Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Juano toch, dat is simpele markt economie. Ik ken trouwens genoeg mensen in de zorgsector die het beschermende handje van de vakbonden hebben losgelaten en zelfstandig zijn geworden. Verdienen geld met hopen en rijden serieuze wagens, groter als mijne 3serie.

    Ik moet iets hebben omdat andere mensen iets hebben EN MEN MOET MIJ DAT GEVEN.
    Zo werkt er toch niets? Mijn buurman is specialist en verdient het tienvoudige van mij (in de zorg notabene). Wat jij beschrijft is communisme, laat ons hopen dat we daar niet naartoe gaan.
    uw buurman is specialist zeg je ! ik vind het ook niet normaal hoeveel vb een uroloog verdient... ( maar das dan weer een andere kwestie, als ze de zorg willen betaalbaar houden zouden ze beter daarop besparen niet? )

    Comment


    • Ge moogt dat niet normaal vinden maar als ge volgende week bloed in de pot ziet mag die man 1000€ vragen om uw spel in zijn hand te nemen, ge gaat dan zelfs dank u zeggen. Gewoon omdat de gewone loodgieter (die van de loden buizen) van die buizen niks kent.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
        Maar die betalen dat niet. Die krijgen minder inkomsten, dat is niet een gedeelte betalen. Zonder die incentives zou er misschien helemaal geen inkomsten zijn wegens niet rendabel!
        Krijg ook constant die melding van mensen "aha zelfstandige, wij betalen een deel van uw ... (vul zelf maar in)".

        Tot op heden zie ik echter geen stortingen binnenkomen, behalve van mijn klanten.
        voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen een zelfstandige ( jij bent veronderstel ik zelfstandige), die een bedrijfswagen nodig heeft om te gaan schilderen/ tuinieren/...
        ik heb vooral iets tegen bedrijfswagens die gebruikt worden niet voor naar het werk te rijden ( daar kan ik nog inkomen) maar 80% van de mensen die in de weekends naar de zee rijden zijn mensen met een bedrijfswagen!

        ik heb ooit bij het wit-gele kruis gewerkt, wel daar kreeg ik ook een wagen, maar wij moesten daar 125euro per maand mee betalen om dan maximum 5000 km privé mee te doen! ( als je slechts 5000 km privé wil doen moet je al niet teveel naar zee rijden ), indien je meer wilde rijden moest je bijbetalen ( maar ik veronderstel dat het overgrote deel van de mensen met een bedrijfswagen zich dan houden aan die 5000 km privé ? of bij betalen ? ( geloof ik niet))

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
          Ge moogt dat niet normaal vinden maar als ge volgende week bloed in de pot ziet mag die man 1000€ vragen om uw spel in zijn hand te nemen, ge gaat dan zelfs dank u zeggen. Gewoon omdat de gewone loodgieter (die van de loden buizen) van die buizen niks kent.
          iemand dat zijn spel in zijn hand vind en maar 1000 euro per maand verdient zal dan toch serieus mogen sparen

          Comment


          • Als je overdrijft krijg je bij de meeste firmas ook wel een opmerking hoor. Gewoon al omdat ze dan veel sneller een nieuwe moeten kopen.

            Ik ben trouwens zelfstandige en mijne wagen wordt heel weinig gebruikt voor't werk, ikzelf ga met de moto werken (sint-truiden mechelen momenteel, niet echt doenbaar met de wagen) en mijn vrouw gebruikt de "bedrijfswagen". Allemaal binnen het wettelijk kader.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
              Ge moogt dat niet normaal vinden maar als ge volgende week bloed in de pot ziet mag die man 1000€ vragen om uw spel in zijn hand te nemen, ge gaat dan zelfs dank u zeggen. Gewoon omdat de gewone loodgieter (die van de loden buizen) van die buizen niks kent.
              die specialist mag volgens u zelf 10000 euro vragen... vaak zijn dat dan zelf de mannen die zichzelf in speciale regelingen/constructies laten uitbetalen vb.bvba/vennootschap zodanig dat hun kinderen zelf nog een studiebeurs kunnen ontvangen ook!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten

                ik heb vooral iets tegen bedrijfswagens die gebruikt worden niet voor naar het werk te rijden ( daar kan ik nog inkomen) maar 80% van de mensen die in de weekends naar de zee rijden zijn mensen met een bedrijfswagen!
                das ook vrij binair gesteld. ik heb het hebben van een firmawagen nog nooit als argument gebruikt om een bepaalde uitstap wel/niet te doen.
                als ik zin heb om naar zee te gaan dan neem ik de wagen...

                ipv je te focussen op de firmawagen als bron van alle kwaad zou je beter de aandacht leggen op het absurd slechte openbaar vervoer dat we in dit land hebben.

                ik las vorige week reacties over het verkrijgen van firmawagens bij arcelor mittal: overal extra file!!
                Ik ken de situatie daar vrij goed en moet zelf nog de eerste medewerker tegenkomen die dagelijks het openbaar vervoer neemt om naar zijn werk te komen. je zou dus de situatie moeten toejuichen: groener wagenpark en stimulans voor de economie...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichten
                  das ook vrij binair gesteld. ik heb het hebben van een firmawagen nog nooit als argument gebruikt om een bepaalde uitstap wel/niet te doen.
                  als ik zin heb om naar zee te gaan dan neem ik de wagen...

                  ipv je te focussen op de firmawagen als bron van alle kwaad zou je beter de aandacht leggen op het absurd slechte openbaar vervoer dat we in dit land hebben.

                  ik las vorige week reacties over het verkrijgen van firmawagens bij arcelor mittal: overal extra file!!
                  Ik ken de situatie daar vrij goed en moet zelf nog de eerste medewerker tegenkomen die dagelijks het openbaar vervoer neemt om naar zijn werk te komen. je zou dus de situatie moeten toejuichen: groener wagenpark en stimulans voor de economie...
                  op zich juich ik het toe als het voor iedereen zou toegepast worden! maar ik herhaal mijn vraag! blijft het systeem dan betaalbaar?

                  Comment


                  • en nee ik ben niet voor het communisme! ik vind het wel belangrijk dat iedereen zijn deel van de belastingkoek betaald en dat er niet enkel een elite ( meestal al mensen die het beter hebben), nog maar eens een voordeel krijgen...
                    want ik herhaal in sommige sectoren is dit gewoon budgettair niet mogelijk... (( bv zorg (en dan vooral verpleegkundige/zorgkundige (niet zelfstandige ))

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                      en nee ik ben niet voor het communisme! ik vind het wel belangrijk dat iedereen zijn deel van de belastingkoek betaald en dat er niet enkel een elite ( meestal al mensen die het beter hebben), nog maar eens een voordeel krijgen...
                      want ik herhaal in sommige sectoren is dit gewoon budgettair niet mogelijk... (( bv zorg (en dan vooral verpleegkundige/zorgkundige (niet zelfstandige ))

                      Hier ben ik even niet mee. Een bedrijfswagen is zowel voor werkgever al -nemer financieel interessant. Waarom is het dan niet mogelijk in sommige sectoren?

                      Ps. Hoewel ik niet elk weekend met mijn bedrijfswagen naar de zee rijd, "betaal" ik toch makkelijk 3 x zoveel voor als die €125 die jij moest betalen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ik volg u even niet met je stelling over het VAA en het verminderde brutoloon en inkomsten die de overheid daardoor misloopt.
                        Al die berekeningen heb ik toch wel mijn twijfels bij. Indien het systeem niet zo makkelijk zou zijn, zouden de mensen dan sneller opslag krijgen ipv een salariswagen? Of zou er dan veel minder opslag gegeven worden. Door het gunstige systeem is de rem voor de werkgever eraf. Als het systeem anders zou zijn, dan gaat de werkgever niet meer zo snel opslag geven. En dus is het nog te bezien in welke mate de overheid wel degelijk inkomsten zou mis lopen met een ander systeem waarbij bedrijven niet meer de mogelijkheid krijgen een salariswagen aan te bieden en de volle pot moeten betalen op een opslag.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichten
                          das ook vrij binair gesteld. ik heb het hebben van een firmawagen nog nooit als argument gebruikt om een bepaalde uitstap wel/niet te doen.
                          als ik zin heb om naar zee te gaan dan neem ik de wagen...
                          En hier heeft juano toch een punt vind ik,als ik mijn buren (met firmawagen)hun rijgedrag beoordeel ,250 keer /dag (bij manier van spreken)in hun auto springen om ergens iets te halen /brengen,als ik dan al lachend zeg van ja man ,uw geheugen is toch dat niet meer,krijg ik als antwoord:pff is toch op rekening van mijn baas ...of s'zomers s'avonds naar de kust rijden om mosselen te gaan eten,jawadde ..nu het weze hun gegund,maar velen vergeten dat dit voordeel eigenlijk op langere termijn kostelijker uitkomt en dan denk ik maar aan,verlofgeld,eindejaarspremie,pensioenberekening ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                            idd, maar het moet dan ook geen fiscaal voordeel zijn van de staat! van mij mag jij een bedrijfswagen krijgen maar laat het bedrijf dat dat volledig betalen! waarom moet uiteindelijk hoe je het ook draait of keert de staat hier een groot deel voor betalen ( door verminderde inkomsten van het brutoloon )
                            En simpele vraag dan: waarom moet de overheid zo enorm hoge loonkosten eisen van de werkgevers?
                            Ge kunt blijven persen op een citroen, maar uiteindelijk komt er niets meer uit. Ge kunt niet hoge loonkosten vragen, en hoge belastingen op bedrijfswagens.
                            Want uiteindelijk gaat zich geen enkel bedrijf nog vestigen in ons land. Gaat gij ze dan in het buitenland een pistool tegen het hoofd drukken en verplichten naar hier te komen? Of verbieden om te sluiten?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                              uw buurman is specialist zeg je ! ik vind het ook niet normaal hoeveel vb een uroloog verdient... ( maar das dan weer een andere kwestie, als ze de zorg willen betaalbaar houden zouden ze beter daarop besparen niet? )
                              Een gouden tip voor u: Verhuis naar Noord-Korea of Cuba. Ge gaat het daar een waar paradijs vinden met uw ingesteldheid.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                i
                                Dat is allemaal goed en wel in sectoren waarin veel winstmarges zit voor de bedrijven vb chemiesector/pharma / banken /... maar wat voor sectoren zoals de zorg??
                                mijn stelling is gewoon dat het voor iedereen zou moeten gelden ofwel niemand! ikzelf vb rij per jaar 15000 km met mijn privé wagen naar mijn werk, hoeveel krijg ik daar per maand voor als woon-werk verkeer: ongeveer 65 euro!(38 km naar werk ) = 780 euro op jaarbasis ! is toch echt beschamend ten opzichte van het voordeel van een bedrijfswagen?

                                het oneerlijke is gewoon dat er in de zorg geen geld is om dit te geven aan de werknemers ( en dan gaan ze nog besparen op de gezondheidszorg), en wij kunnen voor deze rechten niet staken of dergelijke ( onze mensen zouden niet verzorgd worden)...
                                Je hebt een punt, de zorgsector is onderbetaald. Ik heb hier iemand die gegradueerde verpleegkundige is (A1, nu noemt dat bachelor), heeft zich op een 15 jaar tijd haast letterlijk kapot gewerkt door besparingen bij het personeel. En gezien de onregelmatige uren (nachten, weekend, vroege, late,..) voor een hongerloon. Dan heb je inderdaad een beetje een wrang gevoel bij het feit dat specialisten patiënten éénpersoonskamers opdringen zodat ze dikke supplementen en erelonen kunnen aanrekenen. Geen éénpersoonskamer is geen specialist aan je bed. Van mij mag een specialist dik betaald zijn (het is immers een specialist), maar sommige bedragen zijn hallucinant. En over de op voorhand geweten nodeloze onderzoeken, die de sociale zekerheid massa's geld kosten ga ik dan nog zwijgen. Het is altijd spijtig dat als je eens wantoestanden aankaart, je al snel als communist bestempeld wordt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  En simpele vraag dan: waarom moet de overheid zo enorm hoge loonkosten eisen van de werkgevers?
                                  Ge kunt blijven persen op een citroen, maar uiteindelijk komt er niets meer uit. Ge kunt niet hoge loonkosten vragen, en hoge belastingen op bedrijfswagens.
                                  Want uiteindelijk gaat zich geen enkel bedrijf nog vestigen in ons land. Gaat gij ze dan in het buitenland een pistool tegen het hoofd drukken en verplichten naar hier te komen? Of verbieden om te sluiten?
                                  Tja, en dat is niet alleen de schuld van de overheid. WIJ hebben het hier in België enorm goed. Wanneer ik mijn/onze situatie vergelijk met collega's in Nederland, Duitsland en Frankrijk kan ik alleen maar vaststellen dat Belgen in één ding enorm goed zijn: zagen en klagen, liefst steen en been. Terwijl de levensstandaard hier een pak hoger ligt dan in de omringende landen. De hoge loonkost is niet alleen een gevolg van de hoge sociale lasten en tarieven, maar ook omdat wij hier leven als God in Frankrijk.
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • we leven fameus boven onze stand, maar ook omdat de groep werkenden in de prive erg klein is hoor bert

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Je hebt een punt, de zorgsector is onderbetaald. Ik heb hier iemand die gegradueerde verpleegkundige is (A1, nu noemt dat bachelor), heeft zich op een 15 jaar tijd haast letterlijk kapot gewerkt door besparingen bij het personeel. En gezien de onregelmatige uren (nachten, weekend, vroege, late,..) voor een hongerloon. Dan heb je inderdaad een beetje een wrang gevoel bij het feit dat specialisten patiënten éénpersoonskamers opdringen zodat ze dikke supplementen en erelonen kunnen aanrekenen. Geen éénpersoonskamer is geen specialist aan je bed. Van mij mag een specialist dik betaald zijn (het is immers een specialist), maar sommige bedragen zijn hallucinant. En over de op voorhand geweten nodeloze onderzoeken, die de sociale zekerheid massa's geld kosten ga ik dan nog zwijgen. Het is altijd spijtig dat als je eens wantoestanden aankaart, je al snel als communist bestempeld wordt.
                                      idd jakkel, jammer dat mensen als free ltd dat niet door hebben...
                                      ikzelf ben zelf geen a1 maar a2 verpleegkundige ( dus hetzelfde werk aan een nog lager loon... ), wel in een rusthuis.
                                      achja, ik hoop echt dat niet alleen ons loon zoals hierboven wordt beschreven maar ikzelf niet meer uitgeperst zal worden als een citroen! greets

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                        En hier heeft juano toch een punt vind ik,als ik mijn buren (met firmawagen)hun rijgedrag beoordeel ,250 keer /dag (bij manier van spreken)in hun auto springen om ergens iets te halen /brengen,als ik dan al lachend zeg van ja man ,uw geheugen is toch dat niet meer,krijg ik als antwoord:pff is toch op rekening van mijn baas ...of s'zomers s'avonds naar de kust rijden om mosselen te gaan eten,jawadde ..nu het weze hun gegund,maar velen vergeten dat dit voordeel eigenlijk op langere termijn kostelijker uitkomt en dan denk ik maar aan,verlofgeld,eindejaarspremie,pensioenberekening ...
                                        ik zie hetzelfde hier in de buurt ;-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          we leven fameus boven onze stand, maar ook omdat de groep werkenden in de prive erg klein is hoor bert
                                          De verhoudingen zitten nog altijd beter dan in Griekenland bvb. Daar is de groep werkende in de privé pas echt klein. Je hoeft dan geen futuristisch rekenmachine te hebben om tot de vaststelling te komen dat je het niet red kwa taksen voor de overheid.


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X