Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Ik werk voor het eerst in mijn carrière in een bedrijf met veel laaggeschoolde arbeiders en bedienden, ik moet zeggen dat ik nu wel begrijp hoe je gedemotiveerd kan geraken. Dat zijn vaak veeleisende jobs qua uren, fysiek, repetitiviteit, ... Voor weinig geld, als ik dan zie hoe ver wij maar komen met ons "middenklasse" loon ...
    k
    Ik merk hetzelfde bij mensen die bij ons komen soliciteren. Veel vraag naar werk maar weinig aanbod. Met gekende gevolgen : lage tot zeer lage lonen, geen extra's, hoge flexibiliteit vereist, zo veel en lang als ook maar mogelijk op interim- of tijdelijke basis waardoor die mensen moeilijk hun leven kunnen opbouwen/plannen.
    Werkzoekenden hebben het tegenwoordig heel moeilijk.

Comment

• waarom moeten we mensen die totaal geen meerwaarde voor onze maatschappij hebben kunstmatig in leven houden met dop en/of ocmw geld?
      linkse knuffelaars kunnen dan nog altijd kiezen om ze te helpen maar dan is het wel voor eigen rekening
      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        waarom moeten we mensen die totaal geen meerwaarde voor onze maatschappij hebben kunstmatig in leven houden met dop en/of ocmw geld?
        linkse knuffelaars kunnen dan nog altijd kiezen om ze te helpen maar dan is het wel voor eigen rekening
        Definieer eens "meerwaarde".
        Economische meerwaarde vermoed ik?

Comment

waarom moeten we mensen die totaal geen meerwaarde voor onze maatschappij hebben kunstmatig in leven houden met dop en/of ocmw geld?
          Hopelijk blijf jij je ganse leven de grote atletische, gezonde, intellectuele, ondernemende en hard werkende mens, nog het liefst getooid met een weelderige blonde haardos en staalblauwe kijkers. Zo niet ==> deportatie!!

Comment

• typisch links antwoord

Comment

• hor anders reageer je op zoiets dan !?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Definieer eens "meerwaarde".
                Economische meerwaarde vermoed ik?

iemand die bijdrage levert in plaats van enkel lasten. je hoeft het daarom niet zo ver te zoeken.
                uiteindelijk is elke bijdrage een economische meerwaarde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  hor anders reageer je op zoiets dan !?
                  niet, je gewoon vasthouden aan dat links idee en al je geld doneren aan de arme OCMW stakkers

Comment

We zullen uzelf eens quoten als je een ernstige ziekte hebt, misschien kanker ofzo. Zien of je dan nog zo piept.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Roland Duchâtelet is er nochtans een voorstander van, toch niet meteen de domste kloot van de hoop denk ik. Ook verschillende deskundigen hebben eens de berekening gemaakt. En het zou haalbaar en betaalbaar zijn.

http://www.demorgen.be/economie/hoe-...euro-a2244354/
                      "verschillende deskundingen", laat mij één onderzoek zien dat niet politiek gekleurd is, één. Elk onderzoeksbureau dat totnutoe hier onderzoek naar gedaan heeft, heeft banden met links, zeer objectief.. Mensen zo leugens wijsmaken, terwijl de linksen wel moord en brand schreeuwde toen hetzelfde gebeurde bij Uplace.
                      Ten tweede, hoe willen ze het doen: geld halen bij de rijken. Wat als die rijken dan zeggen, salu ? Oei, dan werkt het al niet meer.. We spreken hier over makkelijk 95 miljard euro aan lonen hé! Idem voor de 30 uren week. Allemaal leuk hé, tot het puntje bij paaltje komt en de mensen maar voor hun 30 uren betaald gaan worden, dan is het allemaal de schuld van de bedrijven weer ze. Zie eens hoe dramatisch de verandering was qua uren in Frankrijk?
                      Tenslotte, het is niet omdat iemand die slim is, daarom altijd goede ideeën en ideologie heeft. Er zijn genoeg slimme mensen, die nog geloven in Adam en Eva.

Ik geloof er niks van dat zo iets betaalbaar gaat zijn, iemand gaat het gelach betalen en dat zullen altijd diegene zijn die het hardste werken en het meeste bereikt hebben.
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        We zullen uzelf eens quoten als je een ernstige ziekte hebt, misschien kanker ofzo. Zien of je dan nog zo piept.
                        das volgens mij de ziekenkas en niet het OCMW?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Sorry hier moet ik even op inspringen.
                          Ik ben altijd zéér sportief geweest, heb lang gesport in competitie (en was hier goed in met verschillende overwinningen), ik liep 10 miles zonder voorbereiding enzovoort.
                          Toen ik 18 was, heb ik door een longontsteking een ernstige aandoening gekregen aan m'n longen waardoor ik bijna het leven liet. M'n longcapaciteit was nog niet de helft dan daarvoor. Héél m'n leven werd overhoop gegooid, gedaan met sporten, gedaan met feesten. Ik kon met moeite de trap op gaan. Daarbovenop heb ik littekenweefsel dat dus de kans verhoogt op kanker. Dus echt, laat zo'n quotes voor jezelf.

Houdt deze tekortkoming mij tegen ? NEEN. Ik heb hard beginnen werken aan m'n gezondheid, zware medicatie, licht beginnen sporten om terug die longcapaciteit te verhogen. Weet je hoe confronterend dat allemaal is, zien dat je bijna niks meer kunt als 18 jarige ?? Toch heeft dit mij niet tegengehouden, integendeel, het heeft mij gemotiveerd om nog meer te bereiken omdat het leven zo afgelopen kan zijn. Ik kan nu met trots zeggen dat ik al meer bereikt heb dan meeste van m'n leeftijd en ik ben daar trots op. Ik ben trots op wat ik heb kunnen bereiken ondanks mijn tekortkomingen en ik ben er zeker van dat ik nog meer ga bereiken, ongeacht de tegenslagen die ik nog ga moeten verwerken.
                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

OMG.
                            Ik zal aan mijn 100% invalide vrouw vragen dat ze nu, spoorslags, onder de trein springt. OK voor u?
                            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Niemand die er bij stilstaat dat er naast medische redenen, nog heel wat andere redenen zijn waarom iemand niet of minder kan werken, of zich niet kan opwerken in een bedrijf, of geen diploma kon halen?
                              Ik denk bv. aan intellectuele capaciteiten, België is één van de koplopers op het vlak van psychologische (werk gerelateerde) problemen, thuissituatie,...

Ik vind het altijd grappig als men Duitsland, of de VS aanhaalt als voorbeelden. Je wil niet weten hoeveel sociale miserie daar niet is.
                              Zolang de economie maar draait natuurlijk

Comment

• dusss effe recapituleren.
                                We mogen de bedrijfswagens die worden toegekend aan de assistentes, de receptionisten, of de zoveelste bureauzitter van een of andere "common" job, niet afnemen , want anders valt alles als een kaarthuisje ineen, belanden we allemaal in de goot, ziekenzorg word onbestaande.. en alle psychologische gevallen worden terug gelobtomeerd ?

Of ... waar gaat dit topic nog over eigenlijk !

Comment

De maatschappelijke meerwaarde van een vuilnisman is groot. Die van een bankier is laag. Nochtans verdient de ene weinig, en de andere veel. Is het dat soort van meerwaarde dat je bedoelt? Of heb je 't over de "economische" meerwaarde, en dus over de volledig arbitraire manier waarop wat wel en wat niet in de "economie" zit bepaald wordt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                    Sorry hier moet ik even op inspringen.
                                    Ik ben altijd zéér sportief geweest, heb lang gesport in competitie (en was hier goed in met verschillende overwinningen), ik liep 10 miles zonder voorbereiding enzovoort.
                                    Toen ik 18 was, heb ik door een longontsteking een ernstige aandoening gekregen aan m'n longen waardoor ik bijna het leven liet. M'n longcapaciteit was nog niet de helft dan daarvoor. Héél m'n leven werd overhoop gegooid, gedaan met sporten, gedaan met feesten. Ik kon met moeite de trap op gaan. Daarbovenop heb ik littekenweefsel dat dus de kans verhoogt op kanker. Dus echt, laat zo'n quotes voor jezelf.

Houdt deze tekortkoming mij tegen ? NEEN. Ik heb hard beginnen werken aan m'n gezondheid, zware medicatie, licht beginnen sporten om terug die longcapaciteit te verhogen. Weet je hoe confronterend dat allemaal is, zien dat je bijna niks meer kunt als 18 jarige ?? Toch heeft dit mij niet tegengehouden, integendeel, het heeft mij gemotiveerd om nog meer te bereiken omdat het leven zo afgelopen kan zijn. Ik kan nu met trots zeggen dat ik al meer bereikt heb dan meeste van m'n leeftijd en ik ben daar trots op. Ik ben trots op wat ik heb kunnen bereiken ondanks mijn tekortkomingen en ik ben er zeker van dat ik nog meer ga bereiken, ongeacht de tegenslagen die ik nog ga moeten verwerken.
                                    Ofwel heb je het verkeerd gelezen, ofwel begrijp je het verkeerd. Ik heb een grootmoeder verloren aan kanker, en zeer recent op 2 jaar tijd mijn beide schoonouders (60 en 61j) aan longkanker en darmkanker. Op 6-8 maanden weg. Moet ik wow zeggen op uw trots? Die mensen hebben alles gedaan wat maar kon, tot het absurde toe, maar hebben het niet overleefd. Met wat ik meegemaakt heb, kan ik jou enkel een gelukzak noemen (en natuurlijk ook een doorzetter).
                                    dus zeg mij aub niet wat ik mag schrijven of niet.
                                    Deze mensen verdienen een sociaal, financieel en medisch vangnet in tegenstelling tot wat hier werd beweerd.
                                    En dan begin ik nog niet eens over mijn eigen gezondheid, waar ik, ondanks alles, nog steeds mee werk. Ik vind dat maar normaal, en ben blij dat ik het kan!
                                    Last edited by order66; 13/06/2015, 12:55.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Er word in dit topic weer veel te zwart wit geschreven.
                                      Aan den ene kant worden er de zieken en de echt sociaal behoeftigen bijgesleurd,
                                      en aan de andere kant de totale nul tolerantie.

Der is echt wel een midden he jongens.
                                      Ja er zijn mensen die je niet kan en mag van de sociale zekerheid gooien.
                                      Maar kom he jongens er zijn langs den andere kant wel genoeg uitzuigers die profiteren van de sociale zekerheid. En daar mogen ze gerust eens met de groffe borstel door.
                                      Als je dat niet kan toegeven.. beide partijen. dan loop je met serieuze schellen op je ogen

Hetzelfde met bedrijfswagens.
                                      Er zijn er die die echt nodig hebben voor hun werk.
                                      En er zijn er die dat echt NIET nodig hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                        Er word in dit topic weer veel te zwart wit geschreven.
                                        Aan den ene kant worden er de zieken en de echt sociaal behoeftigen bijgesleurd,
                                        en aan de andere kant de totale nul tolerantie.

Der is echt wel een midden he jongens.
                                        Ja er zijn mensen die je niet kan en mag van de sociale zekerheid gooien.
                                        Maar kom he jongens er zijn langs den andere kant wel genoeg uitzuigers die profiteren van de sociale zekerheid. En daar mogen ze gerust eens met de groffe borstel door.
                                        Als je dat niet kan toegeven.. beide partijen. dan loop je met serieuze schellen op je ogen

Hetzelfde met bedrijfswagens.
                                        Er zijn er die die echt nodig hebben voor hun werk.
                                        En er zijn er die dat echt NIET nodig hebben.
                                        Wel, zijn het niet net die zieken en behoeftigen die het nodig hebben? Natuurlijk moeten de profiteurs er uit, logisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                          Misbruik moet er ALTIJD uit. Dat is gewoon zo.
                                          Maar dan ook wel in beide richtingen natuurlijk. En ik wacht nog steeds op de eerste Belg die een straf krijgt na de financiële malversaties van voor 2008 (Fortis, Dexia enz.). Ik heb nog niemand daarvoor zijn verantwoordelijkheid weten nemen...
                                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Working...
                                          X