Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Zoals al eerder gezegd, bij mij zou je al lang een schop onder je kont gehad hebben. Of een Citroën C1 gekregen hebben als volgende wagen.
    Dan wordt het tijd dat gij eens alles begint te lezen wat ik schrijf. Wat als gij mij een schop onder mijn kont geeft en niemand vind die wel degelijk op mijn manier die job kan uitoefenen? Zoals ik al schreef, haal ik de helft binnen van de omzet op jaarbasis en zijn ze met 3 andere nodig om de andere helft binnen te halen. Moest ik weg vallen, zou het misschien rap gaan, maar is de kans eerder groot dat ze lang moeten gaan zoeken en in tussentijd toch 30% van de arbeiders moeten gaan ontslaan.
    Er zijn natuurlijk wel jobs waar er genoeg kandidaten zijn en dat ge daarmee kunt spelen. Maar als men zelfs al naar het buitenland moet gaan om ingenieurs te zoeken, dan kunt ge u wel voorstellen dat ge niet zomaar mensen ne schop onder hun gat geeft als ze met een eisenpakket komen

Verder, als niemand bereid is om met iets over de brug te komen, dan krijgt ge ne braindrain.

En verder moet gij eens effectief het verschil leren kennen tussen een salariswagen en een bedrijfswagen. Wat gaat ge met de mensen doen met een bedrijfswagen? Nog een privéwagen laten kopen? en die mensen dan met een rijwoning? Die gaan nog dubbel zoveel auto's in de straat zetten zodat er nog minder parkeerplaatsen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Ik krijg wat van die boekhoudertypetjes die zogezegd autoliefhebber zijn maar zich puur voor de centen dan toch dubbelplooien in een leasingbudget voor iets wat ze eigenlijk niet graag zien of niet graag in rijden. Je leeft maar 1 keer hoor...
      ²²²²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Dan wordt het tijd dat gij eens alles begint te lezen wat ik schrijf. Wat als gij mij een schop onder mijn kont geeft en niemand vind die wel degelijk op mijn manier die job kan uitoefenen? Zoals ik al schreef, haal ik de helft binnen van de omzet op jaarbasis en zijn ze met 3 andere nodig om de andere helft binnen te halen. Moest ik weg vallen, zou het misschien rap gaan, maar is de kans eerder groot dat ze lang moeten gaan zoeken en in tussentijd toch 30% van de arbeiders moeten gaan ontslaan.
        Er zijn natuurlijk wel jobs waar er genoeg kandidaten zijn en dat ge daarmee kunt spelen. Maar als men zelfs al naar het buitenland moet gaan om ingenieurs te zoeken, dan kunt ge u wel voorstellen dat ge niet zomaar mensen ne schop onder hun gat geeft als ze met een eisenpakket komen
        Mijn ervaring is dat ik al heel wat onvervangbare mensen heb (zien) vervangen (worden) zonder problemen, vooral mensen die zichzelf onvervangbaar achtten. Als die laatsten weg zijn, komt dat de organisatie meestal ten goede. De mensen die echt onvervangbaar zijn, eindigen ook allemaal op 't kerkhof, en de wereld draait nog altijd door... De evenaar loopt heus niet door uw gat.

Verder, als niemand bereid is om met iets over de brug te komen, dan krijgt ge ne braindrain.

En verder moet gij eens effectief het verschil leren kennen tussen een salariswagen en een bedrijfswagen. Wat gaat ge met de mensen doen met een bedrijfswagen? Nog een privéwagen laten kopen? en die mensen dan met een rijwoning? Die gaan nog dubbel zoveel auto's in de straat zetten zodat er nog minder parkeerplaatsen zijn?
        Alsof ik dat verschil niet zou kennen. In andere landen bestaan er systemen om dat te regelen, dus dat lukt in België ook wel... Zowel in onze Duitse, Franse als Nederlandse vestiging. Echt wel.

Trouwens een andere maatregel om die wagens allemaal nog wat sneller minder interessant te maken: het verplicht bestickeren van alle bedrijfswagen, met een logo van 't bedrijf, minstens 50 cm groot, op beide portieren en op de achterzijde.
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Ge moet daar ook plaats voor hebben hé. Ik woon in een regio waar ge u blauw betaald voor een huis te kunnen kopen, en dus hebt ge het niet voor het kiezen. Anders had ik wel ergens in een boerengat een huis gekocht met een grote hangar, maar ik had dus blijkbaar niet zelf te kiezen over waar ik wilde wonen

En naast autoliefhebber, ben ik nog feller motorliefhebber. Denk ook niet dat ik madam overtuigd krijg om daar nog ne auto bij te kopen. Want zou graag nog iets USA met ne V8 willen, ofwel ne Porsche 911. Stelde haar al voor om een Porsche 997 samen te kopen zodat zij er in de week me kon gaan werken en ik in het weekend fun kon hebben. Maar ze wil niet
          Ha ! Dan moet je bij mij zijn, de arme zelfstandige nog wat steunen hé !
          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Trouwens een andere maatregel om die wagens allemaal nog wat sneller minder interessant te maken: het verplicht bestickeren van alle bedrijfswagen, met een logo van 't bedrijf, minstens 50 cm groot, op beide portieren en op de achterzijde.
            Sorry, maar daar zie ik echt het nut niet van in. Behalve dan dat de zure buur goed kan zien dat jouw auto van de firma is. Behalve het bevredigen van dat soort afgunst, zie ik geen enkel ander nut.

Dan ook stickers op hun gsm en laptop? Of misschien enkel maar meer winkelen in de aldi met je maaltijdcheques?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Sorry, maar daar zie ik echt het nut niet van in. Behalve dan dat de zure buur goed kan zien dat jouw auto van de firma is. Behalve het bevredigen van dat soort afgunst, zie ik geen enkel ander nut.

Dan ook stickers op hun gsm en laptop? Of misschien enkel maar meer winkelen in de aldi met je maaltijdcheques?
              Ik heb zelfs ook een bedrijfswagen, dit heeft niets te maken met afgunst. En op een GSM betaal je wel fiks belastingen, tenzij je een deel van de kosten draagt.
              Maaltijdcheques dient om voedsel mee te kopen, ik zie niet in waarom dat in de Aldi zou moeten gebeuren.
              Last edited by BertVS; 04/07/2015, 07:02.
              BMW 420dA : >>>

Comment

Ik heb zelfs ook een bedrijfswagen, dit heeft niets te maken met afgunst. En op een GSM betaal je wel fiks belastingen, tenzij je een deel van de kosten draagt.
                Maaltijdcheques dient om voedsel mee te kopen, ik zie niet in waarom dat in de Aldi zou moeten gebeuren.
                Betalen mensen op hun auto dan geen VAA en soms nog een eigen bijdrage?

Dat van maaltijdcheques is om het te ridiculiseren. Dat is namelijk ook een fiscaal gunstig voordeel dat niet iedere werknemer geniet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Als je echt een liefhebber bent, dan koop ook je toch gewoon een liefhebberswagen NAAST de leaseslet? Ja, ik weet dat het duur is, ik heb nl 2 liefhebberswagens, een weekendwagen en een daily. En dat kost geld, veel geld. En ik ben ook maar een gewone werknemer. Maar als liefhebber wil ik dat graag trekken.
                  Klopt. Ik ben HEEL blij met de leasebak. Anderzijds, van de week ben ik voor het werk met de cabrio een hele dag op de hort geweest met het goede weer, een hele naftbak op eigen kosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                    Waar ik eerder van overtuigd ben Is, dat de leaserijder graag uitpakt met zijn 318d bv. En erwat meet tekoop loopt.
                    Wat een doorn int oog zal zijn voor de verzuurde Vlaming, de sukkelaars... Ze kunnen het niet verkroppen dus starten We maar een petitie.

Soms heb ik er echt medelijden mee, wat is het volgende?
                    Maatijdcheques??
                    De doorsnee Vlaming is inderdaad echt een jaloerse triestigaard. Erg, heel erg.

Comment

Ah hier zie een typisch doorsnee jaloerse Vlaming die een ander het licht in de ogen niet gunt.

Comment

• Is het niet mogelijk deze discussie te voeren zonder telkens dat label "jaloers boven te halen?

Dat is vrij makkelijk om de discussie uit de weg te gaan.

Het probleem is dat het voordeel voor de leaserijder disproportioneel veel groter is dan de kost voor de werkgever.

En dus wil de leaserijder, indien de leasewagen zou wegvallen, hetzelfde voordeel gecompenseerd krijgen, wat dan zou betekenen: met dat voordeel diezelfde al dan niet dure leasingwagen particulier kunnen aankopen incl onderhouds, brandstof, andere kosten.

Maar zoiets is gewoonweg niet haalbaar, laat ons eerlijk zijn.

Comment

• Neen wat dat is een essentieel onderdeel waarom zulke discussie wordt gevoerd.

Als het over verloningen gaat, klant van ons heeft weer een deel van zijn bediendenjobs overgebracht naar Tsjechie deze week omdat de loonlasten hier veel en veel te hoog zijn, werknemer kost vooral door belastingen en patronale bijdragen veel meer dan elders en dan is een bedrijfsauto soms een manier om het inderdaad te temperen, schande schande !! W

aarom zit Tesla in Tilburg en niet in Genk?

Maar fixeer jullie met z'n allen maar op de bedrijfsauto's ipv de veel te hoge loonlasten hiero, binnenkort zijn de eenvoudige bediendjobs ook allemaal weg en is het probleem vanzelf opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Is het niet mogelijk deze discussie te voeren zonder telkens dat label "jaloers boven te halen?
                            Awel.... da's de nagel op de kop slaan. Ik erger me daar beetje aan.

Comment

• Volgens mij is het niet zozeer de angst dat de bedrijfswagen op zichzelf wegvalt en vervangen wordt door een ander fiscaal gunstig regime dat meer bij deze tijden en normen aanleunt.
                              Maar eerder de angst om in dat geval zelf een 20 a 25 k te moeten bovenhalen om dezelfde levensstandaard aan te houden. En dan komen velen in de problemen. Veel geleend voor het huis, lening voor de auto van de vrouw...

Comment

• Petitie tegen bedrijfswagens

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                Zou lachen worden, alle IT-bedrijven zouden dan ingeklopte ruiten bij de vleet hebben als ze denken dat er laptops en dergelijke in liggen.
                                Ik zou er geen probleem mee hebben, ik heb de wagen niet aanvaard voor de badge dus van mij mag men weten dat het niet mijn eigen auto is.

Moest ik evenveel bruto loon bij gekregen hebben als dat de wagen all-in kost maar ik had er 50% of meer netto van over gehouden had ik wel met mijn eigen auto blijven rijden.

Als je echter vaststelt dat je van die totale extra loonkost (extra bruto + extra werkgeversbijdragen RSZ) maar 25-30% netto zou overhouden is de keuze rap gemaakt.

Het is dan ook aan dat laatste dat er iets zou moeten veranderen.
                                Als je van extra loon ook netto effectief meer zou overhouden gaan er wel meer geneigd zijn om het extra loon te kiezen ipv de salariswagen.
                                Last edited by SilentSpring; 04/07/2015, 12:20.
                                2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                  Ah hier zie een typisch doorsnee jaloerse Vlaming die een ander het licht in de ogen niet gunt.
                                  kind

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Awel.... da's de nagel op de kop slaan. Ik erger me daar beetje aan.
                                    Dat zeg ik hier al 3 weken. Als dat het enige is wat kan aangevoerd worden, een dooddoener ipv argumenten...
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Volgens mij is het niet zozeer de angst dat de bedrijfswagen op zichzelf wegvalt en vervangen wordt door een ander fiscaal gunstig regime dat meer bij deze tijden en normen aanleunt.
                                      Maar eerder de angst om in dat geval zelf een 20 a 25 k te moeten bovenhalen om dezelfde levensstandaard aan te houden. En dan komen velen in de problemen. Veel geleend voor het huis, lening voor de auto van de vrouw...
                                      Zeer juist en voor de meesten een harde realiteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                                        Het is dan ook aan dat laatste dat er iets zou moeten veranderen.
                                        Als je van extra loon ook netto effectief meer zou overhouden gaan er wel meer geneigd zijn om het extra loon te kiezen ipv de salariswagen.
                                        Volledig juist.

De populariteit van de firmawagen is een gevolg van het uitknijpmechanisme door de overheid voor het standaard loon. Geldt ook voor maaltijdcheques,...

Doe daar iets aan en de firmawagen wordt minder populair. Maak een firmawagen even duur als belastingen op loon en je zult zien dat de loonkloof met de andere landen weer de basis zal zijn voor bedrijven om andere oorden op te zoeken...

Comment

Volgens mij is het niet zozeer de angst dat de bedrijfswagen op zichzelf wegvalt en vervangen wordt door een ander fiscaal gunstig regime dat meer bij deze tijden en normen aanleunt.
                                          Daar gaat het dus deels om.

OK, ik zou ook goedkoper gaan kijken moest ik geen firmawagen krijgen. Maar bekijk het groter.
                                          Firmawagens zijn een bron aan inkomsten voor de economie en overheid. Een massa BIV, taksen op auto en brandstof, elke 3 of 4 jaar een aankoop van een deftige wagen,...

Alle firmawagens buiten en de economie zakt weer wat in elkaar.
                                          Daarnaast verlaagt een firmawagen de loonkloof, net zoals maaltijdcheques.

Comment

Working...
                                          X