Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FWD vs RWD vs AWD
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenGrrr
Winterbanden anyone ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenNiet bepaald tegen iemand, want veel concurrentie kom je vandaag niet meer tegen op de openbare weg. Ik vind het gewoon plezant om zo brutaal uit de startblokken te kunnen schieten. Ik word er hier dikwijls voor 'uitgelachen', maar ik hou van die heerlijke brutale duw in de rug.
Groot gelijk , je koopt ook geen 530 d om het beest uit te hangen daar zijn andere auto's meer geschikt voor .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenGrrrmaar door zijn +/- 100 kg zwaardere gewicht zal je vroeger en intenser moet remmen. Je zal dus tijd en snelheid verliezen en je remmen gaan meer afzien no doubt.
Bij gelijke specs is op het droge de rwd sneller, no doubt. Jij wint op het nat
Winterbanden anyone ?
Het verschil in gewicht tussen een 2s en 4s is 15 kg .denk je echt dat dit iets gaat uitmaken voor de remmen ? En wie zegt dat ik vroeger op de rem zal moeten ik durf het tegendeel bewijzen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDus is het eigenlijk beter van een 4S te kopen ipv een 2S?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDus is het eigenlijk beter van een 4S te kopen ipv een 2S?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk BerichtenHet verschil in gewicht tussen een 2s en 4s is 15 kg .denk je echt dat dit iets gaat uitmaken voor de remmen ? En wie zegt dat ik vroeger op de rem zal moeten ik durf het tegendeel bewijzen .
Kan je jouw theorie dat een awd superieur is in prestaties verklaren met onderstaande vergelijking ?
Ik denk toch dat dit een vrij neutrale vergelijking is ?
In realiteit gaan deze twee wagens zeer kort bij mekaar liggen en zal ondergrond, aard van circuit, het weer maar vooral de piloot het verschil maken. Jouw stelling dat de awd altijd sneller is geloof ik echt ni. Laat staan dat je kan stellen dat een AWD superieur is.
Qua rijplezier zijn we het volledig eens
Btw data zijn geverifieerd itt bv fastestlaptimes.com waar een GT3RSmkI op Zolder een 1.40 scoort ( nog niet met Vettel aan het stuur mogelijk)
Qua remmen geeft deze vergelijking jou gelijk. Het zal in praktijk niet heel veel verschil maken hoewel je sowieso +\- 50 kg meer moet afremmen en dat dat op termijn altijd voelbaar is (al is het miniem in dit geval).Last edited by Jokke_vlo; 22/12/2012, 08:06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDenk dat het forum besmet is met een virus.............het topic "awd vs rwd" zit nu op de plaats van "wanneer schakelen jullie over naar winterbanden".
Sorry.
Comment
-
Ik zie zelf het nut ook niet in voor aan AWD voor mij, ik rij nu met een E92 335D op een deftige winterband en daar kan nog altijd hard mee gereden worden, ook in de bochten. Vertrekken aan het licht is ook geen probleem behalve als het echt zeiknat is.
Ik begrijp bmwmb perfect dat hij dat wilt op zijn daily.
Voor op circuit prefereer ik zowiso RWD. Ik heb eens met de R8 V8 gereden en ja dat is wel snel en stuurt ook wel strak maar dat is zo'n "saaie" kar. Geen emotie erin of niets. De laatste tijd rij ik meer en meer met de nieuwe carrera s. Die auto is zoveel leuker, voelt beter aan, speelser, zet gemakkelijk zijn kont en is gemakkelijk te controleren. De R8 zal wss wel sneller zijn met een amateur aan het stuur maar de rwd porsche is zooveeel leuker imo.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk zie zelf het nut ook niet in voor aan AWD voor mij, ik rij nu met een E92 335D op een deftige winterband en daar kan nog altijd hard mee gereden worden, ook in de bochten. Vertrekken aan het licht is ook geen probleem behalve als het echt zeiknat is.
Ik begrijp bmwmb perfect dat hij dat wilt op zijn daily.
Voor op circuit prefereer ik zowiso RWD. Ik heb eens met de R8 V8 gereden en ja dat is wel snel en stuurt ook wel strak maar dat is zo'n "saaie" kar. Geen emotie erin of niets. De laatste tijd rij ik meer en meer met de nieuwe carrera s. Die auto is zoveel leuker, voelt beter aan, speelser, zet gemakkelijk zijn kont en is gemakkelijk te controleren. De R8 zal wss wel sneller zijn met een amateur aan het stuur maar de rwd porsche is zooveeel leuker imo.
Zo is het ook .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk zie zelf het nut ook niet in voor aan AWD voor mij, ik rij nu met een E92 335D op een deftige winterband en daar kan nog altijd hard mee gereden worden, ook in de bochten. Vertrekken aan het licht is ook geen probleem behalve als het echt zeiknat is.
Ik begrijp bmwmb perfect dat hij dat wilt op zijn daily.
Voor op circuit prefereer ik zowiso RWD. Ik heb eens met de R8 V8 gereden en ja dat is wel snel en stuurt ook wel strak maar dat is zo'n "saaie" kar. Geen emotie erin of niets. De laatste tijd rij ik meer en meer met de nieuwe carrera s. Die auto is zoveel leuker, voelt beter aan, speelser, zet gemakkelijk zijn kont en is gemakkelijk te controleren. De R8 zal wss wel sneller zijn met een amateur aan het stuur maar de rwd porsche is zooveeel leuker imo.
En dan was het nog de V10. Zeker op Zolder met twee chicanes en de rea trouwens snel gaar. (Olie temperatuur ).
Voelt idd saai wat saai aan en vooral frustrerend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk BerichtenJuist daarmee , als het goed rap kan kan het ook goed traag hè .
Hier is het al een heel drama om winterbanden te monteren. Laats staan regenbanden en profielloze banden.
Ga jij je banden opwarmen voor iedere rit ? Als je de vergelijking wil maken met de racerij, dan moet je al die maatregelen ook nemen om op hetzelfde niveau te komen. Van mij mag je de vergeljking blijven maken. Maar ze is niet relevant, als je alle maatregelen niet neemt.
Is je auto op u persoonlijk afgesteld ?
Ik heb goed poeder tegen oliefanten... (Urbanus) En een hamer van 20 kg gekocht om een mug te doden. Werkt goed zelle ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk ervaar de R8 niet als sneller op circuit na met beiden gereden te hebben. En het was dan nog licht vochtig ook. Bovendien heeft die R8 een klote versnellingsbak die onnodig ingrijpt in M stand. Zeer frustrerend...samen met het onderstuur en het vroegere remmen.
En dan was het nog de V10. Zeker op Zolder met twee chicanes en de rea trouwens snel gaar. (Olie temperatuur ).
Voelt idd saai wat saai aan en vooral frustrerend.
Een R8 kan mij helemaal niet bekoren .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIs niet altijd gezegd, die mannen wisselen om de x aantal ronden hun banden. De meesten gewone auto's blijven er 5 jaar mee rijden.
Hier is het al een heel drama om winterbanden te monteren. Laats staan regenbanden en profielloze banden.
Ga jij je banden opwarmen voor iedere rit ? Als je de vergelijking wil maken met de racerij, dan moet je al die maatregelen ook nemen om op hetzelfde niveau te komen. Van mij mag je de vergeljking blijven maken. Maar ze is niet relevant, als je alle maatregelen niet neemt.
Is je auto op u persoonlijk afgesteld ?
Ik heb goed poeder tegen oliefanten... (Urbanus) En een hamer van 20 kg gekocht om een mug te doden. Werkt goed zelle ;-)
Ik denk dat jij niet veel kaas hebt gegeten van de racerij laat staan een auto afstellen volgens persoonlijke smaak .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk ervaar de R8 niet als sneller op circuit na met beiden gereden te hebben. En het was dan nog licht vochtig ook. Bovendien heeft die R8 een klote versnellingsbak die onnodig ingrijpt in M stand. Zeer frustrerend...samen met het onderstuur en het vroegere remmen.
En dan was het nog de V10. Zeker op Zolder met twee chicanes en de rea trouwens snel gaar. (Olie temperatuur ).
Voelt idd saai wat saai aan en vooral frustrerend.
Ik heb het zowiso al niet voor audi met hun klinische auto's maar ik had van de R8 meer verwacht.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk BerichtenIk denk dat jij niet veel kaas hebt gegeten van de racerij laat staan een auto afstellen volgens persoonlijke smaak .
Je hebt gelijk als je stelt dat ik niet veel weet van de racereij. Ik heb nooit anders beweerd. Jij kent er alles van ?
In welk team zit je ?
Comment
-
Ik heb dus dit topic aangemaakt om de discussie FWD vs RWD vs AWD verder te zetten. In het topic van de winterbanden was het (of topic) wat uit de hand aan het lopen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Comment
Comment