Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Trouwens, ik zal het eens zeggen eh. En wat ga ik zeggen, ik ga zeggen hoe ge een foto opspoort. Ge gaat naar https://images.google.com/ en daar klikt ge op het camera-icoontje. Dan kunt ge een foto uploaden of een url opgeven en dan geeft google u sites terug waar die foto of een gelijkende foto kan gevonden worden.

En nee ge hoeft het met deze foto niet te proberen...
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Een lancia 2000?
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Een lancia 2000?
        Nee, maar die lijkt er inderdaad ook wel wat op. Is een tijdgenoot.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Bron; http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Beta
          Last edited by wielscheel; 11/05/2015, 10:02.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Plezante auto. Leuk intermezzo terwijl we wachten op het goede antwoord
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• 't is ne Bristol, maar nu nog het type .. euhm beauchamp of zoiets ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                't is ne Bristol, maar nu nog het type .. euhm beauchamp of zoiets ?
                Het is geen Beaufighter, maar het belangrijkste hebt ge al, het is inderdaad een Bristol van net voor de Beaufighter. Het ontwerp van de foto dateert van midden de jaren 70 maar ze zijn ze sinds 2000 opnieuw beginnen maken, met upgrades. Nog efkens zien of iemand met het model op de proppen komt.
                30 jaar Mr Yuge!

Comment

• haha, ik dacht eerst aan de fighter, maar da's dat laatste model en wist dat die ook iets hadden met beau huppeldepup. Had niet de combo beaufighter in gedachten.
                  Is het een type met cijfers dan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                    haha, ik dacht eerst aan de fighter, maar da's dat laatste model en wist dat die ook iets hadden met beau huppeldepup. Had niet de combo beaufighter in gedachten.
                    Is het een type met cijfers dan ?
                    Beau huppeldepup beschrijft het eigenlijk goed, want de laatste variant van de Beaufighter was de Beaufort. Ja, het is iets met cijfers. Misschien maak ik het dan te moeilijk want zo'n nummer onthoud niemand.
                    Ok, id-dsi zijn antwoord is goedgekeurd.
                    het exemplaar op de foto is een 411 , 6e serie. De Beaufighter is een 412. Er zijn tweedehands Bristols op de markt hoor, maar heel weinig. Grappig merk, heel exclusief en oubollig. Excentriek alla.

De foto deed me wel aan Alfa's denken vandaar... Ik dacht wel dat ik gemakkelijk mensen de italiaanse toer kon opkrijgen.
                    Last edited by Den Paarse Capri; 11/05/2015, 13:42.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• ik weet niet of ze opnieuw actief zijn. Enkele jaren geleden failliet gegaan en dan overgenomen door een ingenieursfirma die begonnen zijn met de restauratie business opnieuw op te starten. Geen idee of hun enige showroom nog bestaat. Om één of andere reden verwachtte ik altijd dat je door een brit in maatpak en bolhoed verwelkomd zou worden als je daar binnenstapte.

Bon, nieuwe vraag dan maar.

Eind jaren 50 richtte Ford het merk Edsel op, vernoemd naar een zoon van Henri Ford, geloof ik.
                      Lang bleef dit niet duren, onder meer omdat de bouwkwaliteit nogal wat te wensen overliet.

De naam Edsel werd in de volksmond al snel synoniem voor iets anders. De letters werden een acroniem die naar een paar gebreken van de modellen verwezen.
                      Het ligt in de trant van :
                      - Sabena : Such A Bad Experience, Never Again
                      - BMW : ahum, de West-Vlamingen onder ons kennen deze wel

Dus : waarvoor stond EDSEL in de volksmond ?

Comment

• ik weet dat hun logo aanzien werd als een foef (ofwel de vagina in het beleefd nederlands), wat bij een conservatief niet in goede aarde valt natuurlijk

en de vraag: ergens ooit gelezen, maar te diep weg...
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Every Day Something Else Leaks
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• klopt van het logo, of beter gezegd de grille. Werd ook wel eens vergeleken met een paardentuig (of hoe noemen die dingen).

Oei, zie ik daar wat olie onder de wagen ?

Comment

• en Rennfox heeft het juist.

Comment

• Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven...
                                We zoeken een Brits automerk uit de jaren '70. Sommigen zullen zeggen dat het maar een 'model' was en niet echt een merk. Toch was het tussen 1975 en 1982 een op zichzelf staand merk, dat weliswaar in die periode onder de vleugels van British Leyland opereerde (voorheen: Austin en Morris).
                                Opmerkelijk was de dwars ingebouwde motor, tegenwoordig normaal maar toen nog een uitzondering. Zorgde ook voor een hoger dan gemiddelde binnenruimte in vgl. met de concurrenten van toen.
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Princess?

Comment

• Correct, ik had eventueel ook Wolseley nog goedgerekend.

The wedge-shaped 18/22 series was launched as an Austin, a Morris and a more upmarket Wolseley in 1975. But within six months, it was rechristened the Princess and wore none of the previous marque badges, becoming a marque in its own right, under the Austin Morris division of British Leyland that had been virtually nationalised in 1975.

2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Mensen van in dezelfde wijk waar ik opgroeide hadden zo ene, veel mee in panne gestaan, merk/model op zich heeft me altijd wel geïntigreerd, het was eens iets anders in het straatbeeld
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Snuit heeft iets van een Alfa GTV6. Ik heb ooit een enkele keer met een Wolseley meegereden. Was een ouder model. Ik weet nog dat de chauffeur de toeren niet boven 1500 liet komen.
                                        Last edited by Den Paarse Capri; 11/05/2015, 16:43.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Idd. ja, foto is 1 van de laatste modellen, bij de eerste was de snuit precies een Peugeot 504
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X