Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik vind het bijvoorbeeld altijd straf waarom ze nooit bezig zijn om een petitie voor een wegenvignet voor buitenlanders in te voeren.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
      ik vind het bijvoorbeeld altijd straf waarom ze nooit bezig zijn om een petitie voor een wegenvignet voor buitenlanders in te voeren.
      Lion for president

Comment

ik vind het bijvoorbeeld altijd straf waarom ze nooit bezig zijn om een petitie voor een wegenvignet voor buitenlanders in te voeren.
        Dat zou tenminsten iets opbrengen... .
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Duimpje!

Comment

• Kunnen we dat eens niet starten. Ergens een poll starten of een facebookgroep, die wat laten opvallen in de media en we zijn vertrokken
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Het zou niet lang duren eer je van racisme beschuldigd zou worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                Een welgemeende f*** you aan TS !

Ik heb het al eens gezegd, 1 op de 10 heeft een bedrijfswagen, en de andere 9 zijn er jaloers op.

En de populariteit van de bedrijfswagen ligt vooral aan de hoge loonkosten in België, daar hebben we het op het forum al uitvoerig over gehad.
                Misschien is 9 op 10 voor een gelijkere lastenverlaging voor alle werkenden en is 1 op 10 een egoist die niet van zijn speelgoedje af wil. Stel dat het 3 miljard euro kost of minder belastingopbrengst voor de staat genereerd. Kunnen we die 3 miljard niet beter omzetten in een algemene loonlastenverlaging voor iedereen, zodat alle werkenden meer nettoloon overhouden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                  Misschien is 9 op 10 voor een gelijkere lastenverlaging voor alle werkenden en is 1 op 10 een egoist die niet van zijn speelgoedje af wil. Stel dat het 3 miljard euro kost of minder belastingopbrengst voor de staat genereerd. Kunnen we die 3 miljard niet beter omzetten in een algemene loonlastenverlaging voor iedereen, zodat alle werkenden meer nettoloon overhouden ?
                  Vanuit welke pot worden bedrijfswagens gefinancierd. Is dat de personenbelasting of de vennootschapsbelasting?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Vanuit welke pot worden bedrijfswagens gefinancierd. Is dat de personenbelasting of de vennootschapsbelasting?
                    Als jij minder belasting moet betalen op jouw bedrijfswagen als op jouw opslag, van wie komt dat geld dan ?

Comment

• Van de belastingsbetaler... Iedereen financiert een stukje van de firmawagen. Ik weet niet wie het ooit in zijn hoofd heeft gekregen om net op wagens een voordeel te verschaffen. Doe dit dan met zaken zoals ecocheques of zo en voor iedereen, waarmee ze een electrische fiets kunnen kopen of hun huis mee kunnen isoleren. Dat brengt hun twee keer op, eerste keer door het belastingsvoordeel, tweede keer op het geld dat ze uitsparen op hun energierekening (en zelfs een derde keer als het combineerbaar is met premies). Alternatieven genoeg die ecologische verantwoord zijn en vooral de verzadiging van onze wegen tegengaan. Nu kosten die files alleen maar geld en ze zijn dan nog eens zeer slecht voor het milieu. Als men de nadruk legt op andere zaken en men kan hierdoor de files beperken komt er gegarandeerd budget vrij voor andere zaken waar we beter van worden. Die files kosten de bedrijven ook enorm veel geld. Ik kan maar niet begrijpen dat men nog nooit op het idee kwam om bedrijven te verplichten een vervoersplan uit te stippelen (en hiervoor fiscaal te belonen). En dan moeten die met de firmawagen ook niet komen jammeren, ze geraken op die manier ook dagelijks op hun werk.

Comment

• De Oeso berekende een tijd geleden dat er jaarlijks maar liefst 4,1 miljard Euro steun aan de bedrijfswagens wordt gegeven in België. Dat zijn argumenten die niet zomaar met een simpel 'je bent gewoon jaloers' van tafel kunnen worden geveegd hoe jammer de gebruikers van een bedrijfswagen dit ook vinden. België is hiervoor ook op de vingers getikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk Berichten
                          Hemaal mee eens! Ik heb de petitie gisterenavond ondertekend en vooraleer er hier geroepen wordt “alweer een jaloerse tik” weet dan dat er hier sedert verleden week een nieuwe lease op de oprit staat en dat dit ons gezin (en mij dus ook!) financieël ten zeerste ten goede komt.
                          We werken beiden op hetzelfde bedrijf zij in een hoge functie en dus met leaswagen en ik een stapje lager en dus zonder dat voordeel. Haar loon incl. allerlei voordelen is zowat het dubbele van het mijne en ik ben al verre van slecht betaald . Dus we doen beiden ook de zelfde verplaatsing (werken in ander stelsel en kunnen dus niet samen rijden!). Ik doe dit met een privéwagen, zij dus met de firmawagen (en zij moet niet voor haar job de baan op!). Door de gunstige belastingsregeling i.v.m. firmawagens kost haar dat veel minder geld als het mij kost. En vergeet maar dat haar job ongetwijfeld meer verantwoordelijkheid meebrengt of zwaarder is want dat is nauwelijks het geval. Kost een brood ook niet voor iedereen hetzelfde of anders gezegd is niet ieder mens in beginsel gelijk? Is het normaal dat ik voor mijn woon/werk verplaatsing zowat bijna het dubbele betaal als iemand met een firmawagen? Roepen een deel van jullie niet moord en brand omdat jullie de zonnepanelen van de buur mee moeten subsidiëren maar rijden dan zelf wel rond met een firmawagen die misschien onrechtstreeks deels betaald is door die buur of door Jan en alleman? Ja, ook mijn vriendin deelt deze mening en vind dat een firmawagen er enkel maar zou moeten zijn voor die werknemers die de baan op moeten voor hun job. En ja als mijn baas me morgen een firmawagen zou aanbieden zou ik het zeker overwegen en ik wil zeker niet heiliger zijn als de paus, maar dat staat niet in de weg om het systeem waarin de ene bevoordeelt wordt t.o.v. een andere niet correct te vinden. Je geeft het aan iedere werknemer of aan niemand want dit werkt klasseongelijkheid enkel maar in de hand.
                          Punt is dat het meestal de beste verdieners zijn die ook nog eens het meeste voordelen allerlei (firmawagens, maaltijdcheques, resultaatgebonden bonussen, enz…) genieten, dat net daardoor de kloof tussen laag en hoog (en ik schrijf hier bewust niet arm en rijk) steeds verder uit elkaar groeit. Als je dit durft aankaarten dan wordt je al snel als jaloers omschreven maar zouden we dit niet beter omschrijven als “gerechtvaardigde verontwaardiging”.
                          Last edited by V-zesserke; 03/12/2014, 09:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                            Ik heb de petitie gisterenavond ondertekend en vooraleer er hier geroepen wordt “alweer een jaloerse tik” weet dan dat er hier sedert verleden week een nieuwe lease op de oprit staat en dat dit ons gezin (en mij dus ook!) financieël ten zeerste ten goede komt.
                            We werken beiden op hetzelfde bedrijf zij in een hoge functie en dus met leaswagen en ik een stapje lager en dus zonder dat voordeel. Haar loon incl. allerlei voordelen is zowat het dubbele van het mijne en ik ben al verre van slecht betaald . Dus we doen beiden ook de zelfde verplaatsing (werken in ander stelsel en kunnen dus niet samen rijden!). Ik doe dit met een privéwagen, zij dus met de firmawagen (en zij moet niet voor haar job de baan op!). Door de gunstige belastingsregeling i.v.m. firmawagens kost haar dat veel minder geld als het mij kost. En vergeet maar dat haar job ongetwijfeld meer verantwoordelijkheid meebrengt of zwaarder is want dat is nauwelijks het geval. Kost een brood ook niet voor iedereen hetzelfde of anders gezegd is niet ieder mens in beginsel gelijk? Is het normaal dat ik voor mijn woon/werk verplaatsing zowat bijna het dubbele betaal als iemand met een firmawagen? Roepen een deel van jullie niet moord en brand omdat jullie de zonnepanelen van de buur mee moeten subsidiëren maar rijden dan zelf wel rond met een firmawagen die misschien onrechtstreeks deels betaald is door die buur of door Jan en alleman? Ja, ook mijn vriendin deelt deze mening en vind dat een firmawagen er enkel maar zou moeten zijn voor die werknemers die de baan op moeten voor hun job. En ja als mijn baas me morgen een firmawagen zou aanbieden zou ik het zeker overwegen en ik wil zeker niet heiliger zijn als de paus, maar dat staat niet in de weg om het systeem waarin de ene bevoordeelt wordt t.o.v. een andere niet correct te vinden.
                            Punt is dat het meestal de beste verdieners zijn die ook nog eens het meeste voordelen allerlei (firmawagens, maaltijdcheques, resultaatgebonden bonussen, enz…) genieten, dat net daardoor de kloof tussen laag en hoog (en ik schrijf hier bewust niet arm en rijk) steeds verder uit elkaar groeit. Als je dit durft aankaarten dan wordt je al snel als jaloers omschreven maar zouden we dit niet beter omschrijven als “gerechtvaardigde verontwaardiging”.

Da's nu eens de nagel op de kop,ik zou het niet beter kunnen verwoorden!

Comment

• De maatschappij betaald wel niet voor die bedrijfswagen hé. De onderneming betaald die bedrijfswagen (en de werknemer betaald belasting (VAA) voor de gunst van het mogen gebruiken van een bedrijfswagen), inclusief BTW, taxen, brandstof, verzekering en etc... . Waar haal je het vandaan dat dit gesubsidieerd wordt. Ik heb in heel mijn leven in nog geen enkel vennootschap een euro subsidie zien binnenkomen voor 't wagenpark? Wat voor een kromme redenering is me dat nu.

Maaltijdcheques is een pseudo-economie in 't leven geroepen door de politiek die de ondernemingen en maatschappij geld kost.

Echt mannekes denk eens na over wat je zegt. Een fiscaal voordeel = je betaald iets minder. Dat is niet gelijk aan je ontvangt geld van de staat (subsidie) - dat is helemaal iets anders hé!
                              Last edited by Alfa-Beemer; 03/12/2014, 10:04.

Comment

En ja als mijn baas me morgen een firmawagen zou aanbieden zou ik het zeker overwegen en ik wil zeker niet heiliger zijn als de paus, maar dat staat niet in de weg om het systeem waarin de ene bevoordeelt wordt t.o.v. een andere niet correct te vinden.
                                Proficiat, u omschrijft het perfect.

Ik ben er tegen maar ik doe toch lekker mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  De maatschappij betaald wel niet voor die bedrijfswagen hé. De onderneming betaald die bedrijfswagen (en de werknemer betaald belasting (VAA) voor de gunst van het mogen gebruiken van een bedrijfswagen), inclusief BTW, taxen, brandstof, verzekering en etc... . Waar haal je het vandaan dat dit gesubsidieerd wordt. Ik heb in heel mijn leven in nog geen enkel vennootschap een euro subsidie zien binnenkomen voor 't wagenpark? Wat voor een kromme redenering is me dat nu.

Maaltijdcheques is een pseudo-economie in 't leven geroepen door de politiek die de ondernemingen en maatschappij geld kost.

Echt mannekes denk eens na over wat je zegt. Een fiscaal voordeel = je betaald iets minder. Dat is niet gelijk aan je ontvangt geld van de staat (subsidie) - dat is helemaal iets anders hé!
                                  De onderneming bespaart veel meer belasting door de bedrijfswagen dan dat de werknemer betaalt in VAA. Het zijn dan geen euro's die binnenkomen in de onderneming, het zijn er minder die buitengaan, wat op hetzelfde neerkomt (en dus ook minder belastinginkomsten van de staat). Zo simpel als 1+1=2.

Zelfde als met zonnepanelen: je krijgt er geen geld voor, maar je betaalt er minder belastingen door, komt op hetzelfde neer, uiteindelijk is het dus wel een subsidie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    De onderneming bespaart veel meer belasting door de bedrijfswagen dan dat de werknemer betaalt in VAA. Het zijn dan geen euro's die binnenkomen in de onderneming, het zijn er minder die buitengaan, wat op hetzelfde neerkomt (en dus ook minder belastinginkomsten van de staat). Zo simpel als 1+1=2.

Zelfde als met zonnepanelen: je krijgt er geen geld voor, maar je betaalt er minder belastingen door, komt op hetzelfde neer, uiteindelijk is het dus wel een subsidie.
                                    U bent appelen met peren aan 't vergelijken. Uw stelling raakt kant noch wal!

Comment

Hemaal mee eens! Ik heb de petitie gisterenavond ondertekend en vooraleer er hier geroepen wordt “alweer een jaloerse tik” weet dan dat er hier sedert verleden week een nieuwe lease op de oprit staat en dat dit ons gezin (en mij dus ook!) financieël ten zeerste ten goede komt.
                                      We werken beiden op hetzelfde bedrijf zij in een hoge functie en dus met leaswagen en ik een stapje lager en dus zonder dat voordeel. Haar loon incl. allerlei voordelen is zowat het dubbele van het mijne en ik ben al verre van slecht betaald . Dus we doen beiden ook de zelfde verplaatsing (werken in ander stelsel en kunnen dus niet samen rijden!). Ik doe dit met een privéwagen, zij dus met de firmawagen (en zij moet niet voor haar job de baan op!). Door de gunstige belastingsregeling i.v.m. firmawagens kost haar dat veel minder geld als het mij kost. En vergeet maar dat haar job ongetwijfeld meer verantwoordelijkheid meebrengt of zwaarder is want dat is nauwelijks het geval. Kost een brood ook niet voor iedereen hetzelfde of anders gezegd is niet ieder mens in beginsel gelijk? Is het normaal dat ik voor mijn woon/werk verplaatsing zowat bijna het dubbele betaal als iemand met een firmawagen? Roepen een deel van jullie niet moord en brand omdat jullie de zonnepanelen van de buur mee moeten subsidiëren maar rijden dan zelf wel rond met een firmawagen die misschien onrechtstreeks deels betaald is door die buur of door Jan en alleman? Ja, ook mijn vriendin deelt deze mening en vind dat een firmawagen er enkel maar zou moeten zijn voor die werknemers die de baan op moeten voor hun job. En ja als mijn baas me morgen een firmawagen zou aanbieden zou ik het zeker overwegen en ik wil zeker niet heiliger zijn als de paus, maar dat staat niet in de weg om het systeem waarin de ene bevoordeelt wordt t.o.v. een andere niet correct te vinden. Je geeft het aan iedere werknemer of aan niemand want dit werkt klasseongelijkheid enkel maar in de hand.
                                      Toch jaloers dus, maar dan op de eigen madam....
                                      Niks belet uw madam om die auto te weigeren hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Belastingsvermindering is niet gelijk aan subsidie. Dat zijn twee totaal andere begrippen.

Comment

Working...
                                        X