Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FWD vs RWD vs AWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

Geen kat in Finland of Zweden die met AWD rondrijdt

Alleen jij hebt er 1 nodig .

Comment

Ik zie eerlijk gezegd het verband tussen gebruik op het circuit en het gebruik op de baan niet meer...
      Men spreekt over totaal andere snelheden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Ik zie eerlijk gezegd het verband tussen gebruik op het circuit en het gebruik op de baan niet meer...
        Men spreekt over totaal andere snelheden...
        Juist daarmee , als het goed rap kan kan het ook goed traag hè .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
          De r8 en de gtr zijn in raceuitvoering AWD .
          Je vergelijkt je logge 4x4 (appelen ) met de mini van je vrouw (peren ) , vergelijk deze eens met een AWD mini .
          Waarom zie je momenteel niet veel AWD in competitie op circuit , omdat de meeste kampioenschappen nu bestaan uit gt wagens die 99% achterwiel aangedreven zijn en in de FIA toerwagenkampioenschappen is AWD verboden . Waarom is dit verboden , omdat in het verleden iedere constructeur die een AWD ontwikkelde en de racemachine op punt kreeg onoverwinnelijk bleek . We gaan eens terug tot voor uw tijd , Porsche won met de gt1 awd lemans , en we blijven op circuit ,de successen van de logge Audi a8 quattro zowel in België , Europa en Amerika . De Audi 80 Quattro nam later die fakkel over . Het succes in dtm van de alfa 75 en de Opel Calibra . En ik kan zo nog even doorgaan . Ook niet vergeten dat de overwinning die de Audi r 18 diesel hybride behaalde in lemans dit jaar ook AWD is .
          Alj jij morgen op circuit staat met bvb een 911 AWD en ik met dezelfde wagen in rwd modus met krak dezelfde technische gegevens wil ik het echt niet opnemen tegen je ,zelfs niet in het droge . Over plezier en voldoeningen heb ik het nu niet natuurlijk dat is een andere zaak .
          Oneindig die discussie ! Pak uw Porsche l911 lijn en zet ze op circuit.......S<turbo<GT3<GT2(RS)

De turbo is AWD en heeft bijna 100 pk meer dan de GT3 met jouw redenering moet die brandhout maken ?
          En waarom is hun topmodel geen AWD ? Mocht dat zo significant beter zijn, ze zouden echt niet twijfelen hoor !

En wat met een R8 V10? Is dat zoveel sneller dan een rwdGT3 en consoorten. Het toeval wil dat ik die R8 eens uitgebreid mogen rijden heb. Onderstuur dat vertragend werkt, remafstand, warm worden van olie etc...enfin ik kon niet zeggen dat dit
          beter was dan een rwd Porsche bv.

Misschien in een gepast topic verder lullen ? Mijn standpunt blijft hetzelfde en ga het hierna niet meer herhalen om het off topic te vermijden.
          Je kan imo niet zeggen dat een AWD "beter" is waarmee ik ook niet zeg dat het "slechter". Ik zie onvoldoende feiten om
          het voordeel aan de ene of andere te geven. Het blijft een subjectieve voorkeur gekoppeld aan rijstijl, ondergrond, rij ervaring, etc......
          Last edited by Jokke_vlo; 22/12/2012, 00:23.

Comment

Voor een daily drive maakt het verschil RWD, AWD weinig uit. Zelfs al regent het hard, ik voel me op geen enkel moment nadelig in een RWD aangedreven wagen.
            Dat is natuurlijk bij een normaal rijgedrag. Wat normaal gezien, bij een daily drive, 90% van de tijd zal gebeuren.
            Wanneer vind ik AWD wel een meerwaarde? Bij de sporadische stoplichtsprintjes. Daar is een 4wd aangedreven wagen belachelijk efficiënt en kijk ik al huilend toe in onze RWD aangedreven wagen hoe enorm hard de wagen sukkelt met zijn start. (Dan moet het weliswaar zeiknat liggen, maar in België komt dat wel 'ns voor)
            Met andere woorden, heeft een AWD veel voordelen tov een RWD, of toch in dit land met een normale rijdstijl? Neen.

En op circuit? Daar is het zo plezant als je het jezelf maakt, ongeacht de aandrijving/motorisatie.
            -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              I LOL'ed @ "ge klinkt gelijk Jokkevlo anno 2009"

't Ergst van al is: ik heb nu zelf nen 4WD gekocht. Omdat 't me niks kost in aankoop (meerverbruik en hogere bandenslijtage zal me worst wezen) en omdat ik 't zelf ook 'es wil gehad hebben. En: 't is voor den daily (momenteel ook meteen 'den only' maar da's ni voor eeuwig). En ik wil die gaan rijden als nen bompa.

Eens benieuwd.

(not leaving the RWD crew though, certainly not in opinion!!)
              Idem hier. Ik heb ook eens een xDrive gekocht omdat het ik eens wilde gehad hebben. Nu ik het heb, ben ik er zeer tevreden van. Als daily kan je geen betere aandrijving hebben. Om echter sportiever en speelser te rijden zal een RWD altijd meer bieden.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Oneindig die discussie ! Pak uw Porsche lijn 911 lijn en zet ze op circuit.......S

Misschien in een gepast topic verder lullen ? Mijn standpunt blijft hetzelfde en ga het hierna niet meer herhalen om het off topic te vermijden.
                Je kan imo niet zeggen dat een AWD "beter" waarmee ik ook niet zeg dat het "slechter". Ik zie onvoldoende feiten om
                het voordeel aan de ene of andere te geven. Het blijft een subjectieve voorkeur gekoppeld aan rijstijl, ondergrond, rij ervaring, etc......

Je blijft appelen met peren vergelijken , een Audi r8 is AWD je kan dit moeilijk vergelijken met R8 RWd het bestaat niet eens . Ik ben heel zeker dat een gt3 awd rapper zou zijn of zijn bestaand broertje .Waarom kwam er dan een verbod op AWD ook in de F1 is het verboden om dezelfde reden , de eerste die zoiets op de baan zet is na de kinderziektes eruit gekregen hebben onoverwinnelijk . 4x4 is altijd een meerwaarde .

Vriendelijke groeten ,
                een RWD driver .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Idem hier. Ik heb ook eens een xDrive gekocht omdat het ik eens wilde gehad hebben. Nu ik het heb, ben ik er zeer tevreden van. Als daily kan je geen betere aandrijving hebben. Om echter sportiever en speelser te rijden zal een RWD altijd meer bieden.
                  Je moet je limiet veel verder leggen dat wordt het ook heel leuk hoor .

Comment

En ik ben het nu eens niet eens met je mening want die GT3 in AWD zal een pak zwaarder worden. Zijn 415/435/450 pk minder efficiënt kunnen benutten, je zal vroeger op de rem moeten die dan ook weer sneller zullen oververhitten etc.....

Het element gewicht en verlies van pk breng je niet in rekening met je redenering.....
                    Heb het hier niet bij mij maar Audi heeft toch enkele wagens die je zowel in AWD als FWD kan krijgen met dezelfde motorisatie.
                    Is het gewicht hetzelfde? Hernemingen?

Een AWD heeft altijd significant meer power nodig en betere remmen nodig
                    om eventueel sneller te zijn. Een van de voordelen van een awd is dan ook dat het grote vermogens dikwijls makkelijker op de weg gezet krijgt.....

Een (ex) AWD driver
                    Last edited by Jokke_vlo; 22/12/2012, 00:41.

Comment

En ik ben het nu eens niet eens met je mening want die GT3 in AWD zal een pak zwaarder worden. Zijn 415/435/450 pk minder efficiënt kunnen benutten, je zal vroeger op de rem moeten die dan ook weer sneller zullen oververhitten etc.....

Het element gewicht en verlies van pk breng je niet in rekening met je redenering.....
                      Heb het hier niet bij mij maar Audi heeft toch enkele wagens die je zowel in AWD als FWD kan krijgen met dezelfde motorisatie.

Een (ex) AWD driver
                      Hoeveel zwaarder ? Oververhitten de standaardremmen van een gt3 nu dan niet

Comment

Je moet je limiet veel verder leggen dat wordt het ook heel leuk hoor .
                        Daar leent een gezinswagen zich gewoon wat minder voor. Ook heb ik daar met mijn BMW 5 geen behoefte aan. Zoals Matt.V. hier aanhaalt, geniet ik ook elke dag van stoplichtsprintjes met natte ondergrond. Ook kan je in een bocht al sneller vol op het gas gaan. Ik geniet in sommige omstandigheden van mijn xDrive, maar een must is het zeker niet.
                        OO 00 OO

Comment

De toekomst is 4WD, denk maar aan een elektrische auto waarbij elk wiel apart wordt aangedreven door 'n elektromotor.
                          Je kan dan met een "druk op de knop" (correctie, touchscreen) de auto omschakelen naar RWD-modus, mocht je dat effe nodig hebben.

Comment

Nee die oververhitten niet zelfs niet na 40 minuten vlammen op circuit.

Kijk mocht ik een gezinswagen kopen om lange afstanden te doen zou ik mogelijk een AWD kopen.
                            Als ik stoplichtsprintjes wil winnen ook.
                            Ik ben dus absoluut niet tegen AWD laat dat duidelijk zijn.
                            Maar ik wil het wel met mijn 1200 kg lichte exige V6 het tegen veel AWD wagens opnemen,ook aan de stoplichten ......bij nader inzien bij droog weer
                            Last edited by Jokke_vlo; 22/12/2012, 00:49.

Comment

Een AWD heeft altijd significant meer power nodig en betere remmen nodig
                              om eventueel sneller te zijn. Een van de voordelen van een awd is dan ook dat het grote vermogens dikwijls makkelijker op de weg gezet krijgt.....

Een (ex) AWD driver
                              Ik weet allesizns dat xDrive mijn 530d 85 kg zwaarder maakt. Ook heeft een AWD sneller last van onderstuur.
                              OO 00 OO

Comment

Daar leent een gezinswagen zich gewoon wat minder voor. Ook heb ik daar met mijn BMW 5 geen behoefte aan. Zoals Matt.V. hier aanhaalt, geniet ik ook elke dag van stoplichtsprintjes met natte ondergrond. Ook kan je in een bocht al sneller vol op het gas gaan. Ik geniet in sommige omstandigheden van mijn xDrive, maar een must is het zeker niet.

Stoplichtsprintjes tegen Jan en piet lul zijn natuurlijk,leuk .

Comment

Daar heeft mijn 'lichtgewicht' R26.R ook geen last van. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, want ik kan nog bijlange niet zo 'vlammen' als u.
                                  OO 00 OO

Comment

Dan zullen ze op een AWD gt3 ook niet falen .

Comment

Stoplichtsprintjes tegen Jan en piet lul zijn natuurlijk,leuk .
                                      Niet bepaald tegen iemand, want veel concurrentie kom je vandaag niet meer tegen op de openbare weg. Ik vind het gewoon plezant om zo brutaal uit de startblokken te kunnen schieten. Ik word er hier dikwijls voor 'uitgelachen', maar ik hou van die heerlijke brutale duw in de rug.
                                      Last edited by BMWMB; 22/12/2012, 00:51.
                                      OO 00 OO

Comment

Dan zullen ze op een AWD gt3 ook niet falen .
                                        Grrr maar door zijn +/- 100 kg zwaardere gewicht zal je vroeger en intenser moet remmen. Je zal dus tijd en snelheid verliezen en je remmen gaan meer afzien no doubt.

Bij gelijke specs is op het droge de rwd sneller, no doubt. Jij wint op het nat

Winterbanden anyone ?

Comment

Daar heeft mijn 'lichtgewicht' R26.R ook geen last van. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, want ik kan nog bijlange niet zo 'vlammen' als u.
                                          Deze is ook gemaakt om te vlammen natuurlijk .

Comment

Working...
                                          X