Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
    Gemiddeld wordt er met 4 jaar en 30k km/j gerekend (in praktijk is het gemiddelde een klein beetje hoger).
    Dan heb je al een beter beeld.

    Een Golf 2.0 is op 2j en 60k km/j ook bijna 1000 EUR...
    Wat maakt dat nu een beter beeld?
    Ik zeg dat een 420dA met 45000 km/jaar > 1000 EUR per maand kost in leasing, en dat je als gebruiker van die wagen nog geen 2000 EUR VAA moet aangeven, dat geeft een idee van hoe scheef de VAA regelgeving zit.
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • Rustig, zo opjagen is slecht voor uw hart...

      Voor de gemiddelde leaserijder is een 420d dus helemaal geen 1000 EUR, wat Stro3mf wellicht bedoelt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
        Nee dat is juist wat ik bedoel !
        Wij zijn met veel te veel wat maakt dat wij héél dicht bij mekaar komen te wonen, en dat is zoals je zegt het probleem dat wij allemaal dezelfde wegen komen te gebruiken.

        Landen zoals Frankrijk zelf veel minder belvokt en kennen dat verzadiging alleen in grote steden, wij zijn bijna een en al een grote stad
        Een grote stad heeft een goede metro, goed Openbaar vervoer waardoor er veel mensen snel vervoerd kunne worden.

        In Vlaanderen is dat niet, omdat we zo verspreid wonen. We zijn echt niet dichtbevolkt als je vergelijkt met een stad.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Een grote stad heeft een goede metro, goed Openbaar vervoer waardoor er veel mensen snel vervoerd kunne worden.

          In Vlaanderen is dat niet, omdat we zo verspreid wonen. We zijn echt niet dichtbevolkt als je vergelijkt met een stad.
          Correct. London, om een bekend voorbeeld te nemen, heeft een bevolking van 8.200.000 inwoners voor een oppervlak van 1.572 vierkante kilometer. Vlaanderen, ocharme, heeft 6.400.000 inwoners voor een oppervlak van 13.522 vierkante kilometer. Ofwel: 11,5 keer LAGER. Zelfs als je Brussel zou meerekenen, dan zit je nog steeds aan bijna 10 keer LAGER.
          Als we Vlaanderen zouden beschouwen als een stad, dan zouden we alles samen krijgen in een oppervlak van 9 procent van Vlaanderen. We zouden, met andere woorden, 91 procent van onze zakdoek ONBEBOUWD kunnen hebben.

          Je kan maar een ding besluiten: in Vlaanderen weet niemand echt wat stedenbouw precies inhoudt. We hebben altijd maar wat aangemodderd. En dan heb ik het niet over de stedenbouwkundigen, want die hebben geen macht, maar wel over de verkozenen des volks - en het volk zelf.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
            Wat maakt dat nu een beter beeld?
            Ik zeg dat een 420dA met 45000 km/jaar > 1000 EUR per maand kost in leasing, en dat je als gebruiker van die wagen nog geen 2000 EUR VAA moet aangeven, dat geeft een idee van hoe scheef de VAA regelgeving zit.
            idd de regelgeving zit totaal fout! Er wordt wel een deel VAA betaald door de werknemer en ook minder bruto loon maar uiteindelijk verliest de staat hier wel een groot deel van belastingsinkomsten doordat bruto-loon lager ligt!

            eigenlijk zou iedere vakbond in alle sectoren ook een bedrijfswagen moeten eisen voor hun werknemers! vb in de zorg voor elke verpleegkundige en zorgkundige de mogelijkheid om een bedrijfswagen te kiezen ( niet verplicht uiteraard en met inlevering van bruto-loon)!

            dan zal de overheid wel snel bougeren aangezien ze een groot deel van inkomsten zal verliezen door het verminderde brutoloon!
            en zal het voordeel van de bedrijfswagens wel snel afgeschaft worden!!

            maar nu blijft het een minderheid van de werknemers die van dit voordeel kan genieten... van mij mogen ze trouwens alle aftrekposten afschaffen! + maximumbedrag aftrekken van wagens tot bv. 20000 euro (hiervoor heb je al een mooie wagen)!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              Denk jij nu dat iedereen met PV op zijn dak elektriciteit opslaat?

              het net kan je toch gebruiken als buffer, teller gaat achteruit overdag en vooruit snachts, op het einde van de dag 0 verbruikt!

              in u geval moet je je Tesla bij je baas opladen, dan moet jezelf geen kosten maken voor PV!
              Dat zal wss in de toekomst wel kunnen, want hier gaat een laadstation komen omdat de baas zich zelf ne X5 plug-in hybride cadeau heeft gedaan. Maar voor ons zelf zal het nog lang dieselen blijven.
              Nen Tesla zou mss nog gaan, maar er zijn dagen bij dat ik onderweg toch nog mag gaan opladen. Alle andere electrische wagens halen de 500km nog niet eens en dus totaal niet bruikbaar voor mij.

              Ik kijk eerder uit naar zelfrijdende wagens zodat ik ook kan werken tijdens het rijden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                idd de regelgeving zit totaal fout! Er wordt wel een deel VAA betaald door de werknemer en ook minder bruto loon maar uiteindelijk verliest de staat hier wel een groot deel van belastingsinkomsten doordat bruto-loon lager ligt!

                eigenlijk zou iedere vakbond in alle sectoren ook een bedrijfswagen moeten eisen voor hun werknemers! vb in de zorg voor elke verpleegkundige en zorgkundige de mogelijkheid om een bedrijfswagen te kiezen ( niet verplicht uiteraard en met inlevering van bruto-loon)!

                dan zal de overheid wel snel bougeren aangezien ze een groot deel van inkomsten zal verliezen door het verminderde brutoloon!
                en zal het voordeel van de bedrijfswagens wel snel afgeschaft worden!!

                maar nu blijft het een minderheid van de werknemers die van dit voordeel kan genieten... van mij mogen ze trouwens alle aftrekposten afschaffen! + maximumbedrag aftrekken van wagens tot bv. 20000 euro (hiervoor heb je al een mooie wagen)!
                Ik volg u even niet met je stelling over het VAA en het verminderde brutoloon en inkomsten die de overheid daardoor misloopt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                  idd de regelgeving zit totaal fout! Er wordt wel een deel VAA betaald door de werknemer en ook minder bruto loon maar uiteindelijk verliest de staat hier wel een groot deel van belastingsinkomsten doordat bruto-loon lager ligt!

                  eigenlijk zou iedere vakbond in alle sectoren ook een bedrijfswagen moeten eisen voor hun werknemers! vb in de zorg voor elke verpleegkundige en zorgkundige de mogelijkheid om een bedrijfswagen te kiezen ( niet verplicht uiteraard en met inlevering van bruto-loon)!

                  dan zal de overheid wel snel bougeren aangezien ze een groot deel van inkomsten zal verliezen door het verminderde brutoloon!
                  en zal het voordeel van de bedrijfswagens wel snel afgeschaft worden!!

                  maar nu blijft het een minderheid van de werknemers die van dit voordeel kan genieten... van mij mogen ze trouwens alle aftrekposten afschaffen! + maximumbedrag aftrekken van wagens tot bv. 20000 euro (hiervoor heb je al een mooie wagen)!
                  Ik volg u even niet met je stelling over het VAA en het verminderde brutoloon en inkomsten die de overheid daardoor misloopt.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Ik volg u even niet met je stelling over het VAA en het verminderde brutoloon en inkomsten die de overheid daardoor misloopt.
                    De stelling is eigenlijk gewoon dat juano er geen heeft hoor... typische rand van iemand die stinkend jaloers is.

                    En dan "de vakbonden zouden moeten eisen". De vakbonden kunnen eisen tot ze op hunne kop staan, verloning lijkt me nog altijd een onderhandeling waarin iedere werknemer zelf kiest wat hij interessant vindt en de werkgever kan dan al dan niet beslissen of die werknemer hem dat waard is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik volg u even niet met je stelling over het VAA en het verminderde brutoloon en inkomsten die de overheid daardoor misloopt.
                      Even heel sterk vereenvoudigd, met fictieve getallen:

                      werknemer A: 3000 bruto
                      werknemer B: 2500 bruto + bedrijfswagen

                      Van de 500 euro die A meer heeft, gaan er 250 naar de staat. Voor de bedrijfswagen gaat er maar €100 naar de staat.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                        Even heel sterk vereenvoudigd, met fictieve getallen:

                        werknemer A: 3000 bruto
                        werknemer B: 2500 bruto + bedrijfswagen

                        Van de 500 euro die A meer heeft, gaan er 250 naar de staat. Voor de bedrijfswagen gaat er maar €100 naar de staat.
                        als de staat minder belastingen kan krijgen uit het bruto-loon vb werknemer A ten opzichte van werknemer B is dit toch een minder opbrengst voor de staat??

                        Comment


                        • Maar voor die wagen betaald de werknemer dan weer VAA van 150€ en zijn baas ook nog een beetje. Er zit een beetje verschil op maar dat heeft de staat ingecalculeerd toen ze met dit systeem begonnen...
                          Als ze toch grote kosten willen besparen kunnen ze beter beginnen met hypothecaire aftrek te stoppen, dat zou nogal eens ne knal geven budgettair.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Maar voor die wagen betaald de werknemer dan weer VAA van 150€ en zijn baas ook nog een beetje. Er zit een beetje verschil op maar dat heeft de staat ingecalculeerd toen ze met dit systeem begonnen...
                            Als ze toch grote kosten willen besparen kunnen ze beter beginnen met hypothecaire aftrek te stoppen, dat zou nogal eens ne knal geven budgettair.

                            Niet alleen budgettair vrees ik..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              De stelling is eigenlijk gewoon dat juano er geen heeft hoor... typische rand van iemand die stinkend jaloers is.

                              En dan "de vakbonden zouden moeten eisen". De vakbonden kunnen eisen tot ze op hunne kop staan, verloning lijkt me nog altijd een onderhandeling waarin iedere werknemer zelf kiest wat hij interessant vindt en de werkgever kan dan al dan niet beslissen of die werknemer hem dat waard is.
                              De realiteit is toch wel heel wat genuanceerder dan dat, en dan gebruik ik een understatement.
                              Misschien dat het in jouw situatie zo is, maar voor heel wat werknemers liggen die onderhandelingsposities wel wat anders.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                De stelling is eigenlijk gewoon dat juano er geen heeft hoor... typische rand van iemand die stinkend jaloers is.

                                En dan "de vakbonden zouden moeten eisen". De vakbonden kunnen eisen tot ze op hunne kop staan, verloning lijkt me nog altijd een onderhandeling waarin iedere werknemer zelf kiest wat hij interessant vindt en de werkgever kan dan al dan niet beslissen of die werknemer hem dat waard is.
                                i
                                Dat is allemaal goed en wel in sectoren waarin veel winstmarges zit voor de bedrijven vb chemiesector/pharma / banken /... maar wat voor sectoren zoals de zorg??
                                mijn stelling is gewoon dat het voor iedereen zou moeten gelden ofwel niemand! ikzelf vb rij per jaar 15000 km met mijn privé wagen naar mijn werk, hoeveel krijg ik daar per maand voor als woon-werk verkeer: ongeveer 65 euro!(38 km naar werk ) = 780 euro op jaarbasis ! is toch echt beschamend ten opzichte van het voordeel van een bedrijfswagen?

                                het oneerlijke is gewoon dat er in de zorg geen geld is om dit te geven aan de werknemers ( en dan gaan ze nog besparen op de gezondheidszorg), en wij kunnen voor deze rechten niet staken of dergelijke ( onze mensen zouden niet verzorgd worden)...

                                Comment


                                • hetgeen ik mij dan ook afvraag! stel dat iedereen een bedrijfswagen zou krijgen... (en andere aftrekposten), zou dan alles nog betaalbaar blijven of zou de staat dan ook ingrijpen omwille van de verminderde inkomsten??

                                  Comment


                                  • Juano toch, dat is simpele markt economie. Ik ken trouwens genoeg mensen in de zorgsector die het beschermende handje van de vakbonden hebben losgelaten en zelfstandig zijn geworden. Verdienen geld met hopen en rijden serieuze wagens, groter als mijne 3serie.

                                    Ik moet iets hebben omdat andere mensen iets hebben EN MEN MOET MIJ DAT GEVEN.
                                    Zo werkt er toch niets? Mijn buurman is specialist en verdient het tienvoudige van mij (in de zorg notabene). Wat jij beschrijft is communisme, laat ons hopen dat we daar niet naartoe gaan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      De realiteit is toch wel heel wat genuanceerder dan dat, en dan gebruik ik een understatement.
                                      Misschien dat het in jouw situatie zo is, maar voor heel wat werknemers liggen die onderhandelingsposities wel wat anders.
                                      Voor mij ligt dat ook anders. Maar mensen die een sterke onderhandelingspositie hebben krijgen betere voorwaarden, dat is toch volstrekt normaal?

                                      Comment


                                      • idd, maar het moet dan ook geen fiscaal voordeel zijn van de staat! van mij mag jij een bedrijfswagen krijgen maar laat het bedrijf dat dat volledig betalen! waarom moet uiteindelijk hoe je het ook draait of keert de staat hier een groot deel voor betalen ( door verminderde inkomsten van het brutoloon )

                                        Comment


                                        • Maar die betalen dat niet. Die krijgen minder inkomsten, dat is niet een gedeelte betalen. Zonder die incentives zou er misschien helemaal geen inkomsten zijn wegens niet rendabel!
                                          Krijg ook constant die melding van mensen "aha zelfstandige, wij betalen een deel van uw ... (vul zelf maar in)".

                                          Tot op heden zie ik echter geen stortingen binnenkomen, behalve van mijn klanten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X