Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Jakkel, ik zie in uw profiel dat je een leuke motor hebt.
    Zelf ook jaren motor gereden, openbaar en op circuit.
    Zalige hobby, nee?
    Mij maak je ni wijs dat je je lekker aan de regels houd met die Triumph ;-)

So please, doe ni alsof ik een maniak ben en graag es wat gas geef, want net als jij gebruik ik m'n verstand

Comment

• Met de overtredingen begaan als zwakke weggebruiker zou men ook punten moeten kunnen winnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
        Met de overtredingen begaan als zwakke weggebruiker zou men ook punten moeten kunnen winnen.
        Er zou een manier moeten komen dat zwakke weggebruikers ook punten kunnen verliezen.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• je mag 8 punten scoren, 10 per uur te snel is 1 punt, ik zie het probleem niet echt
          tenzij voor diegene natuurlijk die konsekwent te hard rijden

Comment

• Wacht maar tot gij uwe A45 hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
              Dees is net wat de overheid het liefst zou zien denk ik.

Maar je hebt gelijk, ook dan zal het mijn laatste 6cil. zijn.
              Wat ben je ermee als je er niet meer van kan/mag genieten
              Er worden nog altijd geen boetes gegeven op een stevige acceleratie, en het genieten van de sound van een heerlijke 6cil. brom.. Met een 520d kan je ook 220 rijden, dus daar moet je je ook mee beheersen. Zelf kom ik ook regelmatig in Duitsland, en daar kan je toch ook bij momenten eens stevig doorrijden.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Wacht maar tot gij uwe A45 hebt.
                met een golfke tdia in 98 redde ik het al niet

maar een 45 is een benz daar lukt dat veel beter mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  je mag 8 punten scoren, 10 per uur te snel is 1 punt, ik zie het probleem niet echt
                  tenzij voor diegene natuurlijk die konsekwent te hard rijden
                  De veelrijders zullen veel meer kans maken om aan die 8 punten te komen. Ik doe 150k km in 3 jaar tijd. En jij?
                  OO 00 OO

Comment

• 13 k, tis natuurlijk de veelrijders die veel belangrijker zijn om zich aan de snelheid te houden

ik zag paar dagen geleden nog een nieuwsfragment over de flitsmaraton die is afgesteld, alle veelrijders waren unaniem : meneer, ik kan het me ni permitteren te snel te rijden want ik zit op droog zaad dan

ik ook niet, geen bus...shiften ik ben mijn brood kwijt als ik mijn rijbewijs verspeel, ook al moet ik er maar 13 doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      De veelrijders zullen veel meer kans maken om aan die 8 punten te komen. Ik doe 150k km in 3 jaar tijd. En jij?
                      en ik woon wel in't stad, ik word genoeg op snelheid én drank gecontroleerd

Comment

• Je kan toch niet ontkennen dat de veelrijder, die het ganse land doorkruist, veel meer kans heeft om eens op snelheid beboet te worden dan iemand die in eigen dorp maar wat rond de kerkentoren rijdt. Je moet constant de snelheidsborden in de gaten houden, want je komt op plaatsen waar je niet weet waar de vaste flitspalen staan. Als je dan effe niet oplet, dan heb je prijs. Ook staan de flitswagens weinig in stadskernen.
                        OO 00 OO

Comment

• Dat ze dan de bordjes om de zone 30 aan te duiden ook eens groter maken en een andere kleur geven zodat ge ze tenminste beter ziet.

Comment

• een recente tomtom geeft en flitspalen en max speed weer

wie heeft een onbetrouwbare coyote nodig ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Dat ze dan de bordjes om de zone 30 aan te duiden ook eens groter maken en een andere kleur geven zodat ge ze tenminste beter ziet.
                              200% gelijk

het belangrijkste bord is het onoogelijkste

Comment

• recente tomtom belooft ook lifetime updates

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Er worden nog altijd geen boetes gegeven op een stevige acceleratie, en het genieten van de sound van een heerlijke 6cil. brom.. Met een 520d kan je ook 220 rijden, dus daar moet je je ook mee beheersen. Zelf kom ik ook regelmatig in Duitsland, en daar kan je toch ook bij momenten eens stevig doorrijden.
                                  ah nee? zal ik es ff een maat langssturen (eigenaar moto/quad zaak) die es ff een moto teste van een klant. bleef netjes binnen de max snelheid maar teste wel de acceleratie eens op de grote baan. agenten hadden hem zien rijden en aangezien ze hem niks konden maken voor overdreven snelheid, had hij 'roekeloos rijgedrag' aan zijn been. zware boete en 3weken rijbewijs kwijt. jij alleen, tegen 2agenten die een PV opmaken, verlies je altijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    ah nee? zal ik es ff een maat langssturen (eigenaar moto/quad zaak) die es ff een moto teste van een klant. bleef netjes binnen de max snelheid maar teste wel de acceleratie eens op de grote baan. agenten hadden hem zien rijden en aangezien ze hem niks konden maken voor overdreven snelheid, had hij 'roekeloos rijgedrag' aan zijn been. zware boete en 3weken rijbewijs kwijt. jij alleen, tegen 2agenten die een PV opmaken, verlies je altijd
                                    Ja idd. Met gierende banden vertrekken of agressief accelereren zelfs tot de Vmax kan je bij een visuele vaststelling een overtreding opleveren.

Comment

• Deze ochtend de wijze woorden van m'n schattige dochter:
                                      "papa, we moeten altijd oppassen voor we oversteken en kijken tot de wagens weg zijn of stoppen. Zelfs al hebben we voorrang, wagens zijn gevaarlijk. ZE rijden ons zo plat."
                                      Mijn dochter is 7 jaar, en er zit al meer verstand in dan 90% van de zwakke weggebruiker.
                                      Hopen dat het zo zal blijven :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                        Dit bedoel ik niet jakkel ;-)
                                        Wat me stoort is dat ongevallen altijd int vakje overdreven snelheid geplaatst worden.

Ik heb nergens beweerd dat ik een held ben en knal ook geen 100 in bebouwde kom.
                                        Word hier precies gelyncht door hypocrieten, ik kom er tenminste vooruit.

Mocht iedereen wat meer zn verstand gebruiken alsook de zwakke weggebruiker zouden er véél minder ongevallen zijn.

Strenger optreden bij ongeval en dronkenschap hoor ik liever.
                                        Dit mag van mij 0 tolerantie zijn.
                                        Ongevallen worden niet altijd in 't vakje overdreven snelheid geplaatst. Maar het is wel een belangrijke oorzaak van heel veel ongevallen. Ik rij ook dikwijls te snel, zeker met de moto. Maar ik zal zulke dingen nooit met 'plezier' gaan verkondigen. Uw post komt zo over van: "Ik rij te snel en da's oké en ik ben daar fier op, want ik heb de skills om verantwoord te snel te rijden". Dat denken al die andere snelle gasten ook tot dat ze er ene doodmaaien. Nee, zulke dingen, ik durf dat gewoon niet te zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Ongevallen worden niet altijd in 't vakje overdreven snelheid geplaatst. Maar het is wel een belangrijke oorzaak van heel veel ongevallen. Ik rij ook dikwijls te snel, zeker met de moto. Maar ik zal zulke dingen nooit met 'plezier' gaan verkondigen. Uw post komt zo over van: "Ik rij te snel en da's oké en ik ben daar fier op, want ik heb de skills om verantwoord te snel te rijden". Dat denken al die andere snelle gasten ook tot dat ze er ene doodmaaien. Nee, zulke dingen, ik durf dat gewoon niet te zeggen.
                                          +1, en ik begrijp ook niet dat zo'n gedrag nog verdedigbaar is, die mannen snappen maar niet dat ze op die manier met een potentieel moordwapen onderweg zijn en durven de verdedigers dan ook nog hypocrieten noemen. Tot de dag dat de schattige dochter of een andere naaste zelf het slachtoffer van zo'n zot wordt. Erg dat sommige mensen eerst zoiets moeten meemaken alvorens het te snappen Een confrontatie met slachtoffers en nabestaanden van de verkeersdoden zou ook nog bij de puntenoverschrijding van dat nieuwe rijbewijs moeten horen.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Working...
                                          X