Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Begrijp ik niet. Daar heb je dat toch absoluut niet voor nodig. Je kan toch lezen mag ik hopen (o ja want anders kan je de Coyote niet aflezen)
    De borden langs de weg zijn toch vele malen groter dan die op een Coyote?
    Het was om te lachen hé piet serieus

Betreffende die borden. Als je ergens vreemd bent, mis je soms eens een bord en de toestand van de weg zegt niets over de maximale snelheid.

Tegenwoordig beginnen ze meer te werken met zones. Dus als je dat mist, hoef je niet te rekenen op een nieuwe aanduiding na een kruising.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Tegenwoordig beginnen ze meer te werken met zones. Dus als je dat mist, hoef je niet te rekenen op een nieuwe aanduiding na een kruising.
      Dat vind ik ook wel klote. In Nederland begin je dat ook veel te zien.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten

wat ook helpt voor de veiligheid is gewoon rijden met de lichten aan... versta niet dat ze dit niet verplichten zoals in Zweden...
        Dan neem je wel het enige veiligheidspunt weg van de motorijders.

Als iedereen met lichten rijdt zijn ze helemaal niet meer herkenbaar.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Zomaar ingaan op de snelheden gemeld door een Coyote is niet risicoloos, er zitten tal van fouten in, die maar blijven bestaan ondanks de updates (vooral de zones 30)
          Je kunt wel het apparaat instellen zodat het begint te piepen als je de plaatselijke limiet met de geselecteerd marge overschrijdt.
          In die zin is het ook een hulpmiddel... Enfin, zo wordt dat uitgelegd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Dan neem je wel het enige veiligheidspunt weg van de motorijders.

Als iedereen met lichten rijdt zijn ze helemaal niet meer herkenbaar.
            Die verplichting is al in vele landen, zeker in Noord en Oost Europa. Alle nieuwe auto's rijden hier nu toch ook al sowieso met dagrijverlichting.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Maar indien ik net voor de RB aangifte doe wegens verlies heb ik het oude ongeldige nog steeds in mijn bezit.
              Dus gaan de spanjaarden daar naar kijken?
              Enige wat ik weet in nl vroegen ze gegevens op via hun radio maar ik dacht dat het enkel over het voertuig ging.
              Het grote verschil is dat je bij de ene situatie (rijverbod buitenland) nog altijd legaal mag rondrijden want je kunt in België legaal een rijbewijs aanvragen (buitenlands rijverbod telt hier niet), in het tweede geval Belgisch rijverbod kun je dus niet legaal over een rijbewijs beschikken wat je dan wenst te doen met een oud rijbewijs is dus compleet idioot want mocht je dan iets tegenkomen kan de verzekering zich tegen jou keren, loop je kans op een nog veel langer rijverbod en dies meer... bij afgifte van het rijbewijs moet men steeds het dan geldige rijbewijs afgeven en niet een oud exemplaar bijvoorbeeld.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Die verplichting is al in vele landen, zeker in Noord en Oost Europa. Alle nieuwe auto's rijden hier nu toch ook al sowieso met dagrijverlichting.
                Ze proberen dat al jaren tegen te houden.
                De invoering van dagrijlichten hebben daar zelf iets meet te maken.
                den borre

Int3x0r

Comment

• Kan ik goed begrijpen, ik verbaas mij er ook nog steeds over hoe onze landgenoten door de snelheidsbeperkingen en de wegwerkzaamheden op de Duitse Autobahn razen, de meesten denken nog altijd dat alles op de snelweg daar 'no limit' is. Op die manier krijg je dan inderdaad geen goede reputatie in het buitenland.
                  met een autotrailer en een paar vrachtwagens in uw gat midden in de nacht wil je daar ZSM door zijn dus 80-90km/h! Op 4-5cm rijden aan zo een snelheid niet meer voor mij!
                  Polo 6n 1.4

Comment

• Van een Hollander op een ander forum (internationaal forum) te weten gekomen dat de Belgen de reputatie hebben van niet met de auto te kunnen rijden.

Rijbewijs met punten, controles, flitspalen, mobiele controles, alles ten spijt. Zolang de mentaliteit van de Belgische chauffeurs niet verandert heeft dit weinig zin. Er moeten drastischer maatregelen komen om de gevaarlijke clonen van mentaliteit doen te veranderen. Ik heb al eens eerder gezegd, neem de auto's in beslag voor een bepaalde duur, laat ze voor alle kosten opdraaien en dan zullen ze wel nadenken. Raken waar ze het meest te raken zijn ==> auto, geldbeugel. Velen van die gevaarlijke kwitten denken dat ze ongenaakbaar zijn.

Schoonste voorbeeld; neem nu het voorbeeld van dieje gast met zijn BMW M3. Hij heeft het blijkbaar nog niet verleerd.

Ze zouden dashcams moeten verplichten en iedereen ertoe aanzetten om alles wat niet kan en mag te rapporteren bij de politie.

Comment

• Dashcams verplichten en alles doorgeven aan de politie,dan ook meteen al het zwartwerk en liefst ook nog overspel filmen en ook maar direkt doorsturen aan de bevoegde instanties en we zijn op de goede weg.... Verklikken van alles en iedereen,word er triestig van.....

Comment

• Bwa, binnenkort allemaal een kastje in de auto voor het rekeningrijden en als die registreert dat ge ergens te snel rijdt automatisch een boete in de brievenbus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                          Dashcams verplichten en alles doorgeven aan de politie,dan ook meteen al het zwartwerk en liefst ook nog overspel filmen en ook maar direkt doorsturen aan de bevoegde instanties en we zijn op de goede weg.... Verklikken van alles en iedereen,word er triestig van.....
                          Ik snap echt niet wat zwartwerkers, vreemdneukers en verklikkers met potentiële moordenaars te maken hebben.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hollanders rijden in de regel even slecht als ons, ze geven het alleen uiteraard niet toe. Feit is dat het wegennet hier drukker is en dat je (zeker op de Brusselse ring) soms eerder agressief moet rijden ipv defensief om het geluk te hebben dat je mss eens even van rijstrook mag wisselen.

Comment

• Ik ben ook voor een rijbewijs met punten, maar vindt ook dat het niet alleen snelheid moet gaan bestraffen ,veel gevaarlijker zijn volgens mij:
                              -Telefoongebruik tijdens het sturen
                              -Dronken/onder invloed van medicatie-drugs rijden
                              -Rood licht negeren
                              -Voorrang negeren
                              -Snelheid meer dan 30% boven toegestaan
                              Wat rijden zonder de nodige vergunningen betreft:
                              -De verzekeraars vragen al sinds 1959 (ja u leest goed) om net als in andere landen een periodiek vignet verplicht aan te brengen op/in het voertuig, tegenwoordig zou dat zelfs redelijk kopiebestendig zijn door gebruik van q-code...
                              -Rijden zonder rijbewijs ,het lijkt me eenvoudig om een kaartlezer in ieder voertuig te verplichten , rijbewijs (moet wel in de idcard of een nieuw soort zijn) inbrengen of het ding start niet dat kan niet veel kosten als ge de prijzen van e-card readers ziet, iemand anders die zijn rijbewijs invoert voor een bestuurder zelf voor lange periode het rijbewijs ontnemen.
                              -TC niet in orde , weer een vignet achteraan op de nummerplaat dat door de TC aangebracht wordt bij de keuring met vervaldatum en q-code.
                              -Voor de rest trajectcontroles ipv flitspalen en drempels in heel de bebouwde kom.
                              -Fietsers en bromfietsers niet langer overmatig beschermen als zwakke weggebruiker, verplicht helm en verzekering en bij ongeval, rood licht, op de rijbaan ipv het fietspad enz ... in fout evengoed bekeuren als de andere weggebruikers, dat werkt meer verkeer opvoedend dan "je moet je niks aantrekken van een ander , die draaien er wel voor op " dit gedrag nemen ze mee in hun (later) autogebruik .
                              Enfin ik rijdt van 1976 en heb gelukkig al veel change gehad weinig bekeuringen en al meer dan 20 jaar geen blutske (hout vasthouden) Ik heb wel uit mezelf enkele plezante cursussen assertief rijden, sliptraining gaan doen , heb nog altijd het gevoel dat dit een goede geldbesteding was en bovendien plezanter dan bobejaanland ;-)
                              Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                              My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Ik snap echt niet wat zwartwerkers, vreemdneukers en verklikkers met potentiële moordenaars te maken hebben.
                                Potentiele moordenaars ??? Dan moeten ze meer foefelaars en toeristen die niet met de auto kunnen rijden en bij een onvoorziene omstandigheid remmen en hun ogen dicht doen van de baan halen dan sommige mensen die wat te hard rijden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                  Potentiele moordenaars ??? Dan moeten ze meer foefelaars en toeristen die niet met de auto kunnen rijden en bij een onvoorziene omstandigheid remmen en hun ogen dicht doen van de baan halen dan sommige mensen die wat te hard rijden....
                                  ....en af en toe maar 'per ongeluk' iemand doodrijden. Al een geluk dat jou dat nooit of nooit zal overkomen met zo'n stuurkunsten

Comment

• Ik ben radicaal tegen de invoering van zo'n onding. Niet dat ik zelf te snel rij (ik ga wel naar Duitsland, waar het om een onduidelijke reden wél mag en zonder dat er meer doden vallen) en al zeker niet met alcohol in m'n bloed, maar krijg wel de pest aan nog eens meer inmenging/controle door de staat/politie. Potentiële moordenaars...? Komaan, zeg.

Ik weet het: de campagne go for zero, weet je hoe ik die zou aanpakken? Alle snelheidslimieten naar 20km/h, en op de autosnelweg nog 30km/h. Wedden dat er 98% minder doden zullen vallen? Het argument 'sneller is altijd meer schade bij een ongeval' klopt dan wel, je kan het daarom niet doortrekken tot in het absurde.

Ik bedoel maar, hoe 'grof' het ook mag klinken, zolang er auto's rijden, zullen er doden vallen in het verkeer. En kom niet af met bullshit van 'je moet dat eerst eens meemaken, je zal dan wel anders piepen'. Ik heb zowel een nonkel als een goede vriend verloren in't verkeer. Het relaas staat hier ergens.

Zolang er auto's rijden, zullen er jammer genoeg verkeersdoden te betreuren vallen. Net zoals er voetbalblessures zullen zijn zolang er voetbal gespeeld word, en net zoals er valpartijen zullen zijn zolang men aan wielrennen doet.

We kunnen er alles aan doen om deze verkeersdoden te beperken, doch graag een beetje realistisch blijven en niet met termen als 'potentiële moordenaar' zwaaien Jocar.

Waar ik tot 3 jaar geleden een huisje huurde, mocht je toen ik er nog woonde 90 km/h. Er is geen enkel huis bijgekomen, de weg is niet veranderd, en op vandaag mag je er nog 50 km/h. Uiteraard staan de verstandlozen van het blauwe water er vaak een geldophaling te doen nu. 3 jaar geleden reed je er 93 km/h en kon je zelfs niet geflitst worden, nu passeer je er aan dezelfde snelheid en ben je geflitst, mag je betalen, voor de rechtbank komen, en dan zijn er mensen die nog eens willen dat er zo'n rijbewijs met punten ingevoerd gaat worden ook...

Ik zeg het, nog 20km/h rijden op secundaire wegen, aan scholen 5 km/h en op de autosnelweg 30 km/h. Eerste overtreding 5000 Euro, tweede overtreding levenslang rijverbod en auto in de shredder. En wie drinkt en dan gaat rijden, mag 2 jaar de gevangenis in en 10000 Euro boete betalen. Ik geef je op een blaadje dat er niet veel dodelijke ongevallen meer zullen zijn.

Of wacht: misschien kunnen we terug naar de tijd van paard en kar? NOG minder ongevallen, en al zeker geen snelheidsgerelateerde meer...

Ieder moet maar weten wat hij wil, ik vind dat men al ver genoeg (veel té ver eigenlijk) gegaan is met die idiote snelheidsbeperkingen. Ik respecteer ze, omdat ik van het principe ben dat mijn geld mijn geld is en niet dat van de staat en dus weiger boetes te betalen, maar ik haat ze uit het diepst van mijn hart, en hoop dat er ooit, in een zotte, verre droom, een politieker aan de macht komt die zegt: 'overal terug 90 km/h, bebouwde kom 's nachts ook 70, autosnelweg vrije snelheid bij goede omstandigheden'.

We mogen nog dromen, gelukkig kunnen ze ons daar nog geen punten voor aftrekken.
                                    Last edited by timothy; 17/09/2014, 21:58.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Dubbel
                                      Last edited by ; 17/09/2014, 22:14. Reden: Iemand anders had dit al geschreven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                                        Dubbel
                                        Dubbel van wat? 😀
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• @georges

Alles, behalve nog meer drempels. Anders moeten we binnenkort allemaal met terreinwagens gaan rijden. En de hele tijd remmen en optrekken gaat de luchtkwaliteit in de steden ook geen goed doen.

Comment

Working...
                                          X