Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag
De 912 is een 4 cilinder en de 911 een 6 cilinder. De reden waarom Porsche dit deed is als volgt: Toen in '64 en '65 de 911 de 356 verving was deze een pak duurder dan de 356. Daarom besloot Porsche een minder krachtige 911 te maken met een 4 cilinder, de 912. Met de 912 overbrugde Porsche de kloof van de 911 met de 356. Verder was de 912 standaard ook iets kariger uitgerust dan de 911.
In 1900 koopt Citroën het alleenrecht voor een productiemethode die het mogelijk maakt om tandwielen met een V-vormige vertanding te produceren. Deze vorm werd verwerkt in het “dubbele chevron” logo...
Eerste naam toch ferdinand Porsche, stel maar een vraag!
Het lijkt me de moeite om efkens uit te wijden over het antwoord. Porsche , dat was het ingenieursbureau. Zij werkten in opdracht. Hitler was de opdrachtgever, al deed het idee al langer de ronde en kwam het niet uit zijn koker. Hij zat erachter om het te doen doorgaan. De nationaalsocialistische vakbond was de oprichter.
Comment