Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
    Begrijpend lezen?
    Nogmaals, ik ben er niet fier op.
    Ik steek het alleen niet onder stoelen of banken.

Als je er niet fier op zijt, waarom doe je het dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
      Wat mij tegen de borst stoot, is het feit dat je zwaarder wordt gestraft dan nu voor dezelfde overtreding. Nu je pinker niet gebruiken is 55 EUR, je betaalt en het is vergeten. Bij het rijbewijs met punten is het betalen + 1 strafpunt dat je nog 3 jaar meedraagt. Je wordt dus zwaarder gestraft voor dezelfde overtreding. Ook het cumulatieve aspect vind ik soms zwaar erover...
      Om het niet meer te vergeten ?
      Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
      My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik zou wel eens een ander rijbewijs willen... 't mijne ziet er niet meer uit, een verkreukeld stukske papier met ne foto erop van toen da'k nog ne jeugdige kerel was. De flikken zouden mij niet meer herkennen, ze zouden denken dat 't van mijne zoon is
        Ander, nieuw rijbewijs gaan we allemaal op termijn krijgen, in bankkaartformaat, en we gaan er nog goed voor mogen betalen ook.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Steek een flik weg achter de bosjes op een rotonde en na een uur heb je al massa's puntjes uitgedeeld.

Ik steek soms m'n middenvinger op naar mensen die van de rotonde rijden zonder richting aan te geven.

Met m'n 65kg maak ik uiteraard veel indruk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
            Als je er niet fier op zijt, waarom doe je het dan?

Zelfde reden waarom iedereen het doet vermoed ik, ah neen sorry iedereen houd zich aan de vmax hier.
            Was ik ff vergeten...

Maar nu doe ik het ook nimeer ;-)
            Hou mij netjes aan de regels...

Comment

• ik hoop dat mensen meer gaan pinken, scheelt een hoop tijd als je staat te wachten

Comment

• Tijd om naar polen te "verhuizen". Deal met een advokaat voor een vast bedrag per maand die alle "u moet uw auto hier inschrijven" zever voor u oplost en alles is geregeld.
                Kennis van mij doet het zo, en het gaat perfect zo.

Gebruik dat europa argument maar is tegen hun. Het is een mes dat langst twee kanten snijdt.

Aan alle mensen die denken dat dit problemen gaat oplossen mbt recividisten.
                Onthoud dat die auto ook rijdt zonder papiertjes, en zij zullen zich er weinig van aantrekken.
                Mensen die niks bezitten hebben ook niks te verliezen. Mensen die niks bezitten kunnen ze ook niks maken.
                Als je geen adres hebt in belgie, dan kunnen ze u al HELEMAAL niks maken.

De enige bevolkingsgroep die je hier mee raakt zijn de mensen die effectief met alles in orde zijn.

Ik rij 80-100K km per jaar. Ik rij 2-3 boetes max per jaar. Er zijn jaren geweest waar ik totaal geen boete gereden heb.
                Dat wil zeggen dat ik per kilometer wss beter scoor dan 75% van de mensen die maar niet kunnen wachten tot deze onzin ingevoerd wordt.
                Toch zou ik wss na 2 jaar mijn rijbewijs opnieuw mogen afleggen.

Naar polen "verhuizen" is een veel aantrekkelijkere oplossing, en een dikke "kust mijn kloten" in de richting van onze "leiding".

Bij de diefstal van mijn auto werd er werkelijk geen zak ondernomen. Het kon niemand een fuck schelen. Gewoon routine. Formulierke invullen, whatever.
                "neen meneer, we hebben niks gevonden, maar we blijven zoeken"
                9 maanden later werd hij uitgebrand terug gevonden in de walen ... MET MIJN ORIGINELE PLAAT!

Flikken zijn gewoon veredelde flitspalen geworden, en het enige wat hen interesseert is geld opbrengen in de naam van "veiligheid", en dat komt de politiek heel goed uit.

Onthoud 1 ding:
                Als je alles illegaal maakt, dan maak je van iedereen een crimineel.
                Last edited by ; 12/10/2014, 10:59.

Comment

• 7 op 10 weggebruikers willen meer trajectcontroles in Vlaanderen

Zeven op de tien weggebruikers staan positief tegenover een uitbreiding van de trajectcontroles in Vlaanderen. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van VAB.

Gelukkig voor hen plannen steeds meer gemeenten de invoering van de controles. 'Als de plannen effectief worden uitgevoerd, krijgen we een verdrievoudiging van het aantal trajectcontroles op secundaire wagen in Vlaanderen (van 7 trajecten naar 21) in één jaar tijd', vertelt woordvoerder Maarten Matienko.
                  De trajectcontrole wordt momenteel enkel gebruikt in vier gemeenten in de provincie Antwerpen. Er zijn ook in de provincie Oost-Vlaanderen enkele sites met trajectcontroles, maar deze liggen op het autosnelwegennet. 'In 2015 plannen 10 gemeenten om 14 trajecten uit te rusten met een trajectcontrole. Het gaat om 11 trajecten in Antwerpen, 2 in Vlaams-Brabant en eentje in Limburg.'

Zeven op tien is pro
                  De nieuwe VAB-Mobiliteitsbarometer ziet tegelijkertijd een groeiend draagvlak voor zulke trajectcontroles. 'De cijfers van de representatieve steekproef liegen er niet om. Gemiddeld is zeven op tien weggebruikers pro trajectcontrole. Enkel in de leeftijdscategorie 35-54 is er iets meer tegenstand. Het draagvlak is trouwens het grootst als het over wegen binnen de bebouwde kom gaat. Zestig procent van de automobilisten vindt te snel rijden binnen de bebouwde kom immers zeer gevaarlijk.'

'Faire' methode
                  Algemeen wordt de trajectcontrole door bestuurders als een 'faire' methode van snelheidscontrole gezien. Als positief wordt aangehaald dat de gebruikers van radarverklikkers ook hun rijgedrag moeten aanpassen, omdat afremmen voor de camera niet langer voldoende is.
                  Het is ook niet de toevallige overtreder die geviseerd wordt, maar de bestuurder die continu de snelheid overschrijdt.

Bron: knack.be
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                    Tijd om naar polen te "verhuizen". Deal met een advokaat voor een vast bedrag per maand die alle "u moet uw auto hier inschrijven" zever voor u oplost en alles is geregeld.
                    Kennis van mij doet het zo, en het gaat perfect zo.

Gebruik dat europa argument maar is tegen hun. Het is een mes dat langst twee kanten snijdt.

Aan alle mensen die denken dat dit problemen gaat oplossen mbt recividisten.
                    Onthoud dat die auto ook rijdt zonder papiertjes, en zij zullen zich er weinig van aantrekken.
                    Mensen die niks bezitten hebben ook niks te verliezen. Mensen die niks bezitten kunnen ze ook niks maken.
                    Als je geen adres hebt in belgie, dan kunnen ze u al HELEMAAL niks maken.

De enige bevolkingsgroep die je hier mee raakt zijn de mensen die effectief met alles in orde zijn.

Ik rij 80-100K km per jaar. Ik rij 2-3 boetes max per jaar. Er zijn jaren geweest waar ik totaal geen boete gereden heb.
                    Dat wil zeggen dat ik per kilometer wss beter scoor dan 75% van de mensen die maar niet kunnen wachten tot deze onzin ingevoerd wordt.
                    Toch zou ik wss na 2 jaar mijn rijbewijs opnieuw mogen afleggen.

Naar polen "verhuizen" is een veel aantrekkelijkere oplossing, en een dikke "kust mijn kloten" in de richting van onze "leiding".

Bij de diefstal van mijn auto werd er werkelijk geen zak ondernomen. Het kon niemand een fuck schelen. Gewoon routine. Formulierke invullen, whatever.
                    "neen meneer, we hebben niks gevonden, maar we blijven zoeken"
                    9 maanden later werd hij uitgebrand terug gevonden in de walen ... MET MIJN ORIGINELE PLAAT!

Flikken zijn gewoon veredelde flitspalen geworden, en het enige wat hen interesseert is geld opbrengen in de naam van "veiligheid", en dat komt de politiek heel goed uit.

Onthoud 1 ding:
                    Als je alles illegaal maakt, dan maak je van iedereen een crimineel.
                    In Polen hebben ze nochtans al jaren dat puntensysteem. Zou alleen daarom al niet "administratief" verhuizen...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      In Polen hebben ze nochtans al jaren dat puntensysteem. Zou alleen daarom al niet "administratief" verhuizen...
                      Inderdaad, en het land staat vol flitspalen en de verkeerscontroles zijn niet van de poes, ken persoonlijk 2 landgenoten die daar onmiddellijk een tijdje hun rijbewijs mochten inleveren, ene voor overdreven snelheid in combinatie met een groot bakkes en een andere voor lichte alcoholintoxicatie. Dan zou ik toch een ander land kiezen hoor om aan onze 'leiding' te ontsnappen
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Inderdaad, en het land staat vol flitspalen en de verkeerscontroles zijn niet van de poes, ken persoonlijk 2 landgenoten die daar onmiddellijk een tijdje hun rijbewijs mochten inleveren, ene voor overdreven snelheid in combinatie met een groot bakkes en een andere voor lichte alcoholintoxicatie. Dan zou ik toch een ander land kiezen hoor om aan onze 'leiding' te ontsnappen
                        Eén van de redenen waarom vele Polen nog steeds met CB-antennes rondrijden. Denk dat P13 deze had vergeten te plaatsen op zijn voertuig.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat gaan ze dan doen als dergelijke pipo's rondrijden zoals diegene die Dewever is komen ophalen met z'n porsche. Voor en achter verschillende nummerplaten. De achterste nummerplaat was wel een kopie van de originele, maar de originele was van een vrouw. De nummemrplaat was geflist in Brussel en de dame in kwestie krijg een pv voor overdreven snelheid.
                          DE dame beweert bij hoog en laag dat ze nooit in Brussel is geweest, dat de boete niet van haar kon zijn, maar ze moest de boete wel betalen. Nu de 'valse kopie' gevonden is, gaan ze die dame haar centen teruggeven en zouden ze die strafpunten terug aftrekken ? .....
                          Dit systeem straft enkel de brave belgen. De stoutere belgen gaan er wel iets op vinden of hebben een vriendenkring die groot en machtig genoeg is om er tussenuit te knijpen .....

Comment

• puntensysteem in Polen: als ge gans de dagen met Poolse platen in België gaat ge daar niet veel last van hebben...

toch raar dat zovelen voor trajectcontrole zijn, zelf als je nooit te snel rijdt, precies alsof het leuk is om continu op je teller te letten, want meesten rijden toch allemaal ong. 120...

De Wever in een Porsche en het land staat op z'n kop... (en dat was al voor iemand had gezien dat er 2 versch. nummerplaten op zaten)

nu die incorrecte nummerplaten vind k ook wel straf eigenlijk die Porsche is ingeschreven op de nummerplaat-code vooraan of nummerplaat-code achteraan? bewust vervalst of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                              puntensysteem in Polen: als ge gans de dagen met Poolse platen in België gaat ge daar niet veel last van hebben...
                              Ben ik nog niet zo zeker van, ken iemand die reed hier met een Slowaakse nummerplaat en werd daardoor veel aan de kant gezet door de politie. Puntensysteem werkt toch via het rijbewijs of Ikaart, misschien zal je wel eens een flitsboete kunnen omzeilen maar het is snel geweten hoor als je hier constant blijft met die buitenlandse plaat rijden.

Comment

Ben ik nog niet zo zeker van, ken iemand die reed hier met een Slowaakse nummerplaat en werd daardoor veel aan de kant gezet door de politie. Puntensysteem werkt toch via het rijbewijs of Ikaart, misschien zal je wel eens een flitsboete kunnen omzeilen maar het is snel geweten hoor als je hier constant blijft met die buitenlandse plaat rijden.
                                kan best, ga mij daar niet mee bezig houden met nummerplaat of rijbewijsvervalsing, was reactie op El Greco:

Comment

Er is anders wel een manier waarop het perfect legaal is om met buitenlandseplaten te rijden, er zijn veel mensen aan het wachten tot de beslissing echt valt voor dit puntensysteem.

2 vliegen in 1 klap, geen stom rijbewijs met punten en in geval van Oost-Europese landen veel minder taks te betalen.

Comment

• Hangt er ook sterk vanaf waar je woont, in een boerendorp loop je idd. al snel in de kijker maar bvb. in t stad of aan de kust val je totaal niet op met een buitenlandse plaat
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Er is anders wel een manier waarop het perfect legaal is om met buitenlandseplaten te rijden, er zijn veel mensen aan het wachten tot de beslissing echt valt voor dit puntensysteem.

2 vliegen in 1 klap, geen stom rijbewijs met punten en in geval van Oost-Europese landen veel minder taks te betalen.
                                      In Frankrijk kun je via een tussenpersoon (advocaat) een firma in Letland laten oprichten waar je auto op ingeschreven wordt. Jij bent dan zogezegd werknemer van die firma. Perfect legaal...

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ik schrijf toch niet dat er iemand illegaal rijdt met die platen. Trouwens die eenmaking van al die Europese verkeersdatabanken zal er toch ooit ook wel komen veronderstel ik, minder taks ok, afwachten toch maar. Nu ja, mij niet gelaten hoor, zolang de recidiverende verkeerszotten er maar uit gehaald worden, op welke manier dan ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Hangt er ook sterk vanaf waar je woont, in een boerendorp loop je idd. al snel in de kijker maar bvb. in t stad of aan de kust val je totaal niet op met een buitenlandse plaat
                                          Da's waar, maar als je de overtredingen gaat beginnen op te stapelen gaat het toch niet lang duren imo.

Comment

Working...
                                          X