Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FWD vs RWD vs AWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het is al een oud filmpje, maar hier zijn AWD, RWD en FWD vergeleken in een test.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Grrr

Winterbanden anyone ?
      Met mijn RWD pak ik het risico nie om zonder te rijden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Niet bepaald tegen iemand, want veel concurrentie kom je vandaag niet meer tegen op de openbare weg. Ik vind het gewoon plezant om zo brutaal uit de startblokken te kunnen schieten. Ik word er hier dikwijls voor 'uitgelachen', maar ik hou van die heerlijke brutale duw in de rug.

Groot gelijk , je koopt ook geen 530 d om het beest uit te hangen daar zijn andere auto's meer geschikt voor .

Comment

Grrr maar door zijn +/- 100 kg zwaardere gewicht zal je vroeger en intenser moet remmen. Je zal dus tijd en snelheid verliezen en je remmen gaan meer afzien no doubt.

Bij gelijke specs is op het droge de rwd sneller, no doubt. Jij wint op het nat

Winterbanden anyone ?

Het verschil in gewicht tussen een 2s en 4s is 15 kg .denk je echt dat dit iets gaat uitmaken voor de remmen ? En wie zegt dat ik vroeger op de rem zal moeten ik durf het tegendeel bewijzen .
          Last edited by ; 22/12/2012, 01:14. Reden: We leven bijna in 2013 de denkwijze van 20 jaar geleden moeten we achter ons proberen te werpen want de technologie heeft nie

Comment

Dus is het eigenlijk beter van een 4S te kopen ipv een 2S?
            OO 00 OO

Comment

2s zal altijd meer plezier verschaffen .

Comment

Ik heb mij een 20 tal jaren geleden eens laten gaan aan een 993 4s een dijk van een wagen maar na 2 jaar ingewisseld voor RWD en tot op heden een RWD driver gebleven .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
                  Het verschil in gewicht tussen een 2s en 4s is 15 kg .denk je echt dat dit iets gaat uitmaken voor de remmen ? En wie zegt dat ik vroeger op de rem zal moeten ik durf het tegendeel bewijzen .
                  Doe het dan he zeg want ik ga de uitdaging aan. Je mag het circuit en de datum kiezen.

Kan je jouw theorie dat een awd superieur is in prestaties verklaren met onderstaande vergelijking ?

Ik denk toch dat dit een vrij neutrale vergelijking is ?

In realiteit gaan deze twee wagens zeer kort bij mekaar liggen en zal ondergrond, aard van circuit, het weer maar vooral de piloot het verschil maken. Jouw stelling dat de awd altijd sneller is geloof ik echt ni. Laat staan dat je kan stellen dat een AWD superieur is.
                  Qua rijplezier zijn we het volledig eens

Btw data zijn geverifieerd itt bv fastestlaptimes.com waar een GT3RSmkI op Zolder een 1.40 scoort ( nog niet met Vettel aan het stuur mogelijk)

Qua remmen geeft deze vergelijking jou gelijk. Het zal in praktijk niet heel veel verschil maken hoewel je sowieso +\- 50 kg meer moet afremmen en dat dat op termijn altijd voelbaar is (al is het miniem in dit geval).
                  Last edited by Jokke_vlo; 22/12/2012, 08:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Denk dat het forum besmet is met een virus.............het topic "awd vs rwd" zit nu op de plaats van "wanneer schakelen jullie over naar winterbanden".

Sorry.

Comment

Ik zie zelf het nut ook niet in voor aan AWD voor mij, ik rij nu met een E92 335D op een deftige winterband en daar kan nog altijd hard mee gereden worden, ook in de bochten. Vertrekken aan het licht is ook geen probleem behalve als het echt zeiknat is.
                      Ik begrijp bmwmb perfect dat hij dat wilt op zijn daily.

Voor op circuit prefereer ik zowiso RWD. Ik heb eens met de R8 V8 gereden en ja dat is wel snel en stuurt ook wel strak maar dat is zo'n "saaie" kar. Geen emotie erin of niets. De laatste tijd rij ik meer en meer met de nieuwe carrera s. Die auto is zoveel leuker, voelt beter aan, speelser, zet gemakkelijk zijn kont en is gemakkelijk te controleren. De R8 zal wss wel sneller zijn met een amateur aan het stuur maar de rwd porsche is zooveeel leuker imo.
                      BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Ik zie zelf het nut ook niet in voor aan AWD voor mij, ik rij nu met een E92 335D op een deftige winterband en daar kan nog altijd hard mee gereden worden, ook in de bochten. Vertrekken aan het licht is ook geen probleem behalve als het echt zeiknat is.

Voor op circuit prefereer ik zowiso RWD. Ik heb eens met de R8 V8 gereden en ja dat is wel snel en stuurt ook wel strak maar dat is zo'n "saaie" kar. Geen emotie erin of niets. De laatste tijd rij ik meer en meer met de nieuwe carrera s. Die auto is zoveel leuker, voelt beter aan, speelser, zet gemakkelijk zijn kont en is gemakkelijk te controleren. De R8 zal wss wel sneller zijn met een amateur aan het stuur maar de rwd porsche is zooveeel leuker imo.

Zo is het ook .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ik ervaar de R8 niet als sneller op circuit na met beiden gereden te hebben. En het was dan nog licht vochtig ook. Bovendien heeft die R8 een klote versnellingsbak die onnodig ingrijpt in M stand. Zeer frustrerend...samen met het onderstuur en het vroegere remmen.
                          En dan was het nog de V10. Zeker op Zolder met twee chicanes en de rea trouwens snel gaar. (Olie temperatuur ).
                          Voelt idd saai wat saai aan en vooral frustrerend.

Comment

Juist daarmee , als het goed rap kan kan het ook goed traag hè .
                            Is niet altijd gezegd, die mannen wisselen om de x aantal ronden hun banden. De meesten gewone auto's blijven er 5 jaar mee rijden.
                            Hier is het al een heel drama om winterbanden te monteren. Laats staan regenbanden en profielloze banden.
                            Ga jij je banden opwarmen voor iedere rit ? Als je de vergelijking wil maken met de racerij, dan moet je al die maatregelen ook nemen om op hetzelfde niveau te komen. Van mij mag je de vergeljking blijven maken. Maar ze is niet relevant, als je alle maatregelen niet neemt.
                            Is je auto op u persoonlijk afgesteld ?

Ik heb goed poeder tegen oliefanten... (Urbanus) En een hamer van 20 kg gekocht om een mug te doden. Werkt goed zelle ;-)
                            Last edited by ; 22/12/2012, 10:31.

Comment

Ik ervaar de R8 niet als sneller op circuit na met beiden gereden te hebben. En het was dan nog licht vochtig ook. Bovendien heeft die R8 een klote versnellingsbak die onnodig ingrijpt in M stand. Zeer frustrerend...samen met het onderstuur en het vroegere remmen.
                              En dan was het nog de V10. Zeker op Zolder met twee chicanes en de rea trouwens snel gaar. (Olie temperatuur ).

Een R8 kan mij helemaal niet bekoren .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Is niet altijd gezegd, die mannen wisselen om de x aantal ronden hun banden. De meesten gewone auto's blijven er 5 jaar mee rijden.
                                Hier is het al een heel drama om winterbanden te monteren. Laats staan regenbanden en profielloze banden.
                                Ga jij je banden opwarmen voor iedere rit ? Als je de vergelijking wil maken met de racerij, dan moet je al die maatregelen ook nemen om op hetzelfde niveau te komen. Van mij mag je de vergeljking blijven maken. Maar ze is niet relevant, als je alle maatregelen niet neemt.
                                Is je auto op u persoonlijk afgesteld ?

Ik heb goed poeder tegen oliefanten... (Urbanus) En een hamer van 20 kg gekocht om een mug te doden. Werkt goed zelle ;-)

Ik denk dat jij niet veel kaas hebt gegeten van de racerij laat staan een auto afstellen volgens persoonlijke smaak .

Comment

Ik heb op circuit enkel maar met de manuele gereden dus ik kan niets zeggen over de R tronic. Ik heb wel met de r tronic gereden in gewoon verkeer en bij redelijk traag verkeer leek het precies of ik was aan het leren autorijden. Daar zijn de pdk's veeel beter in.

Ik heb het zowiso al niet voor audi met hun klinische auto's maar ik had van de R8 meer verwacht.
                                  BMW X5 45e

Comment

Ik denk dat jij niet veel kaas hebt gegeten van de racerij laat staan een auto afstellen volgens persoonlijke smaak .
                                    Ik zal antwoorden met een vraag, heeft het zin om alles wat in de racerij voorkomt toe te passen in het dagelijkse verkeer ?
                                    Je hebt gelijk als je stelt dat ik niet veel weet van de racereij. Ik heb nooit anders beweerd. Jij kent er alles van ?
                                    In welk team zit je ?

Comment

Ik heb dus dit topic aangemaakt om de discussie FWD vs RWD vs AWD verder te zetten. In het topic van de winterbanden was het (of topic) wat uit de hand aan het lopen.
                                      OO 00 OO

Comment

Ziehier nog een filmpje van een test op circuit van een Nissan 370Z tegen een Porsche 997 Carrera, Carrera 4, Carrera S en Carrera 4S, telkens met PDK.

OO 00 OO

Comment

+ deze die won kon gerust met 1 hand sturen , veel minder vermoeiend door die AWD kan tellen voor een stintje van 1 1/2 uur .
                                          Last edited by ; 22/12/2012, 19:28.

Comment

Working...
                                          X