasol op een hete zomerdag. Steekt die mij voorbij als een echte held vlak voor een onoverzichtelijke bocht (dead wish... denk ik?) Nu, ik vind zo'n Brera een beeldschone auto (zoals de meeste Alfa's trouwens), maar daar kwam een zwarte wolk uit! Echt, had ik m'n mistlichten opgezet, het was niet misplaatst geweest. Een matzwart aangeladen achterkant en uitlaten. Ongetwijfeld een zwaar gedopeerd geval dus. Trekt echt op geen zak!
je mag dat grappig vinden maar er blijken toch al gevallen van bekend te zijn. moest ik ooit een moderne diesel kopen dan gaat die roetfilter er asap onderuit!!
allebei in us waar de diesel voor personenauto's als een buitenlandse bedreiging mogelijk wordt aanzien...terwijl benzinewagens veel meer kans hebben op ontploffing dan een diesel
je mag dat grappig vinden maar er blijken toch al gevallen van bekend te zijn. moest ik ooit een moderne diesel kopen dan gaat die roetfilter er asap onderuit!!
Kan je ons ook een voorbeeld geven van een tweeliter dieseltje met DPF hier in ons belgenland die in rook is opgegaan?
beste, als u denkt dat vuur enkel aan de andere kant van de oceaan kan ontstaan zal ik u moeten teleur stellen, branden ontstaan hier ook. het is zelfs namelijk zo dat huizen hier ook last van hebben ondanks er geen roetfilter op een schoorsteen zit. houd steeds het nummer van de brandweer uit uw regio bij u.
ik herinner mij ook, bij introduktie katalisator bij benzines in de jaren 90...belgen moesten er nix van hebben (bijbetalen voor het milieu én slechtere prestaties, ben je gek !? )
ging het ook over brandgevaar - gene zever - droog gras zou spontaan onder je auto ontvlammen door de hittestraling van de hete kat
beste, als u denkt dat vuur enkel aan de andere kant van de oceaan kan ontstaan zal ik u moeten teleur stellen, branden ontstaan hier ook. het is zelfs namelijk zo dat huizen hier ook last van hebben ondanks er geen roetfilter op een schoorsteen zit. houd steeds het nummer van de brandweer uit uw regio bij u.
Doe geen moeite Jakkel houd enkel van het uiterlijke van een wagen. De motor en vermogen interesseerd hem niet. Velgen en bumpers wel wat uiteraard zijn recht is .
Comment