Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    puntensysteem in Polen: als ge gans de dagen met Poolse platen in België gaat ge daar niet veel last van hebben...
    Vrees dat je juist wel op je tellen moet passen.

Toch straf, hier het systeem veroordelen, maar dan wel in Polen naar een oplossing gaan zoeken terwijl ze daar nog vele malen strenger controleren dan hier. Feitelijk mag je van geluk spreken dat jullie daar niet geboren zijn en opgegroeid. Zou anders voor jullie rijbewijs toch een beetje vrezen denk ik. Of zou je dan administratief alles in België komen regelen...

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    toch raar dat zovelen voor trajectcontrole zijn, zelf als je nooit te snel rijdt, precies alsof het leuk is om continu op je teller te letten, want meesten rijden toch allemaal ong. 120...
    Het is TC of nog meer stilstaan. Bollen doe je dan nog wel...
    Zou niet weten waarom je op je teller moet letten, CC neemt het van je over en, je hebt ogen gekregen voor iets.

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    De Wever in een Porsche en het land staat op z'n kop... (en dat was al voor iemand had gezien dat er 2 versch. nummerplaten op zaten)

nu die incorrecte nummerplaten vind k ook wel straf eigenlijk die Porsche is ingeschreven op de nummerplaat-code vooraan of nummerplaat-code achteraan? bewust vervalst of niet?
    Dat zou ik ook wel eens willen weten hoe dit verder moet.
    Wat een heisa omdat dit BDW is. Laten we stellen dat BDW "verkeerde vrienden" heeft.
    Denk toch dat we onze diensten eens moeten gaan aanbieden...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      In Frankrijk kun je via een tussenpersoon (advocaat) een firma in Letland laten oprichten waar je auto op ingeschreven wordt. Jij bent dan zogezegd werknemer van die firma. Perfect legaal...
      Niks nieuws onder de zon.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Niks nieuws onder de zon.
        Inderdaad, is enkele jaren terug op de Franse tv geweest.
        Ze hebben dan ook iets aan de wet verandert dacht ik.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

In Frankrijk kun je via een tussenpersoon (advocaat) een firma in Letland laten oprichten waar je auto op ingeschreven wordt. Jij bent dan zogezegd werknemer van die firma. Perfect legaal...

Schitterend
          Maar 5000€ is wel een hoop geld. Moet een stuk goedkoper kunnen als je zelf naar daar gaat en direct met diene Sergej zaken doet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Wat dan?
            Ik ken er nog die legitiem met een wagen van hun buitenlandse werkgever rijden, ze kunnen dat toch niet verbieden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Wat dan?
              Ik ken er nog die legitiem met een wagen van hun buitenlandse werkgever rijden, ze kunnen dat toch niet verbieden?
              Zou niet weten wat.
              Het is ook al een tijd geleden.
              Nep firma's zijn ook verboden hé.
              Ze zullen er wel wat op gevonden hebben.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Klopt.
                Waarschijnlijk wel. Dat duurt gewoonlijk altijd net zo lang tot er te veel van geprofiteerd wordt. En dan passen ze de wetten wat aan, probleem (tijdelijk) opgelost.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Wat dan?
                  Neen uiteraard niet. Ik ken ook zo iemand. Rijdt met een BMW-6 model.
                  Staat op Luxemburgse platen, werkt bij een Nederlands bedrijf met een zetel in Monaco en woont zelf net over de Belgische grens in Nederland. Hij zelf is een ex-Joegoslaaf. Toffe en sympathieke man.
                  Houdt zich in Nederland niet altijd aan de verkeersregels maar hier in België kijkt hij wel uit, volgens zijn eigen zeggen.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

• Geldt er niet het principe dat als je x dagen in België woont en werkt, dat je voertuig hier inschreven moet zijn? Principe is toch niet helemaal legaal...

Bovendien hoe regel je dit fiscaal indien je Belgische vennootschap in België het voertuig aankoopt (in geval van een firmawagen dus)? Wordt dit dan verkocht aan de Letse firma? Waar haalt die zijn inkomsten om die over te kopen? Wat met VAA, BIV etc? Lijkt me toch minder evident dan de video laat blijken...

Wat bij het veranderen van voertuig? Weer 5000 EUR dan?

In Frankrijk kun je ook mensen vinden (via internet en zoekertjes) die nog al hun punten hebben op hun rijbewijs en die dat dan op zich nemen tegen betaling. Dacht iets rond de 100-200 EUR per punt... Denk dat dit dan toch goedkoper uitkomt dan 5K te betalen zoals op de video...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Nu ja, mij niet gelaten hoor, zolang de recidiverende verkeerszotten er maar uit gehaald worden, op welke manier dan ook.
                      +1
                      Zou het niet beter kunnen schrijven.

Comment

Vrees dat je juist wel op je tellen moet passen.

Toch straf, hier het systeem veroordelen, maar dan wel in Polen naar een oplossing gaan zoeken terwijl ze daar nog vele malen strenger controleren dan hier. Feitelijk mag je van geluk spreken dat jullie daar niet geboren zijn en opgegroeid. Zou anders voor jullie rijbewijs toch een beetje vrezen denk ik. Of zou je dan administratief alles in België komen regelen...

Het is TC of nog meer stilstaan. Bollen doe je dan nog wel...
                        Zou niet weten waarom je op je teller moet letten, CC neemt het van je over en, je hebt ogen gekregen voor iets.
                        zo'n aanval man
                        ik was gewoon bezig over feit dat je van nadeel Pools PUNTENrijbewijs niet veel moet aantrekken als je daar niet rijdt

had al gezegd dat ik het zelf niet zou overwegen
                        (ja zelf als het volledig legaal zou zijn)

maar mensen die naar alternatieven zoeken kan ik wel verstaan ja,

rijbewijs met punten? creëert volgens mij vooral veel stress...
                        3 maanden rijbewijs kwijt om een paar keer te snel te rijden? als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk te behouden...

CC vind ik echt niet handig als er veel verkeer is, zou zelf kunnen dat het gevaarlijker is,

als ze minder files willen moeten ze max.snelheid verlagen (al dan niet tijdens piekuren)

Comment

• Benjamin Franklin — 'Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.'

Comment

Of je maakt daar een verhuur bedrijfje en je verhuurt je auto elke 6 maand aan u zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                              Geldt er niet het principe dat als je x dagen in België woont en werkt, dat je voertuig hier inschreven moet zijn? Principe is toch niet helemaal legaal...
                              Daar bestaan uitzonderingen op, bijvoorbeeld in het geval van een buitenlandse werkgever:

het voertuig dat een natuurlijke persoon gebruikt in de uitoefening van zijn beroep en in bijkomende orde voor privé-doeleinden, en dat door een buitenlandse werkgever of opdrachtgever aan deze persoon wordt ter beschikking gesteld; een kopie van de arbeidsovereenkomst of opdracht dient zich aan boord van het voertuig te bevinden, evenals een door de buitenlandse werkgever of opdrachtgever opgesteld document waaruit blijkt dat laatstgenoemde het voertuig heeft ter beschikking gesteld van die persoon;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                rijbewijs met punten? creëert volgens mij vooral veel stress...
                                3 maanden rijbewijs kwijt om een paar keer te snel te rijden? als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk te behouden...
                                Welke stress? De stress van niet meer onvoorzichtig of te snel te kunnen rijden?
                                Als je je rijbewijs voor je werk nodig hebt een reden te meer om het niet (meer) te doen.
                                Zo snel mogelijk invoeren die handel, omzeilbaar of niet, nu krijg ik stress van al die wegpiraten die er rondrijden.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Eén van de redenen waarom vele Polen nog steeds met CB-antennes rondrijden. Denk dat P13 deze had vergeten te plaatsen op zijn voertuig.
                                  Is mij ook opgevallen? Waarvoor dienen die CB antennes exact?
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

Comment

Geldt er niet het principe dat als je x dagen in België woont en werkt, dat je voertuig hier inschreven moet zijn? Principe is toch niet helemaal legaal...
                                    Als je in Belgie woont (domicilie) moet je voertuig hier ingeschreven zijn. Uitzondering is als het een bedrijfswagen is van een buitenlandse werkgever voor beroepsdoeleinden (een deel prive gebruik mag). Vroeger liet men het niet toe voor bedrijfsleiders omwille van bovenvermelde achterpoortjes, is men vorig jaar op moeten terugkomen omwille van Europa.

Comment

Bovendien hoe regel je dit fiscaal indien je Belgische vennootschap in België het voertuig aankoopt (in geval van een firmawagen dus)? Wordt dit dan verkocht aan de Letse firma? Waar haalt die zijn inkomsten om die over te kopen? Wat met VAA, BIV etc? Lijkt me toch minder evident dan de video laat blijken...

Wat bij het veranderen van voertuig? Weer 5000 EUR dan?

In Frankrijk kun je ook mensen vinden (via internet en zoekertjes) die nog al hun punten hebben op hun rijbewijs en die dat dan op zich nemen tegen betaling. Dacht iets rond de 100-200 EUR per punt... Denk dat dit dan toch goedkoper uitkomt dan 5K te betalen zoals op de video...
                                      volgens mij ook, vriend is zelfstandige en heeft aantal Polen ingeschreven, na 6 maanden allemaal B verzekering + plaat genomen, omdat dit de wet is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                        Is mij ook opgevallen? Waarvoor dienen die CB antennes exact?
                                        om goedkoop met elkaar te kletsen? en zo GSM en/of SMS kosten drukken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Of je maakt daar een verhuur bedrijfje en je verhuurt je auto elke 6 maand aan u zelf.
                                          Is natuurlijk niet zaligmakend/waterdicht.

Als ze u staande houden zal die beste man nog steeds puntjes op zijn rijbewijs krijgen

Vaste camera's en mobiele camera's zonder onderscheppingsploeg ben je wel te slim af op deze manier... Maar voor 5000 euro aan boetegeld kan ik wel vele jaren rijden hoor
                                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                          current : BMW 330D F30

Comment

Working...
                                          X