Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trivia ! Beantwoordt de vraag en stel de volgende vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Waar komt echt bmw logo echt vandaan?

Stelt een draaiende propeller voor?
    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Nope
      BMW X5 45e

Comment

Komt van de Beierse vlag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
          Komt van de Beierse vlag
          Trekt er al wa meer op idd

Next question
          BMW X5 45e

Comment

Welke wagen is dit? Vooral ook, waarom is deze zo speciaal? (Tip: kunst)

Last edited by ; 27/03/2015, 18:07.

Comment

Niemand? Tis misschien net iets te moeilijk

Comment

De Cisitalia GT 202 en het Museum of modern Art in New York bezit een exemplaar van deze wagen is een object uit de Architecture and Design afdeling.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Den uitleg: In de jaren dertig waren de duitse autos van Auto Union en Mercedes dominant in racen. Ze reden beide met een carosserie zonder lak. Dat was naar't schijnt begonnen toen een team vlak voor een wedstrijd ontdekte dat ze boven het maximum gewicht zaten en dan inderhaast alle (witte)verf van de autos geschuurd hebben om onder de limiet te raken. En dat lukte net. En dat leidde tot de naam zilveren pijlen.
                  Ongeveer. Toen was er geen gewichtslimiet, maar ze waren nog niet snel genoeg met lak. Dus heeft Mercedes beslist om de lak te verwijderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Niemand? Tis misschien net iets te moeilijk
                    Moeilijk in te schatten. Er zit hier wel wat kennis natuurlijk, maar ze moeten nog present zijn ook eh. Het is wel een fabeltje dat ge met enkel een foto niet kunt tricheren. Ik vond het antwoord in een wip.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Ongeveer. Toen was er geen gewichtslimiet, maar ze waren nog niet snel genoeg met lak. Dus heeft Mercedes beslist om de lak te verwijderen.
                      Inderdaad, het verhaal dat ik kende komt uit Neubauers biografie maar nu lijkt het erop dat hij dat verzon. Allez, wat opsmukte.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Mocht mijn antwoord onverhoopt toch correct zijn laat ik de eer om een nieuwe vraag te stellen aan een ander daar ik vandaag zeer weinig tijd zal hebben om de antwoorden te controleren.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          De Cisitalia GT 202 en het Museum of modern Art in New York bezit een exemplaar van deze wagen is een object uit de Architecture and Design afdeling.
                          Correct! Hoedje af voor 96gr.

Dit was de eerste auto ooit die opgenomen werd in een 'belangrijk' museum en zo een plaatsje kreeg tussen Picasso's en andere. Ontworpen door Pininfarina en uit 1946 trouwens.
                          Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Mocht mijn antwoord onverhoopt toch correct zijn laat ik de eer om een nieuwe vraag te stellen aan een ander daar ik vandaag zeer weinig tijd zal hebben om de antwoorden te controleren.
                          Oke ! Wie stelt een vraag?
                          Last edited by ; 28/03/2015, 11:14.

Comment

Nog wat info over de CisItalia:

Designed in 1946 by the Italian car designer and coach builder Pinin Farina (who later changed his name to Pininfarina), the two-seater Cisitalia "202" GT was an aesthetic and technical achievement that transformed postwar automobile body design. Building on aerodynamic studies developed for racing cars, the Cisitalia offers one of the most accomplished examples of coachwork (the automobile's body) conceived as a single shell. The hood, body, fenders, and headlights are integral to the continuously flowing surface, rather than added on. Before the Cisitalia, the prevailing approach followed by automobile designers when defining a volume and shaping the shell of an automobile was to treat each part of the body as a separate, distinct element—a box to house the passengers, another for the motor, and headlights as appendages. In the Cisitalia, there are no sharp edges. Swellings and depressions maintain the overall flow and unity, creating a sense of speed.

The name "Cisitalia" derives from "Consorzio Industriale Sportive Italia," a business conglomerate founded in Turin in 1946 and controlled by the wealthy industrialist and sportsman Piero Dusio. Dusio was also an amateur racing car driver, and he commissioned several automobiles from Europe's leading designers. He provided Pinin Farina with the chassis on which the Cisitalia's body was placed. The body was more or less handcrafted, with its aluminum panels shaped over wooden forms. Because of this time-consuming process, only 170 models were produced between 1947 and 1952. When first presented to the public at the Villa d'Este Gold Cup show in Como, Italy, and at the 1947 Paris Automobile Show, the Cisitalia "202" GT was a resounding success.

Comment

ik heb er nog eentje : Er is vanalles speciaal aan een AMC Pacer X, maar wat is er speciaal aan zijn portieren ?
                              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                ik heb er nog eentje : Er is vanalles speciaal aan een AMC Pacer X, maar wat is er speciaal aan zijn portieren ?
                                Niet zo moeilijk, die van de passagiers is langer dan die van de chauffeur.

Comment

een beetje zoals een clubman, passagierdeur is langer voor de achterste beter te laten instappen

heel coole kar ! cx .32
                                  Last edited by bobo; 28/03/2015, 12:01.

Comment

hier zitten duidelijk echte kenners
                                    de volgende, en dat is (weer) onze duck
                                    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Laatste van mij voor even:

Wat is de hoogste topsnelheid behaald met een atmosferische motor(productiewagens) ? Welke wagen was dit ook?
                                      Last edited by ; 28/03/2015, 12:04.

Comment

Het zal allicht niet juist zijn, maar een Mc-Laren F1?
                                        Top lag ergens boven de 350km/h.

Comment

mikey thompson (challenger)? Malcom Campbell (bluebird)?
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X