Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox
    Dat is hij toch, bij Esso Express en consoorten altans Vandaag getankt aan 0.966. Morgen zakt em ok, maar dan passeer ik geen Esso Express
    M'n schoonbroer laat weten (werkt in Vorst en passeert in Ternat, waar blijkbaar het goedkoopste tankstation van de streek momenteel gevestigd is, Shell Express) 0.946 euro/liter.

edit: waarschijnlijk doelde radio 2 op maximumprijzen onder de euro. Ik denk het niet.

Comment

• Mja, vandaag is em nog gezakt. Waar ik gisteren tankte staat hij 0.932 nu. Dat moet echt wel een van de laagste zijn. Al heb ik ergens op brandstofprijzen.be gezien dat er een Shell Express was met diesel aan 0.925 ongeveer

EDIT: effe gekeke naar de top 3 laagste prijzen

0.915 - DATS 24 Braine L'Alleud
      0.926 - Avia Grembergen
      0.926 - Shell Express Grembergen
      Last edited by ; 06/09/2006, 23:46.

Comment

• Die bij ons "Energy" staat nog op 1,056.

Comment

• edit, niet juist

Comment

• Pf, het blijft duur.

Comment

• Even een blikje gewopen en wat hersenkronkels laten werken. Tevens gisteren gekeken naar Ter Zake waar Paul d'Hore wat uitleg kwam geven. Best interessant voor diegen die geïnteresseerd zijn in de prijzen. Je kan het herbekijken op de site van ter zake, denk ik.

Ik vermoed dat we nog effe gaan blijven hangen op dit prijsnivo. Een lichte stijging gaan doormaken en daarna weer iets zakken, officiële prijzen, nooit onder de euro/liter.

Reden? Geen idee, gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                Die bij ons "Energy" staat nog op 1,056.
                Dan moet je elders tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                  Even een blikje gewopen en wat hersenkronkels laten werken. Tevens gisteren gekeken naar Ter Zake waar Paul d'Hore wat uitleg kwam geven. Best interessant voor diegen die geïnteresseerd zijn in de prijzen. Je kan het herbekijken op de site van ter zake, denk ik.

Ik vermoed dat we nog effe gaan blijven hangen op dit prijsnivo. Een lichte stijging gaan doormaken en daarna weer iets zakken, officiële prijzen, nooit onder de euro/liter.

Reden? Geen idee, gevoel.
                  Ik vermoed toch ook wel dat de hedendaagse brandstofprijzen tot de laagste zullen behoren van de komende deccenia.
                  We kunnen enkel maar hopen dat de prijzen van nu af aan niet teveel zullen stijgen op korte termijn. Op lange termijn echter....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                    Ik vermoed toch ook wel dat de hedendaagse brandstofprijzen tot de laagste zullen behoren van de komende deccenia.
                    We kunnen enkel maar hopen dat de prijzen van nu af aan niet teveel zullen stijgen op korte termijn. Op lange termijn echter....
                    Op lange termijn, daar kunnen we weinig aan veranderen (korte ook niet trouwens ) maar op lange termijn zullen we er ons wel steeds beter tegen gaan wapenen of op voorzien. Op korte termijn is dit veel moeilijker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                      maar op lange termijn zullen we er ons wel steeds beter tegen gaan wapenen of op voorzien. Op korte termijn is dit veel moeilijker.
                      welke altenatieven heb je in gedachte ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        Ik zie zo op de moment toch ook nog geen echt alternatief in de pijplijn
                        zitten.
                        Op deze moment is het enige alternatief ons behelpen met LPG,maar op
                        langere termijn zal dat ook wel niet blijven duren tegelijk met de benzines.

Aan de ontwikkeling van waterstof wordt wel serieus gewerkt maar dat is nog
                        verre toekomstmuziek op dit moment.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat wij ons aan een afdoend alternatief mogen verwachten want eerst zullen de olievoorraden op moeten zijn.En op deze moment wordt er volop geboord EN nieuwe olie gevonden dus het ziet er niet goed uit voor onze portemonnee,want er zullen altijd wel redenen zijn om de prijzen op te drijven.
                        Uiteraard is dit wel goed nieuws voor de liefhebbers van de traditionele brandstofmotoren,want ondanks het slechte rendement van die motoren blijven het wel leuke dingen om te gebruiken, en zolang er olie is kunnen die dingen dan ook blijven draaien. Dus toch nog één positief puntje.

Comment

Op dit moment rijden er in Nederland enkele Peugeot's en Volkswagens rond op aardgas. Akkoord, geen alternatief om 50 jaar mee te overbruggen, maar wel genoeg om weer enkele jaren voort te kunnen.

De wagens kosten amper meer dan een standaard-benzine & verbruiken zelfs minder dan een benzine. 't Zit allemaal in proefzone maar eens alles op z'n poten valt kan je de wagens zo bij de dealer kopen.

Shell werkt een distributienet uit via z'n bestaande tankstations.

't Is nogmaals zoals gezegd geen oplossing voor 30 jaar maar een goedkope tussenoplossing, iets wat we nodig hebben dus.

Ik zie dat allesind wel zitten, een Octavia op aardgas, amper duurder dan een benzine, zeer zuinig en per liter komt aardgas merkelijk goedkoper dan benzine.

Verder doen steeds meer automerken onderzoek naar hybride-auto's. Terug 'maar' een tussenoplossing mààr wél een mogelijkheid om de factuur betaalbaar te houden.
                          Om het effe anders te stellen, 't heeft ook jaren geduurd eer we van een zuipende traktordiesel naar een zuinge commonrail gegaan zijn, maar ondertussen hebben we wel mooie tussenoplossingen gezien.
                          Last edited by ; 09/09/2006, 14:26.

Comment

• (Belga) Diesel wordt goedkoper. Vanaf donderdag kost diesel 1,0430 euro per liter (-0,0360).

De prijsverandering is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de schommeling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (svr)
                            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Hoera, we gaan langzaam maar zeker terug richting € 0,75 per liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo
                                Hoera, we gaan langzaam maar zeker terug richting € 0,75 per liter

Optimist!

120d Hatch Edition Sport

Comment

Als het geen 0,50 euro wordt hahaha

Comment

• En met de dalende olieprijs zijn de eerste tankstations terug onder 0,90 euro/liter diesel gedoken. Jet in Braine L'Alleud (1420) vraagt op dit moment 0,889 euro voor een litertje dieselsap.
                                    Last edited by Caesar2; 14/09/2006, 09:12.
                                    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

batterijwagens, veel lichter als deze tanks waarmee we rijden
                                      of de wagen op lucht

een gemiddelde van 40 per uur nastreven en voor het overige een puik komfortabel opnbaar vervoer

Comment

'k ben er vrij zeker van dat de officiële prijs niet onder de Euro zal komen te liggen. Dit topic is, door mezelf, anderhalf jaar geleden opgestart wanneer de officiele prijs nét over 1 Euro/liter ging staan. Dat was een magische & psychologische grens. Sindsdien is hij bij mijn weten nooit nog onder deze grens gekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                          En met de dalende olieprijs zijn de eerste tankstations terug onder 0,90 euro/liter diesel gedoken. Jet in Braine L'Alleud (1420) vraagt op dit moment 0,889 euro voor een litertje dieselsap.
                                          pour les wallonies!

Comment

Working...
                                          X