Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als je dat vaderschapsverlof zo belangrijk vind (wat ook is) zou dat onbetaald kunnen zijn

maar de excessen zijn er al uit, je krijgt geen 500 euro/maand niet meer om op wereldreis te gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Ahja want zelfstandigen zijn de elite van onze maatschappij en de enigen die meer dan 38u werken. Idd.

Los daarvan, elk het zijne. Ik heb geen problemen met zelfstandigen en hun 1001 aftrekposten. Dan moet ik het zelf maar worden.

By the way het is 10 werkdagen vaderschapsverlof. En als je systemen als 4/5 etc al als verkwisting ziet...

4/5, dat is klootzakkerij, als ge ergens naartoe belt, sorry die is er vandaag niet het is zijn vrij dag in de week etc. Of ge gaat werken of ge blijft thuis. niet half en half. ( en al zeker niet als de overheid daar een stuk in tussenkomt)
      en dat vaderschapsverlof, 3 dagen gelijk vroeger is ook al mer dan genoeg zekers. ik heb ook een kleine s'avond geboren, s'morgens aan het werk, ik weet niet wat ge daar als vent 3 dagen moet doen ,laat staan 10.
      jeugdvakantie, heb ik ook nooit moeten hebben, (ik werkte nochtans voor een baas). al diene shit dat moet allemaal worden betaald hé.

Comment

Ahja want zelfstandigen zijn de elite van onze maatschappij en de enigen die meer dan 38u werken. Idd.

Los daarvan, elk het zijne. Ik heb geen problemen met zelfstandigen en hun 1001 aftrekposten. Dan moet ik het zelf maar worden.

By the way het is 10 werkdagen vaderschapsverlof. En als je systemen als 4/5 etc al als verkwisting ziet...
        Dit.
        En ik weet niet of je het weet, maar er zijn veel mensen die op een andere manier werken dan een zelfstandige. Die laatste werkt iedere centimeter voor eigen zak. Er zijn sectoren waar mensen zich belangeloos en onbezoldigd inzetten voor een hoger doel. Veel uren voor niets dus. Maar dat is hier voor enkelen vreemd, dat kennen ze niet, want eigen zak En een zelfstandige ben ik op mentaal gebied zeker niet jaloers van, want wat sommigen doen blijft toch op een erg klein eilandje ronddraaien, een beperkte leefwereld, veel geld of niet.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Dit.
          En ik weet niet of je het weet, maar er zijn veel mensen die op een andere manier werken dan een zelfstandige. Die laatste werkt iedere centimeter voor eigen zak. Er zijn sectoren waar mensen zich belangeloos en onbezoldigd inzetten voor een hoger doel. Veel uren voor niets dus. Maar dat is hier voor enkelen vreemd, dat kennen ze niet, want eigen zak En een zelfstandige ben ik op mentaal gebied zeker niet jaloers van, want wat sommigen doen blijft toch op een erg klein eilandje ronddraaien, een beperkte leefwereld, veel geld of niet.
          Daar heb je gelijk in, die mensen verplegers, verzorgenden worden veel te weinig betaald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
            4/5, dat is klootzakkerij, als ge ergens naartoe belt, sorry die is er vandaag niet het is zijn vrij dag in de week etc. Of ge gaat werken of ge blijft thuis. niet half en half. ( en al zeker niet als de overheid daar een stuk in tussenkomt)
            en dat vaderschapsverlof, 3 dagen gelijk vroeger is ook al mer dan genoeg zekers. ik heb ook een kleine s'avond geboren, s'morgens aan het werk, ik weet niet wat ge daar als vent 3 dagen moet doen ,laat staan 10.
            jeugdvakantie, heb ik ook nooit moeten hebben, (ik werkte nochtans voor een baas). al diene shit dat moet allemaal worden betaald hé.
            Ik haat het ook hoor al die zelfstandigen met sluitingsdagen op dinsdag, of op woensdag of op donderdag. Altijd miserie als je voor een gesloten deur staat.

Als een vrouw met 2 kinderen beslist om 1 of 2 dagen per week thuis te blijven om voor haar gezin te zorgen, waardoor de kinderen eens 2 dagen niet naar de opvang moeten, dan vind ik dat zoiets moet kunnen. Ook dat die persoon een bepaald bedrag van de RVA moet krijgen om dat loonverlies deels te compenseren (maak je niet druk, het is geen hoog bedrag). Loopbaanonderbreking om een jaar op reis te gaan, daarin geef ik je gelijk, zoiets is waanzin. Maar wel om voor zieke familieleden te zorgen.

Het is niet omdat JIJ vader wordt en de dag nadien weer werkt (omdat zelfstandigen geen vaderschapsverlof hebben), dat iedereen dat maar moet doen. Een zelfstandige vrouw die een kind baart, heeft idd minder lang moederschapsrust en een lager bedrag waardoor die ook veel sneller terug aan het werk (moeten) gaan. Moesten zij dezelfde voorwaarden als in de privé krijgen, dan zou je zien dat zij dat ook meer zouden doen. Net als de vaders.

Comment

Ik haat het ook hoor al die zelfstandigen met sluitingsdagen op dinsdag, of op woensdag of op donderdag. Altijd miserie als je voor een gesloten deur staat.

Geef ik honderd procent gelijk in waarom verplicht door de wet sluitingsdagen? Leg dat niet aan banden en laat iedereen doen.

Als een vrouw met 2 kinderen beslist om 1 of 2 dagen per week thuis te blijven om voor haar gezin te zorgen, waardoor de kinderen eens 2 dagen niet naar de opvang moeten, dan vind ik dat zoiets moet kunnen. Ook dat die persoon een bepaald bedrag van de RVA moet krijgen om dat loonverlies deels te compenseren (maak je niet druk, het is geen hoog bedrag). Loopbaanonderbreking om een jaar op reis te gaan, daarin geef ik je gelijk, zoiets is waanzin. Maar wel om voor zieke familieleden te zorgen.

Ik had het over mannen , voor vrouwen ben ik ook akkoord , vind ik dat ze dit zelfs nog meer zouden moeten aanmoedigen. Maar voor mannen totaal overbodig. De vrouw koopt kinderen , de man moet voor brood op de plank zorgen. Dus terug akkoord met u😉

Het is niet omdat JIJ vader wordt en de dag nadien weer werkt (omdat zelfstandigen geen vaderschapsverlof hebben), dat iedereen dat maar moet doen. Een zelfstandige vrouw die een kind baart, heeft idd minder lang moederschapsrust en een lager bedrag waardoor die ook veel sneller terug aan het werk (moeten) gaan. Moesten zij dezelfde voorwaarden als in de privé krijgen, dan zou je zien dat zij dat ook meer zouden doen. Net als de vaders.

Opnieuw voor vrouwen oké, maar voor mannen? Als ze dat persee willen dat ze dan van hun 21 dagen verlof gebruiken hè. Het is toch niet omdat jij een kind maakt dat uw baas u daar een week moet voor betalen toch? Nog de gemeenschap😔
              Ik had nu mijn kind toen ik zelfstandig was, maar ik ben redelijk zeker moest ik nog voor mijn baas hebben gewerkt dat ik die 10 dagen niet zou genomen hebben. Dit staat los van het zelfstandig zijn of het financiële , gewoon omdat ik dat ongepast vind ten opzichte van de gemeenschap en werkgever.

Ik heb zelf een werknemer die ze niet moest hebben de 2 dag stond hij terug op z'n werk. Hij zij ik weet niet wat ik daar nog kan doen😄

Comment

Opnieuw voor vrouwen oké, maar voor mannen? Als ze dat persee willen dat ze dan van hun 21 dagen verlof gebruiken hè. Het is toch niet omdat jij een kind maakt dat uw baas u daar een week moet voor betalen toch? Nog de gemeenschap
                Ik had nu mijn kind toen ik zelfstandig was, maar ik ben redelijk zeker moest ik nog voor mijn baas hebben gewerkt dat ik die 10 dagen niet zou genomen hebben. Dit staat los van het zelfstandig zijn of het financiële , gewoon omdat ik dat ongepast vind ten opzichte van de gemeenschap en werkgever.

Ik heb zelf een werknemer die ze niet moest hebben de 2 dag stond hij terug op z'n werk. Hij zij ik weet niet wat ik daar nog kan doen

Dat is dan strikt persoonlijk. En een onderscheid maken tussen mannen of vrouwen is belachelijk, sommige vrouwen zijn er zo erg aan toe dat ze de hulp van de man nodig hebben, anderen niet en hebben geluk.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Dat is dan strikt persoonlijk. En een onderscheid maken tussen mannen of vrouwen is belachelijk, sommige vrouwen zijn er zo erg aan toe dat ze de hulp van de man nodig hebben, anderen niet en hebben geluk.
                  Die kleine komt er nog altijd bij een vrouw uit en niet bij een man.
                  Voor de rest gaan we er toch niet overeenkomen dus ik denk dat het nutteloos is om hier verder over te discussiëren 😉

Comment

Opnieuw voor vrouwen oké, maar voor mannen? Als ze dat persee willen dat ze dan van hun 21 dagen verlof gebruiken hè. Het is toch niet omdat jij een kind maakt dat uw baas u daar een week moet voor betalen toch? Nog de gemeenschap😔

Ik heb zelf een werknemer die ze niet moest hebben de 2 dag stond hij terug op z'n werk. Hij zij ik weet niet wat ik daar nog kan doen😄
                    Manman wat een larie kunt gij verkopen!
                    Ben 4 maanden geleden vader geworden en was blij dat ik die dagen gekregen heb. Na een bevalling van donderdagmiddag die pas zaterdagochtend eindigde in een dringende keizersnede is ene normale vader content dat zijn dochter en vrouw er nog zijn. En dat die vrouw dan de eerste 14 dagen niks kan of mag doen vergeet ge tussendoor ook maar even. Of gaat ge dan bij uwe papa en mama jammeren komt mij eens helpen.
                    Gaat ge dan die gelijktrekking van het pensioen en kindergeld ook principieel weigeren later?
                    Maar ik heb in uw ogen waarschijnlijk 10 dagen relaxed in het zonneke gelegen.
                    Blij dat mijne baas me nog gebeld heeft om me proficiat te wensen en te informeren hoe vrouw en kind het stelden. Zie ik u nu ook al niet doen als baas want drukdruk doordat die pipo's thuis blijven.
                    Das nu mijn persoonlijke mening hierover.

Comment

Die kleine komt er nog altijd bij een vrouw uit en niet bij een man.
                      Voor de rest gaan we er toch niet overeenkomen dus ik denk dat het nutteloos is om hier verder over te discussiëren 
                      Ik ben mijn vrouw bijna kwijt geweest bij de geboorte van mijn eerste, die was 2 weken bedlegerig, dus ik stel voor dat we er idd niet meer over discussiëren.

Comment

• Ik vind het triestig om te zien hoe graag BARTVDS mensen ziet creperen in onze maatschappij. Dat is toch niet meer van deze tijd? Zeker aangezien het niet volledig uitpersen van mensen op momenten, op lange termijn juist minder kost aan de maatschappij.

Comment

Het is niet omdat iemand een kind maakt dat een baas daarvoor moet betalen? Toch een rare redenering. Je betaalt namelijk de kinderbijslag mede door je patronale bijdragen.

Het is niet meer de tijd van Daens waar mensen van 's morgens tot' s avonds 6 op 7 voor de baas moeten werken. Alle respect dat jij als zelfstandige zoveel tijd en energie in je werk stopt, maar in principe brengt extra tijd ook extra geld voor je op. Een bediende met maandloon die 50u ipv 38 werkt, doet die extra uren voor de werkgever z'n winst.

Dat jouw werknemer na 2 dagen al terug staat, betekent niet dat zoiets geldt voor alle andere werknemers.

Comment

• Maar dat is wel boven onze stand leven

Comment

• terug een beetje on topic:

Groen hun standpunt is wel triestig vond ik.
                              Het budget dat zij willen geven is zodat je net toekomt om woon-werk te doen met het OV... Maar al die personen die dus een auto nodig hebben omdat het OV niet performant genoeg is, laten ze dan weer schieten. "want nu zijn er ook mensen die geen auto hebben en er geraken" en "ja dan moet je maar wat dichter bij je werk gaan wonen".
                              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                terug een beetje on topic:

Groen hun standpunt is wel triestig vond ik.
                                Het budget dat zij willen geven is zodat je net toekomt om woon-werk te doen met het OV... Maar al die personen die dus een auto nodig hebben omdat het OV niet performant genoeg is, laten ze dan weer schieten. "want nu zijn er ook mensen die geen auto hebben en er geraken" en "ja dan moet je maar wat dichter bij je werk gaan wonen".
                                Die mannen zijn weer typisch bezig. Ruim 600.000 bedrijfswagens en dan gaan ze eens al die mensen in onzekerheid brengen. Wat een onzin.

Iemand met 40k bruto jaarinkomen en golfje zou 10k per jaar extra moeten verdienen om die auto te compenseren.

Ikzelf neem de trein als ik naar Brussel moet (werk is vlakbij station) en die treinen zitten nu al overvol. Als nog maar 10% van de automobilisten morgen de trein neemt, is dat een drama.

Bende onnozelaars.

Comment

• groen moeten ze deporteren naar centraal afrika
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    groen moeten ze deporteren naar centraal afrika
                                    Of Siberië
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Roland Duchâtelet is er nochtans een voorstander van, toch niet meteen de domste kloot van de hoop denk ik. Ook verschillende deskundigen hebben eens de berekening gemaakt. En het zou haalbaar en betaalbaar zijn.

http://www.demorgen.be/economie/hoe-...euro-a2244354/

Dat klinkt natuurlijk wel goed en wie weet in de toekomst mss. als alles geautomatiseerd is er er totaal geen jobs meer zijn. Kunnen we alleen maar van dromen. De mensen die zeggen dat die haalbaar is en berekeningen erbij halen, zijn natuurlijk mensen die dit willen. Degenen die dit niet zien zitten, die maken andere berekeningen. Voor een verkoper van Ford is een Ford de beste auto, voor die van Audi is een Audi dat.

Er zijn 2 proefprojecten geweest. 1 in Afrika en 1 in Canada. En dat werkte daar perfect. MAAR ......... Wat als ge dit systeem toepast op een gans land? Het systeem kan mss wel werken, maar dan de hele wereld ... wat nooit gaat zijn. Want als België dit toepast en de buurlanden niet, dan gaat het ook de verdommenis in. Want er zouden zelfs weinig bedrijven nog investeren in België en waardoor de vraag groter wordt als het aanbod. Dus prijzen stijgen en de mensen gaan dan meer in de buurlanden winkelen.
                                      Dus het is ook niet zomaar zwart/wit dit systeem. Voor een dorpje als proef zal dit werken, maar op grote schaal ziet dat er heel anders uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Dat klinkt natuurlijk wel goed en wie weet in de toekomst mss. als alles geautomatiseerd is er er totaal geen jobs meer zijn. Kunnen we alleen maar van dromen. De mensen die zeggen dat die haalbaar is en berekeningen erbij halen, zijn natuurlijk mensen die dit willen. Degenen die dit niet zien zitten, die maken andere berekeningen. Voor een verkoper van Ford is een Ford de beste auto, voor die van Audi is een Audi dat.

Er zijn 2 proefprojecten geweest. 1 in Afrika en 1 in Canada. En dat werkte daar perfect. MAAR ......... Wat als ge dit systeem toepast op een gans land? Het systeem kan mss wel werken, maar dan de hele wereld ... wat nooit gaat zijn. Want als België dit toepast en de buurlanden niet, dan gaat het ook de verdommenis in. Want er zouden zelfs weinig bedrijven nog investeren in België en waardoor de vraag groter wordt als het aanbod. Dus prijzen stijgen en de mensen gaan dan meer in de buurlanden winkelen.
                                        Dus het is ook niet zomaar zwart/wit dit systeem. Voor een dorpje als proef zal dit werken, maar op grote schaal ziet dat er heel anders uit.

Ik begrijp niet goed waarom bedrijven hier niet meer zouden investeren? Als je enkel mensen in je bedrijf hebt die hun job VOL goesting doen omdat men anders wel iets anders (of niets anders) doet. Als je geen rekening hoeft te houden met barema's of minimumlonen omdat er toch een basisinkomen is. Als je als bedrijf je zieken niet meer moet doorbetalen omdat men toch kan terugvallen op dit basisinkomen. Ook systemen waarbij het bedrijf nog vele maanden of zelfs jaren moet doorbetalen als er een werknemer wordt ontslagen hoeft niet meer behoudt te blijven.

Nu het blijft moeilijk natuurlijk, om specifiek de juiste maatregelen te nemen die ook makkelijk te controleren zijn en kapitaalvlucht niet in de hand werken. Wat natuurlijk moeilijker is als klein land. Maar het is verre van een negatief iets voor bedrijven.

Overigens wel ff inpikken : Duchatelet zijn voorstel is GEEN basisinkomen. Het basisprincipe van een basisinkomen is immers dat je hier (nipt) mee kunt rondkomen zonder aanvullend inkomen. Met 500 euro/maand is dit niet mogelijk en is het gewoon een verdoemen tot armoede voor mensen zonder inkomen. In het huidige systeem krijg je meer dan 500 euro als je moet gaan doppen, een leefloon krijgt, ... met 500 euro kom je nergens. Zeker als er door het BI dan geen aanvullende bronnen meer zijn.
                                        Last edited by Phate; 14/06/2015, 18:42.

Comment

• schaf de loonlasten af, mensen gaan netto meer verdienen, de werkgevers gaan pakken minder aan loon moeten betalen en door de extreem lage nieuwe loonkost ga je heel veel bedrijven plots in belgie zien opstarten.
                                          werk genoeg om ocmw en dopgeld over lange tijd af te schaffen en nieuw systeem van sociale zekerheid enkel voor de mensen die niet meer kunnen werken.
                                          wie dan nog kan maar niet wil werken moet zijn plan maar trekken of verhongeren
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X