Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• grootste probleem is dat wij zelfs niet meer bewust zijn dat rijden een risicovolle activiteit is
    telkens als wij op een gewone baan braafjes 70km/u rijden en een tegenligger (dus op minder dan 2 meters) kruisen, zijn afhankelijk van de rijcapaciteiten van iemand die mogelijk slecht ziet, niet hoort, met iets anders bezig is dan aandachtig rijden, enz enz… De klap (140 km/u) zou telkens dodelijk zijn, alhoewel beide bestuurders geen snelheidsovertreding pleegden. Natuurlijk zouden de gevolgen nog zwaarder kunnen zijn met hogere snelheden… nog op andere vlakken dan
    Dit om te zeggen dat het echt probleem niet de snelheid is, maar de onoplettendheid (wegens om het even welke reden…) Hoe juist dat aangepakt kan worden is de grote vraag, m.i. is het een kwestie van opvoeding… en denkvermogen. Om te zeggen dat wij tegen morgen geen oplossing hebben ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      grootste probleem is dat wij zelfs niet meer bewust zijn dat rijden een risicovolle activiteit is
      telkens als wij op een gewone baan braafjes 70km/u rijden en een tegenligger (dus op minder dan 2 meters) kruisen, zijn afhankelijk van de rijcapaciteiten van iemand die mogelijk slecht ziet, niet hoort, met iets anders bezig is dan aandachtig rijden, enz enz… De klap (140 km/u) zou telkens dodelijk zijn, alhoewel beide bestuurders geen snelheidsovertreding pleegden.
      klopt niet 2 wagens van 70 die frontaal botsen =/ 140 per uur tegen een wand...de krachten heffen elkaar op 70 = 70
      natuurlijk gaat het niet op met een smart versus een vrachtwagen, maar dan nog is de kracht op de smart niet gelijk aan 140

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        grootste probleem is dat wij zelfs niet meer bewust zijn dat rijden een risicovolle activiteit is
        telkens als wij op een gewone baan braafjes 70km/u rijden en een tegenligger (dus op minder dan 2 meters) kruisen, zijn afhankelijk van de rijcapaciteiten van iemand die mogelijk slecht ziet, niet hoort, met iets anders bezig is dan aandachtig rijden, enz enz… De klap (140 km/u) zou telkens dodelijk zijn, alhoewel beide bestuurders geen snelheidsovertreding pleegden.
        klopt niet 2 wagens van 70 die frontaal botsen =/ 140 per uur tegen een wand...de krachten heffen elkaar op 70 = 70
        natuurlijk gaat het niet op met een smart versus een vrachtwagen, maar dan nog is de kracht op de smart niet gelijk aan 140

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          Idd. Twee sedans die aan 70km/h elk frontaal botsen, ervaren de impact van een botsing aan 70km/h tegen een betonnen muur (die niet meegeeft) .

Comment

• Ik ben door een dronken persoon frontaal aangereden en ik stond in alle kranten als overleden. (Wat heel wat teweeg bracht bij familie, vrienden, en anderen die mij niet dagelijks zien)
            Heb een jaar gerevalideert.

Het is geen seconde in mij opgekomen dat ze diene mens zijn rijbewijs levens lang moeten afpakken.

Hij heeft het wel een lange tijd kwijt geweest en het heeft hem veel geld gekost waardoor die een paar jaar zwarte sneeuw heeft gezien.
            Zie hem nog regelmatig en hij zal het niet meer voorhebben.

Er zijn altijd hardleerse mensen maar dat is dan weer de minderheid.

Ik drink ook al lang niet meer als ik moet rijden maar het stoort mij niet als iemand 2 pinten drinkt.
            Er rijden er meer rond met medicatie waar ze suf van zitten en ook veel mensen hebben gewoon géén reactie vermogen.

Sms, kranten lezen terwijl je met 1500kg onder uw gat zit stoort mij veel meer dan 2 pinten drinken.
            Van mij mogen ze daarvoor een rijbewijs intrekken het zal de enige manier zijn om het af te leren want dagelijkse zie ik er op een rit van 10 km wel een stuk of 25 bellen.

Met recidivisten heb ik geen medelijden.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Het is dan ook vooral net die doelgroep die moet aangepakt worden, en er zijn er genoeg hoor, wees gerust.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Teveel punten = rijbewijs kwijt. Dan rijden ze toch gewoon verder zonder rijbewijs. Zulke kwitten rijden er nu ook al rond. Rijbewijzen worden nu ook al ingetrokken en toch rijden sommige rustig verder.

Misschien een rijbewijs met punten en rijbewijs afnemen en auto in tijdelijk in beslag nemen. Kosten van inbeslagname en stalling moet dan ook voor de overtreder zijn.
                Rijbewijs terug = auto terug, mits betaling van kosten.
                Dan zullen de mensen wel gaan nadenken vooraleer ze de verkeersregels aan hun laars lappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Het is dan ook vooral net die doelgroep die moet aangepakt worden, en er zijn er genoeg hoor, wees gerust.
                  Waar maar nog altijd de minderheid.
                  Daarom liefst een goed systeem uit dokteren.
                  Weet niet hoe ze het in Duitsland en Frankrijk aanpakken maar aan een politie staat hebben we ook niks.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Ik ben door een dronken persoon frontaal aangereden en ik stond in alle kranten als overleden. (Wat heel wat teweeg bracht bij familie, vrienden, en anderen die mij niet dagelijks zien)
                    Heb een jaar gerevalideert.

Het is geen seconde in mij opgekomen dat ze diene mens zijn rijbewijs levens lang moeten afpakken.

Hij heeft het wel een lange tijd kwijt geweest en het heeft hem veel geld gekost waardoor die een paar jaar zwarte sneeuw heeft gezien.
                    Zie hem nog regelmatig en hij zal het niet meer voorhebben.

Er zijn altijd hardleerse mensen maar dat is dan weer de minderheid.

Ik drink ook al lang niet meer als ik moet rijden maar het stoort mij niet als iemand 2 pinten drinkt.
                    Er rijden er meer rond met medicatie waar ze suf van zitten en ook veel mensen hebben gewoon géén reactie vermogen.

Sms, kranten lezen terwijl je met 1500kg onder uw gat zit stoort mij veel meer dan 2 pinten drinken.
                    Van mij mogen ze daarvoor een rijbewijs intrekken het zal de enige manier zijn om het af te leren want dagelijkse zie ik er op een rit van 10 km wel een stuk of 25 bellen.

Daar ben ik het dan wel volmondig mee eens,en de politiekers die het willen invoeren hebben allemaal een chauffeur tot hun beschikking ,dus zij hebben er totaal geen last van...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                      Teveel punten = rijbewijs kwijt. Dan rijden ze toch gewoon verder zonder rijbewijs. Zulke kwitten rijden er nu ook al rond. Rijbewijzen worden nu ook al ingetrokken en toch rijden sommige rustig verder.

Misschien een rijbewijs met punten en rijbewijs afnemen en auto in tijdelijk in beslag nemen. Kosten van inbeslagname en stalling moet dan ook voor de overtreder zijn.
                      Rijbewijs terug = auto terug, mits betaling van kosten.
                      Dan zullen de mensen wel gaan nadenken vooraleer ze de verkeersregels aan hun laars lappen.
                      Bij zo een mensen die jij bedoelt helpt in beslag nemen niet want ze rijden met ongekeurde, onverzekerde kramen rond die ze ter plaatse achterlaten.
                      Hebben we al genoeg gezien in programma's zoals blik op de weg.
                      den borre

Int3x0r

Comment

Weet niet hoe ze het in Duitsland en Frankrijk aanpakken maar aan een politie staat hebben we ook niks.
                        Een minderheid die veel leed kan berokkenen

Over dat goed systeem ben ik akkoord, ik hou ook niet van al die verplichte regeltjes. Maar in dit geval sta ik volledig achter het rijbewijs met punten. Vanaf de invoering werd het jaarlijks verkeersdoden cijfer in Duitsland meer dan gehalveerd, dat kan al tellen denk ik. Dit soort rijbewijs bestaat trouwens al in bijna alle Europese landen en als je de slachtoffercijfers in België ziet weet je genoeg eigenlijk. Maar het moet inderdaad echt wel goed doordacht en uitgewerkt worden.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Dus alle andere landen zijn al veel langer politiestaten dan wij? Mogen we toch heel blij om zijn dat we dat zolang hebben kunnen afwenden. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Een minderheid die veel leed kan berokkenen

Over dat goed systeem ben ik akkoord, ik hou ook niet van al die verplichte regeltjes. Maar in dit geval sta ik volledig achter het rijbewijs met punten. Vanaf de invoering werd het jaarlijks verkeersdoden cijfer in Duitsland meer dan gehalveerd, dat kan al tellen denk ik. Dit soort rijbewijs bestaat trouwens al in bijna alle Europese landen en als je de slachtoffercijfers in België ziet weet je genoeg eigenlijk. Maar het moet inderdaad echt wel goed doordacht en uitgewerkt worden.
                            Is waar.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Dus alle andere landen zijn al veel langer politiestaten dan wij? Mogen we toch heel blij om zijn dat we dat zolang hebben kunnen afwenden. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk
                            Heb ik niet gezegd hé.
                            Staat er zelf bij dat ik niet weet hoe het ginder werkt.

Bedoel gewoon dat we moeten zien dat het zoals dikwijls niet volzit met onnodige regeltjes.
                            We hebben er tegenwoordig al genoeg.
                            den borre

Int3x0r

Comment

rijbewijzen moeten ook niet levenslang afgenomen worden, want die gaan toch zonder rijbewijs blijven rijden.
                              rijbewijs intrekken en dat je het opnieuw moet behalen (na bv een cursus volgen ofzo bij de echte slechte rijders).

dan hebben mensen wel degelijk iets te verliezen, maar niet te erg dat ze er financieel aan tenonder gaan. ik zie ook regelmatig mensen gewoon door het oranje (en zelf door het rood) vlammen terwijl ik die voor hen reed (andere rijvak) wel gewoon gestopt ben. eens die ook hun rijbewijs 'kunnen' verliezen als ze teveel punten verliezen, gaan ze misschien ook eens nadenken. het enige dat ze nu riskeren is 50-150€ boete voor oranje/rood licht negeren.

regelmatig kan je hier in waregem je auto zo kapot rijden. groot kruispunt waar altijd maar in 1 richting kan gereden worden.
                              zijstraat mag rijden,
                              hoofdweg met links afslaan
                              hoofdweg mag rechtdoor rijden

als er niemand op de hoofdweg moet afslaan, krijgen de tegenliggers voor rechtdoor te gaan direct groen. het valt bijna wekelijks voor dat ik moet afdraaien, ik krijg groen licht (tegenliggers rood) en toch is er altijd wel ene die direct mee vertrekt met diegenen die afdraaien. dat is volledig door rood licht. iemand die zo al een paar keer punten kwijtspeeld, zal in het vervolg misschien wat beter opletten. het hoeven niet altijd hardrijders te zijn die punten verliezen.

hoeveel keer zie je in die programmas niet dat ze een verkeersovertreder tegenhouden die dan 'geen onbekende is' voor die mannen
                              Last edited by ; 14/09/2014, 13:03.

Comment

ik zie eigenlijk ook niet in wat er mis om dronken 's nachts op een verlaten autostrade te rijden, of 15-jarigen zonder rijbewijs op een verlaten weg te laten rijden

of als je denkt dat er niemand anders op de baan is om door het rood te vlammen
                                Akkoord, bij voorkeur voer je de 15-jarige van het 2de voorbeeld dronken vooraleer te gaan rijden op de autostrade & om echt veel plezier te hebben voeg je er best nog 1 of andere drug aan toe, mag ik misschien GHB aanraden ?
                                Vinden we 15 trouwens niet een beetje jong om te leren rijden ? Misschien moeten we de tekst aanpassen naar 12 jaar ?
                                Ford Focus RS Mk3
                                Mitsubishi Lancer Evolution VI RS2

Comment

• Ik ben wel te vinden voor een rijbewijs met punten, ik moet bekennen dat ik dan trager zou rijden. Echter heb ik schrik dat er op deze manier veel onverzekerden gaan rondrijden en dan is er altijd een hele boel extra miserie voor de tegenpartij. Er zullen ook nog meer vluchtmisdrijven zijn en dat is ook beter te voorkomen.

Comment

Is waar.

Heb ik niet gezegd hé.
                                    Staat er zelf bij dat ik niet weet hoe het ginder werkt.

Bedoel gewoon dat we moeten zien dat het zoals dikwijls niet volzit met onnodige regeltjes.
                                    We hebben er tegenwoordig al genoeg.
                                    Dat zal hier wel de grootste uitdaging worden en het hier zo een beetje kennende, zal er wel weer iets belachelijk uit de bus komen.
                                    Het gaat een goede zaak worden dat punten systeem. Nu nog behoorlijke lessen op niveau in de scholen en de verplichting van autorijschool te volgen. Met deze maatregelen gaan dan hopelijk de mensen hun mentaliteit wijzigen en hun verantwoordelijkheid meer opnemen.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• het gaat ook over de ouders

zolang mensen hun kinderen er niet (nog meer) op wijzen bereik je 0, alleen wat sensibilisatie van de overheid is niet genoeg
                                      punten zullen al veel helpen, denk ik ook

Comment

het gaat ook over de ouders

zolang mensen hun kinderen er niet (nog meer) op wijzen bereik je 0, alleen wat sensibilisatie van de overheid is niet genoeg
                                        punten zullen al veel helpen, denk ik ook
                                        juist daar wringt het schoentje, te veel ouders blijven het slecht voorbeeld tonen...
                                        terloops, over het niet optellen van de energieën bij botsende wagens zou je mij dit met fysikawetten moeten bewijzen.
                                        Ben wel akkoord dat een deel van het totaal aan energieën geneutraliseerd (opgeslorpt) wordt door vervorming van de koetswerken
                                        het zou mij verbazen dat de vervormingen van een wagen die tegen een muur crasht geringer zou zijn dan indien twee wagens frontaal botsen
                                        Sta natuurlijk open voor het bewijs van het tegenovergestelde, ik leer nog graag !

Comment

• Welkom op de website van de provincie vlaams brabant. Hier vind je alle info over onze provincie!

Comment

Working...
                                          X