Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik rijd nooit onder invloed, en rijd wel eens hard, maar nooit overdreven hard.
    hier : nooit onder invloed, altijd (te) vlug

Comment

ook typisch belgisch hoor greco, sporten om buiten te mogen van moeder de vrouw en daarna zo rap mogelijk den derden time in de kantine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ook typisch belgisch hoor greco, sporten om buiten te mogen van moeder de vrouw en daarna zo rap mogelijk den derden time in de kantine
        Denk je dat dit echt typisch Belgisch is? Vorig jaar ergens in Roosendaal gaan spelen en daar kapten die Hollanders ook rustig de nodige "hectoliters" Hollandse pintjes achterover. Denk dat je dit "fenomeen" overal kan aantreffen hoor. Het hoort zogezegd bij het "erfgoed".
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

das wel een charmante trek van de belgen, en de taalgrens houdt het niet tegen l'union fait la force

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ralleigh Bekijk Berichten
            Bij ongevallen met letsel zijn er in overgroot deel van de gevallen één van twee oorzaken:

overdreven snelheid en alcohol

Als ge dan ziet hoe sociaal geaccepteerd die twee in ons verkeer zijn.... Geen wonder dat we qua verkeersveiligheid echt volledig onderaan de Europese ranglijst bengelen.

Recidive hardrijders en alcohol in het verkeer moeten we hard aanpakken: ook onder mekaar.

ik ben dus pro rijbewijs met punten.
            dat klopt NIET leer dat nu toch eens !

in D mag men harder rijden en daar zijn zeker niet MEER doden !
            in US rijdt men veel trager en daar zijn ook niet minder doden !

in It en Sp rijden ze ook veel vlugger en daar ook niet meer doden
            ...

wat wel juist is : als je bots aan hoge snelheid (of met zware lading) dan zijn gevolgen meestal zwaarder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Denk je dat dit echt typisch Belgisch is? Vorig jaar ergens in Roosendaal gaan spelen en daar kapten die Hollanders ook rustig de nodige "hectoliters" Hollandse pintjes achterover. Denk dat je dit "fenomeen" overal kan aantreffen hoor. Het hoort zogezegd bij het "erfgoed".
              alles onder de moerdijk zijn geen echte Hollanders, dat zijn reservebelgen

Comment

...hoewel, enkele collega's in zeeland zijn gaan wonen om de lagere huizenprijzen...en die belgen barbeque'n tijdens de week zeg, en dan drinken zijn jupiler...de zeelanders blijven het toch maar raar vinden

Comment

alles onder de moerdijk zijn geen echte Hollanders, dat zijn reservebelgen
                  Dat is ook waar.
                  (de Brabanders horen dat nochtans niet graag, de Zeeuwen lachen er wel mee).

edit: hebben in dezelfde minuut wat gepost.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

ik zie eigenlijk ook niet in wat er mis om dronken 's nachts op een verlaten autostrade te rijden, of 15-jarigen zonder rijbewijs op een verlaten weg te laten rijden

of als je denkt dat er niemand anders op de baan is om door het rood te vlammen
                    Belachelijke reactie.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

ja sorry germinal

ik wil maar zeggen als er nix mis gaat , kan alles...het probleem is vaak dat je uw tegenstrever niet kunt inschatten of desnoods een kat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Belachelijke reactie.
                        ja sorry germinal

ik wil maar zeggen als er nix mis gaat , kan alles...het probleem is vaak dat je uw tegenstrever niet kunt inschatten of desnoods een kat
                        Verkeerd geïnterpreteerd, kan gebeuren.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Stel nu dat ze het invoeren op dit moment heb je al bv. 16 jaar zonder enige bekeuring of ongeval gereden... Vertrek je dan ook van de basispunten of krijg je al een krediet voor je goede verleden?

Ik ben wel voorstander als je ook extra punten kan verdienen door een tijd zonder overtredingen te rijden.

Comment

in de wandelgangen wordt gezegd dat als je Francorchamps in minder dan 5' kan rijden, je extra punten krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                              in de wandelgangen wordt gezegd dat als je Francorchamps in minder dan 5' kan rijden, je extra punten krijgt
                              Das een goede wet,ik doe het in 3' dus veel extra punten voor mij....

Comment

Ik ben een lichte voorstander van een rijbewijs met punten, al lijkt het me ook al een vooruitgang als men start met overal in België dezelfde straffen te geven bij gelijke overtredingen.
                                Ook stoort het me wel een beetje dat men de rol van de overheid minimaliseert bij het grote aantal verkeersdoden. Lintbebouwing, te weinig afgescheiden fietspaden, rampzalig wegdek op vele plaatsen, te weinig slimme verkeerslichten,... Autovrije stadscentra zouden m.i. ook een vooruitgang zijn, zowel voor leefbaarheid in de stad als voor de veiligheid van de zwakke weggebruiker. Overigens vind ik dat chauffeurs die dronken achter het stuur kruipen sowieso harder moeten gestraft worden dan nu het geval is, ook overdreven snelheid in de bebouwde kom mag wat mij betreft harder aangepakt worden.

Comment

er moet allang iets veranderen aan het rijbewijs. eens je het gehaald hebt, mag je onbeperkt lang blijven rijden als je nooit gepakt wordt...

elke 5-10jaar de boel vernieuwen, puntensysteem invoeren. wie zijn rijbewijs zo kwijt speeld, moet ook opnieuw beginnen. dan heeft iedereen veel te verliezen en zal er 2keer nagedacht worden.
                                  toen ik mijn dochter op oudejaarsavond aan de carrefour in de auto zetten, reed een 90jarige men deur kapot. zijn auto had aan de andere kant een heleboel deuken. bij het aan kant zetten is hij over een betonblok gereden, en toe hij die parkeerde om op de politie te wachten, reed hij nog een wiel tegen een betonblok (andere winkelbezoekers kwamen mij fotos tonen van zijn parkeerkunsten). die bleef bij hoog en laag beweren dat ik in fout was, want mijn deur stond open. politie kan niet eens een rijbewijs intrekken, dit moet op vraag van de verzekering gebeuren als die teveel ongelukken zet. maw, er moeten doden vallen, voor ze gaan ingrijpen. kerel geraakt amper op eigen kracht uit de chauffeurszetel. had die 20sec vroeger gepasseerd had die mij en de kleine in de maxicosie gewoon aangereden naast de auto. op de 2de foto zie je hoever mijn deur nog dichtkon, en waar de 'dader' iets verder rechts staat. moet je je afvragen hoe die daar is geraakt na mijn deur kapot te rijden. en ge kunt nu niet zeggen dat ik niet in mijn vak geparkeerd stond. sta je daar dan om 17h aan de carrefour op 31december en je deur kan niet meer dicht, samen met vrouw en 4maand oude baby http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/ongeluk2/

probleem blijft dan ook nog de hardnekkigen die zonder rijbewijs, met jaren rijverbod toch nog achter een stuur kruipen. heel simpel bij mij: gepakt met rijverbod of zonder rijbewijs = auto in beslag nemen.
                                  dan zullen er ook minder hun auto uitlenen aan dergelijke personen.

ik zie hierboven al velen hun woord verkondigen dat ze al jaren te snel rijden en nooit iets hebben voorgehad. snelrijden veroorzaakt niet meer gewonden ....
                                  je zal IDENTIEK dezelfde uitvluchten horen bij de cafégangers die elke week na 3-4pinten naar huis rijden. nog nooit gepakt, nog nooit iets voorgehad (voor zover ze nog herinneren) en ze beweren ook altijd dat zijzelf geen gevaar op de baan zijn na een paar pintjes...

aan al die 'veilige' chauffeurs die dronken of te rap rijden, ik wil wel eens zien wat er gebeurd als je iets TOTAAL onverwachts tegen komt. ik geef een paar voorbeelden van hetgeen ik met firmawagens tegengekomen ben in de vele jaren op de baan:
                                  -voorband die kapot springt, net als je de afrit aan 90km/h neemt (opel astra)
                                  -koppeling die op een kruispunt kapot vliegt en daarbij beide achterwielen laat blokkeren terwijl je tegen 50km/h naderde toen het licht op groen sprong (capri)
                                  -versnellingsbak die ineens een klap geeft en kapot rammelt tegen 90km/H op de E17

Comment

zou denken dat min. de helft vd Belgen te snel rijdt

maar hier op dit autoforum blijkbaar concentratie van mensen die zich strikt en ten allen tijde aan alle verkeersregels houden, meer zelf, die mensen die een paar keer te snel rijden, wil men een maandenlang rijverbod opleggen...

Comment

deze wet werd nog door Dehaene erdoor gejast, maar werd tot op heden nog niet uitvoerbaar, eindelijk gaan ze nu beginnen met iets wat al heel lang had moeten bestaan.
                                      te snel is niet goed, drank en rijden zouden ze een nultolerantie moeten voeren! Rijden als je gedronken hebt, ook al is het maar 1 pint, sorry maar rijbewijs afgeven voor lange tijd en wagen nog langer kwijt.
                                      Ik rij al van 1985 met de wagen nooit één druppel aangeraakt sinds ik rij, dus wie kan tellen weet hoelang ik al alcoholvrij ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                        zou denken dat min. de helft vd Belgen te snel rijdt

maar hier op dit autoforum blijkbaar concentratie van mensen die zich strikt en ten allen tijde aan alle verkeersregels houden, meer zelf, die mensen die een paar keer te snel rijden, wil men een maandenlang rijverbod opleggen...
                                        Haha das nu eens de waarheid se,op dit forum zijn de meeste heilig precies en leven correct alle regeltjes na....En owee degene die eens een regeltje niet naleeft die moeten ze direkt hun wagen verkopen en levenslang hun rijbewijs afpakken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                          ....die moeten ze direkt hun wagen verkopen en levenslang hun rijbewijs afpakken...
                                          In de meeste gevallen zou dat inderdaad nog meer pijn, verdriet en miserie voorkomen. Helaas moet je zo'n drama's vaak eerst zelf ondervinden om het te beseffen, spijtig!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Working...
                                          X