Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    wielscheel: je hebt diameter, terwijl de straal is gegeven.0,2m straal = 0,4m diameter. ik heb 2uur geleden dezelfde fout gemaakt. foei van mij want heb zo al 2 online tools geschreven om de snelheid van versnellingsbakken, differentielen en wielen te berekenen.

diameter x pi = 0,40 x 3,14 of 1,256meter dat het wiel aflegt per toer.

3000Rpm/min x 1,256meter/tr = 3768meter/minuut (de toeren vallen allemaal weg omdat ze boven en onder de breukstreep staan).

3768meter/minuut = 3,768km/minuut of 226km/h. darkwing duck was de eerste juiste
    Deze klopt inderdaad.
    Darkwing duck, Let's get dangerous.

Comment

• 't Is aan Darkwing Duck? Of als hij niet opdaagt 96gr
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Gezien DD blijkbaar geen nieuwe vraag wilt stellen daarom een volgende poging:

We kennen allemaal Hot Wheels als "speelgoed" wagentjes maar welke fabrikant heeft van een Hot Wheels model een speciaal model uitgebracht? (Merk en model graag, makkelijk als je het weet en makkelijk te vinden op het internet als je het niet weet ).
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Eigenlijk hoor ik daar zelf op te antwoorden Maar ksal efkens wachten
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Is 't een fabrikant in de zin van een automerk of mag het een customizer zijn ook? 'k denk dat het Chip Foose was die de Deora heeft gemaakt.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Nah, er zijn er meerdere geweest, maar er springt er toch een uit, een groot merk dat in 2013 nog een special edition uitgebracht heeft.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Inderdaad zoals Paarse Taxi zegt een groot merk (daarom ook dat ik merk en model vroeg, niet een speciaal gemaakte éénmalige versie)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Inderdaad zoals Paarse Taxi zegt
                  Da's de naam van een film. Zit misschien een vraagje in.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Chevrolet Camaro?

Comment

• Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                        Chevrolet Camaro?
                        Inderdaad in 2013 verkocht Chevrolet 1524 Camaro Hot Wheels Special Editions... het is aan PT Cruiser om de volgende vraag te stellen.

Comment

• Welke firma heeft de oorspronkelijke HUMVEE ontwikkeld en gebouwd? En als bonus, waarom was die zo breed en tegelijk zo laag? In totaal dus drie vragen.

Comment

• Breed en laag wellicht voor de performantie en stabiliteit op het terrein, om niet omver geblazen te worden als ze over een mijn of zo rijden?
                            Oorspronkelijk was dat in opdracht van het Amerikaanse leger maar wie dat weet ik niet uit het hoofd.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• makkie

AMGeneral

waarom zo breed en laag: eigenlijk heb je een smal ladderchassis waar de cabine voor de bestuurder en 3 passagiers over gebouwd is. Je krijgt dus een hoge en brede middentunnel. Dit om het zwaartepunt zo laag mogelijk te krijgen waardoor de hummer heel steile op- en afrijhoeken heeft zowel in de langse als de dwarse richting van het voertuig.
                              Bijkomend heeft de hummer zijn remschijven niet bij de wielen staan, maar wel bij de differentiëlen. De aandrijfassen zitten niet centraal in het wiel, maar staan uit center. Hierdoor kan de HMMWV een muurtje overrijden van 30cm. Om de lock functie van de differentiëlen te activeren dient de bestuurder lichtjes op de rem te duwen en tegelijkertijd gas te geven. Daarmee kan die zelf bepalen hoeveel ze moeten locken. De Humvee kan daardoor heel steile hellingen nemen en zones doorgeraken waar de meeste andere 4x4's de handdoek in de ring gooien.
                              Wilt ge ermee in België rijden, dan hebt ge een vrachtwagenrijbewijs nodig want die weegt meer dan 3.5 ton.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Ik dacht steeds dat hij zo breed was om over treinsporen te rijden. De wielen naast de rails dus(erover heen).
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  makkie

AMGeneral

waarom zo breed en laag: eigenlijk heb je een smal ladderchassis waar de cabine voor de bestuurder en 3 passagiers over gebouwd is. Je krijgt dus een hoge en brede middentunnel. Dit om het zwaartepunt zo laag mogelijk te krijgen waardoor de hummer heel steile op- en afrijhoeken heeft zowel in de langse als de dwarse richting van het voertuig.
                                  Bijkomend heeft de hummer zijn remschijven niet bij de wielen staan, maar wel bij de differentiëlen. De aandrijfassen zitten niet centraal in het wiel, maar staan uit center. Hierdoor kan de HMMWV een muurtje overrijden van 30cm. Om de lock functie van de differentiëlen te activeren dient de bestuurder lichtjes op de rem te duwen en tegelijkertijd gas te geven. Daarmee kan die zelf bepalen hoeveel ze moeten locken. De Humvee kan daardoor heel steile hellingen nemen en zones doorgeraken waar de meeste andere 4x4's de handdoek in de ring gooien.
                                  Wilt ge ermee in België rijden, dan hebt ge een vrachtwagenrijbewijs nodig want die weegt meer dan 3.5 ton.
                                  Er zit waarheid in, maar 't is niet de reden. Jij hebt de voordelen van die breedte neer getypt.

In het aanbestedingsdossier van de overheid stond in dat de HUMVEE in hetzelfde spoor van de camions moest rijden omdat ze anders met 1 wiel in het spoor rijden en met het andere wiel op de bult die tussen de sporen over blijft. De hoogte van 1.98m is zo omdat de HUMVEE in een C130 vliegtuig moet kunnen. En daarmee is dat net gepast.
                                  De enige manier om een voertuig te maken dat zo breed is en toch zo laag is om de motor en de boite tussen de chassisbalken te hangen en er niet bovenop. En als je dan nog die grondspeling moet hebben ontkom je niet aan portaalassen.
                                  Met een HUMVEE kan je wel op rijbewijs B rijden. Het kon net, zelfs met de civiele H1 Hummer.