Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 Gulf

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Waarom krijgt dit ongeval 16545135185 keer meer aandacht dan het ongeval met vluchtmisdrijf van een dag later waar een dode is gevallen?

    goed voorbeeld eigenlijk.
    de andere persoon heeft een bedevaarder dood gereden en toegegeven dat hij teveel gedronken had. heeft ook vluchtsmisdrijf gepleegd en verklaarde van niets meer te weten. toch komt hij in beeld met een jas over zijn hoofd en zonder naam. terwijl deze aan de schandpaal genageld is. ik wil geen van de 2 goedpraten maar in de pers zijn er duidelijk verschillende maten en gewichten.

    oja de jonge gast heeft net gezegd dat hij de vrouw 10K van zijn eigen spaarboek gaat geven.
    toch een blijk van spijt
    wimoptiek.be op

    Comment


    • En nu serieus, wat is 10K?

      mvg,
      Nicolas

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        En nu serieus, wat is 10K?

        mvg,
        Nicolas
        Daar kom ik nog niet voor uit mijne zetel.

        mvg,
        Nicolas
        1991 BMW E30 318is

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          En nu serieus, wat is 10K?

          mvg,
          Nicolas
          Het honorarium van advocaat Vic ?

          Comment


          • Je mag tegenwoordig zonder problemen een drugverslaafde, een vechtersbaas, een alcoholist of een hoerenloper zijn. Da's allemaal geen probleem en perfect sociaal aanvaard. Moeilijke jeugd, weinig kansen etc. etc.
            Maar ho maar als je wat geld hebt!
            Dan ben je scum of the earth. Je kunt dat zeker niet eerlijk verdiend hebben en je bent bijgevolg een oplichter of profiteur!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichten
              iedereen doet met zijn kinderen wat hij wil, alleen vind ik dat de bestuurder in fout is. Nutteloos om de ouders er bij te betrekken. Ons rechtsysteem is zo ingedeeld dat de bestuurder zal gestraft worden voor zijn daden.
              Pablo, ben jij dat echt?!

              Comment


              • Wel spuuglelijke auto he zeg. Wat een kleur

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                  Wel spuuglelijke auto he zeg. Wat een kleur
                  ik vond het best mooi, alleen die project khan velgen zijn echt niet mooi

                  Comment


                  • En de wagen heeft de slag goed doorstaan !
                    Spijtig kan Audi er geen publiciteit over maken...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                      I love this topic!
                      Als mijn zoon 18 wordt, krijgt hij van mij ook een sportieve auto, liefst met 4-500pk. Speciaal bedoeld om de moraalridders tegen hun schenen te stampen en de onhandigen des werelds de stuipen op het lijf te jagen.
                      Ik leer hem nu al om denigrerend naar de paupers te kijken, straks geef ik hem nog een gouden horloge en een indrukwekkende zonnebril.
                      Voila, laat de commentaren maar komen..

                      Awel, als dan jou 18jarige knul een zeer verantwoordelijk persoon is, is daar niets mis mee...
                      Wanneer je zoon een snobistische leeghoofd is (zoals die gast met zijn audi te zien op zijn youtube filmpjes) .. zou dat weer zeer onverantwoord zijn.

                      Zoals hier al gezegd zijn vele "sportievere" auto's veiliger dan de doorsnee polo diesel, maar die stelling is enkel waar als je weet hoe je ermee moet omgaan.
                      Waar een "veilige" sportwagen sneller remt, betere wegligging heeft,.. kan deze ook verrassend gevaarlijk zijn. Nu een R8 valt nog mee op dat vlak..
                      Maar stel dat die gast IPV een R8 nu een Viper of Corvette ZR1 gehad zou hebben... zeker dat zulke auto's ook nog altijd veiliger zouden zijn in de handen van die kerel?

                      Ohja PS: Dat jou 18-jarige zoon een Veyron krijgt tot daar aan toe.. maar die gouden horloge en indrukwekkende zonnebril gaat er wel serieus over hé!!!...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        En de wagen heeft de slag goed doorstaan !
                        Spijtig kan Audi er geen publiciteit over maken...
                        Ze hebben dat bij Guy Verhofstadt ooit al gedaan. Ironisch genoeg was het toen ook vermoeidheid ofzo.
                        Last edited by ; 22/05/2012, 15:53.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                          !...
                          Maar stel dat die gast IPV een R8 nu een Viper of Corvette ZR1 gehad zou hebben... zeker dat zulke auto's ook nog altijd veiliger zouden zijn in de handen van die kerel?.....
                          Hij had dan wel minder lang onze wegen onveilig gemaakt, uiteraard... Blijkbaar met hetzelfde resultaat

                          Comment


                          • wat precies over het hoofd gezien wordt is gewoon het feit dat die R8 hem aanzet tot zijn machogedrag, ik denk niet dat hij filmpjes van hem tegen een ferarri zou posten indien hij met een piat panda zou rijden.

                            over hierboven, ja, een sportwagen is vaak veiliger dan een doorsnee huis tuin en keuken wagen. ok.
                            ook reageert een sportwagen beter en heeft het een betere baanligging. maar juist hier gaat het een beetje mis.

                            laten we zeggen dat iedereen met zijn auto minstens 1x een slippertje maakt doordat je over de limiet bent geweest.
                            bij die polo was die limiet mss op 50km/u geweest in een specifieke bocht in de regen.
                            bij die R8 ga je pas over de limiet bij 100 km/u in dezelfde bocht met hetzelfde weer.

                            het verschil is dat de polo dan de controle verliest tegen 50 terwijl de R8 de controle verliest tegen 100. wat toch al wel een aanzienlijk verschil is als je de ravage achteraf bekijkt.
                            in mijn ogen , leer jongeren de limieten van een auto kennen die totaal geen baanligging hebben. als ze deze kunnen beheersen, kunnen ze overschakelen naar sneller, beter en duurder.

                            Comment


                            • ² that!

                              Is wat ik bedoelde in http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4895553
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Man, praat toch geen onzin. Als de bestuurder van de R8 veel te snel reed én daarbij nog dronken was dan is hij in fout, ongeacht of de Seat een manoeuvre maakte of niet.
                                Geen garantie. Enkele jaren terug werd iemand met een Mercedes licht beschonken en aan 160 kph op de snelweg vrijgesproken omdat iemand met een Ford Escort plots van rijvak wisselde en werd aangereden door de Mercedesrijder...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                  Een commentaar die ik respecteer, en ik hoop dat je gelijk hebt.

                                  Maar… Je spreekt over respect voor de machine, het verkeer, goed. Maar is er ook genoeg respect voor het rijden, en het leerproces dat onvermijdelijk gebeurt ook nadat je je rijbewijs hebt? Hoe goed je ook bent als chauffeur en hoe verantwoordelijk je ook bent aan pakweg 21 jaar, met de jaren zal dat of nog beter worden, of je zal tot inzicht komen dat het niet zo goed was als je dacht.

                                  Ik ben niet zo vaak op het forum maar vaak genoeg om te weten dat er hier stoten uitgehaald worden die echt op het randje zijn. En dat ligt ook in de natuur van een beginnende chauffeur en dan zeker nog deze met een bovengemiddeld interesse voor het voertuig: men gaat de grenzen wat uittesten. Misschien niet de echte uitersten, maar er is steeds een balans tussen “rijplezier” en veiligheid en mijn ervaring is dat er een sterke tendens is het eerste te laten premieren. Zelfs al rijd je 99% van de tijd goed, als je die 1% van de tijd niet de integriteit hebt om bv. niet een of andere R8 een “lesje” te leren op de openbare weg en het gaat mis… nog veel te veel mensen hier denken dat, omdat ze op circuit kunnen rijden, ook op de openbare weg genoeg kunnen om te kunnen spelen… om nog niet te spreken over de “speelkameraad” waar men meestal geen idee heeft hoe idioot die is.

                                  Ook het inschatten van risico’s verandert met de jaren. In het begin is het verleidelijk te denken dat je een goede chauffeur bent als je geen ongeval hebt en/of minder ongevallen hebt dat mensen in de nabijheid. En de meesten denken dat ze goed bezig zijn als je 5 jaar zonder incidenten rondrijdt. Dan kan ook goed zijn, maar het kan ook aan puur geluk liggen, want gemiddeld moet je auto honderd miljoen km rijden zonder een dodelijk ongeval (niet per se jezelf - en wat niet per se vooraf moet gegaan worden door kleinere ongevallen) voordat je statisch zou kunnen beweren dat je beter bent dan de gemiddelde chauffeur in België. Ja het is een gekend feit dat de meeste mannelijke chauffeurs in de waan verkeren dat ze beter kunnen rijden dan de meeste andere. Dat kan niet ;-) Dus er rijden veel grote ego’s rond en ik geef direct toe dat ik daar ook toe hoorde. Ik zou toch durven beweren dat dit het meest uitgesproken is voor jonge chauffeurs, al kun je altijd een beetje terugvinden bij de meeste chauffeurs ongeacht leeftijd of genus.

                                  De regeling die ik voorstel voor auto’s is ook niet meer dan een formalisatie van gezond verstand. Meer bepaald, het begrenzen van het vermogen(/gewicht), eventueel in meerdere stappen zoals beslist voor motorfietsen, voor alle beginnende jonge chauffeurs, en wat mij betreft mag dat ook gelden voor alle leeftijden als je laat begint.

                                  De meeste mensen hier met ervaring weten dat bv. een R8 voor een jonge of onervaren chauffeur niet per se een zegening is zelfs als je, of juist omdat, de kunst van autorijden ten volle wil aanleren. Ja een leeftijdsgrens (en ook ervaringsgrens?) en een vermogensgrens (en/of vermogen per gewicht) is altijd een beetje arbitrair, maar zolang de niveaus enigszins onderbouwd zijn zal dat een positief effect hebben. Ja je kunt ze altijd omzeilen en dat zal ook gebeuren, maar rijke ouders zullen in ieder geval geen GT-R kunnen kopen voor hun 18-jarige zoon en in de waan kunnen verkeren dat dit zonder gevaar is – want dat gebeurt ook al… ja niet iedereen kan vatten wat dat is voor een auto, tis maar een dure Nissan hé ;-) Soms moet de staat het handje wat vast houden - voorkomen is beter, daarmee is het nog geen communistische staalgreep.
                                  Begin ten eerste dan al eens met een pk-gewichtsverhouding hé man, als slaat dat zelfs nergens op. Iedere auto is anders, of gaan we beginnen met alleen RWD te verbieden ofzo ? Je kan auto's ook niet vergelijken met moto's imo. ( ook al heb ik nog nooit met een echte zware moto van +125cc gereden)
                                  Last edited by Ambi; 22/05/2012, 17:02.
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                    Begin ten eerste dan al eens met een pk-gewichtsverhouding hé man, als slaat dat zelfs nergens op. Iedere auto is anders, of gaan we beginnen met alleen RWD te verbieden ofzo ? Je kan auto's ook niet vergelijken met moto's imo. ( ook al heb ik nog nooit met een echte zware moto van +125cc gereden)
                                    vermogen per gewicht = pk-gewichtsverhouding

                                    Wetgeving houdt geen rekening met old-timers, en ik ben ervan overtuigd dat als je in de fout gaat met de 335i, dat dat zwaardere gevolgen zal hebben dan met de e30.

                                    Trouwens, als je stijl van antwoorden dan ook maar enigszinds gerelateerd is aan je rijstijl, dan zie ik alleen maar meer reden voor een regeling die ervoor zorgt dat JIJ tot je 21e niet in een krachtige auto rijden mag... nee maak je geen zorgen, tegen dat die er is, ben je al ouder en zoiets werkt nooit retroactief ;-)
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      wat precies over het hoofd gezien wordt is gewoon het feit dat die R8 hem aanzet tot zijn machogedrag, ik denk niet dat hij filmpjes van hem tegen een ferarri zou posten indien hij met een piat panda zou rijden.

                                      over hierboven, ja, een sportwagen is vaak veiliger dan een doorsnee huis tuin en keuken wagen. ok.
                                      ook reageert een sportwagen beter en heeft het een betere baanligging. maar juist hier gaat het een beetje mis.

                                      laten we zeggen dat iedereen met zijn auto minstens 1x een slippertje maakt doordat je over de limiet bent geweest.
                                      bij die polo was die limiet mss op 50km/u geweest in een specifieke bocht in de regen.
                                      bij die R8 ga je pas over de limiet bij 100 km/u in dezelfde bocht met hetzelfde weer.

                                      het verschil is dat de polo dan de controle verliest tegen 50 terwijl de R8 de controle verliest tegen 100. wat toch al wel een aanzienlijk verschil is als je de ravage achteraf bekijkt.
                                      in mijn ogen , leer jongeren de limieten van een auto kennen die totaal geen baanligging hebben. als ze deze kunnen beheersen, kunnen ze overschakelen naar sneller, beter en duurder.
                                      +1 van mij ook
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                                      Comment


                                      • Bij deze nomineer ik dit topic voor topic van het jaar 2012.

                                        Comment


                                        • mensen zijn het eens met de white trash amerikaan.
                                          mijn dag is weer goed

                                          lets go celebrate with a batch of rotgut
                                          Last edited by Timmie; 22/05/2012, 17:44.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X