Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoering rijbewijs met punten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

En er zal meer gereden worden zonder rijbewijs denk ik,kom je dan een ongeval tegen ..nog meer mensen in de armoede ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
      En er zal meer gereden worden zonder rijbewijs denk ik,kom je dan een ongeval tegen ..nog meer mensen in de armoede ..
      Zo'n mensen ga je altijd hebben die rondrijden zonder rijbewijs. Of dat nu met of zonder punten is...
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

helft van de boetes wordt niet betaald geloof k s gelezen te hebben... als ze iets willen doen, dat ze dat dan aanpakken...

aan degene die zo pro puntensysteem en altijd gecontroleerd worden zijn:
        waar rijd je liefst, tussen trajectcontrolepunten E40 en E17 of erbuiten?

als ik in Nederland rijd is dat ook altijd meer stress omdat je weet dat ze er veel meer flitsen, ben destijds 2 keer geflitst geweest voor paar kmh te snel hoewel ik er echt wel op gelet had, waarschijnlijk s een bord niet gezien, op die dag had ik waarschijnlijk al mijn punten al verloren voor dat jaar, zalig systeem, een gans jaar met cruise control rijden of wa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          In het huidig verkeer de volhardende snelheidsmaniak uithangen en het leven van andere mensen riskeren is ook crimineel
          geen voorrang geven, geen knipperlichten gebruiken, GSM-en achter stuur, ... kunnen ook oorzaak zijn van ongevallen !!!!!!!!!!!!!

denk jij nu echt dat al die vrachtwagens die dagelijks ongelukken krijgen 200 rijden ????? :o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
            helft van de boetes wordt niet betaald geloof k s gelezen te hebben... als ze iets willen doen, dat ze dat dan aanpakken...

Hebben ze al aangepakt. Onbetaalde boetes zouden nu geïnd worden via de jaarlijkse personenbelasting. Of dit effectief gebeurt weet ik niet.

Comment

In principe ben ik voor, maar vrees dat het WEERAL gefixeerd zal zijn op snelheid!
              Kom juist weer uit een stuk file in antwerpen , wat ik daar weer gezien heb is vele malen degoutanter en gevaarlijker dan 130/140km/u te rijden op een autosnelweg...

Btw Te snel rijden is NIET crimineel !! Onaangepaste snelheid, dat kan crimineel zijn ja!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                geen voorrang geven, geen knipperlichten gebruiken, GSM-en achter stuur, ... kunnen ook oorzaak zijn van ongevallen !!!!!!!!!!!!!

denk jij nu echt dat al die vrachtwagens die dagelijks ongelukken krijgen 200 rijden ????? :o
                Jawadde, hier voelt er zich ene aangesproken Je begrijpt anders best wat ik bedoel, in mijn 2de post van dit topic had ik het al over verkeerscowboys en recidivisten, dus alle soorten verkeersovertredingen en overdreven, sorry, onaangepaste snelheid hoort daar ook bij.
                Wie niet horen wil moet voelen, sommige mensen denken dat ze superchauffeurs zijn en blijven dus maar volharden in hun (on)wijsheid. Tot de dag dat ze in hun eigen omgeving eens getroffen worden door een triestig voorval veroorzaakt door zo'n idioot, dan is het kot ineens te klein.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                  ,,,
                  aan degene die zo pro puntensysteem en altijd gecontroleerd worden zijn:
                  waar rijd je liefst, tussen trajectcontrolepunten E40 en E17 of erbuiten?
                  ,,,
                  trajectcontrole is wel hééél efficiënt, uitgenomen enkele buitenlanders die niet op de hoogte zijn zie ik voortaan iedereen daar braafjes de max. snelheid respecteren
                  wat niet zegt dat dat risicoloos is, de mensen beginnen zo dicht bij mekaar te rijden dat… ze botsen : voorbeeld vandaag tussen Erpe en Wetteren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                    Ze zouden beter de mensen met X-aantal overtredingen een doorgedreven rijcursus laten volgen.
                    Snelheid is in veel gevallen een kleiner probleem dan car control...
                    Daar kan ik mij in vinden!
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                      Btw Te snel rijden is NIET crimineel !! Onaangepaste snelheid, dat kan crimineel zijn ja!!
                      Ook dat is juist! Toch zijn er dagelijks vele oelewappers die dat zo niet begrijpen/zien.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zeer goed initiatief en hoog tijd dat het ingevoerd wordt. Voor rijden zonder rijbewijs is er maar 1 remedie : inbeslagname en openbare verkoop van het voertuig. Indien het minder dan 10.000 euro opbrengt dan dient de eigenaar het verschil bij te passen.

Comment

ik zou ondertussen al veel extra punten hebben gehad

vandaag 2 keer gecontroleerd op snelheid, buitengewoon...gisteren was het gordel en nog veel vaker drank

Comment

Ik rij altijd te snel maar nooit (of weinig) roekeloos , na 31 jaar nog nooit een ongeval gehad door te snel te rijden maar ik hou mijn ogen altijd op de baan en kan gevaarlijke situaties goed inschatten en zorg ervoor dat ik er ook kan op reageren en das volgens mij veel minder gevaarlijk dan een grote hoop toeristen die op weg zijn en met alles bezig zijn behalve dan met het verkeer,dus ik ben volledig tegen het puntensysteem....De enige plaats waar ik mij aan snelheidsbeperkingen hou is aan scholen ..

Comment

dixie, als je van jezelf zou zeggen dat je roekeloos rijdt, zou je nooit doen

Comment

Waar haal je het uit om voor zo een zaken inbeslagname te willen.
                                Moet mevrouw en kinderen mee boeten en financieel in de put geraken omdat meneer eens 160 op de snelweg gereden heeft.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Voor sommigen is een politiestaat precies nog niet genoeg.
                                  Ze willen nog een dictator ook.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik verzamel inderdaad nogal wat boetes maar rijdt ook zeer veel en het is altijd 5 km te snel of 3... als dat telkens punten gaat kosten ga ik idd snel prijs hebben.

Je moet je niet als een gek gedragen in het verkeer om een boete te krijgen. Rij jij nooit 100 waar 90 mag ?
                                    Niet persoonlijk opvatten , maar denk je nu echt dat je door 3 of 5 km/h sneller te rijden daadwerkelijk ook VEEL eerder op je bestemming zal zijn ??
                                    Ik denk het niet , tenzij je 100den kilometers aan 1 stuk rijdt.....

Zet dus die CC dus maar op en je zal nog lang kunnen genieten van je rijbewijs .

Comment

Bij ongevallen met letsel zijn er in overgroot deel van de gevallen één van twee oorzaken:

overdreven snelheid en alcohol

Als ge dan ziet hoe sociaal geaccepteerd die twee in ons verkeer zijn.... Geen wonder dat we qua verkeersveiligheid echt volledig onderaan de Europese ranglijst bengelen.

Recidive hardrijders en alcohol in het verkeer moeten we hard aanpakken: ook onder mekaar.

ik ben dus pro rijbewijs met punten.

Comment

Ze zouden beter de mensen met X-aantal overtredingen een doorgedreven rijcursus laten volgen.
                                        Snelheid is in veel gevallen een kleiner probleem dan car control...
                                        Helaas car control kunnen ze niet meten.

Als ik 120 moet rijden val ik in slaap. Idem met cruise control. Ik geef mezelf ook niet zo heel lang met dat puntensysteem alhoewel ik zelden een boete krijg. Ook nog nooit rijbewijs moeten inleveren. Tja we shall see zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                          Ik rij altijd te snel maar nooit (of weinig) roekeloos , na 31 jaar nog nooit een ongeval gehad door te snel te rijden maar ik hou mijn ogen altijd op de baan en kan gevaarlijke situaties goed inschatten en zorg ervoor dat ik er ook kan op reageren en das volgens mij veel minder gevaarlijk dan een grote hoop toeristen die op weg zijn en met alles bezig zijn behalve dan met het verkeer,dus ik ben volledig tegen het puntensysteem....De enige plaats waar ik mij aan snelheidsbeperkingen hou is aan scholen ..
                                          Ik moet de eerste hardrijder nog tegen komen die van zichzelf zegt dat hij roekeloos rijdt.U lijkt nog fier te zijn ook op uw associaal rijgedrag. Laat dat rijbewijs met punten maar snel komen ! Bestuurders die na 10 jaar nog geen enkel punt hebben zou men kunnen belonen met een jaar gratis verkeersbelasting of zo. Ik heb overigens nog nooit een bekeuring gekregen.
                                          Last edited by ; 12/09/2014, 22:19.

Comment

Working...
                                          X