Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
    Ja de meeste hier rijden nooit te hard,leven elke regel na en gaan elke Zondag naar de mis..Begrijp ni goe wie die honderd duizenden coyote's gekocht heeft in Belgie,blijkbaar ben ik één van de weinige op dit forum....
    Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Uhu,zijn we al met twee..
    me 3!

nog ene en we kunnen gaan kaarten
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      me 3!

nog ene en we kunnen gaan kaarten
      Ok, ik kan vanmiddag.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        Zou theoretisch dus hetzelfde zijn je hebt immers geen rijverbod in Spanje, MAAR je kunt geen rijbewijs meer voorleggen (ligt op de rechtbank) en je kunt er geen ander aanvragen dus je zou daar rondtoeren zonder geldig rijbewijs. Zelfde verhaal met Nederland natuurlijk tussen de tijd van het afgeven van het rijbewijs in Nederland en het opnieuw verkrijgen van een rijbewijs hier mag je ook niet rondrijden want je kunt geen geldig rijbewijs voorleggen (in die korte periode beschik je niet over een rijbewijs).
        Maar indien ik net voor de RB aangifte doe wegens verlies heb ik het oude ongeldige nog steeds in mijn bezit.
        Dus gaan de spanjaarden daar naar kijken?
        Enige wat ik weet in nl vroegen ze gegevens op via hun radio maar ik dacht dat het enkel over het voertuig ging.
        Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          het interesseert de Politie geen bal of je "verantwoord" snel rijdt, het bewijs ervan is waar ze meestal gaan staan om te controleren, en dat is vaak in dode uren op een vrij verlaten plaats en op een rechte strook waar ze de niets vermoedende automobilist het gemakkelijkst kunnen pakken. Tuurlijk is daar het gevaar gering, maar de kassa ringelt... Zoveel kleine overtredingen met onbeduidende snelheidsverschillen brengen zonder moeite veel meer dan lopen achter de echt gevaarlijke kerels in het verkeer. Beter zijn kruiswoordraadsel of Sudoku duchtig invullen terwijl de flits zijn werk doet... Het kost aan de maatschappij een leger wagens en bemanning, het brengt 0,0 op voor de veiligheid.
          Zowel in Tienen als in Leuven is na de invoering van de vaste flitscamera's en het invoeren van bemande flitscontroles een significante daling van het aantal verkeersongevallen en -doden vastgesteld.

In de UK blijkt dat vaste flitspalen meer impact hebben op de verkeersveiligheid dan onverwachte controles met bemande voertuigen. Dus absoluut geen "0,0 opbrengst voor veiligheid", die controles, in tegendeel. En laat dat rijbewijs met punten maar komen, dan kan al dat rapalje dat de verkeersregels continu aan zijn laars lapt gewoon van de weg gehaald worden. En dus ook strafpunten voor GSM gebruik, geen gordeldracht, voorrangsontzegging, niet respecteren van afstand,...

De introductie van het rijbewijs met punten (door Sarkozy) heeft het dodenaantal in Frankrijk in enkele maanden met bijna 30% doen dalen (een sterkere daling dan de invoering van alcoholcontroles en de gordeldrachtplicht).

Veiligheid is een recht van iedereen, dat een grote meerderheid door een kleine minderheid wordt ontzegd. België bengelt helemaal achteraan in de statistieken in Europa qua sterftecijfers in 't verkeer, samen met Griekenland en enkele oostbloklanden, hoog tijd om dit te veranderen.

En ik ben niet schijnheilige, ik rijd nu 900 000 km zonder verkeersovertreding (ik maak er geen, rijd altijd op cruisecontrole, geef voorrang, gebruik altijd handsfree in de wagen,...), 't is niet omdat mijn auto 235 km/h kan rijden, dat ik dat ook doe. En ik ga zondag niet naar de mis, ik ben een wetenschapper.
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Straf dan, want in Tienen remmen ze gelijk zot af voor de camera's en geven onmiddellijk terug gas erna. Er zou dus alleen daling kunnen zijn exact waar de camera staat.

Comment

• dit nog al gelezen dat na vaste flitscamera's op die wegen verbetering is vastgesteld,

eigenlijk heb ik een vaste flitscamera (die heel duidelijk aangegeven is!) liever dan een drempel, beter voor de ophanging!

wat ook helpt voor de veiligheid is gewoon rijden met de lichten aan... versta niet dat ze dit niet verplichten zoals in Zweden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                Zowel in Tienen als in Leuven is na de invoering van de vaste flitscamera's en het invoeren van bemande flitscontroles een significante daling van het aantal verkeersongevallen en -doden vastgesteld.

In de UK blijkt dat vaste flitspalen meer impact hebben op de verkeersveiligheid dan onverwachte controles met bemande voertuigen. Dus absoluut geen "0,0 opbrengst voor veiligheid", die controles, in tegendeel. En laat dat rijbewijs met punten maar komen, dan kan al dat rapalje dat de verkeersregels continu aan zijn laars lapt gewoon van de weg gehaald worden. En dus ook strafpunten voor GSM gebruik, geen gordeldracht, voorrangsontzegging, niet respecteren van afstand,...

De introductie van het rijbewijs met punten (door Sarkozy) heeft het dodenaantal in Frankrijk in enkele maanden met bijna 30% doen dalen (een sterkere daling dan de invoering van alcoholcontroles en de gordeldrachtplicht).

Veiligheid is een recht van iedereen, dat een grote meerderheid door een kleine minderheid wordt ontzegd. België bengelt helemaal achteraan in de statistieken in Europa qua sterftecijfers in 't verkeer, samen met Griekenland en enkele oostbloklanden, hoog tijd om dit te veranderen.

En ik ben niet schijnheilige, ik rijd nu 900 000 km zonder verkeersovertreding (ik maak er geen, rijd altijd op cruisecontrole, geef voorrang, gebruik altijd handsfree in de wagen,...), 't is niet omdat mijn auto 235 km/h kan rijden, dat ik dat ook doe. En ik ga zondag niet naar de mis, ik ben een wetenschapper.
                Mooi geschreven en een waarheid als een koe.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                  Ja de meeste hier rijden nooit te hard,leven elke regel na en gaan elke Zondag naar de mis..Begrijp ni goe wie die honderd duizenden coyote's gekocht heeft in Belgie,blijkbaar ben ik één van de weinige op dit forum....
                  Ik gebruik m'n coyote om overal de toegelaten snelheid te weten zodat ik deze ten allen tijde kan naleven.

Comment

• cruise control, gebruik dit heel soms, maar vaak het gevoel dat ik beter geconcentreerd ben met cruise control af

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Invoering rijbewijs met punten.

Interessant verschil België met Duitsland..

Conclusie -> 250 op de snelweg toestaan en dan bijna de helft minder verkeersdoden?

In België is het vooral de attitude die geheel verkeerd is.

Hoeveel gevaarlijke manoeuvres je hier dagelijks ziet, man man man...

Ik rijd soms weken in de UK en daar is de rijstijl volledig anders.

Hier is het natuurlijk veel drukker en allemaal lint-bebouwing, misschien dat dat invloed heeft.

Overlaatst had ik nog een Brits boekje vast ( was al een oud boekje) waarin stond dat als je een Belg op de weg zag dat je die best zo snel mogelijk doorliet kwestie van ongelukken te vermijden.
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

Comment

• interessant verschil ook met nederland waar de tragere zich zomaar voor jou smijt op de autostrade

Comment

• @SUpermasj

nog even mijn commentaar herlezen, hé, ik heb het over de mobile controles, en stel -gelijk jou- dat deze niet effectief zijn op gebied van de veiligheid
                            en om verder te treden in je standpunt, ik weet dat twee vaste flisters in mijn gemeente al jaren lege dozen zijn, maar ik vertaag altijd als ik daar voorbij rijd!
                            Dus overal popjes verkleed als politieagenten, het werkt ! !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Ik gebruik m'n coyote om overal de toegelaten snelheid te weten zodat ik deze ten allen tijde kan naleven.
                              Begrijp ik niet. Daar heb je dat toch absoluut niet voor nodig. Je kan toch lezen mag ik hopen (o ja want anders kan je de Coyote niet aflezen)
                              De borden langs de weg zijn toch vele malen groter dan die op een Coyote?
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                interessant verschil ook met nederland waar de tragere zich zomaar voor jou smijt op de autostrade
                                Liefst zonder richting aanwijzer hé Bobo.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Overlaatst had ik nog een Brits boekje vast ( was al een oud boekje) waarin stond dat als je een Belg op de weg zag dat je die best zo snel mogelijk doorliet kwestie van ongelukken te vermijden.
                                  Kan ik goed begrijpen, ik verbaas mij er ook nog steeds over hoe onze landgenoten door de snelheidsbeperkingen en de wegwerkzaamheden op de Duitse Autobahn razen, de meesten denken nog altijd dat alles op de snelweg daar 'no limit' is. Op die manier krijg je dan inderdaad geen goede reputatie in het buitenland.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Begrijp ik niet. Daar heb je dat toch absoluut niet voor nodig. Je kan toch lezen mag ik hopen (o ja want anders kan je de Coyote niet aflezen)
                                    De borden langs de weg zijn toch vele malen groter dan die op een Coyote?
                                    de kans is idd groot dat veel mensen boetes rijden omdat ze doodeenvoudig niet weten hoe snel ze mogen rijden, en tegelijk, daarmee niet diezelfde komt zeggen dat autorijden tegen lage snelheid saai is, je moet welhaast zo traag rijden om alle info op de borden goed te interpreteren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Kan ik goed begrijpen, ik verbaas mij er ook nog steeds over hoe onze landgenoten door de snelheidsbeperkingen en de wegwerkzaamheden op de Duitse Autobahn razen, de meesten denken nog altijd dat alles op de snelweg daar 'no limit' is. Op die manier krijg je dan inderdaad geen goede reputatie in het buitenland.
                                      En dat moet je in Duitsland daar net niet doen. Op de A31 zijn ze echt al jaren aan het werken. IEDEREEN rijdt daar wat je moet rijden, behalve buitenlanders met een B op. Zelfs de vele Polen houden zich daar koest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        de kans is idd groot dat veel mensen boetes rijden omdat ze doodeenvoudig niet weten hoe snel ze mogen rijden, en tegelijk, daarmee niet diezelfde komt zeggen dat autorijden tegen lage snelheid saai is, je moet welhaast zo traag rijden om alle info op de borden goed te interpreteren
                                        Er valt genoeg te "beleven" tegen de max. snelheden hoor. Je hoeft daar niet trager voor te gaan rijden maar ook zeker niet sneller.
                                        Dat is de grote fout van de constante snelrijders, opzich niets mis mee maar ze gaan er vanuit dat de anderen maar even "bekwaam" moeten zijn dan hen zelf.
                                        De ergerlijkste zijn deze dan die op hun rem gaan staan voor een "kaske" nadat ze je net voorbij zijn gereden en vervolgens onder de max. limiet rijden. Zeker bergop dan nog (zoals op de E19 in Waarloos). Pas op, het zijn wel allemaal bekwame chauffeurs hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Zelfs de vele Polen houden zich daar koest.

Comment

Working...
                                          X