Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ongevallen worden niet altijd in 't vakje overdreven snelheid geplaatst. Maar het is wel een belangrijke oorzaak van heel veel ongevallen. Ik rij ook dikwijls te snel, zeker met de moto. Maar ik zal zulke dingen nooit met 'plezier' gaan verkondigen. Uw post komt zo over van: "Ik rij te snel en da's oké en ik ben daar fier op, want ik heb de skills om verantwoord te snel te rijden". Dat denken al die andere snelle gasten ook tot dat ze er ene doodmaaien. Nee, zulke dingen, ik durf dat gewoon niet te zeggen.

Ik geef toe dat mijn post verkeer overkwam, ik bedoelde zeker niet dat ik er fier op ben.
    Dat ik het met "plezier" toegeef slaat op het feit dat de meesten zich hier als heilig boontje verklaren en mensen die sneller rijden aan de schandpaal nagelen.
    Voor de rest geilen ze wel op snelle wagens hier, puur hypocrisie.
    En zo ben ik niet.

Ik heb nergens beweerd dat ik de "skills" heb, maar met gezond verstand doe je weinig verkeerd als je 10km/u te snel rijd in zone 70 buiten de spits bv.
    Of 160/170 op een zo goed als verlaten snelweg laat in de avond.

Ik zal NOOIT de "held" uithangen in bebouwde kom of druk verkeer in zone 70/90.
    Ik probeer zo goed als mogelijk alles gezien te hebben, en dan is het nog niet genoeg.
    Je hebt ogen op je achterhoofd nodig.
    Elke ochtend komen voetgangers/fietsers waarvan 70% schoolgaande jeugd links rechts voor en achter je wagen met bijhoordende hoofdtelefoon aangesloten op hun ipod zonder ook maar één moment het verkeer in de gaten te houden.

Zijn dat dan geen gekken?
    Neen. Zal ik de gek maar zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      +1, en ik begrijp ook niet dat zo'n gedrag nog verdedigbaar is, die mannen snappen maar niet dat ze op die manier met een potentieel moordwapen onderweg zijn en durven de verdedigers dan ook nog hypocrieten noemen. Tot de dag dat de schattige dochter of een andere naaste zelf het slachtoffer van zo'n zot wordt. Erg dat sommige mensen eerst zoiets moeten meemaken alvorens het te snappen Een confrontatie met slachtoffers en nabestaanden van de verkeersdoden zou ook nog bij de puntenoverschrijding van dat nieuwe rijbewijs moeten horen.

Tuurlijk, volledig gelijk.
      Ik ben voor zware straffen overdreven snelheid in bebouwde kom.
      Mag voor mij dezelfde 0 tolerantie zijn als voor drank/drugs.

Maar je moet niet alles over dezelfde kam scheren.

Hoe komt het dat kinderen/volwassenen omvergemaaid worden?
      Door een volslagen gek? Dit kan zeker en moet zwaar gestarft worden.
      Maar aan de basis ligt nog altijd goed naar links/rechts kijken, ook voor we een zebrapad oversteken.
      Geef toe, de meeste steken blind over zebrapad of niet.

Zondag is het nog erger. Ik heb niets tegen fietsers, ik fiets zelf met ons molleke.
      Maar de keren ik het anker heb uitgegooid omdat er een tommeke bonen/sven nijs van het éne wegje over straat naar het andere wegje spurt ook met de ipod op ZONDER te kijken kan ik niet meer tellen!
      Om nog maar te zwijgen dat ze zelf voetgangers omverrijden.

Zijn dat geen gekken?
      Tuurlijk niet hé, zal ik het maar weer zijn.

Wagenbestuurder is altijd in fout.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        +1, en ik begrijp ook niet dat zo'n gedrag nog verdedigbaar is, die mannen snappen maar niet dat ze op die manier met een potentieel moordwapen onderweg zijn en durven de verdedigers dan ook nog hypocrieten noemen. Tot de dag dat de schattige dochter of een andere naaste zelf het slachtoffer van zo'n zot wordt. Erg dat sommige mensen eerst zoiets moeten meemaken alvorens het te snappen Een confrontatie met slachtoffers en nabestaanden van de verkeersdoden zou ook nog bij de puntenoverschrijding van dat nieuwe rijbewijs moeten horen.

Dit is echt grappig. Uw +1 tegen Jakkel die net zelf toegeeft over overdreven snelheid, maar zich als heilig boontje uitgeeft...

Ik geef het toe, op de snelweg rij ik zelden 120.
        Maar dit mag precies niet meer gezegd worden hier, zullen we dan allen maar een masker opzetten? En ons uitgeven voor Johannes de doper bv? Om toch maar heilig te zijn?

Triestig, en laf in mijn ogen

Comment

• Wat mij tegen de borst stoot, is het feit dat je zwaarder wordt gestraft dan nu voor dezelfde overtreding. Nu je pinker niet gebruiken is 55 EUR, je betaalt en het is vergeten. Bij het rijbewijs met punten is het betalen + 1 strafpunt dat je nog 3 jaar meedraagt. Je wordt dus zwaarder gestraft voor dezelfde overtreding. Ook het cumulatieve aspect vind ik soms zwaar erover...
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
            Dit is echt grappig. Uw +1 tegen Jakkel die net zelf toegeeft over overdreven snelheid, maar zich als heilig boontje uitgeeft...

Ik geef het toe, op de snelweg rij ik zelden 120.
            Maar dit mag precies niet meer gezegd worden hier, zullen we dan allen maar een masker opzetten? En ons uitgeven voor Johannes de doper bv? Om toch maar heilig te zijn?

Triestig, en laf in mijn ogen
            Niemand is heiliger dan de Paus, ik ook niet. En iedereen mag zijn mening hebben, logisch. Maar het constant verdedigen van zaken die niet meer kunnen in het huidige verkeer gaat ook erover imo. Dus raas maar verder, maar liefst niet in mijn buurt of dat van mijn naasten. En er dan nog fier op zijn, da's pas triestig!
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Begrijpend lezen?
              Nogmaals, ik ben er niet fier op.
              Ik steek het alleen niet onder stoelen of banken.

Begint te begrijpen waarom iedereen dit verzwijgt, je wordt hier behandeld als een gek/ crimineel.
              Ik "raas" niet als een gek in bebouwde kom.
              Heb ik al meermaals heraald maar daar heb je geen oren naar. Voor u ben ik even gek als een dronken bestuurder ondanks wat ik zeg.

Pak het probleem bij de basis aan, laat elke constructeur van wagens en motorfietsen hun producten een vmax van 120 geven,
              Snelheidsbord herkenning invoeren en automatisch zijn snelheid aanpast in zone 30/50/70/90
              Zij maken tenslotte deze moordmachines.

Ook nogmaals, overdreven sneheid in zone 50 NEEN!
              Steek mij maar in het hokje van de gekken, bekropen is echter niet willen inzien dat de zwakke weggebruiker zelf verkeerd bezig is.

Zolang u naasten zich niet als voetganger op de snelweg begeven lopen ze geen gevaar voor mij, zone 50 ook niet daar ik nooit sneller zal rijden.

Maar over 1 ding ben je wel zeker, het feit dat koning auto steeds moet knn stoppen ongeacht hoe voetgangers zich gedragen, hier heb je gelijk in. Alleen is de mentaliteit de dag vandaag verkeerd.
              Jij komt over alsof je je naasten meegeeft ze zomaar mogen overstappen want altijd in recht en steeds voorrang. Het verworven recht waar nonchalant mee word omgesprongen.
              Goe bezig, maat!

Comment

• Iedereen rijdt te snel, wat is het verschil of je dat nu niet durft neer te schrijven of wanneer je dat nu wel doet...
                Beiden zijn hetzelfde hoor.

Het is in mijn ogen echt belachelijk dat iemand zou beweren dat hij nooit te snel rijdt. Die mensen hebben dan vaak het excuus 'ja natuurlijk rijden wij ook eens te snel maar dat is dan echt wel onbewust en gebeurd niet vaak'.
                Dan vraag ik mij af waar het verschil zit wanneer je 140km/u bewust of onbewust rijdt.

Waarom is het erg om neer te schrijven dat je te snel rijdt? Het is niet wanneer je het neerschrijft je er ook fier op bent. Net zoals Gandalf zei vind ik het echt hypocriet dat sommigen hier beweren nooit te snel te rijden.
                Om hier niet te durven neerschrijven dat je te snel rijdt, precies alsof je daardoor een crimineel bent...
                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Ik rij ook dikwijls te snel. Ook in bepaalde zone 50. Nooit in het stad zelf, alhoewel 30 soms erg traag is. De maximumsnelheden zijn niet altijd logisch. Ik ken banen waar je 90 mag en waar ik dit niet doe wegens te gevaarlijk. En dan zijn er stukken baan die tot 70 beperkt zijn waar je makkelijk 90 kan of meer. Tov zijn alle banen een klasse trager geworden. Waar je 120 mocht, nu 90. Waar je 90 mocht nu 70 (zelfs soms 50). Autosnelweg 120, ja, als het druk is, het regent of er is slechtere zichtbaarheid, dan is 120 een groot maximum. Kan 120 zelfs veel te snel zijn. Maar op een snelweg waar amper auto's rijden kan men toch 160 met gemak en zonder risico rijden.
                  Dus ja, de kans zit erin dat ik mijn rijbewijs kwijt zal spelen. Dat ze me flitsen en dat ik een boete moet betalen, ok.. daar zaag ik niet over. Maar uw rijbewijs afpakken zonder rekening te houden met de omstandigheden is erover. Dat men alcohol en roekeloos rijden keihard aanpakt, daarmee ben ik akkoord. Hier in de buurt is een laan met 2 volledige bochten. Elke dag zie ik petjes die bochten zo snel mogelijk nemen. Ze rijden die laan op en af. Hiertegen doet men niets, maar als je het stad aan 5 km per uur te snel binnenkomt heb je prijs.

Comment

• Gandalf heeft zich gewoon wat verkeerd uitgedrukt, en heeft dat ook toegegeven. Geen probleem dus. Iedereen rijdt te snel, ook ik gedraag mij soms wel eens wat 'asociaal', zeker met mijne moto. Het is alleen spijtig dat als je een zware voet hebt dat met alle plezier verkondigt en dat dan nog wat goed praat met te zeggen dat je nog nooit een ongeval in fout hebt veroorzaakt. Maar, zoals ik al gezegd heb, je hebt die uitspraak recht gezet.

Comment

• Waar komen die "punten" op te staan? Op je rijbewijs of zal het opgeslagen worden in een database bij de politie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Gandalf heeft zich gewoon wat verkeerd uitgedrukt, en heeft dat ook toegegeven. Geen probleem dus. Iedereen rijdt te snel, ook ik gedraag mij soms wel eens wat 'asociaal', zeker met mijne moto. Het is alleen spijtig dat als je een zware voet hebt dat met alle plezier verkondigt en dat dan nog wat goed praat met te zeggen dat je nog nooit een ongeval in fout hebt veroorzaakt. Maar, zoals ik al gezegd heb, je hebt die uitspraak recht gezet.

Thx, no hard feelings maat! Daar zijn forums voor ;-)

Ik heb het idd zeer slecht verwoord,
                        Mijn "plezier" gaat idd NIET over overdreven snelheid, eerder om het feit dat ik niet hypocriet ben.

Comment

• Als ik hier bepaalde reacties lees, vraag ik me af in welke bebouwde kom je nog veilig 50 kan snorren.
                          Hier bij ons mag je al blij zijn dat je in de bebouwde kom nog veilig de 40 kan halen.
                          Als ik hier 's morgens vertrek rond 7.30 uur en ik rij de E40 af, kom ik ook lange stukken amper aan de 30.
                          Enkel 's avonds, wanneer je al in bed ligt, dan wordt er hier in de straat gevlogen (en dit is dan in een woonwijk). Ze komen van de autosnelweg en de adrenaline zit er precies nog in ....

Comment

• Bwah, ik kom zo toch in veel bebouwde kommen. Dan ook nog eens 's morgens om 5u45-7u.

Comment

• Ik kom deze "bebouwde kommen" ook regelmatig tegen...soms staan er amper 3 huizen...

Comment

• Op de N42... helemaal belachelijk hebben ze het daar gemaakt. Vroeger 90, nu 50.

Comment

• Over adrenaline gesproken, change dat ik gestopt met sim racen op PC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                    Waar komen die "punten" op te staan? Op je rijbewijs of zal het opgeslagen worden in een database bij de politie?
                                    In een database heb ik gelezen, maar die moeten ze nog maken.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Op de N42... helemaal belachelijk hebben ze het daar gemaakt. Vroeger 90, nu 50.
                                      Moh zot dikken, op welk stuk?

Comment

• Maandelijks een rapport, te tekenen door uw madam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Moh zot dikken, op welk stuk?
                                          Da stuk met die bochten

Comment

Working...
                                          X