Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Omg, triest, zie de reactie boven je eens. De meesten hebben NIET die keuze.

Godverdomme bende achterlijke schapen hier toch ze. Zolang iedereen hier maar zenne dikke bmw 5 kan houden, dat is belangrijker dan die een-oudergezinnen waarbij de mama amper iets op tafel kan zetten voor hun kinderen. Neen, die mama die daar een minimum-loon jobke doet omdat ze niets anders vind dat te combineren valt met het onderhouden van haar gezin, laat die maar creperen... Die zal zeker aant profiteren zijn vant systeem...

Ja, ik word hier lastig van. Een enorm gebrek aan menselijke compassie bij veel mensen hier.
    Ga je dan bijscholen. Veel mensen met een gewone job moeten ook bijscholen. Probleem is dat velen alles willen, maar er niet willen voor doen, behalve in de slachtofferrol kruipen. 1x om de 14 dagen hebben wij een poetsvrouw, omdat we met 2 werken en al wat ouder zijn. Onvoorstelbaar hoeveel die op het laatste moment afgebeld wordt door het interimbureau... Altijd iets. Seriousely, ik kan een boek schrijven over de keren dat ik mij met een slechte gezondheid naar het werk gesleept heb, soms met krukken enz... Geen compassie? Right. Denk je dat die poetsvrouw maar één keer op een dag denkt "shit, die mensen moeten het nu alweer zelf doen?"
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Niet dan?

Mss hebt gij wel een reality check nodig om te weten wat er gaande is in ons land en in welke bodemloze putten het terecht komt. Als ge alles goed leest, schrijf ik ook dat mensen echt in nood geholpen moeten worden. Asielzoekers die hier komen schuilen tot het gevaar geweken is, zijn welkom. Goudzoekers niet. Bij de steuntrekkers zitten er ernorm veel profiteurs. Die moeten eruit.
      En wat de walen betreft, vindt gij het normaal dat er jaarlijks miljarden naartoe gaan omdat zij niet bekwaam zijn om een landsdeel te regeren.

Economisch gezien heeft een ambtenaar geen meerwaarde. Deze betaald belastingen van de inkomsten die hij bekomen heeft uit de belastingen van de privésector. In Wallonië is 40% ambtenarij en 28% privé. Do the math

Maar zwat, ik vind het kostelijk in dit topic. Al goed gelachen, al goei comments gelezen. Ieder heeft zijn eigen gedacht en ge moet daar niet altijd akkoord mee gaan.
      Het leuke hier vind ik dat iedereen het nog redelijk beschaafd houdt op enkelen na. Op andere forums zou het er heel anders aan toe gaan
      Dit vind ik al een heel ander verhaal. Er zitten inderdaad grote problemen in de bestaande systemen. En de open grenzen hebben zeker hun uitdagingen, daar raak je aan een zeer punt. En mijn excuses, ik jaag me er soms iets te hard in op als ik kijk naar reacties van mensen die precies lijken te vinden dat niemand iets hoort te "krijgen". Mensen laten omkomen is niet meer van deze tijd.

Het is gewoon jammer dat er vaak zo kortzichtig gedacht wordt, aangezien als er een deftige ondersteuning zou zijn voor mensen die dit nodig hebben, op lange termijn juist minder gaan kosten als men de kansen krijgt zich te ontwikkelen.

@ hierboven, ja natuurlijk, die alleenstaande poetsvrouw moet zich nog gaan bijscholen buiten haar uren om en haar kinderen geen eten meer geven en gewoon alleen thuis laten. Het is niet zo eenvoudig. En niet iedereen is bekwaam genoeg om zich zomaar bij te scholen. Of moeten de kinderen van mensen met minder capaciteiten ook maar gewoon verkommeren?
      Last edited by Phate; 23/06/2015, 12:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Niet dan?

Mss hebt gij wel een reality check nodig om te weten wat er gaande is in ons land en in welke bodemloze putten het terecht komt. Als ge alles goed leest, schrijf ik ook dat mensen echt in nood geholpen moeten worden. Asielzoekers die hier komen schuilen tot het gevaar geweken is, zijn welkom. Goudzoekers niet. Bij de steuntrekkers zitten er ernorm veel profiteurs. Die moeten eruit.
        En wat de walen betreft, vindt gij het normaal dat er jaarlijks miljarden naartoe gaan omdat zij niet bekwaam zijn om een landsdeel te regeren.

Economisch gezien heeft een ambtenaar geen meerwaarde. Deze betaald belastingen van de inkomsten die hij bekomen heeft uit de belastingen van de privésector. In Wallonië is 40% ambtenarij en 28% privé. Do the math

Maar zwat, ik vind het kostelijk in dit topic. Al goed gelachen, al goei comments gelezen. Ieder heeft zijn eigen gedacht en ge moet daar niet altijd akkoord mee gaan.
        Het leuke hier vind ik dat iedereen het nog redelijk beschaafd houdt op enkelen na. Op andere forums zou het er heel anders aan toe gaan
        Een ambtenaar geen meerwaarde. Als de privé dat moet doen, gaan dit dat gratis doen en moet de overheid niets betalen voor die diensten.

Zo is dat...

Comment

Dit vind ik al een heel ander verhaal. Er zitten inderdaad grote problemen in de bestaande systemen. En de open grenzen hebben zeker hun uitdagingen, daar raak je aan een zeer punt. En mijn excuses, ik jaag me er soms iets te hard in op als ik kijk naar reacties van mensen die precies lijken te vinden dat niemand iets hoort te "krijgen". Mensen laten omkomen is niet meer van deze tijd.

Het is gewoon jammer dat er vaak zo kortzichtig gedacht wordt, aangezien als er een deftige ondersteuning zou zijn voor mensen die dit nodig hebben, op lange termijn juist minder gaan kosten als men de kansen krijgt zich te ontwikkelen.

@ hierboven, ja natuurlijk, die alleenstaande poetsvrouw moet zich nog gaan bijscholen buiten haar uren om en haar kinderen geen eten meer geven en gewoon alleen thuis laten. Het is niet zo eenvoudig. En niet iedereen is bekwaam genoeg om zich zomaar bij te scholen. Of moeten de kinderen van mensen met minder capaciteiten ook maar gewoon verkommeren?
          Ik vind Phate een bijzonder wijze mens.

Comment

Maar patéke toch, kom eens uit uw ivoren toren. Ik heb het uit eerste hand. Geen zin om te studeren, de wereld is een groot feest. Dan wenen dat je niets hebt in het leven. Iedereen moet er voor werken, op welk niveau ook, tenzij je ouders zelfstandigen zijn en het in uw schoot gooien. En dan nog.
            Wat een zever, die poetsvrouw krijgt mogelijkheden om op latere leeftijd BETAALD een beroep te leren, maar ho maar, geen goesting. Voor die kinderen in de crèche te laten kost het waarschijnlijk 0 euro. Ik ken genoeg mensen die het enkele jaren WEL doen, ook ten koste van een sociaal leven. En wat bedoel je met bekwaam? Te dom? Want voor sommige goed verdiende jobs hoef je niet slim te zijn, enkel goed met uw handen kunnen werken, tot zelfs gewoon repetitieve arbeid. Verdient goed, en respect voor mensen die handenarbeid doen, soms zelfs meer dan zgn intello's. Ik zie meer en meer mensen die alles van het systeem verwachten, terwijl het eigenlijk omgekeerd moet zijn.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ivoren toren? Ik word er dagelijks mee geconfronteerd. Ik werk als teamleader op een plaats waar veel repetitieve arbeid/bandwerk gebeurd. En nog komen hier genoeg interimmers langs die dat niet kunnen, om verschillende redenen. Het is echt allemaal niet zo gemakkelijk als je het afschildert.

En ook bij mij op het werk zijn er genoeg mensen die zich kapot werken. Hard werken. En nog amper rondkomen.

Comment

• Respect voor de mensen die hard werken en amper rondkomen. Geen idee hoe je dat doet, wel. Ik ben begonnen op mijn 14j met vakantiejob, en heb dit gecombineerd tot mijn 30ste. Niet veel op reis geweest (tent) een matras op de grond had ik, en een velo, maar wel vroeg een (krot)huis gekocht. Geen dure luxe. Wel mijn rug kapot gewerkt, al voor de pensioencommissie gestaan, maar ik weiger te stoppen, terwijl ik heel gemakkelijk er de brui kan aan geven. Dus aub, met wat wilskracht kom je een heel eind.

Comment

• Ik kom het toevallig tegen, dus leek me wel te passen in de context van de discussie.
                  Probleem is tegenwoordig vaak dat je niet voltijds aan de slag geraakt. Bij mij op het werk geraak je als nieuw persoon (altijd interim) moeilijk voltijds aan de slag, dit kan zeer lang duren. Bij rustige periodes waarbij er minder volk nodig is word je gewoon thuis gelaten en je krijgt pas één dag op voorhand een sms (en soms zelfs pas de dag zelf als de planning veranderd). Als leerkracht is het vaak lang zoeken voordat je ergens "vast" kunt beginnen ipv zieken af te lossen. En zelfs als je "vast" werkt is het lang wachten tot je echt officieel vast zit, anders kun je direct "buitenvliegen" als een vast benoemd iemand komt aankloppen. Als verpleegkundige word je ook vaak slechts deeltijds aangenomen, ondanks tekorten. Als logopediste verdien je amper iets als je voltijds ergens kunt werken, als je al iets voltijds vind. Vaak zoekt men slechts iemand om deeltijds te werken. En zo zijn er nog duizenden voorbeelden te vinden.

En laten we dan nog niet vergeten dat "het syteem" mensen eigenlijk niet aanmoedigd om te gaan werken. Als je 900 euro dop krijgt, of 900 euro netto verdient door deeltijds te gaan werken, hoe gemotiveerd ben je dan? En hier wordt dan (deels terecht) heel zwaar op neergekeken. En om welke reden je ook dopt, er komt een heel hard stigma bij kijken. Terwijl als je als zelfstandige of whatever "het maximale uit de wet haalt" dan ben je goed bezig.
                  Last edited by Phate; 23/06/2015, 13:27.

Comment

• Helemaal akkoord hiermee pathéke. Jobs combineren is de boodschap. Voor wat hoort wat. Ik heb tot mijn 30ste geen deftige relatie kunnen uitbouwen, wegens nooit thuis en aan het werk. Dan had ik wel wat opgebouwd en kon ik prioriteiten gaan verleggen. Dat wil men tegenwoordig niet meer, direct leven als Bieber en Cyrus.
                    Ik moet lachen met de mensen die mij niet kennen van vroeger, en nu zeggen "aaah, 2 BMW's? Meneer laat het breed hangen?

Comment

En laten we dan nog niet vergeten dat "het syteem" mensen eigenlijk niet aanmoedigd om te gaan werken. Als je 900 euro dop krijgt, of 900 euro netto verdient door deeltijds te gaan werken, hoe gemotiveerd ben je dan? En hier wordt dan (deels terecht) heel zwaar op neergekeken. En om welke reden je ook dopt, er komt een heel hard stigma bij kijken. Terwijl als je als zelfstandige of whatever "het maximale uit de wet haalt" dan ben je goed bezig.
                      Of misschien een reden temeer om de zeer bescheiden lonen wat op te trekken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        Helemaal akkoord hiermee pathéke. Jobs combineren is de boodschap. Voor wat hoort wat. Ik heb tot mijn 30ste geen deftige relatie kunnen uitbouwen, wegens nooit thuis en aan het werk. Dan had ik wel wat opgebouwd en kon ik prioriteiten gaan verleggen. Dat wil men tegenwoordig niet meer, direct leven als Bieber en Cyrus.
                        Ik moet lachen met de mensen die mij niet kennen van vroeger, en nu zeggen "aaah, 2 BMW's? Meneer laat het breed hangen?
                        Als je verschillende (vooral fysieke) jobs moet combineren om rond te komen, dat houden de meesten simpelweg niet vol zonder gezondheidsproblemen op termijn. En dan vallen ze uiteindelijk ook terug op een uitkering door ziekte ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Als je verschillende (vooral fysieke) jobs moet combineren om rond te komen, dat houden de meesten simpelweg niet vol zonder gezondheidsproblemen op termijn. En dan vallen ze uiteindelijk ook terug op een uitkering.
                          Hmmm je brengt mij op ideeën

Comment

• ik ben niet tegen bedrijfswagens wel tegen hoe ze gebruikt worden !
                            wel vind ik dat berdrijfswagens wel fundamenteel oneerlijk is ten op zichte van mensen die deze niet krijgen want er moet minder belastingen om betaald worden! ( of ze moeten dit in alle sectoren geven bijvoorbeeld ook in de zorgsector ... ) , waarom geven ze niet elke verpleegkundige ook een bedrijfswagen... )

- als je dan toch bedrijfswagen zou houden vind ik dat je deze alleen voor naar het werk te rijden zou mogen gebruiken ( BEDRIJFSwagen ) , en dit kan perfect opgelost worden door in elke wagen een black box te instaleren ! wanneer je dan bijvoorbeeld in de weekends hiermee wel rijden dat je dan een vergoeding per kilometer moet betalen ( vb 20 cent per kilometer) en schaf dus het voordeel alle aard af!! ( zullen er in het weekend misschien ook direct wat minder files zijn )

- beperk ook het bedrag dat er kan afgetrokken worden om een wagen aan te schaffen! vb tot maximum 20000 euro fiscaal aftrekbaar voor bedrijven ( hiervoor het je al een mooie kia/hyundai )

en dan nog iets over rekening rijden! , dit kunnen ze nu toch ook al perfect doen aan de pomp ( maak de diesel en benzine duurder = rekening rijden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                              wel vind ik dat berdrijfswagens wel fundamenteel oneerlijk is ten op zichte van mensen die deze niet krijgen want er moet minder belastingen om betaald worden! ( of ze moeten dit in alle sectoren geven bijvoorbeeld ook in de zorgsector ... ) , waarom geven ze niet elke verpleegkundige ook een bedrijfswagen... )
                              Tijd om af te stappen van het idee dat een bedrijfswagen een gratis cadeau is. Ik ga niet ontkennen dat het een interessant voordeel is, maar het is gewoon een deel van het loonpakket. Ik kan zo mijn bedrijfswagen inruilen voor meer bruto loon (al dan niet bij dezelfde werkgever).
                              Waarom ze het niet in elke sector geven? Geen idee, vraag het eens aan je baas.
                              Ps. http://www.vacature.com/artikel/bedr...erpleegkundige

Comment

• en zou het al niet voldoende zijn dat je deze wagen alleen mag gebruiken als woon - werkverkeer?? zou toch ook al een mooi extra legaal voordeel zijn! en wat vind je van het systeem zoals ik zeg met bijvoorbeeld een black box in de wagen... ?

Comment

• ps het probleem in de zorg is dat er geen centen zijn voor deze extra legale voordelen... ( we moeten nu al met minder mensen evenveel werk doen, ik werk in een rusthuis )

Comment

en zou het al niet voldoende zijn dat je deze wagen alleen mag gebruiken als woon - werkverkeer?? zou toch ook al een mooi extra legaal voordeel zijn! en wat vind je van het systeem zoals ik zeg met bijvoorbeeld een black box in de wagen... ?
                                    privacy-adepten staan al op hun achterste poten als ze dit lezen (blackbox)

Comment

• je kan het natuurlijk ook zo regelen dat je tot 1.5 uur voor je werk en 1.5 uur na je werk mee mag rijden! ( dan zal je wel thuis geraken zeker ? )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Of misschien een reden temeer om de zeer bescheiden lonen wat op te trekken?
                                        Idd, in combinatie met een belastingverlaging op arbeid.

Comment

en zou het al niet voldoende zijn dat je deze wagen alleen mag gebruiken als woon - werkverkeer?? zou toch ook al een mooi extra legaal voordeel zijn! en wat vind je van het systeem zoals ik zeg met bijvoorbeeld een black box in de wagen... ?
                                          Alleen voor woon-werk verkeer zou pure verspilling zijn. Wat moet ik dan in het weekend? Zelf nog een auto kopen?
                                          Voor nog een extra controle systeem ben ik niet echt te vinden. Ik vrees dat het meer zal kosten dan het opbrengt.

Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                          ps het probleem in de zorg is dat er geen centen zijn voor deze extra legale voordelen... ( we moeten nu al met minder mensen evenveel werk doen, ik werk in een rusthuis )
                                          Hoe geen centen? De lagere lasten werken zowel voor werkgever als werknemer. Bij ons is het zo dat je kan kiezen of je al dan niet een bedrijfswagen neemt (in ruil voor brutoloon natuurlijk). Ik kan je verzekeren dat het bedrijf maar al te graag heeft dat je voor de bedrijfswagen kiest.

Comment

Working...
                                          X