Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
    Allé een tip : De stem van het volk heeft gisteren gesproken en iedereen de juiste weg getoond !
    Zonder google komt het niet goed. Ik geef het nog efkens en dan geef ik zelf het antwoord. Opvolgertje klaar. Iets met vliegtuigen.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Antwoord op de vraag van Den Paarse Capri: Rolls Royce met de Merlin V12 die o.a. in de Spitfire en de P51 Mustang zat.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• ow yeah, die engelse wagen. Maakte wel een pokke herrie...
        www.peugeotforum.be

Comment

• Is dat wel dezelfde Merlin https://www.youtube.com/watch?v=u43pWEwI6xY
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• De Troll was een noorse auto met glasvezelcarosserie . Het chassis kwam van een al even obscure duitse Gutbrod Superior
            http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_%28automobile%29 .

Er zijn er 5 van verkocht.

Nieuwe vraag. In de jaren 50 en 60 gebruikten de amerikanen nogal wat vliegtuig- en raketstyling in hun autos. Staartvinnen, raketmotorachterlichten, vliegtuigsnuiten. Optimistische en gewaagde styling. Buick, Chevrolet Bel-Air, Ford Galaxie of neem deze 1959 Cadillac Coupe Deville

Deville.jpg

Ge zoudt een topic kunnen maken alleen al over het herkennen van de auto aan de hand van details aan de carosserie. Maar ik er maar eentje. Welke is deze kleinere auto?

test.jpg
            Last edited by Den Paarse Capri; 24/05/2015, 10:03.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Studebaker Commander van de jaren 1950.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                Studebaker Commander van de jaren 1950.
                Ik dacht het niet. 'De jaren 50' is ook nog wat te vaag.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Antwoord op de vraag van Den Paarse Capri: Rolls Royce met de Merlin V12 die o.a. in de Spitfire en de P51 Mustang zat.
                  Euh, wat was de vraag?
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Dit is toch dezelfde denk ik?
                    Studebaker Commander met bullet nose 1950-1951

Comment

• AocAoc heeft gelijk. Het is aan hem. Het was eigenlijk een Studebaker Champion (goedkoper en korter dan de Commander)maar ik heb de gelijkenissen en varianten onderschat. Er waren wel 10 Champions en 10 Commanders in 1950. Champion Custom, de Luxe en Regal de Luxe Commander de Luxe en Regal de Luxe, en dan nog allemaal in Coupe, Sedan etc.

Specs

modellen
                      Last edited by Den Paarse Capri; 24/05/2015, 21:19.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• die is nog de revue gepasseerd in Dessert Car Kings. Er was een Urban Legend aan verbonden dat de auto door verkopers werd gekocht omdat men in de kofferbak een matras kon leggen en zo goedkoop kon slapen als men onderweg was.

Bleek zoals met veel van die verhalen een 'broodje aap' te zijn.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Wat als er geen versnellingsbak was?

3000 toeren/minuut.
                          straal van de band is 0.2 meter.

Hoeveel kilometer per uur rij je?

Comment

• 62,8 kmh
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Ik kom op 226,194 km/h Ik moet ergens iets vergeten zijn

Comment

• zonder versnellingsbak rijd je 0km/h

maar als de motor aan de wielen zou hangen, dan rijd je 113,097km/h

idd fout gemaakt, straal VS diameter. t is 226. heb het geverifieerd i men programma ook en die kwam het dubbele uit van mijn berekening
                                Last edited by ; 25/05/2015, 08:55.

Comment

• euch omtrek cirkel 2pi*r= 2*0.2*pi= 1,25.... m *3000= 3.769,91.... *60= 226.194,.... of of zoals DD terecht opmerkte 226,194km/u

Maar een versnellingsbak doet niets terzake als je het aantal omwentelingen van een band en de straal opgeeft kun je altijd de snelheid bepalen , en mocht je het motortoerental opgeven dan moet je naast de versnellingsbak ook nog rekening houden met het differentieel (de eindverhouding)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    zonder versnellingsbak rijd je 0km/h

maar als de motor aan de wielen zou hangen, dan rijd je 113,097km/h
                                    fcapri AocAoc heeft de straal opgegeven niet de diameter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten

Maar een versnellingsbak doet niets terzake als je het aantal omwentelingen van een band en de straal opgeeft kun je altijd de snelheid bepalen , en mocht je het motortoerental opgeven dan moet je naast de versnellingsbak ook nog rekening houden met het differentieel (de eindverhouding)...
                                      zonder versnellingsbak is je verhouding 1:1 (ingaand vs uitgaand) en dit is toevallig de 4de versnelling van een auto bak
                                      moet je idd nog rekening houden met je diff. bij FWD autos zit die vooraan in de bak, bij RWD in de achteras (dus eigenlijk is het ook nog afhankelijk van het type auto)

Comment

• Voorwiel of achterwiel aangedreven hebben een differentieel met natuurlijk een verhouding. Laten we aannemen 1 op 1 .
                                        Omtrek cirkel= diameter x π (in m>km0,00062 , dan heb je toerental per minuut ;moet je omzetten naar toeren per uur(180000tr/uur.
                                        0,000628 X 180000 = 113,04 kmh

Comment

• wielscheel: je hebt diameter, terwijl de straal is gegeven.0,2m straal = 0,4m diameter. ik heb 2uur geleden dezelfde fout gemaakt. foei van mij want heb zo al 2 online tools geschreven om de snelheid van versnellingsbakken, differentielen en wielen te berekenen.

diameter x pi = 0,40 x 3,14 of 1,256meter dat het wiel aflegt per toer.

3000Rpm/min x 1,256meter/tr = 3768meter/minuut (de toeren vallen allemaal weg omdat ze boven en onder de breukstreep staan).

3768meter/minuut = 3,768km/minuut of 226km/h. darkwing duck was de eerste juiste
                                          Last edited by ; 25/05/2015, 11:47.

Comment

Working...
                                          X