je mag wel de zon in andermans zak zien schijnen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenToch heb ik een bitter gevoel bij zo'n ontslagpremie. Waarom moet dat zoveel zijn? Ik heb horen zeggen dat ze €100.000 per personeelslid willen...Waarom hebben de arbeiders en/of bedienden van zo'n groot bedrijf daar wel recht op, en een arbeider uit een kleiner bedrijf dat overkop gaat niet. Ik begrijp dat niet hoor...
Of een zelfstandige...
Vakbonden willen precies nogal veel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenIn plaats van te staken zouden ze de vrije (en betaalde) tijd als kunnen gebruiken voor iets anders te zoeken...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDaar heb je een punt. Dat heb ik ook tegen mijn vrouwke gezegd. Die nu slim is gaat onmiddellijk op zoek naar een andere job. Ik zou niet wachten op de beslissing om al dan niet te mogen blijven. Diegene die nu als eerste een andere job zoeken zullen ook de meeste kans op slagen hebben...
Inderdaad, want het aanbod van (laaggeschoolde) werkkrachten zal alleen maar uitbreiden terwijl de vraag dit niet zal doen.
Mensen die daar enige anciënniteit hebben kunnen ook de nodige ervaring voorleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenInderdaad, want het aanbod van (laaggeschoolde) werkkrachten zal alleen maar uitbreiden terwijl de vraag dit niet zal doen.
Mensen die daar enige anciënniteit hebben kunnen ook de nodige ervaring voorleggen.er is nog nooit zoveel vraag geweest naar bijna ongeschoolde, maar gemotiveerde arbeiders m/v
alleen vind veel volk van zichzelf dat ze gestudeerd hebben
Comment
-
Die ontslagpremie is inderdaad een véél te hoge som. Gewoon een vergoeding op basis van hun loon.
Want 4000 keer €100.000 is €400.000.000
Dan gaat VW nog meer verlies maken. In deze tijden denkt natuurlijk iedereen op de eerste plaats aan zichzelf, wie kan het hen kwalijk nemen?
En de werknemers bij de toeleveranciers krijgen dan niets...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenOf een zelfstandige...
Als arbeider of bediende in dienstverband ligt dat anders. Waarom is er daar wel verschil in rechten? Ik kan dit absoluut niet goedkeuren...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener is nog nooit zoveel vraag geweest naar bijna ongeschoolde, maar gemotiveerde arbeiders m/v
alleen vind veel volk van zichzelf dat ze gestudeerd hebben
Tja, dan moeten die mensen dat maar eens onder ogen zien.
Velen komen er dan op televisie, ze hebben juist gebouw hebben 2 of 3 kinderen en willen dan ook direct aan dezelfde voorwaarden een gelijkaardige job hebben...
Als dat niet kortzichtig is, je begint terug onderaan de ladder (jammer genoeg)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenAls dat niet kortzichtig is, je begint terug onderaan de ladder (jammer genoeg)
hier begin je met een mini, dan een c30 en je eindigt met een dikke s-klasse
die droom is voorbij dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDie ontslagpremie is inderdaad een véél te hoge som. Gewoon een vergoeding op basis van hun loon.
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenWant 4000 keer €100.000 is €400.000.000
Dan gaat VW nog meer verlies maken. In deze tijden denkt natuurlijk iedereen op de eerste plaats aan zichzelf, wie kan het hen kwalijk nemen?
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenEn de werknemers bij de toeleveranciers krijgen dan niets...OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEen zelfstandige zit in een andere situatie hé. Die kent de risico's alvorens hij of zij aan z'n bedrijf begint. Als het lukt is het ok, als het niet lukt blijf je met (minder dan) lege handen achter.
Als arbeider of bediende in dienstverband ligt dat anders. Waarom is er daar wel verschil in rechten? Ik kan dit absoluut niet goedkeuren...
Beide hebben ze hun risico's alleen wordt de ene duidelijk beter beschermd dan de andere.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenalleen vind veel volk van zichzelf dat ze gestudeerd hebben
wat ik absurd vind is dat ze:
- onrealistisch hoge ontslag-premie vragen
- staken op kosten van de firma
- en zouden willen blijven staken op kosten van de firma
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenmooi verwoord
wat ik absurd vind is dat ze:- onrealistisch hoge ontslag-premie vragen
Hebben die daar ooit al bij stilgestaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenmooi verwoord
wat ik absurd vind is dat ze:- onrealistisch hoge ontslag-premie vragen
Toen mijn vader voor zijn werk naar Duitsland ging, en ze het daar met plaatselijke VW-werknemers praatten over ontslagpremies, lachtten die hun uit toen ze vertelden wat ze kregen (20 000 t.o.v 100 000)1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenHebben die daar ooit al bij stilgestaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenIn plaats van te staken zouden ze de vrije (en betaalde) tijd als kunnen gebruiken voor iets anders te zoeken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenwat bedoel je hiermee? ik bedoeld met de situatie nu ...
Dat de vakbonden zich op een dergelijk moment zoals nu bij VW, in het algemeen weinig aantrekken van hun beeld naar de buitenwereld.
Ze doen aan populisme bij hun achterban, terwijl de hele maatschappij het net iets anders ziet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk BerichtenHoge ontslag-premie. Ze vragen hetzelfde als hetgeen hun Duitse collega's krijgen.
Toen mijn vader voor zijn werk naar Duitsland ging, en ze het daar met plaatselijke VW-werknemers praatten over ontslagpremies, lachtten die hun uit toen ze vertelden wat ze kregen (20 000 t.o.v 100 000)
als je in een multinational zit ga je ook een pak meer verdienen in amerika dan hier.
Comment
Comment