Oorspronkelijk geplaatst door arbe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Ge moogt dat niet normaal vinden maar als ge volgende week bloed in de pot ziet mag die man 1000€ vragen om uw spel in zijn hand te nemen, ge gaat dan zelfs dank u zeggen. Gewoon omdat de gewone loodgieter (die van de loden buizen) van die buizen niks kent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenMaar die betalen dat niet. Die krijgen minder inkomsten, dat is niet een gedeelte betalen. Zonder die incentives zou er misschien helemaal geen inkomsten zijn wegens niet rendabel!
Krijg ook constant die melding van mensen "aha zelfstandige, wij betalen een deel van uw ... (vul zelf maar in)".
Tot op heden zie ik echter geen stortingen binnenkomen, behalve van mijn klanten.
ik heb vooral iets tegen bedrijfswagens die gebruikt worden niet voor naar het werk te rijden ( daar kan ik nog inkomen) maar 80% van de mensen die in de weekends naar de zee rijden zijn mensen met een bedrijfswagen!
ik heb ooit bij het wit-gele kruis gewerkt, wel daar kreeg ik ook een wagen, maar wij moesten daar 125euro per maand mee betalen om dan maximum 5000 km privé mee te doen! ( als je slechts 5000 km privé wil doen moet je al niet teveel naar zee rijden ), indien je meer wilde rijden moest je bijbetalen ( maar ik veronderstel dat het overgrote deel van de mensen met een bedrijfswagen zich dan houden aan die 5000 km privé ? of bij betalen ? (geloof ik niet))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenGe moogt dat niet normaal vinden maar als ge volgende week bloed in de pot ziet mag die man 1000€ vragen om uw spel in zijn hand te nemen, ge gaat dan zelfs dank u zeggen. Gewoon omdat de gewone loodgieter (die van de loden buizen) van die buizen niks kent.
Comment
-
Als je overdrijft krijg je bij de meeste firmas ook wel een opmerking hoor. Gewoon al omdat ze dan veel sneller een nieuwe moeten kopen.
Ik ben trouwens zelfstandige en mijne wagen wordt heel weinig gebruikt voor't werk, ikzelf ga met de moto werken (sint-truiden mechelen momenteel, niet echt doenbaar met de wagen) en mijn vrouw gebruikt de "bedrijfswagen". Allemaal binnen het wettelijk kader.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenGe moogt dat niet normaal vinden maar als ge volgende week bloed in de pot ziet mag die man 1000€ vragen om uw spel in zijn hand te nemen, ge gaat dan zelfs dank u zeggen. Gewoon omdat de gewone loodgieter (die van de loden buizen) van die buizen niks kent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
ik heb vooral iets tegen bedrijfswagens die gebruikt worden niet voor naar het werk te rijden ( daar kan ik nog inkomen) maar 80% van de mensen die in de weekends naar de zee rijden zijn mensen met een bedrijfswagen!
als ik zin heb om naar zee te gaan dan neem ik de wagen...
ipv je te focussen op de firmawagen als bron van alle kwaad zou je beter de aandacht leggen op het absurd slechte openbaar vervoer dat we in dit land hebben.
ik las vorige week reacties over het verkrijgen van firmawagens bij arcelor mittal: overal extra file!!
Ik ken de situatie daar vrij goed en moet zelf nog de eerste medewerker tegenkomen die dagelijks het openbaar vervoer neemt om naar zijn werk te komen. je zou dus de situatie moeten toejuichen: groener wagenpark en stimulans voor de economie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichtendas ook vrij binair gesteld. ik heb het hebben van een firmawagen nog nooit als argument gebruikt om een bepaalde uitstap wel/niet te doen.
als ik zin heb om naar zee te gaan dan neem ik de wagen...
ipv je te focussen op de firmawagen als bron van alle kwaad zou je beter de aandacht leggen op het absurd slechte openbaar vervoer dat we in dit land hebben.
ik las vorige week reacties over het verkrijgen van firmawagens bij arcelor mittal: overal extra file!!
Ik ken de situatie daar vrij goed en moet zelf nog de eerste medewerker tegenkomen die dagelijks het openbaar vervoer neemt om naar zijn werk te komen. je zou dus de situatie moeten toejuichen: groener wagenpark en stimulans voor de economie...
Comment
-
en nee ik ben niet voor het communisme! ik vind het wel belangrijk dat iedereen zijn deel van de belastingkoek betaald en dat er niet enkel een elite ( meestal al mensen die het beter hebben), nog maar eens een voordeel krijgen...
want ik herhaal in sommige sectoren is dit gewoon budgettair niet mogelijk... (( bv zorg (en dan vooral verpleegkundige/zorgkundige (niet zelfstandige ))
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenen nee ik ben niet voor het communisme! ik vind het wel belangrijk dat iedereen zijn deel van de belastingkoek betaald en dat er niet enkel een elite ( meestal al mensen die het beter hebben), nog maar eens een voordeel krijgen...
want ik herhaal in sommige sectoren is dit gewoon budgettair niet mogelijk... (( bv zorg (en dan vooral verpleegkundige/zorgkundige (niet zelfstandige ))
Hier ben ik even niet mee. Een bedrijfswagen is zowel voor werkgever al -nemer financieel interessant. Waarom is het dan niet mogelijk in sommige sectoren?
Ps. Hoewel ik niet elk weekend met mijn bedrijfswagen naar de zee rijd, "betaal" ik toch makkelijk 3 x zoveel voor als die €125 die jij moest betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk volg u even niet met je stelling over het VAA en het verminderde brutoloon en inkomsten die de overheid daardoor misloopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichtendas ook vrij binair gesteld. ik heb het hebben van een firmawagen nog nooit als argument gebruikt om een bepaalde uitstap wel/niet te doen.
als ik zin heb om naar zee te gaan dan neem ik de wagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenidd, maar het moet dan ook geen fiscaal voordeel zijn van de staat! van mij mag jij een bedrijfswagen krijgen maar laat het bedrijf dat dat volledig betalen! waarom moet uiteindelijk hoe je het ook draait of keert de staat hier een groot deel voor betalen ( door verminderde inkomsten van het brutoloon )
Ge kunt blijven persen op een citroen, maar uiteindelijk komt er niets meer uit. Ge kunt niet hoge loonkosten vragen, en hoge belastingen op bedrijfswagens.
Want uiteindelijk gaat zich geen enkel bedrijf nog vestigen in ons land. Gaat gij ze dan in het buitenland een pistool tegen het hoofd drukken en verplichten naar hier te komen? Of verbieden om te sluiten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenuw buurman is specialist zeg je ! ik vind het ook niet normaal hoeveel vb een uroloog verdient... ( maar das dan weer een andere kwestie, als ze de zorg willen betaalbaar houden zouden ze beter daarop besparen niet? )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichteni
Dat is allemaal goed en wel in sectoren waarin veel winstmarges zit voor de bedrijven vb chemiesector/pharma / banken /... maar wat voor sectoren zoals de zorg??
mijn stelling is gewoon dat het voor iedereen zou moeten gelden ofwel niemand! ikzelf vb rij per jaar 15000 km met mijn privé wagen naar mijn werk, hoeveel krijg ik daar per maand voor als woon-werk verkeer: ongeveer 65 euro!(38 km naar werk ) = 780 euro op jaarbasis ! is toch echt beschamend ten opzichte van het voordeel van een bedrijfswagen?
het oneerlijke is gewoon dat er in de zorg geen geld is om dit te geven aan de werknemers ( en dan gaan ze nog besparen op de gezondheidszorg), en wij kunnen voor deze rechten niet staken of dergelijke ( onze mensen zouden niet verzorgd worden)...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenEn simpele vraag dan: waarom moet de overheid zo enorm hoge loonkosten eisen van de werkgevers?
Ge kunt blijven persen op een citroen, maar uiteindelijk komt er niets meer uit. Ge kunt niet hoge loonkosten vragen, en hoge belastingen op bedrijfswagens.
Want uiteindelijk gaat zich geen enkel bedrijf nog vestigen in ons land. Gaat gij ze dan in het buitenland een pistool tegen het hoofd drukken en verplichten naar hier te komen? Of verbieden om te sluiten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe hebt een punt, de zorgsector is onderbetaald. Ik heb hier iemand die gegradueerde verpleegkundige is (A1, nu noemt dat bachelor), heeft zich op een 15 jaar tijd haast letterlijk kapot gewerkt door besparingen bij het personeel. En gezien de onregelmatige uren (nachten, weekend, vroege, late,..) voor een hongerloon. Dan heb je inderdaad een beetje een wrang gevoel bij het feit dat specialisten patiënten éénpersoonskamers opdringen zodat ze dikke supplementen en erelonen kunnen aanrekenen. Geen éénpersoonskamer is geen specialist aan je bed. Van mij mag een specialist dik betaald zijn (het is immers een specialist), maar sommige bedragen zijn hallucinant. En over de op voorhand geweten nodeloze onderzoeken, die de sociale zekerheid massa's geld kosten ga ik dan nog zwijgen. Het is altijd spijtig dat als je eens wantoestanden aankaart, je al snel als communist bestempeld wordt.
ikzelf ben zelf geen a1 maar a2 verpleegkundige ( dus hetzelfde werk aan een nog lager loon... ), wel in een rusthuis.
achja, ik hoop echt dat niet alleen ons loon zoals hierboven wordt beschreven maar ikzelf niet meer uitgeperst zal worden als een citroen! greets
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenEn hier heeft juano toch een punt vind ik,als ik mijn buren (met firmawagen)hun rijgedrag beoordeel ,250 keer /dag (bij manier van spreken)in hun auto springen om ergens iets te halen /brengen,als ik dan al lachend zeg van ja man ,uw geheugen is toch dat niet meer,krijg ik als antwoord:pff is toch op rekening van mijn baas ...of s'zomers s'avonds naar de kust rijden om mosselen te gaan eten,jawadde ..nu het weze hun gegund,maar velen vergeten dat dit voordeel eigenlijk op langere termijn kostelijker uitkomt en dan denk ik maar aan,verlofgeld,eindejaarspremie,pensioenberekening ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwe leven fameus boven onze stand, maar ook omdat de groep werkenden in de prive erg klein is hoor bert
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment