Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nee dank u, ik hou geen spaarkaarten bij.

Comment

Ik reed daarstraks tegen 140 op een rustige snelweg een dame voorbij die tegen een veel lagere snelheid dan mezelf met haar GSM aan het prullen was aan het stuur, en hierdoor zonder op te letten uitweek naar mijn vak. Door mijn alertheid kon ik nog vlot stoppen. Wie is hier dan de roekeloze associale chauffeur? Stel u maar eens voor dat deze dame zo'n fietser van het fietspad maait. Het zijn altijd de snelle chauffeurs die met de vinger worden gewezen...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Nogmaals, er is een goede (en simpele) reden dat de meeste controles op snelheid en alcohol gedaan worden..

Die twee veroorzaken veeeeeel meer ongevallen met letsel dan alle andere samen.

Steek dus je hoofd niet in het zand. Door overdreven hard te rijden vergroot je de kans dat jij een ongeval met letsel veroorzaakt drastisch.

En Net nog in De Standaard: we rijden veeeel meer onder invloed dan onze buurlanden.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Ik reed daarstraks tegen 140 op een rustige snelweg een dame voorbij die tegen een veel lagere snelheid dan mezelf met haar GSM aan het prullen was aan het stuur, en hierdoor zonder op te letten uitweek naar mijn vak. Door mijn alertheid kon ik nog vlot stoppen. Wie is hier dan de roekeloze associale chauffeur? Stel u maar eens voor dat deze dame zo'n fietser van het fietspad maait. Het zijn altijd de snelle chauffeurs die met de vinger worden gewezen...

Comment

Ik rijd nooit onder invloed, en rijd wel eens hard, maar nooit overdreven hard.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Dit gaat over meer dan wat jij en ik doen, dit gaat over wat we met z'n allen doen én vooral ook wat we sociaal accepteren.

Alcohol in het verkeer wordt in belgie te gemakkelijk sociaal geaccepteerd. En aan de reacties hier te lezen is het met overdreven snelheid niet beter gesteld.

Ik rijd nooit onder invloed, en rijd wel eens hard, maar nooit overdreven hard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              Ik moet de eerste hardrijder nog tegen komen die van zichzelf zegt dat hij roekeloos rijdt.U lijkt nog fier te zijn ook op uw associaal rijgedrag. Laat dat rijbewijs met punten maar snel komen ! Bestuurders die na 10 jaar nog geen enkel punt hebben zou men kunnen belonen met een jaar gratis verkeersbelasting of zo. Ik heb overigens nog nooit een bekeuring gekregen.
              Waarom is wa harder rijden associaal,als ik niemand hinder wat is dan het probleem ? Ik ben zeker dat bestuurders zoals jij veel associaler zijn dan ik omdat de mensen gefrustreerd geraken als ze achter u moeten kruipen terwijl jij weer een zuinigheids rekord aan het breken bent en van 0-70 per uur een half uur nodig hebt,ik rij vlot en hinder niemand en als ik eens een proceske krijg lig ik daar ook ni om te bléten...

Comment

Invoering rijbewijs met punten.

Oorspronkelijk geplaatst door ralleigh Bekijk Berichten
                Dit gaat over meer dan wat jij en ik doen, dit gaat over wat we met z'n allen doen én vooral ook wat we sociaal accepteren.

Alcohol in het verkeer wordt in belgie te gemakkelijk sociaal geaccepteerd. En aan de reacties hier te lezen is het met overdreven snelheid niet beter gesteld.
                Alcohol kan nooit goedgepraat worden.

Nu zoals je zegt overdreven snelheid ook niet, alleen is overdreven snelheid iets geheel anders dan sneller rijden dan de wettelijk toelaatbare snelheid.

iemand die beweert dat 160 km/u om 2.00 AM op een verlaten snelweg onaangepaste/overdreven snelheid is, heeft er volgens mij weinig van begrepen, of hij/zij rijdt rond met een koekendoos waarvan de vmax 170 is, dan is de snelheid onaangepast omdat de wagen er niet voor geschikt is.

Op de snelweg gebeurt bovendien ook maar een zeer kleine fractie van het totaal aantal ongevallen daar waar de snelheid veel hoger is dan op secundaire wegen, bebouwde kom.

Stellen dat louter snelheid per definitie een van de grootste oorzaken is van ongelukken is dus manifest onjuist, daarentegen is ONAANGEPASTE snelheid wel degelijk een belangrijke oorzaken van ongelukken.

De overheid zou dus als taak moeten hebben te controleren op onaangepaste snelheid en niet louter te controleren op de overtreding van de wettelijk toegelaten snelheid.

Jammer genoeg vinden de meeste controles plaats op plaatsen waar ze weten dat ze op korte tijd veel mensen pakken. Het mooiste voorbeeld is en blijft voor mij de frequente controles onder het nieuw justitiepaleis, richting de ring.
                Last edited by germinal; 13/09/2014, 02:19.
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Nu zoals je zegt overdreven snelheid ook niet, alleen is overdreven snelheid iets geheel anders dan sneller rijden dan de wettelijk toelaatbare snelheid.

iemand die beweert dat 160 km/u om 2.00 AM op een verlaten snelweg onaangepaste/overdreven snelheid is, heeft er volgens mij weinig van begrepen, of hij/zij rijdt rond met een koekendoos waarvan de vmax 170 is, dan is de snelheid onaangepast omdat de wagen er niet voor geschikt is.

Op de snelweg gebeurt bovendien ook maar een zeer kleine fractie van het totaal aantal ongevallen daar waar de snelheid veel hoger is dan op secundaire wegen, bebouwde kom.

Stellen dat louter snelheid per definitie een van de grootste oorzaken is van ongelukken is dus manifest onjuist, daarentegen is ONAANGEPASTE snelheid wel degelijk een belangrijke oorzaken van ongelukken.

De overheid zou dus als taak moeten hebben te controleren op onaangepaste snelheid en niet louter te controleren op de overtreding van de wettelijk toegelaten snelheid.

Jammer genoeg vinden de meeste controles plaats op plaatsen waar ze weten dat ze op korte tijd veel mensen pakken. Het mooiste voorbeeld is en blijft voor mij de frequente controles onder het nieuw justitiepaleis, richting de ring.

Je hebt 100% gelijk maar het zal nu eenmaal niet snel veranderen omdat de overheid samen met de politiediensten en het BIVV mensen die te snel rijden demoniseren. Daarmee dat een groot deel van de mensen dat ook doen, je ziet dat zelfs goed op dit forum: snel rijden is slecht en gevaarlijk en al de rest wordt vergeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

Dit en niks anders !
                    Ford Focus RS Mk3
                    Mitsubishi Lancer Evolution VI RS2

Comment

Ik ben geen moraalridder en iedereen doet wat hij wil, maar ik probeer nog één keer mijn visie te duiden.

Uiteraard is er niks mis met hoge snelheid zolang er niets gebeurt. Er zijn veel mensen die nooit een ongeval meemaken. Zij zullen niet snel inzien wat snelheid betekent in een ongeval. Jammer genoeg gebeuren er in Belgie erg veel autoongevallen met letsel (nogmaals: veel meer dan in onze buurlanden... En zelfs bij de meeste in europa).

Je kan nog de beste chauffeur zijn, nooit iets voorhebben... maar je bent niet alleen op de weg en ongevallen gebeuren vaak door iets wat je niet ziet aankomen. De snelheid van de voertuigen gaat dan een immense rol spelen in de gevolgen.

ik reed de toegelaten 70km/u op een voorrangsweg, geen tegenliggers, geen verkeer voor of achter mij, geen moeilijke weg of situaties. Een comfortabele, brede baan met mooi afgeschermd voet-en fietspad. Opeens komt er uit een oprit vanop links iemand de weg opgereden, die ik dus met volle snelheid raak. Beide voertuigen worden weggekatapulteerd in de richting van fietspad en voetpad waar er een moeder met babykoets wandelt... Gelukkig zijn we NET op tijd tot stilstand gebracht door van die witte verhogingen die de weg afscheiden van de berm en voet/fietspad. De auto in fout werd eroverheen geduwd en kwam dan pas tot stilstand. Beide wagens per totale.

Niemand geraakte gewond bij dit ongeval. Maar als ik daar 90 of meer had gereden, waren de gevolgen zwaarder geweest.

Daarover gaat het jammer genoeg bij snelheid in het verkeer. Zoals blijkt uit de voorbeelden in voorgaande posts zijn er meer dan genoeg dwazen in al die andere auto's die ongevallen veroorzaken... Maar accepteer gewoon dat snelheid enorm gaat bijdragen in de gevolgen daarvan.

Ik hoop van harte dat jullie nooit een ongeval aan hoge snelheid meemaken, maar het heeft mij alvast wel de ogen geopend: lagere snelheid=minder ongevallen met letsel.

Ook is een rijbewijs met punten een goed systeem om duidelijk zicht te krijgen op recidive overtreders, wat nu niet zo evident is.
                      Last edited by ralleigh; 13/09/2014, 09:30.

Comment

U lijkt nog fier te zijn ook op uw associaal rijgedrag. Laat dat rijbewijs met punten maar snel komen !
                        Inderdaad, ik wist niet dat het zo erg was met sommigen
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Door mijn alertheid...
                          Een alerte moderator op het AW forum, wow! Dat ik dat nog mag meemaken...
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik moet de eerste hardrijder nog tegen komen die van zichzelf zegt dat hij roekeloos rijdt.U lijkt nog fier te zijn ook op uw associaal rijgedrag. Laat dat rijbewijs met punten maar snel komen ! Bestuurders die na 10 jaar nog geen enkel punt hebben zou men kunnen belonen met een jaar gratis verkeersbelasting of zo. Ik heb overigens nog nooit een bekeuring gekregen.
                            Ah,ge zijt zo ene..

Ik rijd niet roekeloos, ik rijd "vlotjes"als de verkeerssituatie dit mogelijk maakt,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                              Ah,ge zijt zo ene..

Ik rijd niet roekeloos, ik rijd "vlotjes"als de verkeerssituatie dit mogelijk maakt,

Idem!

Comment

Het hoge aantal verkeersdoden/ongevallen in België is vnl te wijten aan de lintbebouwing, en het ongeval dat ralleigh had is daar een typisch voorbeeld van. Ik heb geen probleem met de opgelegde snelheden en ik hou me daar dan ook (meestal) aan. Wel constateer ik dat er een hoop steden zijn die belachelijke max. snelheden invoeren op plaatsen waar dat totaal niet nodig is en dat is ook te merken want quasi iedereen rijdt daar sneller dan toegelaten. Ze mogen van mij toch eens een aantal keren snelheidscontroles uitvoeren en dan de Vmax80-regel toepassen.

Ik rij regelmatig in Duitsland en zet daar de cruisecontrol op 160km/h en dan voel ik me vaak veiliger dan in België tegen 120km/h. Ze hebben daar gewoon een heel andere manier van rijden. Ik zie daar quasi nooit iemand invoegen en zonder te kijken naar het linkervak schieten. Da's wel ff anders hier. Net zoals het gebruik van de richtingsaanwijzers. Dat zie ik hier minder en minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fatsie Bekijk Berichten
                                  Dit en niks anders !
                                  ik zie eigenlijk ook niet in wat er mis om dronken 's nachts op een verlaten autostrade te rijden, of 15-jarigen zonder rijbewijs op een verlaten weg te laten rijden

of als je denkt dat er niemand anders op de baan is om door het rood te vlammen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik zie eigenlijk ook niet in wat er mis om dronken 's nachts op een verlaten autostrade te rijden, of 15-jarigen zonder rijbewijs op een verlaten weg te laten rijden

of als je denkt dat er niemand anders op de baan is om door het rood te vlammen
                                    Vind ik leuk

Comment

het ergste is dan nog dat al die 'onzinnige' wetten er moeten komen net door zij die denken dat dat extra glaasje, dat beetje te rap, dat ff sms'en toch geen kwaad kan

Comment

Afgelopen nacht toch ook weeral wat gezien waarvan ik denk, hoe halen die het in hun hoofd. En vooral hoe komen die altijd hier zo gemakkelijk mee weg.
                                        Sportclubs & (alcoholische)drank!!! Niet te schatten wat sommige zogezegde sportievelingen achterover kappen na het sporten om dan vervolgens in hun voertuig te kruipen.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          het ergste is dan nog dat al die 'onzinnige' wetten er moeten komen net door zij die denken dat dat extra glaasje, dat beetje te rap, dat ff sms'en toch geen kwaad kan
                                          Ja die denken dat de controles er eerst waren...
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X