Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In Polen blijken ze te starten met/bij 0 en kan je punten verzamelen tot en met 21. Nadien ben je je rijbewijs kwijt. Jongeren dan 24 zouden naar het schijnt sneller hun punten zien "aangroeien" dan ouderen. In Polen blijkt ook geen "gunstperiode" zijn opgenomen wanneer je bvb 3jaar geen punten "sprokeld".
Misschien kan Jocar dit bevestigen?
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
In Polen blijken ze te starten met/bij 0 en kan je punten verzamelen tot en met 21. Nadien ben je je rijbewijs kwijt. Jongeren dan 24 zouden naar het schijnt sneller hun punten zien "aangroeien" dan ouderen. In Polen blijkt ook geen "gunstperiode" zijn opgenomen wanneer je bvb 3jaar geen punten "sprokeld".
Misschien kan Jocar dit bevestigen?
Kan ik helaas niet bevestigen, maar als jij dat zo vernomen hebt zal het wel kloppen veronderstel ik. Ik zal eind volgende maand daar mijn licht eens opsteken over deze materie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Leuke debat, dat wel, maar wat een bende moraalridders zit hier toch bij mekaar!!!
Ja de meeste hier rijden nooit te hard,leven elke regel na en gaan elke Zondag naar de mis..Begrijp ni goe wie die honderd duizenden coyote's gekocht heeft in Belgie,blijkbaar ben ik één van de weinige op dit forum....
Ja de meeste hier rijden nooit te hard,leven elke regel na en gaan elke Zondag naar de mis..Begrijp ni goe wie die honderd duizenden coyote's gekocht heeft in Belgie,blijkbaar ben ik één van de weinige op dit forum....
Het gaat hier niet alleen over de onaangepaste snelheid hé, er zijn meer gevaarlijke verkeerssituaties. Het zijn dan ook vaak steeds dezelfde recidivisten, die lak hebben aan alle verkeersregels en met hun rijgedrag andere mensen in gevaar brengen, die dringend aan banden gelegd moeten worden.
Ik snap dan weer niet hoe sommigen dit kunnen vergoelijken, arrogantie ten top!!!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Een Coyote kan je ook "vertueus" gebruiken, het blijft naast de signalisatie van de flitsen en goede bron van info over de snelheidslimieten ( alhoewel niet 100% te vertrouwen in België)
Wat mij wel opvalt is dat de ijver om attent te blijven en dus de mobiele controles stipt te melden begint te dalen : ik woon dichtbij een plaats waar de politie vaak (wekelijks op zijn minst) neerstrijkt, en toch stel ik vast dat de flits zelden gemeld werd als ik toekom.
Het gaat hier niet alleen over de onaangepaste snelheid hé, er zijn meer gevaarlijke verkeerssituaties. Het zijn dan ook vaak steeds dezelfde recidivisten, die lak hebben aan alle verkeersregels en met hun rijgedrag andere mensen in gevaar brengen, die dringend aan banden gelegd moeten worden.
Ik snap dan weer niet hoe sommigen dit kunnen vergoelijken, arrogantie ten top!!!
Als je dat maar weet!!!
Het is niet omdat je te snel rijdt dat je daarom lak hebt aan alle verkeersregels hé...
Ik denk dat er al eens een verschil gemaakt moet worden tussen te snel rijden en echt de asso uit te hangen.
Want dat zijn namelijk 2 totaal verschillende dingen...
Van mij mag dat punten rijbewijs komen, maar ik ben benieuwd naar welk quotatiesysteem ze hier in België gaan hanteren...
Ik hoop dat ze idd meer dan alleen snelheidsovertredingen gaan gebruiken...
Dat ze al maar eens veel strenger controleren op alcohol en drugs in het verkeer, gebruik van gsm/smartphone achter t stuur, enz...dat is mijn ogen dikwijls gevaarlijker dan de snelheid...
Het is een feit dat snel rijden op twee verschillende manieren kan gebeuren. De wetgever en de politie maken daar echter geen onderscheid in. Het is ook moeilijk uit te leggen dat jij 'verantwoord snel' zou rijden in een rechtbank.
Ja dat kan maar een rijverbod wordt altijd maar nationaal uitgesproken, dus kun je normaal gezien in België opnieuw een rijbewijs aanvragen (verloren) en zolang je niet in Nederland begint rond te rijden is alles oké.
Ja dat kan maar een rijverbod wordt altijd maar nationaal uitgesproken, dus kun je normaal gezien in België opnieuw een rijbewijs aanvragen (verloren) en zolang je niet in Nederland begint rond te rijden is alles oké.
En omgekeerd? Je bent het hier 3maand kwijt en je gaat 3maand naar Spanje?
En omgekeerd? Je bent het hier 3maand kwijt en je gaat 3maand naar Spanje?
Zou theoretisch dus hetzelfde zijn je hebt immers geen rijverbod in Spanje, MAAR je kunt geen rijbewijs meer voorleggen (ligt op de rechtbank) en je kunt er geen ander aanvragen dus je zou daar rondtoeren zonder geldig rijbewijs. Zelfde verhaal met Nederland natuurlijk tussen de tijd van het afgeven van het rijbewijs in Nederland en het opnieuw verkrijgen van een rijbewijs hier mag je ook niet rondrijden want je kunt geen geldig rijbewijs voorleggen (in die korte periode beschik je niet over een rijbewijs).
Ik ben curieus wat voor een systeem het rijbewijs met punten in België wordt. Hopelijk zijn de politiekers ditmaal een beetje verstandig en boxen ze geen ingewikkeld systeem in elkaar.
Het is een feit dat snel rijden op twee verschillende manieren kan gebeuren. De wetgever en de politie maken daar echter geen onderscheid in. Het is ook moeilijk uit te leggen dat jij 'verantwoord snel' zou rijden in een rechtbank.
het interesseert de Politie geen bal of je "verantwoord" snel rijdt, het bewijs ervan is waar ze meestal gaan staan om te controleren, en dat is vaak in dode uren op een vrij verlaten plaats en op een rechte strook waar ze de niets vermoedende automobilist het gemakkelijkst kunnen pakken. Tuurlijk is daar het gevaar gering, maar de kassa ringelt... Zoveel kleine overtredingen met onbeduidende snelheidsverschillen brengen zonder moeite veel meer dan lopen achter de echt gevaarlijke kerels in het verkeer. Beter zijn kruiswoordraadsel of Sudoku duchtig invullen terwijl de flits zijn werk doet... Het kost aan de maatschappij een leger wagens en bemanning, het brengt 0,0 op voor de veiligheid.
het interesseert de Politie geen bal of je "verantwoord" snel rijdt, het bewijs ervan is waar ze meestal gaan staan om te controleren, en dat is vaak in dode uren op een vrij verlaten plaats en op een rechte strook waar ze de niets vermoedende automobilist het gemakkelijkst kunnen pakken. Tuurlijk is daar het gevaar gering, maar de kassa ringelt... Zoveel kleine overtredingen met onbeduidende snelheidsverschillen brengen zonder moeite veel meer dan lopen achter de echt gevaarlijke kerels in het verkeer. Beter zijn kruiswoordraadsel of Sudoku duchtig invullen terwijl de flits zijn werk doet... Het kost aan de maatschappij een leger wagens en bemanning, het brengt 0,0 op voor de veiligheid.
Volledig mee akkoord maar de meesten denken er wel anders over....
Comment