Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaat, welke rij je en hoe ervaar je het?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door JollyRoger Bekijk Berichten
    Eigenlijk niets dan voordelen. Sta je stil met de rem en doe je je deur open gaat ie al in "P" en zo van die dingen maakt dat je erg rap went of eigenlijk dat je verwent wordt.
    Amai, dat zag ik nog nooit. Ben duidelijk achterop aan het geraken... Da's wel interessant want heb zo eens een vrouw zien uitstappen terwijl ze in drive stond. En die bolde tegen een andere wagen natuurlijk. Is dat nog een gewone automaat in de A?

    Comment


    • #22
      ik heb nog nooit olie gewisseld bij een Mercedes boite

      kan me voorstellen dat bij een dsg (of dct) bij een a wel om de 60k moet worden gewisseld

      Comment


      • #23
        Bij Renault ook niet. Er zijn er wel die het aanraden om dit alle 100k te doen. Maar niet wisselen want dan blijft er teveel olie in de boite. Je zou dat moeten laten spoelen bij een specialist in automatische bakken. Ik weet niet wat het beste is... Schijnt na spoelen dat je wel verschil voelt in soepelheid.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          het enige minpunt van de geartronic is dat die niet terugschakelt zonder kd, net zoals een ouwe benz dat niet doet in eco-mode
          Totaal geen last van, maar kickdown gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Zal aan mijn rijstijl liggen.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #25
            Mijn 2e autooke is een automaat , Opel Corsa 1.4 benzine bj 2001 90 pk , 4 versnellingen.

            Rijdt echt wel zalig en je voelt idd wel wat schakelbewegingen , maar vind dit niet erg.

            Buiten de P , R , N en D staan er nog 3 standen in dat gleufje : 3 , 2 , 1 ( 1 : (versnelling) zou enkel dienen om heeeeeeeeel steil omhoog te rijden )

            Ook is er nog een knopje "S" bovenop de pook om wat sportiever te rijden........wat erg nefast is voor het verbruik natuurlijk.

            Mijn kids zien het iig al wel zitten om met een automaat te leren rijden , hoewel ikzelf het leuker vind manueel te schakelen. ( en de oudste dochter ook ! )

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik heb nog nooit olie gewisseld bij een Mercedes boite

              kan me voorstellen dat bij een dsg (of dct) bij een a wel om de 60k moet worden gewisseld
              zou ik toch eens doen, je zal aangenaam verrast zijn nadien en als je het goedje ziet die ze er uit halen zou je wel eens kunnen verschieten
              lets have some more member berries

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                het enige minpunt van de geartronic is dat die niet terugschakelt zonder kd, net zoals een ouwe benz dat niet doet in eco-mode
                Wat is kd?
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Wat is kd?
                  Kickdown...

                  Comment


                  • #29
                    Mijn w110 diesel uit 1966 is een automaat. Eerste generatie diesel automaat. (bestaat sinds 1963) 3 traps maar. Aan 50km per uur zit je al in hoogste. Echt luxe is het niet, het is echt een schokker en niet echt vlot. Maar is colonne is het heel gemakkelijk als je een rit doet.

                    De automaat heeft 550k km volgehouden tot hij in 1999 gereviseerd moest worden. Aangezien hij geen grote afstanden moet doen ziet hij ook niet meer af , hij schakelt vlot maar wel schokkering dus.

                    De P zit ook nog beneden dus omgekeerd.
                    Last edited by ; 11/09/2014, 22:05.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik heb nog nooit olie gewisseld bij een Mercedes boite

                      kan me voorstellen dat bij een dsg (of dct) bij een a wel om de 60k moet worden gewisseld
                      Mijn E 220 CDI W211 met 5-traps automaat in den tijd heeft na 280dzd km een volledige spoeling gekregen nadat we hadden vastgesteld dat er licht geschuur in voorkwam. Nochtans werd die toen alle 60dzd km perfect onderhouden.

                      Nu krijgt mijn 7-traps S-Tronic elke 60dzd km verse longlife olie. M.a.w. nu nog zo goed als nieuw.
                      Last edited by Metaxa; 12/09/2014, 09:22.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                        Kickdown...
                        Ha ja oké uiteraard. Bedankt.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #32
                          Ik rij nu met een 6 traps DSG op een 2.0 TDI 170 pk.

                          Gewoon een heel goede automaat. Schakelt snel en vrijwel onvoelbaar als je rustig rijdt.
                          De peddels aan het stuur hoef ik niet meer. Bijna nooit gebruik ik die. De sportstand gebruik ik alleen kort voor een inhaalmaneuver.

                          Binnen 2 weken rij ik met een Multitronic.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Mijn E 220 CDI W211 met 6-traps automaat in den tijd heeft na 280dzd km een volledige spoeling gekregen nadat we hadden vastgesteld dat er licht geschuur in voorkwam. Nochtans werd die toen alle 60dzd km perfect onderhouden.

                            Nu krijgt mijn 7-traps S-Tronic elke 60dzd km verse longlife olie. M.a.w. nu nog zo goed als nieuw.
                            jouw 220cdi had een 5-traps, so long goed geheugen

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              jouw 220cdi had een 5-traps, so long goed geheugen
                              Tjaaaaa....Mercedes hé lopen altijd een beetje achter de feiten achterna.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Amai, dat zag ik nog nooit. Ben duidelijk achterop aan het geraken... Da's wel interessant want heb zo eens een vrouw zien uitstappen terwijl ze in drive stond. En die bolde tegen een andere wagen natuurlijk. Is dat nog een gewone automaat in de A?
                                Let wel, die gaat in "P" als ik de rem in heb gedrukt en mijn portier open en ook wanneer de motor dus nog draait, ik heb nog niet proberen uit te stappen terwijl die aan het bollen was he :p
                                Heb wel eens gehad dat ik uitstapte met draaiende motor en misschien niet lang of krachtig genoeg had geremd en als ik terug instapte was ook de handrem ingeschakeld en in "P" ...
                                Maar vindt zo direkt niet ergens waar dat ze juist al die functie's hebben staan, alleen technische werking van de versnellingsbak zelf.

                                FF copy paste van de Merc site :

                                " De versnellingsbak met dubbele koppeling 7G-DCT biedt een unieke combinatie van comfort, sportiviteit en zuinigheid. De automatische versnellingsbak 7G-DCT is een geautomatiseerde 3-assenversnellingsbak met dubbele koppeling en heeft zeven versnellingen en twee deelversnellingsbakken met elk een eigen koppeling. "

                                Comment


                                • #36
                                  zelfs maar 4 effectieve

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    Mijn 2e autooke is een automaat , Opel Corsa 1.4 benzine bj 2001 90 pk , 4 versnellingen.

                                    Rijdt echt wel zalig en je voelt idd wel wat schakelbewegingen , maar vind dit niet erg.

                                    Buiten de P , R , N en D staan er nog 3 standen in dat gleufje : 3 , 2 , 1 ( 1 : (versnelling) zou enkel dienen om heeeeeeeeel steil omhoog te rijden )

                                    Ook is er nog een knopje "S" bovenop de pook om wat sportiever te rijden........wat erg nefast is voor het verbruik natuurlijk.

                                    Mijn kids zien het iig al wel zitten om met een automaat te leren rijden , hoewel ikzelf het leuker vind manueel te schakelen. ( en de oudste dochter ook ! )
                                    Leer ze toch maar eerst rijden met een handgeschakelde auto. De tijd dat ge praktijkexamen deed met automaat en daarna ook met een handgeschakelde mocht rijden is al lang voorbij.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Mijn E 220 CDI W211 met 6-traps automaat in den tijd heeft na 280dzd km een volledige spoeling gekregen nadat we hadden vastgesteld dat er licht geschuur in voorkwam. Nochtans werd die toen alle 60dzd km perfect onderhouden.

                                      Nu krijgt mijn 7-traps S-Tronic elke 60dzd km verse longlife olie. M.a.w. nu nog zo goed als nieuw.
                                      Voor zover ik weet is deze versnellingsbak nochtans onderhoudsvrij. Heb hem zelf ook. Olie moet eenmaal vervangen worden op 60.000 km en nadien nooit meer. Dealer vervangt ook niet.
                                      Was volgens mij wel weer zo'n uitvinding van MB zoals de elektronische rempomp die ze achteraf hebben afgevoerd. En inmiddels is gebleken dat w211's na honderd duizenden kilometers weer veel beter gaan rijden na toch een bakspoeling.

                                      Heb zoals gezegd zelf de vijfbak van Mercedes. Zo'n elektronische bak is een enorme vooruitgang op de met onderdruk en bowden-kabels bediende versnellingsbakken van voorheen want eens zo'n ding ontregeld is...
                                      Mijn versnellingsbak is soms wat te traag bij het hernemen maar eens je dat kent kan je daar rekening mee houden. Rijd zelf nogal snel maar gebruik nooit de kickdown.
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                      Comment


                                      • #39
                                        Waar gaan jullie dan voor zo'n volledige bakspoeling? Doen de dealers dat? je moet hiervoor apparatuur hebben.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Inmiddels mijn tweede Multitronic ( CVT) op rij , voor mij persoonlijk nog steeds de allerbeste automaat zeker als het op comfort aankomt. Gekoppeld aan een onderin koppelrijke V6 diesel is dit voor mij de ideale kilometervreter,een handgeschakelde zie ik hier eigenlijk nooit meer binnenkomen…
                                          Waarschijnlijk zal de volgende geen Multitronic meer zijn aangezien ik vaststel dat de nieuwe Ultra modellen nu ook in 2L versie al de S-tronic krijgen, de 3 liters zullen wel volgen vrees ik… waarschijnlijk het einde van de MT ?
                                          MT moet ook om de 60.000km een spoeling + verse olie hebben , laat ik doen bij de dealer, kost je wel iedere keer een 350 euro dacht ik. ( dit gebeurd idd met een speciaal toestel en duurt enkele uurtjes )
                                          Last edited by Audidriver; 12/09/2014, 06:29.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X