Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R8 Gulf

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
    Er zijn jongeren - eveneens op dit forum - die met vergelijkbare wagens rondrijden. Misschien niet evenveel vermogen als dat van een R8 (al is dat niet extreem), maar wel giftiger, minder vergevingsgezind en minder easy to drive. En waarbij dat net wél goed gaat; kwestie van te laten zien dat je het materiaal, de snelheid van dat ding en de kwetsbaarheid van het verkeer rondom je respecteert, dat je het waard bent met zo'n ding te rijden. En daar heb ik dan best respect voor, los van het feit of dat ding nu wel of niet zelf verdiend is.

Tegelijk zijn er ouderen die net als deze paljas een gebrek aan verantwoordelijkheidszin, inzicht of verstand hebben om met zo'n ding te rijden. En jongeren die met minder performante wagens ook willen bewijzen hoe hard ze kunnen rijden onder invloed na een feestje.

Ik ga niet ontkennen dat het feit dat hij met een R8 rondreed compleet niets ter zake doet, maar enkel op de link jong + sportauto afrekenen is nogal kort door de bocht. En daaruit concluderen dat onder een bepaalde leeftijd een vermogensgrens opgelegd wordt...dank je, maar dat hoort eerder thuis in een linkse maatschappij, een beetje vrijheid mag wel behouden worden in dit 'liberaal' land

Neemt niet weg dat die ouders misschien hadden moeten inzien dat hun zoontje niet over het nodige verantwoordelijkheidsgevoel beschikte om met een R8 de baan op te gaan, gezien de mentaliteit waarmee hij blijkbaar achter het stuur kroop. Dat dronken rijden en vooral dat vluchtmisdrijf is op geen enkele manier goed te praten, dus daarop afrekenen is niet meer dan terecht imo. Maar dat zal justitie ook wel doen.

Een commentaar die ik respecteer, en ik hoop dat je gelijk hebt.

Maar… Je spreekt over respect voor de machine, het verkeer, goed. Maar is er ook genoeg respect voor het rijden, en het leerproces dat onvermijdelijk gebeurt ook nadat je je rijbewijs hebt? Hoe goed je ook bent als chauffeur en hoe verantwoordelijk je ook bent aan pakweg 21 jaar, met de jaren zal dat of nog beter worden, of je zal tot inzicht komen dat het niet zo goed was als je dacht.

Ik ben niet zo vaak op het forum maar vaak genoeg om te weten dat er hier stoten uitgehaald worden die echt op het randje zijn. En dat ligt ook in de natuur van een beginnende chauffeur en dan zeker nog deze met een bovengemiddeld interesse voor het voertuig: men gaat de grenzen wat uittesten. Misschien niet de echte uitersten, maar er is steeds een balans tussen “rijplezier” en veiligheid en mijn ervaring is dat er een sterke tendens is het eerste te laten premieren. Zelfs al rijd je 99% van de tijd goed, als je die 1% van de tijd niet de integriteit hebt om bv. niet een of andere R8 een “lesje” te leren op de openbare weg en het gaat mis… nog veel te veel mensen hier denken dat, omdat ze op circuit kunnen rijden, ook op de openbare weg genoeg kunnen om te kunnen spelen… om nog niet te spreken over de “speelkameraad” waar men meestal geen idee heeft hoe idioot die is.

Ook het inschatten van risico’s verandert met de jaren. In het begin is het verleidelijk te denken dat je een goede chauffeur bent als je geen ongeval hebt en/of minder ongevallen hebt dat mensen in de nabijheid. En de meesten denken dat ze goed bezig zijn als je 5 jaar zonder incidenten rondrijdt. Dan kan ook goed zijn, maar het kan ook aan puur geluk liggen, want gemiddeld moet je auto honderd miljoen km rijden zonder een dodelijk ongeval (niet per se jezelf - en wat niet per se vooraf moet gegaan worden door kleinere ongevallen) voordat je statisch zou kunnen beweren dat je beter bent dan de gemiddelde chauffeur in België. Ja het is een gekend feit dat de meeste mannelijke chauffeurs in de waan verkeren dat ze beter kunnen rijden dan de meeste andere. Dat kan niet ;-) Dus er rijden veel grote ego’s rond en ik geef direct toe dat ik daar ook toe hoorde. Ik zou toch durven beweren dat dit het meest uitgesproken is voor jonge chauffeurs, al kun je altijd een beetje terugvinden bij de meeste chauffeurs ongeacht leeftijd of genus.

De regeling die ik voorstel voor auto’s is ook niet meer dan een formalisatie van gezond verstand. Meer bepaald, het begrenzen van het vermogen(/gewicht), eventueel in meerdere stappen zoals beslist voor motorfietsen, voor alle beginnende jonge chauffeurs, en wat mij betreft mag dat ook gelden voor alle leeftijden als je laat begint.

De meeste mensen hier met ervaring weten dat bv. een R8 voor een jonge of onervaren chauffeur niet per se een zegening is zelfs als je, of juist omdat, de kunst van autorijden ten volle wil aanleren. Ja een leeftijdsgrens (en ook ervaringsgrens?) en een vermogensgrens (en/of vermogen per gewicht) is altijd een beetje arbitrair, maar zolang de niveaus enigszins onderbouwd zijn zal dat een positief effect hebben. Ja je kunt ze altijd omzeilen en dat zal ook gebeuren, maar rijke ouders zullen in ieder geval geen GT-R kunnen kopen voor hun 18-jarige zoon en in de waan kunnen verkeren dat dit zonder gevaar is – want dat gebeurt ook al… ja niet iedereen kan vatten wat dat is voor een auto, tis maar een dure Nissan hé ;-) Soms moet de staat het handje wat vast houden - voorkomen is beter, daarmee is het nog geen communistische staalgreep.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Hier in Keerbergen-Tremelo-Bonheiden kroeilt het van zo'n jonge yuppies in pokkedure sportwagens. En die hebben allemaal dergelijk gedrag als die met zijn R8. Geven nergens voorrang, rijden als zotten rond, toeteren zelfs op voetgangers om opzij te springen ... En de politie durft daar gewoon nog niets tegen zeggen. Omdat papa of mama veel invloed heeft bij de lokale politiekers en andere diensten. Of er thuis zoveel geld binnen komt dat ze met boetes en dergelijke lachen. Vorige week zelf nog opzij moeten springen voor een hier in de streek gekende jonge gast met een zwarte dodge ram. Ik ging in het dorp over het zebrapad maar mijnheer weigerde te minderen of te stoppen. Rijdt hij niet met zijn SUV rond dan maakt hij de streek wel met zijn dikke audi cabrio onveilig. Iedereen kent hem maar er mag geen woord slecht over gesproken worden. Omdat het een invloedrijke familie is en papa ervoor gekend staat om problemen op zijn eigen manier op te lossen. Van mij mogen ze die gast met zijn R8 direct een jaartje of veel langer opsluiten. 12 maanden effectieve celstraf zodat hij eens leert dat hij niet God is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Nu moet je mij eens uitleggen wat de oorzaak van dat ongeval was
        En dan moet je diezelfde oorzaak eens spiegelen naar een andere auto.

Had het ongeval te maken met het feit dat hij een R8 reed in Gulf Livery? Of gewoon omdat hij vermoedelijk te snel reed en gedronken had?
        Die R8 leent zich ertoe om sportief en snel te rijden. Je zal er algemeen genomen vaker sneller en sportiever mee rijden dan met je golf 1.6 TDI. Getuige ook de vele filmpjes. Jij ooit met iets deftig gereden? Ik kan je verzekeren als ik destijds met mijn moto reed die in 1e versnelling op een 3 seconden aan de 100 zat bij 14.000RPM, ik daar alvast anders mee reed als met mijn opel comboke 1.7DTI 75Pk. Ik ben zelfs ooit in mechelen noord geflitst toen ik met 160 van de oprit kwam waar ze net achter stonden te flitsen. Ben ik niet echt fier op: toont alleen maar hoe je gedrag verandert naargelang wat je onder je rechtervoet of pols hebt. Ik reed dan nog redelijk "verstandig" met dat ding en beperkte mijn escapades tot plaatsen en momenten waar het min of meer veilig was. Maart als je 120 rijdt, slechts even gas geeft en al 200 voorbij bent moet je echt VEEL zelfbeheersing hebben... en die gast had dat niet. Weinig gasten van die leeftijd. Ik ook niet toen! Gelukkig heb ik mijn moto op latere leeftijd gekocht of ik had hier mogelijk ook niet meer gezeten. En dan nog bedenk ik nu dat ik eigenlijk toen soms wel op het randje ging. Ik heb ook vrienden verloren die minder beheersing hadden dan ik.

Soms moeten jongeren tegen zichzelf beschermd worden. Gelukkig gebeurt dat normaal. Dat zou in 1e plaats de taak van de ouders moeten zijn. Maar als die natuurlijk meespelen en bij de verzekering aandringen of fraude plegen door de wagen op papa's naam te zetten, dan loopt dat fout natuurlijk. Maar denk nu zelf eens even logisch na: wat is de kans dat je met een wagen met 430Pk en 300Km:h top 180 gaat rijden (voelt alsof je met een normale wagen 100 rijdt, kost je luttele seconden gas geven en je rijdt een gemiddeld toerental) en wat is de kans om dat te doen met een golfje 1.6TDI (is nagenoeg de topsnelheid, 4000rpm, moet je ook al even gas voor geven en dat ding voelt aan alsof het elke moment kan loskomen)

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Was hij het die een dom manoeuvre deed, of was de andere auto de oorzaak van de aanrijding wegens te weinig verkeersinzicht?
        En dat maakt dan een ander uit voor achterlijke?! Hij was dronken en in slaap gevallen terwijl hij aan hoge snelheid reed, en is zo achter in de seat gereden... Tzal haar schuld idd zijn dat zij daar reed ja... Absoluut!
        Waarom krijgt dit ongeval 16545135185 keer meer aandacht dan het ongeval met vluchtmisdrijf van een dag later waar een dode is gevallen?¨
        Omdat hij nu eenmaal continu als een asociale lul reed, en daar nog fier tientallen filmpjes van op youtube poste en liet posten. Hij was al een tijd lang berucht om zijn rijgedrag en nu was het dan zover... gaat hij nog de laffe hond spelen ook. Hoe dacht je nu dat de "publieke opinie" zou reageren? Als je zo de showman uithangt moet je niet verschieten dta het in uw gezicht ontploft hé.
        En verzekeringspolissen koppelen aan het risico op ongevallen is wel heel achterlijk. De groep die de meeste ongevallen maakt moet het minst betalen namelijk.
        Dat moet ge mij nu toch eens uitleggen dat...
        Een verzekeringspolis koppelen aan het risico is achterlijk Aan wat moeten ze dat dan koppelen misschien?! Die verzekering dekt juist het risico... nu ben ik waarschijnlijk ook achterlijk ofzo?
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
          Even dacht ik dat er niet gereageerd werd op zulke "intelligente" posts maar toen dacht ik aan de posts waar ik hier al op gereageerd heb. :facepalm:
          Lol

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
          2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Ik geef Timmeke-Tim hier 100% gelijk in wat hij schrijft. Als een vader zijn zoon, een 21 jarige gast een audi R8 onder zijn gat duwt? Hoe denk je dat je zoon dan zich gaat gedragen? Die man was beter destijds gecastreerd want uiteindelijk is HIJ verantwoordelijk dat zijn zoon een associale lul is geworden. Moest zijn zoon ook ter plaatse gestorven zijn, spijtig genoeg niet gebeurd, dan had papa wel twee keer over zijn daden nagedacht. Nu zal het centen betalen zijn en voor papa zal dan de zaak opgelost zijn. Hier vlakbij geeft de zaakvoeder van een immobiliënkantoor zijn jonge zoon een audi S5. Die staat natuurlijk op de zaak. Elke week een berg zakgeld gelijk aan iemand zijn maandloon en een tankkaart en gassen maar. Show gaan geven aan discotheken, flessen sterke drank opzuipen en 's morgens vroeg tegen 150 km/uur door de straat gevlogen komen. Maar owee als je één woord durft zeggen. Verhuis dan is zijn antwoord.

Comment

• De realiteit is:
              Jonge gast met sportieve wagen > kans op accident
              Gaan we daarom alle jonge gasten (incl. mijn eigen) straffen?

Het zijn offers die moeten gemaakt worden, ik denk vaak genoeg waarom is deze snelheidsbeperking hier...
              Nu we kunnen alles en iedereen gaan verbieden, alle auto's begrenzen op vermogen en snelheid, ben er vast en zeker vn overtuigd dat er dan minder accidenten gebeuren, maar waar is dan nog de plezier van het leven.

Ik vind het jammer dat zulke dingen gebeuren maar voor mij hoeft het zeker NIET strenger te worden!
              De kans dat zoiets mij of iemand anders hier op het forum overkomt is dusdanig klein om daarvoor de hele wegcode te gaan herschrijven.

In dit geval is hier de grote fout, vluchtmisdrijf, al de rest is al zeker bij 30% van wat hier meeleest voorgekomen...
              En dat weet iedereen wel voor zich!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                Ik geef Timmeke-Tim hier 100% gelijk in wat hij schrijft. Als een vader zijn zoon, een 21 jarige gast een audi R8 onder zijn gat duwt? Hoe denk je dat je zoon dan zich gaat gedragen? Die man was beter destijds gecastreerd want uiteindelijk is HIJ verantwoordelijk dat zijn zoon een associale lul is geworden. Moest zijn zoon ook ter plaatse gestorven zijn, spijtig genoeg niet gebeurd, dan had papa wel twee keer over zijn daden nagedacht. Nu zal het centen betalen zijn en voor papa zal dan de zaak opgelost zijn. Hier vlakbij geeft de zaakvoeder van een immobiliënkantoor zijn jonge zoon een audi S5. Die staat natuurlijk op de zaak. Elke week een berg zakgeld gelijk aan iemand zijn maandloon en een tankkaart en gassen maar. Show gaan geven aan discotheken, flessen sterke drank opzuipen en 's morgens vroeg tegen 150 km/uur door de straat gevlogen komen. Maar owee als je één woord durft zeggen. Verhuis dan is zijn antwoord.
                Moet je dan 47 jaar voor geworden zijn... Om zo'n onzin uit te kramen.
                Wat ik hier allemaal lees... Mijn verbazing wordt met de minuut groter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Waarom is die kans groter?

Stel ik rij met mijn 190 tegen 180 over de snelweg, perfect mogelijk.
                  Er komt voor mij plots een vrachtwagen naar het linkse vak, kan ik nog remmen zo hard ik kan, afremmen doet zo een 190 toch niet hard.
                  Heb datzelfde voor in een R8, die heeft maar de helft van de afstand nodig om af te remmen => veiliger

Stelling 2:
                  Ik kom met mijn 190 tegen 180 aangescheurd. Plots moet ik uitwijken omdat er iets op het wegdek ligt.
                  Moet jij eens raden welke wagen het stabielst blijft bij zo een snelheden tijdens uitwijkmanoeuvres....
                  Stel: Ik rij met de 190 die na 10 minuten gas geven toch ook 180 haalt, en ik rij hierbij geconcentreerd aangezien ik weet dat de remmen toch niet subliem zijn en ik bijgevolg aan deze snelheid snel genoeg moet reageren.
                  Zie ik in de verte iemand opschuiven kan ik alvast gas lossen eventueel bijremmen, en daarna weer enkele minuten planken om terug op snelheid te geraken.

Stel dan dat ik met de R8 rij, 180? als het moet in zijn 4e op het gemak, en van 120 na 4 seconden ofzo. Ik rij dan ook met 180 agressief aangezien ik weet dat die gigantische remmen werken als een anker. Als er een debiel voor mij wil komen kan ik lekker arrogant op snelheid naderen zodat die geintimideerd maakt dat hij wegkomt, anders ga ik op de laatste moment in de ankers om er vlak achter te hangen en met een dot gas scheur ik weer weg zodra hij bijna over de lijn is.

Haal ik even 200+, laat ik even uitbollen naar 180 om verder te rijden, yeah, I'm the MAN!

tot ik dan in slaap val of ik toch even het snelheidsverschil slecht inschat, of als ik die mot gas geef en opzij kijk om de stomme smoel van die snul te zien die voor me kwam slakken, zie ik niet dat daarvoor nog ene vanachter een camion naar links komt, ik was net aan he gas geven: remmen even minder effectief, pats. En zo kan ik nog scenario's bedenken:
                  Jou 190 met zijn ophanging laat duidelijk voelen dat een snelle bochtencombo niet zijn favoriete bezigheid is. De R8 laat je enkel voelen: meer, ik wil sneller, is dat alles? Dus sneller, sneller, nog wat meer... en dan plots ga je gewoon gigantisch van de baan omdat je plots alle grip verliest, je weet eigenlijk niet waarmee je bezig bent, foute reactie door te remmen of gas te geven naargelang het moment en de situatie... decor in. De vergevingsgezindheid van de R8 die je op het randje brengt is pakken minder en vergt meer kunsten dan je 190 die allicht al ruim laat verstaan door een beetje onder/overstuur dat de banden/ophanging het hierbij willen houden.

Een wagen als een R8 rijdt zeker heel anders, en remt sneller, maar accelereert ook sneller, stuurt ook scherper etc. Allemaal factoren die veel vertrouwen kunnen geven aan een "leek" maar recht in je gezicht slaan als je er net over gaat en niet meteen correct reageert.

Als jij komt beweren dat jij niet anders, nonchalanter, agressiever met een R8 zou rijden dan met je 190, dan denk ik dat je jezelf iets wijsmaakt. Dat is nu eenmaal menselijk en ook DE reden dat dergelijk wagens geen speelgoed zijn voor gasten die nog niet matuur genoeg zijn om dat te beseffen.
                  www.meevliegen.be

Comment

• Deze discussie gaat tijdelijk op slot.

Gelieve niet meer te reageren of een nieuw topic te openen omtrent deze discussie.

-Mods

Comment

• amen
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                        Deze discussie gaat tijdelijk op slot.

Gelieve niet meer te reageren of een nieuw topic te openen omtrent deze discussie.

-Mods

Mogen we hier ook de reden voor weten?
                        Een forum dient toch voor dit soort discussies???

Comment

• zou de maturiteit niet zijn dat men ultra-snelle wagens gewoon niet koopt om op open weg te gebruiker ?
                          je kunt je hiermee enkel belachelijk maken als je de wegcode respecteert (herbekijk het filmpje van de R8 p de Kustlaan die mooi de tempo van de golf-(niet Gulf !) karretje volgt...) of gevaarlijk als je dat niet doet
                          dat er toch zoveel op onze wegen te zien zijn spreekt voor zich

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                            Mogen we hier ook de reden voor weten?
                            Een forum dient toch voor dit soort discussies???

De discussie was van een te laag niveau. Gelieve verder te discussiëren op de site van www.HLN.be.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                              Stel...

Stel ... ofzo.
                              Het vluchtmisdrijf is de essentie waarvoor hij gestraft moet worden. Al de rest is bullshit en zever.

En die pa laten castreren, WTF? Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig? Bende zieke geesten.
                              1991 BMW E30 318is

Comment

• R8 story goes international!

http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/article/detail/1442026/2012/05/22/Horrorcrash-in-Singapore-Ferrari-ramt-taxi-vol-in-flank.dhtml

Mijn excuses voor de hln spam

Comment

De discussie was van een te laag niveau. Gelieve verder te discussiëren op de site van www.HLN.be.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...er-geven.dhtml
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...er-geven.dhtml

Comment

• Lucky Lucky
                                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Het vluchtmisdrijf is de essentie waarvoor hij gestraft moet worden. Al de rest is bullshit en zever.

En die pa laten castreren, WTF? Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig? Bende zieke geesten.
                                        Jij quote mij, waar heb ik iets van die aard gezegd misschien?!

Het gaat verder dan het vluchtmisdrijf, jij zit misschien in het "das zever" kamp, mag ook...
                                        Ik durf toch stellen dat het probleem dieper zit dan enkel dat.
                                        www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                                          Is Benjamin board-sponsor ofzo?

Comment

Working...
                                          X