Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
    Bezie dat toch niet altijd als een dreiging, maar als een uitdaging.
    sorry, ben geen kandidaat-miss, mijn uitdaging is smorgens opstaan

we zullen serjeus knappe koppen moeten hebben om dat bol te werken

trouwens, das net wat vw doet...hun aandeelhouders zijn er enorm gelukkig mee...of het duitse volk iets van die winst ziet is maar de vraag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      Nu niet altijd alles op de chinezen smijten. Volgens vele berichten gaat de "sluiting" van vorst ten voordele van een duits filliaal. dus geen verhuis naar een "lageloonland" maar naar een zelfs duurdere fabriek. enkel om duitse banen te helpen redden.
      en daar wringt het schoentje van vorst.
      Heel juist.

BTW: wat een knappe gast in je avatar. Ben jij dat?

Comment

• Om nog effe door te gaan

De nieuwe cee'd komt dus uit half volgende maand. De foto's stonden hier al onder 'nieuwe auto's'. Vroeger was ik ook geen echte KIA-fan maar sinds ik een Sportage gereden heb (tegenhanger van Tucson bij Hyundai) heb ik m'n mening danig moeten bijschroeven.

Voor een merk dat maar echt is beginnen verkopen een zestal jaar geleden (vooral met hun jeeps) presteert deze autobouwer helemaal niet slecht.

De Cee'd kreeg hier op 't forum doorgaans vrij positieve commentaren. We zijn een european-car forum, dus hieruit durf ik te concluderen dat hij weldegelijk in de smaak zal vallen.
        'Ie ziet er netjes en europees (niet teveel ronde aziatische vormen) uit. De prijs zal vrij scherp zijn (niet spotgoedkoop). Dit in combinatie met de 5 tot 7 jaar garantie zou er best kunnen voor zorgen dat hij een leuk nummertje wordt, zeker naast een Focus, Astra of Corolla!

Wat de aziatische boycot betreft, als je daar voorstander van bent denk ik dat je ook op z'n minst concequent bent. Je televisie, dvd en videospeler, je home cinema, printer, computer...allemaal buiten gooit.

tot daar 't offtopic-gedeelte. Back to VW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Wat de aziatische boycot betreft, als je daar voorstander van bent denk ik dat je ook op z'n minst concequent bent. Je televisie, dvd en videospeler, je home cinema, printer, computer...allemaal buiten gooit.
          en 80% van de kleren waarin we lopen

Comment

• 't Is dat waar ik op doel.

We zitten nu in dergelijke economische situatie waarom deze drie contintenten (Azie, EU en USA) niet anders kunnen dan samenwerken. Produceren is hier duur, maar toch komen Aziaten hier fabrieken openen, dat betekent dat we troeven hebben die we kunnen en zullen uitspelen. Mits wat aantrekkelijker maken qua loonkost zij we werkelijk aantrekkelijk. Ik heb vernomen dat Toyota gewaagd heeft een fabriekje te openen in Antwerpen. Loonkost heeft dat tegengehouden.

Een boycot heeft totaaal geen zin. Waarom ook? Wie wordt er beter van. Aziatische merken zijn hier nu al zodanig ingeburgerd dat er ook veel mensen hun brood mee verdienen.

Indien ze slechter zouden zijn dan onze europese producten, akkoord, dan kan je teruggrijpen naar een eigen product. Maar dat zijn ze in heel wat gevallen niet.

Kia produceert in Azië maar heeft studiediensten in Duitsland. Vandaar dat de Cee'd zo Europees getint is. Als zij dat kunnen kunnen wij dat ook!

Comment

• "Het verlies van één baan in de autosector doet in de hele economie 2,27 jobs verdwijnen." (planbureau van de nationale bank)

Comment

Kia produceert in Azië maar heeft studiediensten in Duitsland. Vandaar dat de Cee'd zo Europees getint is. Als zij dat kunnen kunnen wij dat ook!
                jammer maar helaas heeft een studiedienst geen 15000 mensen nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  jammer maar helaas heeft een studiedienst geen 15000 mensen nodig
                  Daar kan je niet omheen. Indien België een gelukkiger klimaat had gehad wat loonkost betreft konde deze 15000 mensen aan de slag bij andere constructeurs (cfr Toy die graag een fabriek in A'pen hadden geopend)
                  't Is dus heus niet zo, zoals sommigen hier maar al te graag laten uitschijnen) dat Aziaten onze autoeconomie massaal kapot maken.

vandaar dat ik ook blijf hameren op 't feit dat 'ik koop europees want ik steun de binnencontinentale of binnenlandse economie' totaaal geen steek meer houdt. Vroeger toen je 'het Europa' en 'het Azie' op zich had, dan kon dat het geval zijn. Vandaar is dat niet meer van toepassing.
                  Last edited by ; 22/11/2006, 14:02.

Comment

Indien België een gelukkiger klimaat had gehad wat loonkost betreft konde deze 15000 mensen aan de slag bij andere constructeurs.
                    Volvo Trucks heeft laten weten personeel te willen overnemen.

Comment

• de spoorwegen ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                        de spoorwegen ook.
                        Ja, een honderdtal dacht ik.
                        Van Volvo weet ik geen cijfer.

Comment

• 't Is en blijft een feit dat de afslanking van Vorst het gevolg is van een overcapaciteit (de duitse voorliefde van de directie niet meegerekend). Deels heeft dat zeker en vast te maken met de hogere verkopen van hun concurenten. Dat staat buiten kijf.

Maar ze hadden dit kunnen voorzien. 't Is niet zo dat de verkoop van de Golf van vandaag op morgen in mekaar gezakt is. Dus hadden ze de fabriek veel vroeger moeten doorlichten en hun pijnpunten aanpakken.

Op het Nederlandse forum staat iets in de zin van 'VW moet leren managen, niet enkel voortgaan op naambekendheid'. Ook daar zit veel waarheid in vind ik.
                          Ze hebben zich veel te veel laten leiden door de koppositie die ze (vroeger nog meer dan nu) hadden in Europa. Soms zelfs op 't randje van arrogant af. Toen Japanners 10 jaar geleden opkwamen werd er van uit Duitse hoek nogal kort gesteld 'snel naar huis concureren'. Volkswagen is (vroeger meer dan nu) steeds een 'monument' geweest. En daarop hebben ze zich volgens mij gedeeltelijk veel te veel blind gestaard... Ook een monument moet bijsturen en kan terugval kennen.
                          Last edited by ; 22/11/2006, 14:10.

Comment

• Ook busbouwer Van Hool laat weten enkele tientallen vacatures te hebben.
                            De bouwsector heeft 450 plaatsen vrij die kunnen worden ingevuld door ex-VW werknemers.
                            Last edited by ; 22/11/2006, 14:17.

Comment

• Misschien heeft VW ook wel een nieuwe aantrekkingskracht naar verkoop nodig. 't Feit een Volkswagen te zijn is niet meer genoeg.

Waarom ook geen 5 of 6 jaar garantie? Een speciaal en vooral voordelig onderhoudsplan voor de particuliere klanten...

Comment

• "De directie zal geld moeten betalen"

wo 22/11/06 - De fabriek van Volkswagen in Vorst zal ook volgende week gesloten blijven. De vakbonden willen snel onderhandelen over een sociaal plan en willen door de staking de druk op de directie verhogen.
                                Vanochtend is het personeel van Volkswagen in Vorst ingelicht over de herstructureringen binnen het bedrijf. Zo'n 3.000 à 4.000 werknemers kwamen luisteren naar de speeches van de vakbonden.
                                De vakbonden willen snel praten over een sociaal plan en vragen een flinke gouden handdruk. "We gaan ons niet laten doen. Er zal geld moeten worden betaald. Dat is zeker", klonk het.

Daarmee treden de vakbonden tegemoet aan de eis van de meeste personeelsleden. Die willen dat er zo snel mogelijk een goed sociaal plan op tafel ligt.

Het personeel wordt sowieso nog tot het einde van deze week uitbetaald. Maar tot het einde van volgende week zou er worden voortgestaakt. "Ook volgende week is deze fabriek gesloten. We zullen de fabriek afzetten met stakersposten."

De vakbonden hopen zo dat ze de directie onder druk kunnen zetten. Want ondanks de sluiting moet Vorst dit jaar nog een streefcijfer halen en moeten er nog duizenden auto's worden gemaakt.

Vanaf morgen wordt er onderhandeld tussen de directie en de vakbonden. Dan zal ook duidelijk worden hoeveel mensen exact moeten opstappen bij VW.
                                Sfeer tijdens vergadering bleef rustig
                                De vergadering had plaats in de openlucht, op het parkeerterrein van de autobouwer. De vakbonden wilden de vergadering eerst in de fabriek organiseren, maar dat bleek te gevaarlijk.

Ook uitwijken naar de concertzaal van Vorst bleek onmogelijk. De politie vreesde voor rellen en acties van misnoegde werknemers, maar die zijn uitgebleven. De vakbonden hebben ook opgeroepen om de rust te bewaren.

Comment

Ook uitwijken naar de concertzaal van Vorst bleek onmogelijk. De politie vreesde voor rellen en acties van misnoegde werknemers.
                                  Vorst Nationaal had nochtans geld kunnen besparen op die manier voor de afbraakkosten. Die verhuizen toch.

Comment

• Comment

• De bouwsector wil een 400-tal ex-werknemers van VW Vorst gratis laten omscholen en in dienst nemen.

Comment

• Daarnet in m'n mailbox:

STEUN DE ONTSLAGEN WERKNEMERS VAN VOLKSWAGEN BRUXELLES

Laat uw steun blijken en wees sollidair met de ontslagen werknemers van VW Brussel. Bind blauw lindje aan uw antenne en laat zo zien dat u de arbeiders steunt in deze zwarte dagen!

Comment

• onzin, pure onzin!!

Comment

Working...
                                          X